Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poczytałem archiwum forum i zauważyłem, że różne są opinie.

Moja 328i ma 200 tys przebiegu (na liczniku - ale wydaje mi się, że coś koło tego może mieć) silniczek suchy, pracuje równo, osiągi katalogowe. Niestety nie wiem na jakim oleju auto jeździ. Zastanawiam się co wlać pełen syntetyk czy półsyntetyk. Co radzicie?

Opublikowano

Siamano :)

Hmmm ja osobiscie bym lal polsyntetyk. Zwlaszcza jak nie wiesz co masz obecnie zalane. Sam jezdze na polsyntetyku i autko sprawuje sie dobrze:) A co do oleju polecilbym CASTROL MAGNATEC 10W-40

ale to tylko moje zdanie decyzja nalezy do ciebie :wink:

Pozdrawiam :twisted2:

Opublikowano
Siamano :)

Hmmm ja osobiscie bym lal polsyntetyk. Zwlaszcza jak nie wiesz co masz obecnie zalane. Sam jezdze na polsyntetyku i autko sprawuje sie dobrze:) A co do oleju polecilbym CASTROL MAGNATEC 10W-40

ale to tylko moje zdanie decyzja nalezy do ciebie :wink:

Pozdrawiam :twisted2:

 

Wiec jeżeli sam jeździsz na oleju castrola który polecasz to najpierw weź do ręki opakowanie i poczytaj co wlewasz do silnika a potem doradzaj :)

 

Castrol magnatec 10W40 to olej w pełni syntetyczny w odróżnieniu od większości innych olejów róznych producentów o tej lepkości.

 

Moim zdaniem ( i nie tylko :) ) jeżeli cię na to stać to wlej olej syntetyczny o odpowiedniej lepkości - do tego silnika w zależności od warunków w jakich eksploatowany jest samochód można wlewać od 0w40 do 10w60.

 

U nas najlepiej było by wlać sobie na zimę np 5w40 i np 10w60 albo 15w50 na lato - wszystkie te oleje wystepuja jako syntetyczne tylko cena jest mało atrakcyjna :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

 

Link słabo działa :D Ale ja prosiłem żeby poczytać co jest napisane na opakowaniu a najlepiej na oleju z oryginalną etykietą a nie tą tłumaczoną na polski bo tam różnie sie zdarza - pracuje w sklepie i sporo mi tego przez ręce przechodzi - i uwierz ze zdarza się, że na etykiecie po polsku jest przetłumaczone raz jako syntetyczny raz jako półsyntetyczny... :)

 

A że w linku napisali pólsyntetyczna hmm... :) Widze na to przynajmniej dwa wytłumaczenia:

 

1. Ktoś kto to tłumaczył miał umysł "skażony" wczesnymi latami 90tymi kiedy były tylko takie opcje 15w40 - minerał, 10w40 polsyntetyk, 5w30 syntetyk :mrgreen: I 95% ludzi do dziś ma takie właśnie o tym pojęcie, a jak będzie olej 15W50 ale syntetyk to BRON BOZE do silnika bo sie rozszcelni, popsuje i wogole bo syntetyk to zło :) A jak jeszcze samochód ma 200tys km przebiegu to ojojoj tylko 15w40 minerał... Niewiedza ludzi jet po prostu straszna...

Zalałem w pełni syntetycznym olejem każdy ze swoich samochodów nawet jeżeli miały ponad 300000km przebiegu i wczesniej jeździły już na mineralnych olejach (było tylko płukanie i np pierwsza wymiana po 2000km i ponowne zalanie takim syntetykiem) i nigdy nie miałem ŻADYCH PROBLEMÓW - oczywiście wlewałem te oleje do silników które były do nich konstrukcyjnie przystosowane a nie do konstrukcji z początku lat 80-dziesiątych.

 

2. Z w.w powodów może ktoś celowo "dla mas" przetłumaczył to jako półsyntetyk zeby odpowiednia grupa klientów to kupiła, a nie popobiegła po półsyntetycznego mobila np. :)

 

A i jeszcze jedno - w swoich katalogach castrol ostatnio zaleca "wszystko do wszystkiego" - porównajcie sobie z zaleceniami np. motula, valvoline czy mobila - tam mniej więcej pokrywa się to z zaleceniami producentów :)

 

PRZYKŁAD

Do silnika M50 nie zalecają już tego samego co do M52 - a w castrolu... :)

 

Przed chwilą sprawdziłem jeszcze na stronie www.castrol.com - informacje tam zawarte znowu się zmieniły (ostatnio czytałem około 2 miesiące temu) i teraz - dla olejów z serii MAGNATEC 15w40 i 10w40 to polsyntetyki a 10w40 do diesla to SYNTETYK... :) Oleje z serii GTX niezależnie od lepkości to minerały - ciekawe czy zmieniają technologię produkcji czy tylko info na stronie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jesli silnik jest w takim stanie jak piszesz to polecam syntetyk ja mam 230 kkm i mobil1 0W40 i jestem zadowolony.

Autko to jest ta 328i, którą pomogłeś mi kupić (tj. obejrzałeś). Dzwoniłem do jednego z polecanych warsztatów i również polecił mi taki olej 0w40, ewentualnie najpierw płukanie przez kilka minut specyfikiem Liquid z tego co pamiętam. Większość lokalnych mechaników twierdzi, że tylko minerał. Sam już nie wiem, raczej zaryzykuję ten syntetyk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.