Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego za 120-150 to można kupić oponki do darcia gumy na wekeend a nie do jazdy ! 235/45 r17 to jednak troszkę więcej kosztuje w dobrym stanie i nie mowie tu o oponie 4-6 mm.

jak uwazasz, nie chce mi sie przekonywac, stwierdzam co gdzie i za ile mozna bylo kupic.

nie znam obecnych cen, niedlugo poznam.

Opublikowano
Kolego za 120-150 to można kupić oponki do darcia gumy na wekeend a nie do jazdy ! 235/45 r17 to jednak troszkę więcej kosztuje w dobrym stanie i nie mowie tu o oponie 4-6 mm.

Ewentualnie zastanawiam się nad oponą Nankang Ultra Sport NS-II 235/45R17 94V XL cena 338pln za nówke czy to zła opona i nie lepszy wybór niż dwie używki 4 mm :mad2: na parę kilometrów

http://www.opony-auto.pl/produkt/12790/nankang-ultra-sport-nsii-23545r17-94v-xl

 

Juz pisałem dokładnie o tym modelu opony na początku tego wątku jednak w ciągu ostatniego tygodnia stałem się posiadaczem jeszcze jednego modelu opon i mogę porównać Nankangi NS-II jeszce do nich.

 

Otóź kupiłem komplet nowych TOYO PROXES T1-R do mojej E36 - dla tych którzy tematem się nie interesują są to opony, które obecnie chyba najczęściej możemy zobaczyć w samochodach biorących udział w KJSach i tym podobnych imprezach jeżeli tylko ktoś nie używa slicków mocno chwalone za swoje właściwości na suchej nawierzchni i niezłe zachowanie na mokrym.

 

Mając na świeżo odniesienie do jednej i drugiej opony mogę śmiało polecić Nankanga NS-2 - na pewno lepsze (wogóle bardzo dobre) zachowanie na mokrym i trudne do wychwycenia różnice w reakcji na zmianę kierunku jazdy i trzymanie w zakrętach w porównaniu do TOYO T1-R. Nankang jest troche głośniejszy od TOYO ale różnice są nieduże. Różnica w cenie dwurotna.

 

Toyo lepiej się wyważało (mniejsze ciężarki) - lepsze wykonanie ale z Nankangiem też nie było problemów (maks 30gr ciężarek na strone 215/45r17), kręcą się równo nie biją itp.

 

Generalnie mogę z czystym sumieniem polecic tą konkretną chińszczyznę - owszem są "chińskie" opony których należy unikać ale raczej nie należy do nich Nankang NS-II.

 

Oba samochody na których mam te opony to E36 328i. Jeden w pełni seryjny, zawieszenie bez luzów, sprężyny M-Technic (-20mm) i 4 nowe gazowe sachsy, drugi troszke mocniejszy niż w serii i około 100kg lżejszy, zawieszenie -50mm i amortyzatory bilstein B8. Oba mocno doinwestowane :) - mysle ze jest to pewien argument za tym ze Nankangi mam bo mi odpowiadaja, a nie tylko dlatego ze sa tanie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kupiłem Nankang Ultra Sport NS-II 235/45R17 94V XL i jak tylko założę i troszkę polatam na nich to opiszę czy było warto zainwestować tańszą nową oponę.
Opublikowano

Zawsze kupowałem markowe,nowe opony ale ostatnio jakzmieniłem bunie na nowszy model to cena 17 mnie zabiła więc dokupiłem 2 szt. używane w b.dobrym stanie Potenzy po 200zł i wiem jedno-nigdy więcej używek!!! Biją i są głośne,zastanawiam się nad INFINITY czy coś takiego i mam wrażenie że nowe będzie lepsze od starego markowego,w końcu ktoś się ich pozbył nie bez przyczyny.

Pozdr i szerokości

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
gargi, skoro nie jezdziles na nowych to jak mozesz porownywac. normalne ze bedziesz zadowolonych. kup nowki, przejedz sie i bedziesz wiedzial ze uzywek juz nei zalozysz. to tak jak z zimowkami, ludzie mowia po co, tyle lat jezdzili bez i zyja itd. ale jak ktos raz sie przejedzie autem zima na zimowkach to od razu wie po co je wymyslono i nie da sie namowic na jazde bez nich.
Opublikowano

Panowie to tak samo jak kupno samochodu wolicie nowe tico czy stare bmw?

Piszecie że używane 2-letnie opony są na nic.Pomyślcie jakie będą wasze niefirmowe po dwóch latach do wymiany.

Opony uzywane są dobre tylko muszą być w dobrym stanie i firmowe.

Opublikowano

ale guma sie starzeje i traci swoje wlasciwosci. 2 letnia opona to juz nie to samo co nowa.. pozatym ja wole kupic 2 nowe opony niz 4 uzywki. nie stac mnie na 4 to kupuje 2 , ale mam pewnosc ze bede je mial na 3 - 4 sezony a nie na pol roku. zastanow sie skad sie biora opony uzywane. to ni e to samo co z autami ze p 2 latach ktos sie pozbywa nowego auta.

 

p.s. uzylbys prezerwatywy ktora lezala w szafce 3 lata??

Opublikowano
Opona uzywana po 3 sezonach nawet najlepszej marki jest już na tyle zuzyta ( guma sie starzeje ) że nie ma własnosci jezdnych takich jak nowa tzw.. gorszej firmy. Pozatym jezeli ktos robi rocznie 50 tysiecy to na wiecej niz na 2 sezony nie starczy( licząc ze na zime zmieniam na zimówki). Szybkie porównanie nowa opona i stara przy predkosci 100km/h wpadasz w głeboką kałuże !! która lepie sie zachowa- na 100000% nowa. Ja kupiłem Nankang Ultra Sport NS-II 235/45R17 94V XL dałem 318pln za sztuke i przejechałem już 2500km i jak narazie spisują się rewelacyjnie.
Opublikowano

Ostatnio widzialem test opon, i Nankang nawet nie wytrzymala prędkości do ktorej ponoć byla przeznaczona.

W sumie te opony okazaly sie niezlym zlomem.

Koreańskie opony to jednak co innego niż chińskie.

Opublikowano

Kupilem samochod wlasnie na tych oponkach i myslalem ze to bedzie tragedia. Przejechalem jakies 40 tys. km. i uwazam ze nie jest to zla opona, a w tej cenie to zupelnie nie ma konkurencji. Trzymanie oponki na suchej jak i mokrej nawierzchni oceniam dobrze. Minusem jest jej glosnosc.

 

Witam te opony są jak chiński samochód i homologacji swiatowej też nie mają.

 

Maja homologacje amerykanskie (DOT) i europejskie (ECE E4), wiec nie wiem jak to sie ma do homologacji swiatowej???

 

Oponki na rynku niemieckim sa dosc popularne juz od kilku lat - jako tania alternatywa...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.