Skocz do zawartości

chip tuning na ALLEGRO 318 TDS.


Paweel

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

 

zanim zaczniecie pisać że to już było przeczytajcie tekst do końca i dopiero się wypowiedzcie.

 

 

Przeglądając ostatnio allegro (zwykle nie zaglądam na takie aukcje) zobaczyłem coś co mnie zaintrygowało, a mianowicie:

 

http://moto.allegro.pl/item221628947_chiptuning_bmw_tds_diesel.html

 

Może nie zwróciłbym na taką aukcję uwagi ale zaciekawiła mnie firma (fasttuning) która jest wymieniona na aukcji.

 

Zadzowiłem do pana który sprzedaje na aukcji chipy. Z rozmowy wynikało że jest on niejako przedstawicielem firmy w polsce. NIe świadczy on pełnych usług (tj. zmiana programu, hamownia itd.) a tylko sprzedaje chipy firmy fasttuning. Chipy są oryginalne i na nie udzielana jest gwarancja oraz istnieje możliwość wystawienia faktury.

 

Na moje pytanie dlaczego chip w niemczech kosztuje 450 euro a w polsce 300 PLN padła odpowiedź że w niemczech cena obejmuje (hamownię, założenie itd.) a w polsce sam chip, ale w niemczech zakładane są te same chipy co on sprzedaje w polsce. Program jest podobno uśredniony, tj nie wysilony silnik na max po chipie.

 

Montaż chipa w tds jest tym prostszy że nie lutuje się go w podstawkę a tylko wkłada.

 

I tu mam pytania:

 

Pierwsze: czy ktoś już próbował z tym panem handlować, lub ma jakieś informacje o nim?

 

Ale najważniejsze na które po przeglądnięciu forum nie znalałem odpowiedzi:

 

 

Czy jeśli (powtarzam, jeśli ) mamy doczynienia z solidnym gościem który sprzedaje oryginalne chipy (tak jak twierdzi)zrobione pod konkretny typ silnika i sterownik,a dany samochód pod który ma być chip jest w dobrym stanie technicznym (nic mu nie dolega ani nie domaga) to można pokusić się o założenie takiego czegoś.

 

Wiem że odedzwą się głosy że lepiej pojechac do firmy i zrobić pełny tuning z hamownią przed i po, oraz indywidualnym strojeniem (zgadza się), ale niektórym nie potrzeba wykresu z hamowni aby cieszyć się jazdą po chipie, oczywiście jest ona pomocna do zmiany programu oryginalnego.

 

Jednak w tym przypadku wyjmujemy stare kości a wkładamy nowe z nowym programem i w razie czego możemy powrócić do starego ustawienia.

 

I jeszcze jedno, nie wiem czy firmy tuningowe korzystają w większości z gotowych uśrednionych programów czy w większości przypadków dostosowują program pod konkretny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie ze wykres z hamowni do jazdy potrzebny nie jest..... ale jak max Nm ustawi ci sie na 1200 rpm (kto wie jak ci to charakterystyke zmieni jesli o hamownie nie zahaczysz) to poszukaj hurtowni ze sprzegłem- przyda sie kilka sztuk :D

Nikt chyba nie ma odwagi dla zaoszczedzenia 700 PLN katowac silnika i podzespołow.... możesz byc pionierem :D

 

Gośc który sprzedaje zioło skuteczne w leczeniu raka też zapewnia ze na 100% działa...... tylko ze pewnie pacjenci za krótko przyjmują je....

 

Dodam tylko ze co silnik to charakterystyka po chipie lekko inna- u mnie wersja modyfikacji numer 3 była najsympatyczniejsza, w takim boxie licho wie co siedzi. Kolega miał w TDI 110 PS boxa na próbe na tydzień i chipa potem... box to porażka.

 

Firmy tuningowe z tego co słyszałem to modyfikują twój oryginalny program... ale za to juz głowy nie daje bo tylko słyszałem.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, jestem przekonany w 90%, ze gosc nie wie co sprzedaje... przejrzalem jego aukcje i widze, ze np. ma chip do ECU 0 261 203 660 :) Gwarantuje, ze jak przysle chip do tego komputera to auto nie odpali... a dlaczego? bo bedzie problem z EWSem. Pozatym ten sprzedawca juz chyba wczesniej dzialal na innym koncie ( ale nie dam sobie glowy uciac ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wylukałem na allegro goscia z poznania i w mojej poprzedniej bmw 318 tds założyłem chipa u niego na miejscu- wszystko było ok. samochód jeździł bardzo dobrze, tyle że płaciłem za chip 750 zł , równiez był to usredniony program optymalny. powiem krótko za 750 zł warto było, a tu kosztuje to 300 z kawałkiem, cały pic polega na wyjęciu oryginalnego chipa z podstawki i wlóżeniu tego zmodyfikowanego,

no i nie są to żadne boxy, jak ktos tu pisał.

 

opinie są rózne , ale piszą je zazwyczaj ludzie którzy albo nie mieli zachipowanego samochodu, albo chipowali "profesjonalnie"

 

ja załozyłem kiedys taki badziew i byłem bardzo zadowolony, samochód zmienił sie nie do poznania, spalanie nie wzrosło, było ok.

 

ale kolego, najlepszy tuning 318 tds, to jej sprzedaz i kupno 325tds i tu załozyc chip :D

Edytowane przez sebos76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja załozyłem kiedys taki badziew i byłem bardzo zadowolony, samochód zmienił sie nie do poznania, spalanie nie wzrosło, było ok.

I jak długo na tym jeździłeś ? Jak to wpłynęło na stan techniczny auta (sprzęgło, silnik, itp.) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem pól roku i sprzedałem samochód, nie zauważyłem żadnych niepokojących oznak po założeniu chipa typu dymienie, problemy z silnikeim, wszystko było tak samo jak przed chipem.( oprócz osiagów oczywiście :D )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cóż... w takim razie jak dla mnie, twoje "i byłem bardzo zadowolony" można przetłumaczyć jako "pół roku frajdy a co się z autem będzie działo za rok-dwa niech się martwi następny właściciel" - w wolnym tłumaczeniu ;)

 

Prawdopodobieństwo, że taki uniwersalny chip narobi więcej szkód niż pożytku jest moim zdaniem zbyt duże, żeby dla mniej więcej tysiąca złotych* ryzykować moje piękne kilkadziesiąt tysięcy zł ;)

 

Dla zwiększenia wagi moich słów ;) kilka cytatów z Godula Motor Sport z zakresu tuningu chipa:

- Dla każdego modelu samochodu może istnieć kilkanaście różnych programów i bez znajomości typu i numeru sterownika CHIP TUNING jest niemożliwy,

- Zmodyfikować program może każdy średnio zdolny elektronik, natomiast wiedza jakie będą tego konsekwencje wymaga olbrzymiej znajomości samochodów i dostępna jest tylko nielicznym. Wszystkie modyfikacje powinny być sprawdzane na hamowniach podczas długotrwałych testów obciążeniowych,

- Każdy samochód przyjeżdżający do nas na tuning chipowy ma wcześniej wykonane testy diagnostyczne oraz test na hamowni sprawdzający parametry przed tuningiem. [...] Do tuningu przystępujemy tylko jeżeli silnik jest całkowicie sprawny

 

* przybliżona różnica między chipowaniem profesjonalnym a kupowaniem chipa typu ciul-wie-co-to-jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do roberto: miałeś kiedyś chip w samochodzie?

czy masz tylko przeczytane wszystkie posty dot. chipowania i jego konsekwencji.

 

"(...) Dla każdego modelu samochodu może istnieć kilkanaście różnych programów i bez znajomości typu i numeru sterownika CHIP TUNING jest niemożliwy (...) "

oczywiście, dlatego kupujesz program pod konkretny nr sterownika, a te z allegro są bardzo delikatne - wg mnie bzdurą jest to że piszą moc+25km, moment + 50-60 Nm, szacuję że moc wzrasta o jakieś 15 Km, moment o 30-40Nm i to maksymalnie

Ja gryzłem sie rok z tym zamysłem, żeby zainstalować chipa analizowałem wszystkie możliwe warianty, dzwoniłem po firmach tuningowych itd.

 

W końcu zdecydowałem sie na takie i nie inne rozwiązanie i wcale nie sprzedałem komuś samochodu z problemem- wręcz przeciwnie.

Uważam, że w niczym to nie zaszkodziło silnikowi w 12 letnim już wtedy samochodzie, tym bardziej, że samochód po założonym chipie nie wymaga kręcenia go na wyższe obroty- większa moc i moment schodzi niżej po prostu. Każdy kto jechał moim samochodem, nie wierzył, że jest to diesel- (silnik chodził bardzo cicho) i ze ma tylko 1655 cm3.

 

Teraz mam 525 tds, który w ogóle ma dziwny program założony , który nadał temu dieslowi bardziej "benzynową charakterystykę"-(podobno program był robiony w niemczech w firmie tuningowej )

max moment ma wysoko ok 3500 obr. max moc ok. 3800 obr, ma to swoje wady i zalety - zaleta jest to że moment wzrasta prawie w całym zakresie obrotów - daje to bardzo dobre osiągi 0-100 poniżej 10s , normalnie jak analizowałem wykresy z hamowni dla silników 2.5 tds to moment powyżej jakichś 2200-2400 obrotów już maleje, a moc wzrasta, u mnie max moment i max moc jest bardzo blisko

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebos76 napisał: "cały pic polega na wyjęciu oryginalnego chipa z podstawki i wlóżeniu tego zmodyfikowanego"- tutaj masz racje ale jest jeszcze inny aspekt- czy Ty wiesz co wkładasz :?: :?: :?: Dostajesz układ scalony niewiadomego pochodzenia z niewiadomą zawartością - jak modyfikujesz swój program to masz RACZEJ pewność ze wszystko bedzie tak jak trzeba i zonków w środku nie ma! (np: żeby klient był zadowolony ciśnienie turbiny zwiększyć do ekstremum a na chipie napisać USREDNIONY). Zawsze można klientowi powiedzieć ze pewnie turbina była na wykończeniu!

 

Oj widzę że jest na forum kilku fanów rosyjskiej ruletki :modlitwa:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filon, zrobiłeś sobie chipa profesjonalnie, twoja sprawa- wydałeś na to kupę kasy -masz satysfakcje z dobrze wykonanej usługi, ok., ja zrobiłem to mniej profesjonalnie w samochodzie o dużo mniejszej wartości rynkowej i stosunek ceny do jakości otrzymanego produktu był dla mnie bardziej niż zadowalający, więc o co chodzi?

 

poza tym wcale nie uważam, że kupowanie chipów (lub inaczej gotowych programów nagrywanych na chip) jest rosyjską ruletką, warto zauważyć, że zazwyczaj są to gotowe programy z Niemiec, polegające na optymalnej modyfikacji standardowego programu z danego sterownika i na pewno nie robi tego jakiś domorosły elektronik.

nie powiesz chyba że w pięciu 318 tds będzie 5 rożnych programów, skoro mają taki sam sterownik...

 

 

 

wiadomo, że nie będzie to tuning ekstremalny z precyzyjnym strojeniem przebiegu krzywych momentu i mocy, jednak moim zdaniem, dla osoby chcącej znacząco poprawić osiągi mulastego samochodu jakim seryjnie jest 318 tds, zakup takiego moda (sprawdzonego) jest dobrym rozwiązaniem. ja przynajmniej mogę polecić tego chipa, który zakładałem.

 

jedna uwaga dla chipujących: silnik, turbina, muszą być w stanie nienagannym, inaczej zabawa nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do roberto: miałeś kiedyś chip w samochodzie?

czy masz tylko przeczytane wszystkie posty dot. chipowania i jego konsekwencji.

 

"(...) Dla każdego modelu samochodu może istnieć kilkanaście różnych programów i bez znajomości typu i numeru sterownika CHIP TUNING jest niemożliwy (...) "

oczywiście, dlatego kupujesz program pod konkretny nr sterownika, a te z allegro są bardzo delikatne - wg mnie bzdurą jest to że piszą moc+25km, moment + 50-60 Nm, szacuję że moc wzrasta o jakieś 15 Km, moment o 30-40Nm i to maksymalnie

Ja gryzłem sie rok z tym zamysłem, żeby zainstalować chipa analizowałem wszystkie możliwe warianty, dzwoniłem po firmach tuningowych itd.

 

W końcu zdecydowałem sie na takie i nie inne rozwiązanie i wcale nie sprzedałem komuś samochodu z problemem- wręcz przeciwnie.

Uważam, że w niczym to nie zaszkodziło silnikowi w 12 letnim już wtedy samochodzie, tym bardziej, że samochód po założonym chipie nie wymaga kręcenia go na wyższe obroty- większa moc i moment schodzi niżej po prostu. Każdy kto jechał moim samochodem, nie wierzył, że jest to diesel- (silnik chodził bardzo cicho) i ze ma tylko 1655 cm3.

 

Teraz mam 525 tds, który w ogóle ma dziwny program założony , który nadał temu dieslowi bardziej "benzynową charakterystykę"-(podobno program był robiony w niemczech w firmie tuningowej )

max moment ma wysoko ok 3500 obr. max moc ok. 3800 obr, ma to swoje wady i zalety - zaleta jest to że moment wzrasta prawie w całym zakresie obrotów - daje to bardzo dobre osiągi 0-100 poniżej 10s , normalnie jak analizowałem wykresy z hamowni dla silników 2.5 tds to moment powyżej jakichś 2200-2400 obrotów już maleje, a moc wzrasta, u mnie max moment i max moc jest bardzo blisko

Pozdrawiam

Chipy o których mówisz są uniwersalne, nie byłoby problemu gdyby każdy samochód, dosłownie każdy egzemplarz zużywał się identycznie. Ale tak nie jest, dwa samochody które zjechały z taśmy produkcyjnej jeden po drugim mogą po kilku latach różnić się stanem technicznym i najzwyklejszym zużyciem elementów wynikającym z różnych stylów jazdy właściciela, różnego podejścia do dbania o auto, napraw, konserwacji, czy nawet jakości tankowanego paliwa. A ty kupujesz chipa w którym ktoś po prostu zmodyfikował to co zaprogramowała fabryka, tylko że zrobił to uniwersalnie, bez zaglądania do auta w którym to będzie jeździło.

Ok, masz inne zdanie, w porządku, ja bez przymierzania nie kupuje niczego droższego niż majtki i skarpetki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam że tak jak ja zrobiłem jest najlepiej. Taki chip MOZE jest też dobry .... kładąc jednak nacisk na słowo MOZE.

Co do podmiany chipa proponuje podjechac do Sunny w Poznaniu (ASO Skody) na tuning. Co trzecia skoda po takim tuningu nie chce nawet odpalić, wymianka chipa na inny, inny inny..... i tak do czasu kiedy wreszcie zaskoczy..... tak przynajmniej było 3 lata temu. Tyle w kwestiach podmiany :!:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie witam

Czytając poprzedzające posty chciałbym żebyście zwrócili uwagę na następującą rzecz. Załóżmy że kupiłem wczoraj 10-letniego 318 TDS w dobrym stanie. Czy ktoś mi odpowie ile on ma faktycznie po 10-ciu latach eksploatacji koni mechanicznych i jaki ma moment obrotowy? - chyba nikt. Idźmy dalej - kupuję na allegro chipa, który podnosi moc o 15KM, bo tak zapewnia sprzedawca. Zakładam i faktycznie ciągnie lepiej, ale o ile? - też nie wiadomo.

Ktoś tu napisał, że wykres z hamowni nie jest potrzebny do jazdy - to fakt, ale moim zdaniem wykres z hamowni przed chipowaniem pozwoli nam ocenić jaki jest stan silnika czy turbiny, a także po chipowaniu znaleźć ustarkę. Bo może się zdarzyć tak, że mamy nowy program, a KM i momentu brakuje. Wtedy należy szukać przyczyny (może katalizator zapchany lub turbna mało wydajna). Tylko tyle chciałem wtrącić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wypowiedzi wszystkich.

 

W każdym poście jest trochę prawdy i po części każdy ma rację.

 

Jestem cierpliwy i miałem trochę czasu aby pogrzebać jeszcze w internecie i znalazłem to:

 

http://cgi.ebay.pl/Chiptuning-Tuningchip-fuer-alle-BMW-3er-vom-Hersteller_W0QQitemZ270154371526QQihZ017QQcategoryZ40183QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

 

To w kwestii chipa nie wiadomego pochodzenia. Oczywiście nie załatwia to wszystkich kwestii sporych poruszonych wyżej (takich jak strojenie, hamownia) a po części tylko pochodzenia chipa.

 

Nie chcę abyście myśleli że na 100 % uparłem się na takie rozwiązanie ale zawsze się szuka.

 

Acha.

 

prosze o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skorzystałem z usług tej firmy:

 

http://www.allegro.pl/item225486516__chip_tuning_bmw_325_525_725_2_5tds.html

 

Ponieważ mam dostęp do programatora pamięci eprom to wysłałem zawartość mojej pamięci (wcześniej znalazłem wsad w internecie, ale dla pewności wysłałem własny) a firma odesłała mi zmodyfikowaną zawartość (a w zasadzie zawartości, bo modyfikuje się 2 chipy).

Pierwszy mod był niesamowity - auto nie do poznania, duża moc, moment, jak rakieta... z jedną wadą, trochę kopcił.

Poprosiłem o poprawkę i teraz mam mod spokojniejszy, ja mam poczucie, że nie nadużywam wiekowego przecież auta, a za autem nie widać, że chipowane.

 

Także generalnie mogę polecić ten namiar.

 

Jeżeli firma dysponuje wsadem oryginalnym do sterownika, to zaraz wysyła zaprogramowane, nowe kości. Jeżeli wsadu nie ma, to trzeba podesłać wsad, kości lub cały sterownik.

 

I jeszcze uwaga dotycząca oceny stanu technicznego na hamowni. To samo można zrobić mierząc osiągi stoperem - 0-100, 80-120, porównujemy z osiągami oficjalnymi i widać, czy auto trzyma moc i moment. Bo jak nie trzyma, to czasy będą gorsze, nie ma cudów...

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipy na 100% nie są oryginalne (to znaczy programowane przez firme na którą sie powołuje) - kiedys kupiłem takiego chipa do poprzedniego auta - kość była kupiona i zaprogramowana w polsce - poznałem po oznaczeniach na nośniku i opakowaniu firmy TME.

Odnośnie tej gwarancji to nie bądźmy śmieszni - da ci gwarancje na piśmie że silnik nie ulegnie uszkodzeniu?! Na ten 10-15 letni silnik???!!! HA HA HA

Fakturę oczywiscie może Ci wystawić - albo rachunek uproszczony - bo z VAT-u przeciez i tak sie nie bedziesz rozliczał.

A swoją drogą to ja niczego takiego nie dostałem przy kupnie poprzedniego chipa - a auto odpaliło dopiero po przesłaniu trzeciej kości - poprostu zgadywał co podejdzie do mojego sterownika.

 

 

Wg mnie on sam przerabia oryginalne programy przy pomocy jakiegoś programu typu KWP2000 a powołuje się na firmę fasttuning zeby byc bardziej wiarygodny. Przecież żadna firma tuningowa nie stworzy uniwersalnego, uśrednionego chiptuningu dla danego modelu sterownika i nie da gwarancji na swój wyrób bez sprawdzenia stanu technicznego auta przed chipowaniem.

A swoją drogą skoro on sam twierdzi że chiptuning jest uśredniony to dlaczego w aukcji podaje wartości podciągnięcia na maxa (np tds ze 143 na 178KM - a może to jest wartość już uśredniona) ;-)

 

Szczerze nie polecam - kiedyś działał jako bs-chiptuning

Jego chip w aucie benzynowym nic nie dał.

Być może w turbo osiągi się zwiększą ale napewno nie bez uszczerbku na kondycji silnika.

 

Napewno lepiej jest pojechać do firmy zajmującej się profesionalnym chiptuningiem na hamowni no ale to odpowiednio dużo kosztuje. jest jeszcze opcja poszukania kogoś kto zrobił już chip w takiej profesionalnej firmie i dogadania sie czy za odpłatą pozwoliłby zrobić kopie dla ciebie? Wykorzystaj forum - ludzie pomagajmy sobie nawzajem :-)

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto jeszcze wziąć jedną istotną rzecz pod uwagę....silnik silnikowi nie równy - nawet z tej samej serii produkcyjnej, co wychodzi najczęściej podczas pomiarów na hamowni. Są silniki ,które posiadają większą moc niz ta deklarowana przez producenta, a są silniki mające kilka kucy mniej. Do tego dochodzi również kolejny czynnik mianowicie przebieg auta i stan techniczny w jakim się silnik znajduje.

Chipy sprzedawane na allegro tak samo traktują każdą jednostkę, do której je wrzucimy. Profesjonalny tuner zgrywa z ECU oryginalny program i go modyfikuje biorąc pod uwagę wymienione wyżej czynniki. Następnie wgrywa z powrotem do ECU, dokonuje pomiarów na hamowni i analizuje wykres. W 90% przypadków dokonywana jest przynajmniej 1 korekta....dlaczego? a dlatego żeby program był optymalny a krzywe mocy i momentu przebiegały jak najbardziej właściwie :wink:

 

Dla mnie osobiście boxy, chipy z allegro to zło

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze uwaga dotycząca oceny stanu technicznego na hamowni. To samo można zrobić mierząc osiągi stoperem

W ogóle z tego wątku robi się zatrważający obraz przeciętnego (?) właściciela beemki, będę przynajmniej wiedział o co pytać jeśli w przyszłości będę zmieniał model.

 

Hamownię zamienić na stoper, czipa kupić za 3 stówki na allegro i jak nie kopci to jazda do przodu, frajda przecież jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie mieć najlepszego chipa bez hamowni? Żeby do setki przyspieszał w 6sec a nie jak w serii w 10sec? Rozbierzcie zegary i ustawcie wskazówkę prędkościomierza nieco w górę :-) Do setki się zawinie w mgnieinu oka - oby tylko wasz stoper dał radę zmierzyć wynik :-) he he

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie wiem czy widzieliscie ta aukcje - nowa firma :lol: - a mi sie wydaje ze to po prostu bs-chiptuning i jego nowe konto :

 

http://www.allegro.pl/item239919413_chiptuning_bmw_e46_e39_318d_320d_525d_530d.html

 

Poniewaz sa zaczalem myslec o gotowym chipie do 320d 136PS, to napisalem do fasttuning w niemczech czy to naprawde ich aukcja i czy to sa ich chipy -a oto jaka odpowiedz dostalem :

 

"Hello,

we dont sell in Poland . is a fake.

Mit freundlichen Grüßen,

 

Ihr Fasttuning-Team

Oliver Cats

Freecall: 0800-16565430

Tel.: +49-531-2376286

[email protected]

www.fasttuning.eu"

 

CZYLI JEDNA WIELKA LIPA Z TYM FASTTUNINGIEM W PL :duh: :duh: :nienie: :nienie: .

 

Z kolei kiedys zrobilem mailowy "sondaz" nt bs-chiptuning i wiekszosc pisala ze jest zadawolona. Trafil sie nawet ktos z jego chipem w 320d 136PS 99r. i mowil ze jest zadowolony, moc wzrosla wyraznie, a z samochodem nic sie nie dzialo.

 

Ja osobiscie mysle ze te pan kupil wszystkie chipy od fasttuning i pozgrywal ich zawartosci, a potem zaczal programatorem kopiowac ich zawartosci na wlasne chipy ...zwykle podrobki :cry2: .

 

Sa juz nie wiem ...byc moze kupie chipa z ebay.de, przynajmniej jest pewnosci ;-).

 

Napisalem teraz maila do nich ile by kosztowal ich chip z wysylka do PL .

 

pozdrawiam

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również zrobiłem rozeznanie odnośnie tego gościa i rzeczywiście okazało się że konto fasttuning i bs-chiptuning to jedna i ta sama osoba.

 

Koleś który to sprzedaje mieszka w ustrzykach dolnych.

 

Chipy być może są kopiami chipów firmy fasttuning ale na pewno nie są to oryginały. (sprawdzone naocznie)

 

Co do ludzi którzy kupili od tego gościa na koncie bs-chiptuning są zadowoleni i (tak jak mój poprzednik zrobiłem sondę mailową, rozesłałem chyba ze 30 zapytań do kupujących chipy pod bmw i inne samochody) i każy twierdził że nic złego się nie stało po założeniu chipa w żadnym samochodzie.

 

ALE:

Być może nic nigdy się nie stało złego po włożeniu chipa ale dalej wkładamy nie znany nam program do samochodu i nie mamy gwarancji że nie będziemy pierwszym (a może nie) u którego chip zrobi z silnika kupę złomu.

 

PS.

ktoś niedawno chciał kupić ten chip do tds-a i sprawdzić potem na hamowni przed komputerem czy wszystko jest ok ale chyba się nie zdecydował bo cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam

 

Szukam jakiejś porady czy taki chip z allegro w kwocie 100-300 zł w tym przedziale jest cokolwiek warty i czy jest on bezpieczny dla silnika ?

Bo nie jestem do końca przekonany co do jego poprawności w działaniu.

Moje Bmw to e46 w wersji 318i.

 

Poniżej przykład takiego chipa:

http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km-bmw-318ci-e46-118km-benzyna-i3338953733.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to od ponad roku w swoim autku i szału nie ma . Osiągi może nieznacznie się poprawiły ( poprawił się moment obrotowy i szybciej wkręca się na obroty ) ,ale bez hamowni brak na to dowodów.

Silnik i sprzęgło już rok z tym żyje , spalanie podrosło o 0,5l, ale decyzja należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.