Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytają na forum jak ważna jest wymiana oleju, postanowiłem że uczynie to aby mieć spokojną głowę, choć skrzynia nie szarpała, nie ślizgała się a oliwa w na bagnecie była czysta jak łza.

Po wertowaniu forum trafiłęm na tablice z zalecanymi olejami do konkretnych rodzaji skrzyn, padło na dextron III life time...

 

Wymieniłem i dziś odebrałem auto, pierwsze wrażenie skrzynka się zapiana miękko, tak jak było ruszam i :jawdrop: nie zmienia biegów :duh:

wsteczny dział bez żadbych opóźnień bieg do przodu zapina się też niezwykle miękko i odrazu, ale nie zmienia w góre.

Po chwili wszystko wróciło do normy, w drodze do pracy zauważyłem bardziej płynną zmianę biegów niż dotychczas.

Mam nadzieje że wicej taka sytuacja się nie powtórzy, a jeśli tak czy mogłem wlać zły olej :worried: (wlałem półsyntetyk dextron III)

 

Pozdrawiam,

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
guru jakims to ja nie jestem ale z tego co pamietam to do tych starszych skrzynek lalo sie DII.
Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
Czytają na forum jak ważna jest wymiana oleju, postanowiłem że uczynie to aby mieć spokojną głowę, choć skrzynia nie szarpała, nie ślizgała się a oliwa w na bagnecie była czysta jak łza.

Po wertowaniu forum trafiłęm na tablice z zalecanymi olejami do konkretnych rodzaji skrzyn, padło na dextron III life time...

 

Wymieniłem i dziś odebrałem auto, pierwsze wrażenie skrzynka się zapiana miękko, tak jak było ruszam i :jawdrop: nie zmienia biegów :duh:

wsteczny dział bez żadbych opóźnień bieg do przodu zapina się też niezwykle miękko i odrazu, ale nie zmienia w góre.

Po chwili wszystko wróciło do normy, w drodze do pracy zauważyłem bardziej płynną zmianę biegów niż dotychczas.

Mam nadzieje że wicej taka sytuacja się nie powtórzy, a jeśli tak czy mogłem wlać zły olej :worried: (wlałem półsyntetyk dextron III)

 

Pozdrawiam,

titto

 

I dobrze zrobiles.

Czy warsztat wymienial olej ksiazkowo? tzn na odpalonym silniki dolewal, machal biegami. Moze po prostu zalali Ci olej... auto stalo. Ty odpaliles zanim go wpompowalo to chwilke to trwalo. A jak mowisz, juz jest wszystko OK.

Dexron 3 to nie life time ;D ESSO LT... to lifetime, pelen synt.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Nie wiem jak to było wymieniane, wiem że kupiłem olej półsyntetyczny na stacji benzynowej Statoil nie pamiętam teraz nazwy.

 

Sprawdze jak będe wracał z pracy czy ponownie będzie kłopot ze zmianą biegów na początku.

 

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dexron 3 to nie life time ;D ESSO LT... to lifetime, pelen synt.

 

temat oleju do skrzyni asb jest po prostu niesmiertelny... :) mozna by sie na ten temat doktoryzowac

 

biernus, moze bedziesz wiedzial - co de facto oznacza life time (oprocz doslownego tlumaczenia)?

 

rozumiem, ze ETL 7045 E nie jest olejem life time... w e39 530dA BMW kaze go wlewac na cale zycie skrzyni biegow...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Dexron 3 to nie life time ;D ESSO LT... to lifetime, pelen synt.

 

temat oleju do skrzyni asb jest po prostu niesmiertelny... :) mozna by sie na ten temat doktoryzowac

 

biernus, moze bedziesz wiedzial - co de facto oznacza life time (oprocz doslownego tlumaczenia)?

 

rozumiem, ze ETL 7045 E nie jest olejem life time... w e39 530dA BMW kaze go wlewac na cale zycie skrzyni biegow...

 

Masz racje temat oleju jest niesmiertelny. Bo sam widzisz czlowiek jedzie do serwisu i chca lac co popadnie. Bo automat to automat. Ja do swojego mialem taka zagwozdke ze szok. Przypomne skrzynia 5hp18 i zaleznie od koloru tabliczki i numeru seryjnego lalo sie albo D3 albo LT.

Czy by sie cos zlego stalo po zmianie na LT. Nie wiem! Wiem, ze fabryka lala klase D3 i to wystarczy. Juz rok po wymianie troszke km zrobionych i - skrzynia MASEŁKO.

 

A to ze oleju sie nie zmienia - nigdy! w to nie uwierze. Widzialem moj olej na zywo (nie bylo zle) ale olej widac, ze troszke popracowal, troszke opilkow, widzialem zdjecia ZAJECHANYCH skrzyn i mocno zuzytych. Warstwa szlamu taka, ze mozna plaze z tego zrobic ;D

 

Specem nie jestem, po prostu wszelkimi mozliwymi sciezkami - badam tematy ASB ich uzytkownia i serwisu. Swoje zdanie sobie juz wyrobilem i tego sie bede trzymal.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Wracam z pracy i nadal to samo :mad2:

Kupiłem olej ATF III Mobil może tamten był zły...

 

A może jeieś wkazówki?

 

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano

Więc tak, po zmianie oleju na dxIII pół syntetyczny i zrobieniu odrazu trasy ok 700 km skrzynia przestała zmieniać biegi w góre (poza pierwszym :lol: ), kiedy auto dłużej stało. Póżniej biegi zmieniane były wręcz wzorcowo. :8)

Olej który spuszczany był ze skrzyni był czysty i bezwonny.

 

Jedynym wyjściem jakie przychodziło mi do głowy był zły olej, więc wymieniłem go dynamicznie na ATF 220 (czyli DXII)

Zmieniając ponownie olej zauwazyłej jednak że zamiast oleju przy wym płynie prawie błoto :evil: i byłem pewien że już po skrzyni.

Zrobiłem ok 300 kilometrów i po 2 dniach jazdy wszystko wróciło do normy.

 

Bardzo ważne jest jaki olej wlejemy do skrzyni!!

DXIII który wlałem wypłukał skrzynie, jednak mam nadzieje nie tak bardzo iż niebawem się rozwali :twisted:

 

Pozdrawiam

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano

już kiedyś pisałem, ale powtórzę:

oleje do ZF'a pięciobiegowego są zaleznie od numeru ASB, i koloru naklejki

następujące możliwości:

 

- naklejka/korek zielona - olej ESSO LT71141 ilośc 13.0 litra

 

- naklejka/korek czarna:

- numer poczatkowy części ZF 1056 i tak dalej - Dexron IID

- numer początkowy części ZF 1055 i tak dalej - Shell LA 2634

 

I do tego trzeba się bezdyskusyjnie zastosować

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mam e34 525 automat model skrz. 4HP-22H właśnie nie dawno coś podobnego mi się przytrafiło po przejechaniu trasy ok 900 km samochód postał pare godzin i już potem przestał zmieniać biegi w góre dopiero jak sie troche rozgrzał skrzynia chodziła normalnie wymieniłem olej i nadal mam to samo tylko nie jestem pewien jaki olej mam teraz wlany od wymiany oleju zrobiłem około 50 km jak możesz to daj jakąś wskazówke co dalej robić .Czy może zacząć rozglądać się za nową skrzynią .
Opublikowano

Ja wlałem Mobil ATF 220 i na początku też chwile musiałem czekać aż się olej rozgrzeje, jednak po 2 dniach zaczeło pracować i pracuje tak jak być powinno :cool2:

 

Daj znak czy zmiana oleju u Ciebie również pomoże.

 

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
a czy za każdym razem przy wymianie oleju zmieniałeś filtr

A czy zmieniasz filtr wymieniajac olej w silniku?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
a czy za każdym razem przy wymianie oleju zmieniałeś filtr

A czy zmieniasz filtr wymieniajac olej w silniku?

 

Dobra odpowiedź :mrgreen: :mrgreen: A tak szczerze to przy każdej wymianie oleju w skrzyni należy wymienić też i filt,nie dość że tam zbierają się syfy(przecież od tego jest)to jeszcze jest w nim olej,a najlepiej wymienić cały nie :cool2:

 

Co do oleju w skrzyni,ciekawe spostrzeżenia tutaj są,czyli jednak sam olej jego gatunek też ma ogromny wpływ na to jak skrzynia jeździ i chyba najlepiej było by trzymać się tego co zaleca producent :roll2:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

za pierwszym razem zmieniałem filtr,

za drugim wymieniałem olej dynamicznie więc nie zmieniałem filtra.

Tyle że druga zmiana była po niecałym 1000 kilometrów...

 

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
dzięki o to mi chodziło ja mam zrobione dopiero nieco ponad 100 km narazie jest troche lepiej jak przed wymianą oleju i filtra, ale nadal na zimnym silniku nie zmienia w góre jak zmienie to dam znać czy to coś pomogło
  • Członkowie klubu
Opublikowano
W ogóle nie zmienia biegów na zimnym czy po prostu "przeciąga" biegi i zmienia na wyższych obrotach niż zazwyczaj? Bo jesli ten drugi objaw masz to wszystko jest ok, ponieważ w ten sposób szybciej zagrzewa się sonda lambda :mrgreen: Po opuszczeniu niebieskiego pola wszystko wraca do normy tak ;)?
Opublikowano
tak po opuszczeniu niebieskiego pola jest wszysko ok ,a na niebieskim polu ciągnie na pierwszym biegu i nie idzie do góry. A tak wcześniej nie było .
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Skoro to kwestia temperatury silnika, a co za tym idzie także temperatury oleju w ASB to bym się raczej nie stresował. Jakby cos powaznego było z ASB to nie przełączałaby Ci biegów nawet przy rozgrzanym :norty:

Żona tez buja się automacikiem, C-klasse C200T, tam przy zimnym silniku ASB tez zachowuje się podobnie, przeciąga biegi troche wyzej, ale mimo wszystko wrzuca wyzszy po jakims czasie

A Tobie w ogóle nie wrzuci dwojki? Probowałeś przy wyzszych obrotach zaobserwować czy następuje zmiana biegów?

Opublikowano

Podpinam sie pod ten temat...

Dzisiaj wymienilem olej i filtr z uszczelka w mojej beemie 2001 r. Ma przebieg 178 tk. (na liczniku :doh: )Do zmiany nie zaobserwowalem jakis wiekszych problemow, czasami przy redukcji biegow z wiekszego na mniejszy lekko szarpala. Mialem tez wrazenie, ze zmiana biegow jest lekko mulowata. Dzis mialem termin u mechanika i sposcilismy ta zadka wodnista breje ktora byla do tej pory. Olej wydawal sie bardzo przepracowany. Naprawde lal sie jak woda i mial kolor prawie czarny. Filtr byl rowniez w nie lepszej kondycji - caly jakby w bagnie. W misce olejowej na dnie uzbieraly sie opilki...

Dzieki bogu wymienilem ten olej bo jakby sugerowac sie co poniektorymi apropos w automatach nie wymienia sie oleju.... Moja skrzynia to A5S 390R. Zalewa sie ja TEXAMATIC ETL 7045E. Weszlo troszke wiecej niz 5 litrow. (zprawdzilem ile sie zlalo i tyle sie wlalo). Operacja trwala ladne kilka godzin przy wlaczonym silniku na biegu N i ciaglym sprawdzaniu poziomu oleju w skrzyni.

Wrazenia po przejechaniu zaledwie kilku km: nie ma porownania. Biegi wchodza gladko, nie szarpie, po prostu naprawde cacy! Polecam wszystkim, ktorzy jeszcze sie nie zdecydowali...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli weszlo 5 litrow to raczej nie dynamicznie

 

statyczna wymiana nie powinna trwac wiecej niz 1-2h

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Witam,

 

Skoro już wszyscy się tak rozpisują o swoich automatach to i ja napiszę, coby dla następnych pokoleń coś zostało :).

 

Swoje E34 kupiłem 2 miesiące temu, skrzynia chodziła całkiem ładnie, to znaczy zmiany biegów płynne, wyczuwalne. Na temat jakiejkolwiek zmiany oleju w skrzyni biegów nie miałem pojęcia (kiedy, czy w ogóle, jaki olej)

 

Jako, że mam zamiar autkiem trochę pojeździć postanowiłem zaaplikować świeżego smarowidła. No i się zaczęło szukanie co wlać do środka. Mam 5HP18, więc szukanie jaka tabliczka, jaki numer. Okazuje się, że D III, a tu w serwisie do wyboru: minerał, syntetyk i półsyntetyk. I co wlać, żeby nie rozwalić skrzyni ?

Chwila szukania w necie i na forum i się okazuje, że jest taki Pan Olczak od automatycznych skrzyń biegów. Telefon do serwisu pana Olczak-a i podaje kod VIN, po 15 minutach oddzwaniam i wywiad ile auto ma km na karku i dostaję rekomendację na mineralny D III z uzasadnieniem co może się spie..... jak zaleję syntetyk albo pólsyntetyk D III oraz rada aby filtr w skrzyni wymienić na oryginalny ZF. Pytam się o markę oleju czy bez znaczenia (o w serwisie mieli Mobil, Elf, Texaco, Castrol i jeszcze inne) i się dowiaduje, żeby wlewać coś ze znanych marek oprócz Castrola D III, bo wiele skrzyń 5HP18 skończyło swój żywot po zalaniu Castrolem "Ze względu na niezachowywanie parametrów lepkościowych przez ten olej w temperaturach w jakich pracuje 5HP18" - cytuje serwis Pana Olczaka.

 

Ostatecznie zalałem Mobil D III , około 5L, + nowy filtr Febi (nie mieli ZF :( ) i uszczelka.

Okazuje się, że skrzynia chodzi dużo lepiej, biegi wchodzą tak płynnie, że przy delikatnej jeździe mam wrażenie po drodze z silnika do kół nie ma żadnej przekładni. W przypadku ostrzejszej jazdy zmiany sąodczuwalne głownie poprzez spadek obrotów silnika. Jednym zdaniem skrzynia pracuje bardzo cicho, płynnie i przyjemnie + miękki "kick-down", gdzie wcześniej było czuć szarpnięcie.

 

Podsumowując moją wypowiedź zachęcam do wymiany oleju w skrzyni biegów. Ale najpierw zachęcam do upewnienia się co należy wlać do środka, bowiem nawet w ASO czasami potrafią źle doradzić, bo do tego samochodu mogło być montowanych kilka skrzyń i ktoś może tą informację przeoczyć (akurat mi się tak trafiło).

Na forum za to można naprawdę znaleźć bardzo dużo, wystarczy się zapoznać z funkcjami wyszukiwarki. A dla szukających oleju do skrzyń polecam linki:

 

http://www.zf-group.com/pdf/OilReferenceGuide.pdf

www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf

 

Pozdrawiam wszystkich,

/Andrzej

 

PS. Dzięki Biernus za posty o automatach, dzięki nim, jak to się zwykło mówić, mój teraz jeździ jak MASEŁKO.

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.