Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Niedawno założyłem w swoim autku instalkje sekwencyjną LPG i tak autko chodzi ładnie nie odczuwam rożnic w mocy a pali troche wiecej jakies 1-2 l jeszcze nei sprawdzalem, przed zalozeniem mi koles mowil ze na sekwencji powienien palic max 7% wiecej ale juz po intslacji zaczal gadac ze o 1-2 l wicej.

 

Ale cala sprawa o to ze dzis spotkalem jednego ziomka co kreci przy instalacjeach gazowych i mi powiedzial ze kazde LPG mozna ustawic tak ze bedzie palil mniej litrow LPG niz benzyny normalnie. Szok dla meni. Tamten sie upieral ze juz duzo wozow tak robil i ze to glownie dzieki jakiemuś przestawienie o cytuje "jeden ząbek" punktu wyprzedzenia zapłonu czyli przy łańcuchy chyba. Mam pytanie czy to są bajki czy naprawde można tak zrobić że wozik będzie palił mniej LPG niż benzyny?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pzdr

Opublikowano

Bez uszczerbku dla mocy i warunków pracy silnika nie można - bajki.

 

Niektóre silniki dobrze reagują na większe wyprzedzenie zapłonu ze względu na inną prędkość spalania gazu niż benzyny w komorze spalania- maksymalne ciśnienie uzyskujemy dzięki temu w bardziej optymalnym momencie suwu pracy - ale spalania niższego niż benzyny bez straty mocy nie osiągniesz - fizyka i termodynamika.

 

Można obniżyć trochę spalanie z instalacją I lub II gen. jeżdżąc na nieco zubożonej mieszance (też nie za wiele bo potem efekty są odwrotne) ale przy 4tej gen. LPG sterownik silnika będzie sie bronił :)

 

No ale co szkodzi sprobować - zawsze można wrócić do ustawień fabrycznych jak samochód przestanie jeździć czy jak magik cos popsuje to będzie musiał naprawić ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

bodziotx bez urazy bo ciebie ale znam wiecej takich przypadkow i

lubie takich ludzi gdy muwia:

panie palila mi 10 beny na 100

a teraz 12 gazu. wyreguluj pan to ale tak zeby dalej miała buta i nie strzelała i żeby jeszcze palila na gazie bo szkoda beny

bo przecierz miala palic 7% wiecej

 

a 7 % wiecej to 10,7

 

czyli spalila az 1,3 l za duzo

 

ale taki czlowiek nie policzy sobie ze 10 beny kosztuje ok 43 zl

a 12 gazu ok 24 zl

 

 

 

 

pali ci 12 i ladnie chodzi i jest dobrze wyregulowana to daj sobie spokuj i ciesz sie jazda po 2 zl

Opublikowano
bodziotx bez urazy bo ciebie ale znam wiecej takich przypadkow i

lubie takich ludzi gdy muwia:

panie palila mi 10 beny na 100

a teraz 12 gazu. wyreguluj pan to ale tak zeby dalej miała buta i nie strzelała i żeby jeszcze palila na gazie bo szkoda beny

bo przecierz miala palic 7% wiecej

 

a 7 % wiecej to 10,7

 

czyli spalila az 1,3 l za duzo

 

ale taki czlowiek nie policzy sobie ze 10 beny kosztuje ok 43 zl

a 12 gazu ok 24 zl

 

 

 

 

pali ci 12 i ladnie chodzi i jest dobrze wyregulowana to daj sobie spokuj i ciesz sie jazda po 2 zl

 

Nie no jasne ze jest oszczedniej, tylko tak z ciekawosci pisze bo mi tu takie legendy opowiada ziomek.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi poki co spalil mniej gazu niz benzyny, Stag 300, w miesice gazu 11, a benzyny na pewno by spalil 12, to dopiero pierwszy zbiornik przejezdzilem , mam instalacja tydzien, odezwe sie co dalej. Dodam, ze Wrocław, duzo korkow, klima. Wydaje mi sie, ze jest minimalnie słabszy.
Opublikowano
Mi poki co spalil mniej gazu niz benzyny, Stag 300, w miesice gazu 11, a benzyny na pewno by spalil 12, to dopiero pierwszy zbiornik przejezdzilem , mam instalacja tydzien, odezwe sie co dalej. Dodam, ze Wrocław, duzo korkow, klima. Wydaje mi sie, ze jest minimalnie słabszy.

To dobry początek do dużych kłopotów.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Jeśli pali mniej niż benzyny to oznacza ubogą mieszankę i w konsekwencji zniszczenie głowicy silnika. Gaziarz musi wyregulować instalację dobrze a nie żeby było tanio - wystarczy, że gaz jest połowe tańszy od benzyny.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po zrobieniu 1000 km jade na pierwszy przeglad, to na pewno o tym powiem, do tego czasu jeszcze sprawdze spalanie, ale na pewno masz racje, dopiero rozpracowuje temat instalacji...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dodam do mojego starego tematu.

 

Otoz tak jezdze na sekwncji i dochodze ze oszczednosc do wachy jest ale znow nie jest taka wielka. Otoz procz tego ze tam pali 1,5 litra gazu wiecej niz by wachy brał to przy sekwencji dochodzi sprawa rozgrzewania silnika na benzynie.

Otoz zawsze rano auto musi pochodzic na benzynie (pisze ze musi bo mi raz ziomek ustawil temp przelaczania na najnizsza tj kolo 30 st i jak tylko sie przelaczal to silnik wariował kichał prykał i się telepał, teraz mam an 35 st i jest znosnie) Otóz osobiscie robie raczej krotkie odciniki po miescie tak wiec wychodzi ze wachy mi schodzi duzo kazdy rozrcuh tj kolo 1,5 l na setke (jak auto zimne to bierze full i mimo ze szybko sie nagrzewa to zawsze ten 1 km musze na benzynie przeleciez i wtedy ostro lyknie), tak wiec na 100 km zalozmy bierze 11 l LPG przy cenie 2,2 to jakies 24 zł + 1,5 litra Pb czyli jakies 6 zł mamy wiec 30 zł za 100 km, gdzie na benzynie wyszlo by cos kolo 43 wiec oszczednosci takei sobie.

 

Dochodze wiec do wniosku ze jak ktos robi male odcinki i chce oszczedzac to jednak by musial se 2 gen zakladac choc to ponoc nie zdrowe. A tak wogole jak to jest ze w 2 gen od zimnego silnika juz to jakos dziala na LPG? I czy te wyzsze gen tj 5 i chyba 6 tez na rozruch zawsze biorą Pb??

 

I kurde znow sie rozpisalem ale inaczej nei mogłem tego sformuować. pzdr

Opublikowano
Ameryki nie odkryłeś :lol: Jeśli założyłeś LPG żeby po mieście kilka km dziennie robić to gratuluje, trzeba było za tą kwotę skuter kupić taniej i frajda większa :cool2:
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Ameryki nie odkryłeś :lol: Jeśli założyłeś LPG żeby po mieście kilka km dziennie robić to gratuluje, trzeba było za tą kwotę skuter kupić taniej i frajda większa :cool2:

 

Fazer po twoich postach to widze ze na kazdego post odpowiadasz tak opryskliwie. Widać taka twoja natura. Bardzo dziekuje. :|

 

Nie pisałem że jeżdze tylko po miescie po 1 km. Pisałem że często zdażają mi się takie krótkie trasy, na długie po tysiąc km też latałem i wtedy wiadomo że taniej, ale tu po prostu chce się podzielić jak to jest na mieście i ciekaw jestem, jak to u innych jest.

 

A skuter to kup se sam i życze ci żebyś śmigał nim w największe snieżyce może wtedy nabierzesz troche szacunku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi poki co wyszlo ok 8 l benzyny na 1000 km, co daje 0,8 l na 100 km, a Tobie 1,5 l ....
Opublikowano
Ameryki nie odkryłeś :lol: Jeśli założyłeś LPG żeby po mieście kilka km dziennie robić to gratuluje, trzeba było za tą kwotę skuter kupić taniej i frajda większa :cool2:

 

Fazer po twoich postach to widze ze na kazdego post odpowiadasz tak opryskliwie. Widać taka twoja natura. Bardzo dziekuje. :|

 

Nie pisałem że jeżdze tylko po miescie po 1 km. Pisałem że często zdażają mi się takie krótkie trasy, na długie po tysiąc km też latałem i wtedy wiadomo że taniej, ale tu po prostu chce się podzielić jak to jest na mieście i ciekaw jestem, jak to u innych jest.

 

A skuter to kup se sam i życze ci żebyś śmigał nim w największe snieżyce może wtedy nabierzesz troche szacunku.

No sorry ale jak widze taki post to ręce opadają a jeśli chodzi o śnieżyce to będzie jeszcze gorzej bo nawet po 3km możesz jeszcze jechać na benzynie. Dlaczego u innych ma być inaczej, przełączanie ustawia się zazwyczaj na 30*C a reszta zależy od szybkości nagrzewania się silnika (m.in sprawności termostatu) w IIgen. możesz przełączyć zaraz np. po przekroczeniu 2000 rpm ale musisz się liczyć z możliwością zamrożenia reduktora nawet przy temp. bliskiej zeru. W sekwencji musi być utrzymane zadane ciśnienie gazu w układzie i żeby je zapewnić reduktor musi mieć odpowiednią temp. (przyjmuje się min. 30*C). Zakładając gaz trzeba brać pod uwagę ilość km rocznie a także sposób eksploatacji samochodu... Jeśli masz Staga 300 i tak bardzo szkoda Ci beny na rozpałkę to możesz uruchamiać silnik na gazie ale nie wiem czy to dobry pomysł.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.