Skocz do zawartości

Czy warto kupić Bmw 3 z silnikiem na pasku rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy zamierzam kupić Bmw 3 E36 :D i zastanawiam się czy warto kupić samochód z tradycyjnym paskiem rozrządu.Jak uważacie czy są to silniki bardzo awaryjne ponieważ krąży na ten temat bardzo wiele opini.Wiem że lepszy jest łańcuszek rozrządu ale czy tradycyjny pasek rozrządu w tych silnikach jest tak naprawde zawodny.Proszę o szybką i konkretną odpowiedż.Pozdro Neo92

PS:Jeszcze jedno od którego roku były montowane silniki M43 interesuje mnie tylko 4drzwiowy sedan bo jedni mówią że po 94 a inni że w 93już były monotowane.

Opublikowano
Autka z silnikiem m43 były produkowane od 93 roku pewnie od marca jak wiekszosc zmian. Czy warto kupować auto m43 (ma 2KM wiecej) zamiast m40 ? Napewno bezpieczniej i dodatkowo jest to mlodsze auto. Łancuszek słychać i można spokojnie go wymienić choć można pewnie nan nim zrobić ponad 300tkm. Pasek po pewnie góra 120tkm nalezaloby wymienic. Moze strzelic w kazdej chwili i moze narobic balaganu w silniku. Dodatkowo są takie czasy ze nie wiadomo z jakim przebiegiem kupuje sie auto. Ja mam na lancuszku i takiego bym szukal
Opublikowano

M43 posiada rozrząd na łańcuchu i dodatkowo dźwigienki zaworowe z rolkami, co znacznie podnosi kulturę jego pracy. Nie klekocze on jak m40.

Tak jak wspomniał Adam318 za datę wprowadzenia m43 można uznać marzec 1993,ale silniki te były wkładane równolegle z m40 jeszcze do początku 1994 (luty-marzec, w zależności od modelu),także najlepiej rozróżniać je wizualnie! Oczywiście coupe wychodziło już tylko z M43 (wiem wiem,interesuje Cię sedan).

Pasek w silniku M40 jest jego najsłabszym punktem i bmw kolejno zmniejszało interwały pomiędzy kolejnymi wymianami. Obecnie obowiązujące "zarządzenia" każą wymieniać pasek i rolkę napinającą co 40-45kkm. Nie jest to zły silnik,ale jeśli możesz kupić auto z M43,to wybór jest raczej oczywisty :)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Słuchajcie koledzy a czy moglibyście mi podpowiedzieć jak można rozpoznać silnik na pasku a silnik na łańcuszku jakoś wizualnie jak to rozpoznać. Co jest charakterystycznego. Prosze o odpowiedz
Opublikowano

Hej:

Tak wygląda silnik na pasku (M40):

klik

 

A tak wygląda silnik na łańcuchu (M43):

klik

 

Różnice raczej gołym okiem widoczne, przede wszystkim w budowie kolektora dolotowego.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Witam

Ogolnie rzecz biorac,pasek w m 40 nie jest jego wada.

Wadz jest smarowanie walka rozrzadu!

W m 43 ten problem zostal czesciowo rozwiazany przez dzwigienki z rolkami.

Ciewostka ,to to,ze w silnikach wyczynowych nie stosuje sie lacuchow w rozrzadzie,poniewaz paski sa mocniejsze.

pozdrawiam

Opublikowano
Ciewostka ,to to,ze w silnikach wyczynowych nie stosuje sie lacuchow w rozrzadzie,poniewaz paski sa mocniejsze.

pozdrawiam

 

ale po wyścigu taki silnik ma wymieniane prawie wszystkie części więdz pasek jest łatwiejszy w serwisowaniu niż łancuch

Opublikowano
Tak jak wspomniał Adam318 za datę wprowadzenia m43 można uznać marzec 1993,ale silniki te były wkładane równolegle z m40 jeszcze do początku 1994 (luty-marzec, w zależności od modelu),także najlepiej rozróżniać je wizualnie!

 

Do e36 m40 bylo wkladane od IX 1990 do VIII 1993, natomiast M43 od VIII 1993 do (poj 1.6) IX 2000, a 1.8 do V 1999. Tyle ze mozna spotkac m40 z poczatku 1994 jednak jest to data pierwszej rejestracji, a nie data produkcji. :dance:

Opublikowano
Jak masz możliwośc to kupuj z łancuszkiem,ja miałem 316 i na pasku,powiem tak wystrzegaj się tego jak diabel święconej wody :evil: klekot czy wcześniej czy pozniej, :mad2:
Opublikowano
Do e36 m40 bylo wkladane od IX 1990 do VIII 1993, natomiast M43 od VIII 1993 do (poj 1.6) IX 2000, a 1.8 do V 1999. Tyle ze mozna spotkac m40 z poczatku 1994 jednak jest to data pierwszej rejestracji, a nie data produkcji. :dance:

 

Muszę ze smutkiem powiedzieć, że się mylisz i odsyłam Cię do www.realoem.com Tam znajdziesz wszystkie daty. M40b16 produkowano do lutego 1994, a M40b18 do marca.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Dziękuje za fachowe porady.Nareszcie znalazłem forum z prawdziwymi internautami a nie jakieś badziewie.Pozdro Neo92
Opublikowano
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie czy te BMW naprawde się tak psują jak ludzie mówią czy to kit bo jedni mówią że naprawisz jedną rzecz to zaraz druga się zepsuje :( a jedni mówią ze nie ma lepszego samochodu i jak z częsciami ceny są podobne jak do hondy czy jeszcze droższe bo ja przez 15 lat miałem honde no i niektóre częsci są drogie.
Opublikowano

Ja mam swoje e36 m43 '97 20mcy. W tym czasie oprócz oleju (wymieniam co 10 tys) filtrów klocków (rzeczy które wymienia się we wszystkich autach) wymieniłem chyba wszystkie silenblocki, poszedł mi katalizator (wydlubalem i zaspawalem), wymieniłem elektozawor nagrzewnicy (kupilem juz z zepsutym), szczęki, alternator. Auto kupiłem średnio zadbane a doprowadziłem do ekstra stanu. Do wymiany zaraz po zakupie mialem chyba ze 2 kola przy paskach.

Autko jest jezdzone praktycznie na weekendy bo w tyg mam sluzbowoz. Rocznie przejezdzam tylko ok 17tys. Dbam o nie a ono odwdzięcza sie bezawaryjnością. Wiadomo że zawsze może coś paść ale ogólnie nie jest to auto awaryjne.

Co do cen części nie są drogie takie jak 10 lat temu (opinia została) są na poziomie innych aut tej samej klasy. Jest duzo zamienników (nie piszę tu o najtańszych podróbach) dobrej jakosci tylko nie sygnowanych logo BMW. Jest dużo części blacharskich w bardzo przystępnej cenie.

Kiedyś tez mialem honde (cicica '96) i pamietam ze były drogie części. Może droższe niż teraz do Bumek.

Opublikowano

nie ma co narzekać, M40 czy M43 i jeden i drugi silniczek jest dobry, kwestia taka - czy silniczek serwisowany dobrze. M40 może zacząć klekotać przy rozruchu, a z kolei M43 przy przy rozgrzaniu. Dobrze utrzymany silnik tego nie będzie miał.

Problem leży w odpalaniu bez akumulatora (jak się rozładuje) M40 nie polecam na pych odpalać ;)

No i chyba łatwiej wymienić pasek i dwie rolki niż łańcuch i zębatki.

 

Także bierz co Ci podpasuje, co będzie lepiej zadbane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.