Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem e36 323i z 96r. Od ostatniej zimy borykam sie z pewnym problemem: Sad Zimą po włączeniu ogrzewania nie leci ciepłe powietrze(leci dopiero po przekroczeniu 2000obr/min!!!. Poza tym z nie wiadomych przyczyn rozszczelniła się chłodnica. Latem gdy nie używam ogrzewania z chłodnicy przestało się sączyć Question

Węże są dość twarde, motor ma idealną temp., mocy mu nie brakuje.

Ostatnio w korku podczas upału auto się rozleciało tzn. Wzrosła temp. o dwie grubości kreski, płyn chłodzący poszedł korkiem. Nie ma ćiśnienia w układzie chłodzenia(Pewnie pompa). Niestety mój mechanik jest w tej chwili na urlopie więc auto stoi w garażu. Może ktoś sie orientuje jakie mogą być przyczyny takiego zachowania auta??? I jeszcze jedno pytanie. chodzi o skrzynie biegów. Przy przełączaniu biegów słychać (puk) w tylnej części auta???

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Opublikowano
Witam jestem posiadaczem e36 323i z 96r. Od ostatniej zimy borykam sie z pewnym problemem: Sad Zimą po włączeniu ogrzewania nie leci ciepłe powietrze(leci dopiero po przekroczeniu 2000obr/min!!!. Poza tym z nie wiadomych przyczyn rozszczelniła się chłodnica. Latem gdy nie używam ogrzewania z chłodnicy przestało się sączyć Question

Węże są dość twarde, motor ma idealną temp., mocy mu nie brakuje.

Ostatnio w korku podczas upału auto się rozleciało tzn. Wzrosła temp. o dwie grubości kreski, płyn chłodzący poszedł korkiem. Nie ma ćiśnienia w układzie chłodzenia(Pewnie pompa). Niestety mój mechanik jest w tej chwili na urlopie więc auto stoi w garażu. Może ktoś sie orientuje jakie mogą być przyczyny takiego zachowania auta??? I jeszcze jedno pytanie. chodzi o skrzynie biegów. Przy przełączaniu biegów słychać (puk) w tylnej części auta???

Z góry dziękuje za odpowiedź.

 

Co do zimnego powietrza w zimie - albo pompa pada (na przykład mogła stracić część łopatek co się zdarza) i dopiero przy większych obrotach masz obieg wody w nagrzewnicy, albo źle odpowietrzony układ - biorąc pod uwagę ostatnie problemy z temperaturą obstawiał bym pompę.

 

Chłodnica też pewnie bedzie do wymiany - zauważyłeś pewnie, a jeżeli nie to zwróć uwagę, że rozszczelnia się tylko na "chwilę" gdy w układzie pojawia się już ciśnienie a chłodnica jest jeszcze zmarznięta - jak ukłąd się rozgrzeje to i zimą wycieki ustają - tak już mają te chłodnice czasami - ewentualnie moze pomoc wsypanie proszku czy wlanie plynu do uszczelniania układów chłodzenia - ja raczej nie jestem ich zwolennikiem bo zalepiają wszystko a nie tylko nieszczelności - zazwyczaj daje sięwyczuć nawet spadek skuteczności ogrzewania po ich zastosowaniu choć trzeba przyznać, że wycieki usuwają raczej skutecznie.

 

Puk słychać raczej w dyfrze lub co bardziej prawdopodobne na przegubach - często dostają luzów i tak właśnie słychac - sprawdź np. na 4tym biegu na przemian przyśpieszając i hamując silnikiem powinny być słyszalne te same stuki.

 

Pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam jestem posiadaczem e36 323i z 96r. Od ostatniej zimy borykam sie z pewnym problemem: Sad Zimą po włączeniu ogrzewania nie leci ciepłe powietrze(leci dopiero po przekroczeniu 2000obr/min!!!. Poza tym z nie wiadomych przyczyn rozszczelniła się chłodnica. Latem gdy nie używam ogrzewania z chłodnicy przestało się sączyć Question

Węże są dość twarde, motor ma idealną temp., mocy mu nie brakuje.

Ostatnio w korku podczas upału auto się rozleciało tzn. Wzrosła temp. o dwie grubości kreski, płyn chłodzący poszedł korkiem. Nie ma ćiśnienia w układzie chłodzenia(Pewnie pompa). Niestety mój mechanik jest w tej chwili na urlopie więc auto stoi w garażu. Może ktoś sie orientuje jakie mogą być przyczyny takiego zachowania auta??? I jeszcze jedno pytanie. chodzi o skrzynie biegów. Przy przełączaniu biegów słychać (puk) w tylnej części auta???

Z góry dziękuje za odpowiedź.

 

Co do zimnego powietrza w zimie - albo pompa pada (na przykład mogła stracić część łopatek co się zdarza) i dopiero przy większych obrotach masz obieg wody w nagrzewnicy, albo źle odpowietrzony układ - biorąc pod uwagę ostatnie problemy z temperaturą obstawiał bym pompę.

 

Chłodnica też pewnie bedzie do wymiany - zauważyłeś pewnie, a jeżeli nie to zwróć uwagę, że rozszczelnia się tylko na "chwilę" gdy w układzie pojawia się już ciśnienie a chłodnica jest jeszcze zmarznięta - jak ukłąd się rozgrzeje to i zimą wycieki ustają - tak już mają te chłodnice czasami - ewentualnie moze pomoc wsypanie proszku czy wlanie plynu do uszczelniania układów chłodzenia - ja raczej nie jestem ich zwolennikiem bo zalepiają wszystko a nie tylko nieszczelności - zazwyczaj daje sięwyczuć nawet spadek skuteczności ogrzewania po ich zastosowaniu choć trzeba przyznać, że wycieki usuwają raczej skutecznie.

 

Puk słychać raczej w dyfrze lub co bardziej prawdopodobne na przegubach - często dostają luzów i tak właśnie słychac - sprawdź np. na 4tym biegu na przemian przyśpieszając i hamując silnikiem powinny być słyszalne te same stuki.

 

Pozdrawiam.

 

Mam tylko nadzieje, że to nie uszczelka pod głowicą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.