Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie ponieważ odpowiedzi nie są jedno znaczne a są to samochody wiekowe wiec pewnie nie jedna osoba ma juz z tym spore doświadczenie


Pacjant E61 LCI

Posiadam fotele standartowe sterowane elektrycznie - pełna elektryka, podgrzewane z pamięciami - lecz opcja pamięci tylko po stronie kierowcy.

Chce zmienic na komforty tak jak wiekszość w tym temacie.

1. Czy po podpięciu komfortów wszystkie regulacje bedą działać?

2. Komforty zazwyczaj mają pamięci na obydwu fotelach - jak bedzie działac u mnie fotel pasażera skoro oryginalnie nie mam w swoim samochodzie tam pamięci?

3. Czy muszę do foteli dokupić jakieś moduły? Czy bedzie to działać na tych co mam? Jeśli tak to jakie

4. Czy muszę szukać komfortów LCI i mogą być też pre LCI


Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko P&P

Nie wiem jak z pamięcią ale chyba trzeba zakodowac komforty.

Fotele mogą być i przedlift ale od któregoś rocznika (chyba 09/2005) bały ładunki w zagłówkach wiedz przed tą datą lepiej nie kombinować bo samych zagłówków nie kupisz

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popatrz się w a nie realoem jakie moduły wychodziły, podejrzewam że wszystkie są te same ale fotele zazwyczaj z modułami są sprzedawane

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Różnią się moduły ja mam u siebie fotele poliftowe w przed lifcie i trochę kombinacji bylo ale wszystko działa żadnych błędów nie ma. Zazwyczaj sprzedają fotele razem z modułami.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Dla osób które chcą iść na lekkie skróty, kto jest w stanie w promieniu do 100 km od Katowic a jak trzeba i więcej ogarnąć zamianę półelektrycznych grzanych naleśników na grzane komforty. Z chęcią przyjmę każdą rozsądną wskazówkę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

No i podłączone !! :)

@speed1211 bardzo dziekuje jeszcze raz.

Generalnie okazało się, że wystarczyło puścić z PIN 3 SZM do PIN 2 do żółtej kostki kabel (wyciągnięty z SZM potem rozłączony z jednego na dwa fotele po sztuce) oraz wyciąć zasilanie z żółtej kostki i zostawić w czarnej. Nic więcej :D

Nie trzeba było nawet kodować komputera i wszystko chodzi, każda funkcja, grzanie oraz pamięci. Super dzięki za podpowiedź i życzę powodzenia innym :)

Edytowane przez buniago
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, a jak było grzanie no nie trzeba ciągnąć żadnych kabli tylko przepiniwac i podciągnąć can

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Z racji że komforty LCI są cieżko dostępne czy moge zamontować w samochodzie LCI komforty przedliftowe? Czy ktoś taki zabieg wykonywał, czy trzeba coś przerabiać?
Opublikowano

Niby tyle w temacie zostało powiedziane, ale odczuwam lekki chaos informacyjny.


Pacjent E61 z 2009 r. Fotele szmaty pół elektryczne z grzaniem.


Dawca LCI, fotele komforty z grzaniem, wentylacją i aktywnymi boczkami.


Czy dobrze czytam, że będę musiał ciągnąć kable z SZM? Czy w tym wariancie nie jest to konieczne?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napięcie i masę przepinasz z żółtej wtyczki do wtyczki od modułu i dokladasz can z konsoli środkowej/podłokietnika


Dodatkowo patrzysz czy żółta wtyczka od str. Fotela ma wszędzie zasilanie i masę, jeśli jakiejś brak wystarczy cienki kabel (ale tu powinno wszystko być oki)


Kable od grzania w żółtej wtyczce możesz wykorzystać do k_bus-a z modułu SZM za schowkiem do żółtej wtyczki, przy module musisz tylko trochę przedłużyć bo podpięte jest do

Kgm

Aby aktywne boczki działały musisz podciągnąć pt_can. Najbliżej jest chyba po prawej w nogach kierowcy


Później napisze ci krok po kroku jak to ogarnąć

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Staram się jak najzwięźlej to pokazać o co chodzi.

Tu pierwszy schemat aktualnego schematu podłączenia który masz w samochodzie.

Dalszy opis będzie dodawany w kolejnych dniach.

IMG_20210815_220637b2d00e0e7e0b09c1.jpg


Tu wcześniej opisane podłączenie K_bus-a. Wypinamy oba kable z KBM z wtyczki X16760 Pin 15 i wtyczki X16759 Pin 24, łączymy ze sobą, przedłużamy i podłączamy do SZM Pin 2


IMG_20210816_212555abd269128948a9ea.jpg


IMG_20210817_09121466c95659d43026b9.jpg


Collage-2021-08-17-09_25_522d22439ea47561d3.jpg


Collage-2021-08-17-13_54_195c15bc7a720f0a0a.jpg


IMG_20210820_1024053393e961b77ae419.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich temat profesionalnie opisany .

Nie mniej mam problem z grzaniem fotele komforty 2005 auto koniec 2004 e61 .Fotele dopisane do klucza slyszalem ze to nie konieczne ale juz po fakcie szkoda 80 euro w plecy.

Tylko zastanawia mnie fakt czy?

Mam pecha i kupiem uszkodzone fotele i mata uszkodzona jest przerwa i nie swieci nic na panelu szm jak prubuje uruchomic normalnie ktorys stopien grzania.

Moze kolega uwalil babola kodujac ista p co raczej sie nie nadaje do takich doposarzen .Mam teraz bledy lusterek zewnetrznych po tym kodowaniu.

Mata pasazera dziala ,fotele tesz tylko grzanie.

Kostka kwadratowa strona kierowcy zasilanie po staremu nie przekladalem pinow stare fotele byly grzane tylko can L i H dolozylem

Wczoraj sprawdzaem miaem 12volt dwa grube do x275 i do kwadratowej z 4 kablami

zastanawiam sie co poszlo nie tak :mad2:


Pozdrawiam :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdopodobnie nie został zakodowany SZM lub moduły fotela FSM i BSM, możliwe jeszcze że FA nie zostało dopisane. ISTA P nie pracuje wiedz ciężko mi powiedzieć co ten program potrafi oprócz programowania ale kodować raczej się nie da


Lusterka maja błąd bo miałeś zwykle czyli tylko grzanie, jeśli samochód po 08/2005 to powinny być lusterka na trzy kable a jeśli przed to z pamięcią ustawień

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,


dołączę się do tematu mimo, że nie chodzi o wymiane na komforty. Posiadam standardowe szmacianki bez podgrzewania, pół elektryczne. Mam okazje zakupić komplet foteli sportowych z podparciem lędźwiowym z modelu poliftoewgo. Również sterowane polelektrycznie.

https://showbox.tools/

1.Czy wymiana powinna odbyć sie na zasadzie plug&play?

2. Napinacze pasów będą pasować?

3. Czy będę mógł podłączyć podgrzewania foteli?


Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Obecnie mam fotele półelektryczne niepodgrzewane a chcę wrzucić fotele elektryczne sporty z pamięcią podgrzewane. Auto jest przedliftowe. Rozumiem że muszę podciągnąć od panelu pdc z pinu 3 sygnał do foteli oraz can, zasilanie oraz masę ? A jakie kody wyposażenie dodać do FA ?

Opublikowano

Witam walczę z fotelami w BMW E60 przed lift. Wymieniam z pół elektrycznych nie podgrzewanych na podgrzewane comforty z pamięcią.

Do fotela pasażera podłączyłem zasilanie do czarnej wtyczki + oraz cienką masę i dwa kable can low i can high od pokrętła i drive.

Kbus podłączyłem od fotela pin 2 do modułu szm pin 3.

Dodam że wcześniej nie miałem nawet pdc i musiałem wymienić moduł szm. U mnie były tylko przyciski dsc. Na nowym panelu mam dsc pdc i dwa przyciski od podgrzewania. Ktoś podpowie co jeszcze trzeba podłączyć zeby zadziałało ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzień dobry. Trochę odgrzewam temat, No ale… Posiadam standardowe szmacianki bez podgrzewania, pół elektryczne. Kupiłem komplet foteli sportowych z podparciem lędźwiowym, pamięcią. Wszystko przed lift. Naczytałem się wiele i w sumie dalej mam problem, bo nie wiem jak to dziadostwo podłączyć… pomożecie? Z góry dziękuje i pozdrawiam
E30
  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 26.04.2021 o 21:43, speed1211 napisał(a):

No to zacznijmy instrukcje od nowa, jak na razie pod twój rocznik a kiedyś zrobię jeden post dla wszystkich.

 

Więc tak masz fotele pól el. a zmieniasz na fotele z pamięcią.

 

Tu schemat który aktualnie jest pod twoje fotele czyli od 09/2005

Sterowanie fotelem

Screenshot_20210426_211057.jpg

 

Tu schemat jak go przeramiamy czyli dokładamy k_bus (can będzie jesz opisany niżej więc nie zwracaj na niego uwagi)

Napięcie może zostać tam gdzie jest ale dla ścisłości możesz przełączyć.

K_bus idzie z jednego pina z SZM i rozgałęzia się na oba fotele SZM X14056 Pin 3 i idzie do żółtej wtyczki fotela Pin 2 Wtyczka X275/X279 (str. Kierowcy/Pasażera)

Screenshot_20210426_211303.jpg

 

SZM A169

Screenshot_20210426_212038.jpg

 

SZM X14056

Screenshot_20210426_212223.jpg

 

Teraz bierzemy się za zasilanie modułu i linie Can

Opisywać będę str. Pasażera ponieważ ma dodatkową mase, str. kierowcy nie ma dodatkowej masy (cienki kabel) a podłączenie jest identyczne oprócz zasilania

Screenshot_20210426_212926.jpg

Screenshot_20210426_212827.jpg

Screenshot_20210426_213242.md.jpg

 

Str. Kierowcy

Screenshot_20210426_212805.jpg

 

I to będzie chyba na tyle. Z tego co kojarzę sporo osób idzie na skróty i podłącza masy i zasilanie modułu do żółtej wtyczki a K_bus ciągną do SZM co oszczędza dużo czasu. A jeśli chciał byś iść jeszcze bardziej na skróty to odłączasz niebieski kabel z KGM, łączysz je, przedłużasz i idziesz do SZM

 

KGM X16759 Pin 24 i X16760 Pin 15 a z żółtej wtyczki wypinujesz niebieski kabel i wpinasz w miejsce k_busa

Te kable nie są już potrzebne, odpowiadają za sterowanie grzania foteli a ono idzie teraz przez can

Screenshot_20210426_214227.jpg

 

Wszystkie błędy ortograficzne możecie zostawić dla siebie :mrgreen:

Witam panowie posiadam zwykle szmaciaki pół elektryczne i podgrzewane ,zakupiłem komforty pełny full elektryczne dostałem je z modułami i kostką zkawałkiem wiązki jak były podłączone, porównałem z moją kostką i okazało się że w mojej jest gruby czerwony i brązowy a przy komfortach niema a do tego przepatrzyłem które posiadam przewody i okazało się że brakuje mi 7 cienkich przewodów i jak pisałem wcześniej dlaczego w mojej kostce śa grube kable czerwony i brązowy, speed 1211 szacun za opis ale nie mogę opa opanować go ,tyle brakuje w mojej kostce żółtej a ja zrozumiałem z opisu że mam podpiąć k_bus do szm i do can  to 3 przewody i które kolory?a co z tymi gruby mi (czerwony,brązowy)i czterema co zostały z kostki z komfortów .Proszę o pomoc a dodam że rocznik foteli jest ten sam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 11.04.2021 o 15:14, fioletowy11 napisał(a):

Witam, ja jestem już rok po montażu komfortów, fotele działają razem z grzaniem jednak w kompie wyskakują 3 błędy, e444 czyli błąd linii can fotela kierowcy, e484 czyli to samo fotel pasażera i na desce pojawia mi się błąd system ochrony fotela pasażera niesprawny, nic nie kodowałem w aucie po montażu foteli, ktoś może pomóc?

Mam to samo wszystko działa tylko mam błędy poduszki i pasów zaznaczę że w kostce którą doste z fotelami został jedena para cienkich kabli i pytanie czy to te kabelki mam pod ciągną do  podpiąć can w idrive? I 

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.