Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć,

Mam pytanie, czy ktoś wie może na co się trzeba przygotować przy wymianie pol elektryki z grzaniem na komforty z grzaniem? Dawca to przedlift, biorca też :)

Dzięki za podpowiedzi, postaram się przygotować wszystko zanim zjedzie auto do garażu żeby wszystko w jedną noc zrobić :) dziękuje za podpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat gdzieś wisi, mi niestety wyszukiwarka nie działa. Spróbuję znaleźć przez Google

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skopiuj link nie tekst :wink:


Jest parę błędów na forum ktore są naprawiane.

Temat istnieje ale nie wszyscy mogą w niego wejść. Nie wiem od czego to zależy


Znalazkem jeden ale tu głównie o szm w lci chodzi

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=353075


Jak nic nie pomoże to zrobię kolejna instrukcje. Aktualnie kolega doposaza i będę tam gzebac :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Czy możesz proszę podrzucić jakich schemat tych dodatkowych przewodów? Dzięki za pomoc, w weekend pewnie będę siadał to roboty nad tym :-)
Opublikowano

Odebrałem dziś fotele i zrobiłem fotki kostek.

Prośba o podpowiedź jak to rozgryźć, na bank muszę też coś dołożyć tylko gdzie :-(

Kosci z mojego auta:

file.html[/img]

Kosci z foteli (poprosiłem przy zakupie i dostalem te co były oryginalnie odcięte;)):

file.html[/img]


widac ze brakuje mi PINU 2, 3, 11, 14, 21 i 22. Za to mam 13 a w fotelach nie bylo 13 tylko 14 :shock:

Moje fotele były grzane i dawca też ma grzanie.

Opublikowano
Napewno z szm musisz pociągnąć po 3 przewody do obu foteli i musisz dołożyć zasilanie przycisków i to wszystko bo mała czarna kostkę powinieneś mieć bo miałeś grzanie ale zabij mnie nie pamiętam nr pinów a temat gdzie było to opisane zniknął. Na newtis.info masz schemat.
Opublikowano
Napewno z szm musisz pociągnąć po 3 przewody do obu foteli i musisz dołożyć zasilanie przycisków i to wszystko bo mała czarna kostkę powinieneś mieć bo miałeś grzanie ale zabij mnie nie pamiętam nr pinów a temat gdzie było to opisane zniknął. Na newtis.info masz schemat.

Dzięki za zainteresowanie tematem :)

Małą czarną kostkę mam w przewodach od foteli i w swoich oryginalnych. Z tego co widzę, róźnica jest tylko taka, że pasażera ma w niej PIN 2 a kierowcy nie ma (fotele komforty). Tak informacyjnie moje auto to listopad 2005, dawca lipiec 2006 :)

Czy możesz powiedzieć co to jest SZM ?

TIS który podałeś jest zamknięty :( szukałem w google i znalazlem tylko jakieś tłumaczenie z RUS na PL, niestety opis foteli tylko dla e9x, dla e60 nie ma :(

http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pl&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.pl&sl=ru&sp=nmt4&tl=pl&u=http://tis.bmwcats.com/


Może ma ktoś zapisany ten temat o którym mówisz albo może jest na forum jeszcze aby podpowiedzieć?

Znalazłem gościa który podobno to zrobił, ale nie rozumiem tego co on tu pisze, ja mam w czarnej kostce zasilanie, a on tutaj pokazuje, że podłącza w zółtej :shock:

https://5series.net/forums/e61-touring-discussion-4/e61-%6004-seats-retrofit-123714/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze pytanie to czy miałeś pamięć w swoich fotelach bo z tego co opisujesz to tak

W takim wypadku tylko wymiana P&P i powinno dziakac

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Kolega pisał że ma pół elektryki. Takze napewno po 3 przewody z szm a szm to moduł w konsoli centralnej ten z przyciskami od grzania foteli tam jest duża wtyczka do niej się wpinasz. Mała kostkę tylko wpinasz w wolne miejsce w komfortach a i dajesz dodatkowa masę do fotela pasażera. Uśmiechnij się ładnie do speeda to Ci wyślę zaproszenie do tisa.
Opublikowano
Pierwsze pytanie to czy miałeś pamięć w swoich fotelach bo z tego co opisujesz to tak

W takim wypadku tylko wymiana P&P i powinno dziakac

Oryginalnie mam polelektryki szmaciane z grzaniem. Bez pamięci, bez żadnych dodatkowych regulacji. Czy mogę pięknie prosić o dostęp do TIS ? :)

 

Kolega pisał że ma pół elektryki. Takze napewno po 3 przewody z szm a szm to moduł w konsoli centralnej ten z przyciskami od grzania foteli tam jest duża wtyczka do niej się wpinasz. Mała kostkę tylko wpinasz w wolne miejsce w komfortach a i dajesz dodatkowa masę do fotela pasażera. Uśmiechnij się ładnie do speeda to Ci wyślę zaproszenie do tisa.

Dzięki, dziś spróbuje jakoś wyciągnąć ten SZM. A mówisz o trzech kablach, rozumiem, że muszę je osobno doprowadzić do fotela kierowcy i pasażera plus dodatkowa masa na pasażera. A te trzy kable z tego SZM to z których PIN, do których PIN i której kostki w fotelach? Jeśli dobrze rozumiem to do żółtej. Jeśli to nie problem możesz to rozrysować, nawet długopisem na kartce by wystarczyło, myślę, że wielu osobą się przyda na przyszłość. Wstawię dziś moje wszystkie wiązki które mam ORI i te jakie dostałem fabryczne od foteli :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to zacznijmy instrukcje od nowa, jak na razie pod twój rocznik a kiedyś zrobię jeden post dla wszystkich.


Więc tak masz fotele pól el. a zmieniasz na fotele z pamięcią.


Tu schemat który aktualnie jest pod twoje fotele czyli od 09/2005

Sterowanie fotelem

Screenshot_20210426_211057.jpg


Tu schemat jak go przeramiamy czyli dokładamy k_bus (can będzie jesz opisany niżej więc nie zwracaj na niego uwagi)

Napięcie może zostać tam gdzie jest ale dla ścisłości możesz przełączyć.

K_bus idzie z jednego pina z SZM i rozgałęzia się na oba fotele SZM X14056 Pin 3 i idzie do żółtej wtyczki fotela Pin 2 Wtyczka X275/X279 (str. Kierowcy/Pasażera)

Screenshot_20210426_211303.jpg


SZM A169

Screenshot_20210426_212038.jpg


SZM X14056

Screenshot_20210426_212223.jpg


Teraz bierzemy się za zasilanie modułu i linie Can

Opisywać będę str. Pasażera ponieważ ma dodatkową mase, str. kierowcy nie ma dodatkowej masy (cienki kabel) a podłączenie jest identyczne oprócz zasilania

Screenshot_20210426_212926.jpg

Screenshot_20210426_212827.jpg

Screenshot_20210426_213242.md.jpg


Str. Kierowcy

Screenshot_20210426_212805.jpg


I to będzie chyba na tyle. Z tego co kojarzę sporo osób idzie na skróty i podłącza masy i zasilanie modułu do żółtej wtyczki a K_bus ciągną do SZM co oszczędza dużo czasu. A jeśli chciał byś iść jeszcze bardziej na skróty to odłączasz niebieski kabel z KGM, łączysz je, przedłużasz i idziesz do SZM


KGM X16759 Pin 24 i X16760 Pin 15 a z żółtej wtyczki wypinujesz niebieski kabel i wpinasz w miejsce k_busa

Te kable nie są już potrzebne, odpowiadają za sterowanie grzania foteli a ono idzie teraz przez can

Screenshot_20210426_214227.jpg


Wszystkie błędy ortograficzne możecie zostawić dla siebie :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

:shock: bardzo bardzo ci dziekuje

W tym momencie jestem w szoku ale myślę że jutro zabiorę się za rozszyfrowanie wiadomości. To będą moje pierwsze mody elektryczne w aucie na poziomie wyżej niż podłączanie androida i kamery cofania w e39 :D dziękuję bardzo i będę dawał znać jak się zabiorę za to. Narazie skóry odnowione, wyczyszczone i zakonserwowane :)

Opublikowano

speed1211 jak zwykle (cytując klasyka) "NO BARDZO DOBRA ROBOTA"

A nie wiesz może jak jest z kodowaniem?

Co dodać do FA?

U mnie problem jest trochę inny

E60 LCI ze stołkami golasa i, czyli bez grzania, pamięci itp. Z elektryki tylko gora/dół i oparcie. Zmieniłem na komforty LCI grzane i wentylowane z pamięcią. Zasilanie poleciało z żółtej kostki do czarnej i dodatkowo na żółtą cieńszymi kablami, CAN z iDriva, K-Bus zza schowka, kodowanie i teraz tak: grzanie i wentylacja jest, na wyświetlaczu MASK też ładnie pokazuje, ale 0 reakcji z panelu S50. Przez inpe działają. 12v i masa dochodzą do S50.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodajesz fa, kodujesz moduły, navi i szm pustym plikiem man i to powinno starczyć

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

No właśnie. Tylko co dodać do FA? Bo $456 nie pomogło.

Chyba, że za grubym kablem puściłem K-Bus i jest inny opór.


BTW gdzie dokładnie jest moduł SZM? Bo rozkręciłem znowu schowek pasażera i wpiąłem się w pin2, ale do modułu KBM.

Pomyslalem, że może nie mam SZM, ale w NCSie pokazuje, że jest i mogę go kodować.


Ok. Moja wina. Wpiąłem się w zły moduł. Myślałem, że to MPM, a to był SZM. Teraz wszystko cacy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.