Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja w e46 normalnie wykodowalem mate, zero błędów na desce jak i w komputerze. I z tego co wyczytałem przy dzwonie poducha wystrzeli, ale tego jeszcze nie miałem okazji sprawdzić :D
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mata zajętości fotela będzie po stronie kierowcy,a nie pasażera.

 

dziękuje za odpowiedź

A możesz mi podpowiedzieć, jak to zweryfikować podczas kupowania?

gość nie ma już tunelu, a po zużyciu to tak niejednoznacznie.

Ewentualnie jak kupie UK to da radę to zmienić kodując?

Dodatkowa kostka pod fotelem.

Opublikowano

Trochę poszukałem w temacie i dla pewności kilka pytań. Przekładka ma się odbyć ze szmacianych foteli grzanych z częściową elektryką i tylnej nieskładanej kanapy. Zależy mi głównie na pamięci foteli, bo jeździmy z żoną na zmianę i do szału doprowadza mnie ustawianie fotela za każdym razem.

- po zamontowaniu foteli z pamięcią (nie muszą być komforty) zakładając, że są z wersji po lifcie i mają moduły to czy (samochód jest po lifcie) wtyczki będą pasować i potrzebne będzie tylko kodowanie?

- czy ewentualnie podejdą fotele z wersji przed liftem?

- czy pamięć będzie też działać na lusterka? Czy konieczna jest elektryczna kolumna kierownicy? U mnie manual i nie zależy mi na elektryku.

- w jaki sposób upewnić się, że fotel nie jest wymontowany po jakimś dzwonie i w razie wypadku wszystkie poduszki zadziałają jak należy? O co chodzi z "matą" i emulatorami które widzę na allegro?

- czy wymiana kanapy na składaną/dzieloną to jakaś grubsza strzelanina, czy też otwory pasują i pójdzie gładko?

- czy możecie polecić kogoś kto pomoże z taką wymianą? Najchętniej ze Śląska lub Małopolski, ale w razie czego mogę się wybrać na dalszą wycieczkę

Dzięki

Opublikowano
Trochę poszukałem w temacie i dla pewności kilka pytań. Przekładka ma się odbyć ze szmacianych foteli grzanych z częściową elektryką i tylnej nieskładanej kanapy. Zależy mi głównie na pamięci foteli, bo jeździmy z żoną na zmianę i do szału doprowadza mnie ustawianie fotela za każdym razem.

1) po zamontowaniu foteli z pamięcią (nie muszą być komforty) zakładając, że są z wersji po lifcie i mają moduły to czy (samochód jest po lifcie) wtyczki będą pasować i potrzebne będzie tylko kodowanie?

2) czy ewentualnie podejdą fotele z wersji przed liftem?

3) czy pamięć będzie też działać na lusterka? Czy konieczna jest elektryczna kolumna kierownicy? U mnie manual i nie zależy mi na elektryku.

4) w jaki sposób upewnić się, że fotel nie jest wymontowany po jakimś dzwonie i w razie wypadku wszystkie poduszki zadziałają jak należy? O co chodzi z "matą" i emulatorami które widzę na allegro?

5) czy wymiana kanapy na składaną/dzieloną to jakaś grubsza strzelanina, czy też otwory pasują i pójdzie gładko?

6) czy możecie polecić kogoś kto pomoże z taką wymianą? Najchętniej ze Śląska lub Małopolski, ale w razie czego mogę się wybrać na dalszą wycieczkę

Dzięki

 

Ad 1) dokładając pamieć w fotelach trzeba ciągnąc dodatkowe kable z pod idriva

ad 2) czytałem, że tak ale ja wymieniałem LCI na LCI

ad 3) nie wiem, kolumna manualna będzie wywalała błąd ale tylko po podłączeniu do komputera

ad 4) jak są jeszcze zdjęcia przed wymontowaniem, albo kiedy sprzedający ma też w całości deskę rozdzielczą z kompletu

ad 5) to jest najłatwiejsze w całej tej operacji, potrzebujesz jeszcze klamek otwierających, które montuje się pod tylną półką z głośnikami a otwierasz z bagażnika

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzewam kotleta,


Zamiast zwyklych półelektrycznych szmaciaków zalozyłem skórzane sporty elektryczne z pamięcią, i zaczeły sie schody.


Moduły zasilone, panele równiez, can low i high podlaczone.


Dodane FA do cas, pojawily sie moduły FAS oraz BFS, przekodowane pustym MAN-em i nic, nie działają.


Dodam ze siedzenia mozna diagnozowac, przesuwają sie w testach, ale z panelu przelacznikow ani drgną,


Ktos ma jakiś pomysł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brak sygnału K-BUS lub brak zasilania paneli w fotelach.
Opublikowano

Kolejny problem...


Panel sterowania pasażera działa, ale steruje obydwoma fotelami na raz, panel kierowcy z pamięcią nie jest w ogóle aktywny, jakiś pomysł?


Coś żle zakodowane?


Jaki kod wyposażenia odpowiada fotelom elektrycznym z pamięcią do przedlifta?


Podczas diagnostyki i testów wykonawczych również chodzą razem, a nie osobno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brak masy przy fotelu pasażera.
Opublikowano

Masa jest, pin nr 2. Moduł kierowcy BFS nie daje sie w ogóle kodowac, "no response control unit" byc moze jakis blad wewnetrzny ncs?


Czy uszkodzony panel sterowania moze generować takie zachowanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masa jest, pin nr 2. Moduł kierowcy BFS nie daje sie w ogóle kodowac, "no response control unit" byc moze jakis blad wewnetrzny ncs?


Czy uszkodzony panel sterowania moze generować takie zachowanie?

 


Masa Pin 8 a nie 2

A BFS to moduł pasażera i tam jest zajęty pin 2 i 8 masą

A FAS to strona kierowcy i tu musi być masa na pin 8

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

I tak wlasnie jest, są to fotele z anglika.


Reasumując fotel pasażera nie daje sie kodować i działa równoczesnie sterując fotelem kierowcy, znów fotel kierowcy sie koduje i nie reaguje na panel sterujacy.


Fotel pasażera:

7+

8-

6- can high

5-can low


Can zaczerpnięty z pokretla i-drive


4- can high

5-can low


Panele zasilone

+

-

k-bus do wlącznika centralnego pin 3


dodane FA

459 dla foteli z pamiecią oraz 481 dla sportów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obojętne czy anglik czy lhd

To masa odpowiada za str. A nie moduł


BAS

http://i.nfhost.me/images/2019/01/21/IMG_20190116_163503.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/01/21/IMG_20190116_163459.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może dlatego że masz masę jak pod fotele kierowcy a fotel pasażera jest zakodowany jako fotel kierowcy


Sterowanie idzie przez CAN wiedz jest to możliwe


Podłącz masę i zakoduj BAS pustym manem

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
może dlatego że masz masę jak pod fotele kierowcy a fotel pasażera jest zakodowany jako fotel kierowcy


Sterowanie idzie przez CAN wiedz jest to możliwe


Podłącz masę i zakoduj BAS pustym manem

 


I to był dobry trop, obydwa moduły maślały ze są modułami kierowcy, odpiąłem kostke w jednym, przekodowałem drugi z masą i jest ok.


Dzięki wam za podpowiedzi i zainteresowanie tematem :cool2:

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam jak jest z fotelami z angola będę musiał mate obecności wyłączyć w obu fotelach? Czy dą się to jakoś zrobić żeby działało jak fotele Eu? I pytanie do boczków bo też z angola poliftowe siadły by mi wiadomo że przyciski nie pasuje co muszę kupić żeby to hulało
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Kupiłem fotele Eu przyjdą za dwa dni. O instalacji coś już wiem okaże się w praniu. Teraz pytanie czy muszę coś kodować fotele były pół elektryczne grzane przed lift a będą poliftowe comforty z pamięcią i grzaniem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak podłączysz wszystko to powinny ruszyć bo wszystko idzie przez can

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jeśli w E60 przedlift ze szmaciakow pół elektrycznych zostaly wymienione na sportsitze gdzie mają przód tył elektrycznie dodatkowo to musi się odbyć kodowanie czy raczej tylko odpowiednie opinowanie?
Opublikowano
Nie ruszy musisz przerabiać kostki, kable dociągnąć jeżeli chcesz żeby pamięć działala i pytanie czy w starych było grzanie czy w tych jest.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Panowie


Mam problem z moimi komfortami które jakiś czas temu montowałem. Wszystkie funkcje działają jest tylko problem z podgrzewaniem. Grzanie foteli co prawda działa jednak zielone diody na przyciskach sobie mrugają i nie bardzo chcą po włączeniu grzania reagować na zmiany poziomu grzania i problem jest już z samym wyłączeniem grzania. Pewnie coś skopałem z kodowaniem wcześniej miałem zwykłe fotele z podgrzewaniem moje auto jest z końca 2009 roku. Może ktoś z was potrafi coś podpowiedzieć bo jest to bardzo irytujący problem.


Problem widać na zaznaczonym filmie

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, ja jestem już rok po montażu komfortów, fotele działają razem z grzaniem jednak w kompie wyskakują 3 błędy, e444 czyli błąd linii can fotela kierowcy, e484 czyli to samo fotel pasażera i na desce pojawia mi się błąd system ochrony fotela pasażera niesprawny, nic nie kodowałem w aucie po montażu foteli, ktoś może pomóc?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.