Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja 530d automat jak ruszam i np. odrazu z postoju dam gaz do dechy, to rusza pomalu jakby troche przymulony i dopiero po paru metrach czuc ze dostaje kopa. Osiągi ok. 8s-100km/h wiec wszystko ok.

 

Jechałem E60 530d i ona odrazu z miejsca wyskakuje jak z procy.

 

Czy mam coś nie tak? czy powinna ciagnac odrazu jak E60? Moje auto ma 8 lat i ok.300tys km przebiegu, moze dlatego juz nie jest taka żwawa?

 

Jechałem też ostatnio 525tds z 97 roku i tamten jest jeszcze mniej zrywny

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Opublikowano
Nie wiem jak to jest z 3.0d ale u siebie w 2.4TD jest to samo,tzn.z miejsca po wcisnięciu pedału do oporu samochód dopóki nie dojdzie do 2tyś obr.czyli startu turbiny to zbiera się jakby ktoś go z tyłu trzymał,to jest chyba taka charakterystyka diesla z automatem,taka skrzynia nie pozwala na wkręcenie na wyższe obroty i start a uturbiony diesel jedzie dopiero wtedy jak turbina zacznie działać stad może w tych pierwszych sekundach po starcie auto jest zamulone i dopiero odżywa jak złapie odpowiednich obrotów :wink: Taki urok diesla z automatem :cool2:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

moim zdaniem to rzecz normalna - turbinka wkreca sie od jakis 2tys obrotow i wtedy dopiero czuc efekt zreszta 8 sekund do 100 km to tyle ile podaje fabryka - jednakze przy 300 tys przebiegu radziłbym sprawdzic stan turbiny tak na wszelki wypadek zeby potem nie miec przykrosci

 

pozdr

Opublikowano

takie ruszanie z gazem do podłogi jest dla automatu zabójstwem pózniej jak jedzie można deptac najgorsze przeciążenia są podczas właśnie takiego ruszania

jeśli masz taki wynik do 100 to znaczy że wszystko ok

Pozdrawiam

Opublikowano
takie ruszanie z gazem do podłogi jest dla automatu zabójstwem pózniej jak jedzie można deptac najgorsze przeciążenia są podczas właśnie takiego ruszania

jeśli masz taki wynik do 100 to znaczy że wszystko ok

Pozdrawiam

 

No dobra to w jaki sposób ruszyć szybko :?: wiem że liniowe dodawanie gazu najlepiej wychodzi,ale wcale to nie daje dobrego przyspieszenia :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

różnica jest szybko a z gazem w podłodze

ogólnie do sportowych startów trzeba brać manual lub

założyć z góry naprawę lub nową skrzynię dla np.E60 nowa z przekładką u dillera 18kkzł

Pozdrawiam

Opublikowano
tak wynik do 100km/h jest dobry, ale ten start wolałbym zeby byl żwawszy, bo nie chodzi o wyscigi, tylko zawsze troche jak trzeba szybko wyskoczyć z podporządkowanej na główną. Szwagier kupił E60 530d i wystarczy lekko puknąć stopą w pedał a on aż podskakuje :) szkoda ze e39 tak nie ma, chyba ze może jak była nowa też tak było. Ale czuję ze to jakas inna skrzynia juz jest bo znajomy w Mercu E320 2003r. też ma taki zrywny start

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Opublikowano
W E60 530d ma 231 KM i 500 Nm, a do setki ma 6,8 także nic dziwnego, że jest zrywniejsza, przebieg też zrobił swoje, a efekt o którym piszesz to tak zwana turbo-dziura, czyli moment w którym turbinka jeszcze nie łapie, w nowszych dieslach dzięki zmiennej geometrii łopatek udało się praktycznie usunąć ten efekt(niektóre silniki mają dwie turbiny małą i dużą w zależności od obrotów załącza się mała, która się szybko rozkręca, a duża pompuje przy wyższych obrotach), zresztą diesle mają to do siebie, że spod świateł słabo ruszają, tak naprawdę to wyrywają dopiero jak się wrzuci 2. Pozdro

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
w nowszych dieslach dzięki zmiennej geometrii łopatek udało się praktycznie usunąć ten efekt

 

FYI: akurat w 530d turbina jest ze zmienną geometrią

Opublikowano
Co do szybkiego ruszania i "morderstwa skrzyni automatycznej" . Przejechałem na pewnej automatycznej skrzyni 200 000 km ,a ostrych startów miałem ok. 10 000 może ,a skrzynia nadal pracuje (olej też wymieniany regularnie) . Nie wszystkie automatyczne skrzynie są odporne ,ale aż trudno się powstrzymac od szybkiego startu z gazem w podłogę w takim np. E55 AMG ,RS6 ,czy innych tego typu samochodach z automatem .
Opublikowano
Miałem takie objawy jak piszesz w swojej 525 tds z automatem.Myslałemze tak ma byc dopóki mechanik mi sie tym autem nie przejechał.Okazało sie,ze pompa wtryskowa była zle ustawiona.Auto paliło duzo a jechac nie chciało.Po jej ustawieniu i uszczelnieniu wtrysków(lały) z auta zrobiła sie mała rakietka(ocyzwiscie jak na 150 ps) :D

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Opublikowano
Co do szybkiego ruszania i "morderstwa skrzyni automatycznej" . Przejechałem na pewnej automatycznej skrzyni 200 000 km ,a ostrych startów miałem ok. 10 000 może ,a skrzynia nadal pracuje (olej też wymieniany regularnie) . Nie wszystkie automatyczne skrzynie są odporne ,ale aż trudno się powstrzymac od szybkiego startu z gazem w podłogę w takim np. E55 AMG ,RS6 ,czy innych tego typu samochodach z automatem .

 

Święte słowa :lol: :lol: :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.