Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem dot. skrzyni w e55 amg, choć myślę ,że model ma tutaj najmniejsze znaczenie. Skrzynia zmienia biegi w takim samym zakresie obrotów zarówno przy opcji "w" (miejska) jak i "s" (sportowa) - i niestety nie jest to zakres "s" , jest to dość uciążliwy problem. Do skrzyni ostatnio był dolewany (nie wymieniany) olej(oczywiście D III). Moje pytanie jest takie : czy jest to wina oleju, sterowników czy zupełnie czegoś innego?

 

Dziękuję i liczę na wyrozumiałość z uwagi na fakt ,iż jest to mercedes a nie bmw. Nie ma jednak drugiego takiego forum jak TO ! Gdzie mogę spodziewać się fachowej i kompetentnej porady. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do skrzyni ostatnio był dolewany (nie wymieniany) olej(oczywiście D III). (...)

 

Nie ma jednak drugiego takiego forum jak TO ! Gdzie mogę spodziewać się fachowej i kompetentnej porady. Pozdrawiam

 

rozumiem, ze ta skrzynia pracuje w okularze, tak? czy w niej powinien byc olej D III to juz nie bylbym taki pewien, rozumiem, ze to sprawdzales?

 

jesli tu nie otrzymasz info, sprobuj na automat.pl, tam tez jest forum

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak naprawdę moment zmiany biegów w górę w BMW zależy od trybu jazdy- niezależnie czy tryb D czy S to przy spokojnej jeździe poziom obrotów przy którym dochodzi do zmiany biegu jest bardzo zbliżony. Śmiem zaryzykować stwierdzenie (ale to jeszcze sprawdzę w testach ;) ) że przy ostrym pałowaniu zmiany też przebiegają przy tych samych obrotach.

Natomiast D od S różni się w momencie gdy puścisz gaz, D prawdopodobnie zrzuci bieg na wyższy, na S natomiast nie dojdzie do zmiany biegu, również przy toczeniu się i spadającej prędkości, S będzie wcześniej zrzucał biegi na niższe (efekt hamowania silnikiem jest bardziej wyczuwalny niż przy D).

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wedlug mnie w trybie S skrzynia przytrzymuje (do wyzszych obrotow) biegi do zmiany zauwazalnie dluzej niz w trybie D, jesli palujemy na D, to skrzynia zmienia charakterystyke pracy i zbliza sie do trybu S

 

tak mi sie przynajmniej wydaje...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
wedlug mnie w trybie S skrzynia przytrzymuje (do wyzszych obrotow) biegi do zmiany zauwazalnie dluzej niz w trybie D, jesli palujemy na D, to skrzynia zmienia charakterystyke pracy i zbliza sie do trybu S

 

tak mi sie przynajmniej wydaje...

 

O tym właśnie mówię. Model to w210 czyli popularny okularnik (i żaden inny bo w211 czyli nowa e klasa to takie wasze e65 :lol: ) . W praktyce taka zmiana biegów przekłada się na relatywnie niższe osiągi auta, wiadomo jest mimo iż jest to amg że 3k-3.5k obrotów to troszeczkę za mało jak na auto które na swój sposób ma być namiastką auta sportowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobiłem wczoraj test swojej skrzyni i faktycznie zwracam honor- na D ostry start i zmiana biegów przy 3900-4000 obr/min, na S ciągnie do 4300-4400 (wskazówka nie zbliża się do kreski oznaczającej 4500).....

pozdrawiam

Paweł

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.