Skocz do zawartości

Szpera od e30 do e36 compact, a ASC??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zastanawiam sie czy nie ma zadnych problemow z montazem i uzytkowaniem takiej szpery od e30 w e36 compact z ASC, da sie to normalnie podpiac zeby nie bylo jakis problemow? wiem ze most jako taki jest identyczny ale do mostu dochodza tez jakies kabelki, wpina sie to tylko i powinno wszystko dzialac ? no i co na to powie ASC ? kupilem juz szpere (czekam tylko na przesylke) i dopiero znalazlem gdzies w necie temat ze asc moze wykluczac szpere, no i boje sie ze nie dam rady tego zamontowac tak zeby wszystko bylo tak jak nalezy, o co tu chodzi z tym asc i szpera? pozdro
Opublikowano

Fabrycznie nie było możliwości dokupienia jednocześnie szpery i ASC+T.

 

Jezeli masz ASC+T teoretycznie mogą się ze sobą "kłócić" w skrajnych sytuacjach ale moim zdaniem problemów w codziennej eksploatacji nie powinno być.

 

Jezeli masz samo ASC (nie przyhamowuje koła które w danej chwili nie może przenieść momentu obrotowego dostarczonego przez silnik w odróżnieniu od ASC+T które poza "zdławieniem" silnika również przyhamowuje koła) nie ma według mnie najmniejszych przeciwwskazań aby współdziałało ono z LSD w jednym samochodzie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie ma problemu, zauważ że w M3 jest ASC+T i LSD razem.

 

Moim zdaniem szpera przy załączonym ASC+T nie będzie się nawet załączać, bo wcześniej zadziała przyhamowywanie kół (+T).

 

Szpera będzie wykorzystywana tylko jak wyłączysz ASC+T.

 

Takie jest moje zdanie, ale niech wypowie się jeszcze ktoś mądrzejszy.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano
Nie ma problemu, zauważ że w M3 jest ASC+T i LSD razem.

 

Moim zdaniem szpera przy załączonym ASC+T nie będzie się nawet załączać, bo wcześniej zadziała przyhamowywanie kół (+T).

 

Szpera będzie wykorzystywana tylko jak wyłączysz ASC+T.

 

Takie jest moje zdanie, ale niech wypowie się jeszcze ktoś mądrzejszy.

 

1. W M3 e36 nie ma ASC+T własnie dlatego ze fabrycznie kazda ma LSD.

W E46 kazdej innej niz M3 E46 NIE DALO SIE dokupic LSD wlasnie dlatego ze kazda fabrycznie miala kontrole trakcji tylko tam juz nie nazywalo sie to ASC+T. Nie wiem jak rozwiazali to w M3 E46 wiec tu juz sie nie wypowiadam ale na 100% nie bylo tam ASC+T dzialajacego tak jak w E36...

 

2. Szpera w BMW sie nie zalacza... ona tam jest caly czas i dziala zapobiegajac do pewnego momentu poslizgowi kola które ma mniejszą przyczepność - a dokladniej minimum 25% momentu obrotowego dostarczonego przez silnik zostanie przeniesione na koło które akurat ma większą przyczepność i może go wykorzystać.

 

3. To ASC+T nie będzie się nawet zalączać a dokładniej samo przyhamowywanie kół nie będzie wykorzystywane bo nie będzie takiej potreby az do momentu gdy na przykład staniemy jedną stroną na trawie a drugą na asfalcie i będziemy chcieli ruszyć wykorzystując pełną moc samochodu - wtedy LSD 25% "nie da rady" i kółko znajdujące się na trawie zacznie obracać się szybciej niż to na asfalcie - i wtedy zadziała ASC+T przyhamowywująć koło obracające się z większą prędkością.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
2. Szpera w BMW sie nie zalacza...

Ok, to akurat rozumiem

 

Generalnie to zastanawiałem się czy najpierw zadziała szpera czy od razu ASC+T zacznie przyhamowywać koła i tego nie jestem na 100% pewien.

 

Sam chciałem u siebie zainstalować LSD, ale nie wiem od jakiego auta będzie pasować?

 

Sama szpera pasuje ponoć od E36 318 - 320, ale czy od E30 to nie wiem?

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano
hubertsk - cale tylne zawieszenie w tym most w e36 compact jest identyczne jak w e30 , ja tez mam 318ti i kupilem od e30 325, z tego co sie dowiadywalem pasuje na 100%, w sobote powinienem miec juz zalozone jesli nie napotkam problemow , wiec dam znac czy wszystko rzeczywiscie spasowalo, boje sie tylko o ta cala elektronike ale jak piszecie ze samo asc nie powinno sie gryzc ze szpera to chyba bedzie ok, jak poznac czy mam asc czy asc+t? do compacta mozna przelozyc tylko od innego compacta albo od e30 bo od zadnego innego e36 nie pasuje , sa zupelnie inne mosty w sedanie i coupe (podobno), chyba ze chcesz przekladac sam mechanizm szpery bez mostu ale to chyba jest ciezkie do dostania, pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.