Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

W planach mam zakup E39 jako kolejny etap przygody z BMW (czwarty? :D)

 

Zastawiam się tylko nad silnikiem - najważniejszym dla mnie elementem samochodu.

 

Początkowo myślałem o 2.8, którego eksploatuje obecnie w E36 i mam wrażenie, że z E39 całkiem dobrze by sobie poradził. Pewien mechanik poleca mi gorąco 3.0d - według niego 530d to świetny wybór.

 

 

Ja za dieselami BMW jakoś nie przepadam - i nie bijcie mnie za to - ale zawsze wolałem benzynę. Nie ukrywam jednak, że poważnie rozmyślam i ten wybór. Z zasłyszanych opinii ten 3.0d jest podobno bardzo dobrym motorem do tego autka. No ale - 530d jest generalnie droższe w zakupie od 528.

 

Myślałem też o 530i - następcy 528i, ale tych jest w ogłoszeniach malutko (tylko ostatnie lata produkcji E39).

 

 

540 nie wchodzi w grę - za duże koszty utrzymania. 520 również - jak dla mnie za słaby silnik do tego samochodu.

 

 

Dajcie siakieś wskazówki. Będę wdzięczny :)

 

pzdr.

radocha z jazdy!
Opublikowano

Nie jeżdżę wprawdzie E39 ale mogę swoje pięć groszy dołożyć :wink:

Jeśli diesel to 3.0. Bardzo chwalony na forum. Bardziej niż starszy 2.5.

2.8 w takiej budzie to taki optymalny silniczek. Myślę że gdybyś utrafił nawet ładną 530i to koszty utrzymania nie wzrosłyby kolosalnie.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
A wybór silnika zależy od tego czego oczekujesz,wiadomo że 2.8 benzynka to jest to co tygryski lubią najbardziej,moc,dzwięk...ale spalanie benzynki adekwatne do pojemności silnika :wink: 3.0d natomiast niewiele ustępuje dynamiką benzynie,natomiast dźwięk jeżeli nie lubisz diesli z zasady,to Ci się nie spodoba,ale faktycznie jest to bardzo dobry wybór jeżeli szukasz złotego środka pomiędzy spalaniem i dynamiką auta :cool2:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

a jak z trwałością silników 3.0d?

 

Podobno ten słabszy (186 KM?) jest trwalszy...potwierdzacie?

 

 

Do jakich przebiegów warto się nimi zainteresować? (biorąc pod uwagę fakt, że chciałbym tą piątką pojeździć z 3 - 5 lat a rocznie przejeżdżam malutko, bo około 20 000 km?)

 

 

 

Ile w Niemczech faktycznie kosztuje bardzo zadbane 530d - ile trzeba wyłożyć, gdy mówimy o prawdziwej 5, a nie o szrocie?

 

 

***Nie szukam okazji a jedynie zdroworozsądkowy stosunek cena - stan***

 

 

 

 

 

pzdr.

radocha z jazdy!
Opublikowano

Ogólnie polecam raczej po lift czyli po 09.2000

Jeżeli chodzi o diesla 3.0 to mam takiego i jeżeli jesteś zainteresowany to zapraszam na PW

Opublikowano
Silnik beznzynowy jest fajny tez jedze 3 beemkami e39 z motorem 2, 2,5 i 2,8. Ostanio mialem okazje pojedziec 530d i jestem zachwycowny!! Osigami nie ustepuje 528 a nawet wraznie jest wiksze bo diesel ma wysoki moment obrotwy! Spalnie tez wysminiete . Jedziesz oszczednie na trasie to spokojnie w 6 litrach sie zmiescisz. Kultra pracy tez wysoka. Silnik na prawde ładnie brzmi nie czuc zadnych wibracji.Bardzo spokojnie sie wkreca w oborty rewelacja! Polcam 3.0 d w automacie/tiptronicu.
Tomek
Opublikowano
Oczywiście polecam również 3.0d, chociaż możesz również rozważyć nowszą wersję 525d (common rail) ładnie się zbiera (ok 8,9s) i pali ok 05-1litr mniej od 3,0d. Można też zczipować na 191KM. Chociaż każdemu kto ma BMW mocy nigdy nie jest za wiele wiec jesli nie myślisz o kosztach to napewno brać tylko 3.0d. (Po chip tuningu ok 220KM). Silniki te są odporne na tuningowanie może ciut gorzej jest z turbinami o które trzeba dbać (katowac tylko na rozgrzanym silniku i nie gasic auta zaraz po katowaniu) to powinien służyć długo bez dodatkowych kosztów.
Opublikowano

A ja oczywiście polecę to co mam :)

Mieliśmy okazję w rodzinie pojezdzic 528i oraz 530i (oba e39) i róznica w dynamice jest odczywalna...

528 to nie żaden muł ale 530 jeżdzi jeszcze fajniej... To w sumie prawie 40 KM róznicy i to czuć.. Poza tym ten dźwięk silnika :D

 

Ciekawych ofert sprzedaży 530i w Polsce rzeczywiście raczej nie ma ale juz w Niemczech jest z czego wybierać. Zaletą benzynowych na tamtym rynku są relatywnie niższe przebiegi niz w przypadku diesli.

Opublikowano

Bartek a z jakim REALNYM spalaniem należy się liczyć w przypadku 530i?

 

Mam na myśli głównie miasto.

 

pzdr.

radocha z jazdy!
Opublikowano

W mieście pali mi ok. 17, ale zaznaczam że jezdze raczej malo ekonomicznie :twisted:

Mysle ze przy normalnej i w miare spokojnej jezdzie masz szanse zejsc troche nizej.

 

Zastrzegam jednak ze przy burdelu jaki ostatnio panuje w naszym miescie zuzycie niestety wzrasta :duh:

 

Jesli chodzi o trase to ostatnio wracając ze Świnoujscia do Wawy wyszlo mi 13,1. Bylo troche korkow w stargardzie szcz. a poza tym z mojej strony jazda również zdecydowanie nieekonomiczna, wiec pewnie tez jest szansa na mniej...

 

Generalnie rzecz biorac spalanie na pewno przemawialoby na rzecz diesla ale... ja sie jakos nie zdecydowalem i pojechalem do niemiec specjalnie po to zeby kupic benzyne :)

Opublikowano
nie bić i nie krytykować"""--jezdziłem dwa dni e 39 2,8 na sekwencji, jak to chodzi nastepna będzie taka,okolo 15 L LPG -jest czym jechac pzdr :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Moj znajomy 3 miesiace temu kupil w Niemczech e39 3,0d z 2004r za 15000euro w pelnym M pakiecie i full opcji od pierwszego wlasciciela z przebiegiem 64000 km. Auto jest praktycznie jak nowe bez zadnej najmniejszej ryski na lakierze. Dynamika nie odbiega od 528i. Ale to twoj wybor. Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

To kupił super furkę. Marzenie...

 

 

Wyjdzie około 60 000 PLN...tyle mieć nie będę i co ciekawe - to prawie DWA RAZY więcej niż zadbane 528i...owszem 528i będzie starsze, ale to nadal E39!

 

Tak czy inaczej - furkę kupił kozak i pozostaje mi tylko pogratulować.

 

 

pzdr.

radocha z jazdy!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moj znajomy 3 miesiace temu kupil w Niemczech e39 3,0d z 2004r za 15000euro w pelnym M pakiecie i full opcji od pierwszego wlasciciela z przebiegiem 64000 km. Auto jest praktycznie jak nowe bez zadnej najmniejszej ryski na lakierze. Dynamika nie odbiega od 528i. Ale to twoj wybor. Pozdrawiam

 

e39 z 2004 r.? rozumiem, ze touringa... taka cena za samochod z opisu to wg. mnie b. duza okazja

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawych ofert sprzedaży 530i w Polsce rzeczywiście raczej nie ma ale juz w Niemczech jest z czego wybierać. Zaletą benzynowych na tamtym rynku są relatywnie niższe przebiegi niz w przypadku diesli.

 

niestety nawet w DE podaz 530i jest duzo mniejsza niz 530d... ceny za benzyniaka oraz przebiegi nie ustepuja wcale diesla - oczywiscie z rocznika 2001 mozna kupic samochod, ktory ma 100 tys. km lub taki ktory ma 300 tys. km, zarowno w benzynie jak i dieslu

 

minus 530i/528 to spore spalanie w porownaniu do 530d, minus 530d - koszty turbiny, wtryskow, pompy wysokiego cisnienia, to wszystko lubi sie psuc...

 

sam dlugo sie zastanawialem nad wyborem 530i/530d, wybralem 530d

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Bartek a z jakim REALNYM spalaniem należy się liczyć w przypadku 530i?

 

Mam na myśli głównie miasto.

 

pzdr.

Jeszcze nigdy nie udało mi się osiągnąć spalania gorszego niż 12-13l/100km po mieście. Co prawda miasto miastu nie równe. Mówię o sytuacji gdzie jest dużo swiateł, ale nie stoi się w korkach za bardzo. W jeździe mieszanej wychodzi mi 10,5l; na trasie z 9l. Mowa o raczej spokojnej, płynnej jeździe. Wiadomo, że jak się będzie deptać, ruszać z piskiem opon (trzeba DSC najpierw wyłączyć :) ), non-stop wyprzedzać, to spali sporo więcej.

 

Bartek ma automat, dlatego jemu pali trochę więcej.

Opublikowano

Jeżeli BMW to tylko bezyna wiem wiem diesel tańszy w trasie jednak BMW w bezynie to jest to co tygrysy lubią najbardziej no i wiadomo o 6 garów w zwyż

jeżdze 528 IA po mieście 12,4 l. trasa ok.9 l. 100%

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
niestety nawet w DE podaz 530i jest duzo mniejsza niz 530d... ceny za benzyniaka oraz przebiegi nie ustepuja wcale diesla - oczywiscie z rocznika 2001 mozna kupic samochod, ktory ma 100 tys. km lub taki ktory ma 300 tys. km, zarowno w benzynie jak i dieslu

 

To prawda, natomiast faktem jest że na rynku niemieckim generalnie jest spory wybór Beemek z silnikami benzynowymi (w tym także 3litrowymi) co na pewno odróznia go od rynku rodzimego. Niezależnie od tego pewnie masz racje że diesli jest więcej.

 

Co do przebiegów nie zamierzam się spierac ale mam wrażenie że w porównywalnych rocznikach jest jednak wiecej diesli zbliżajacych się do 300tkm i odrobinę wiecej benzyniaków bliskich 100tkm :D Statystyk jednak nie robiłem więc sie nie wymądrzam... może to tylko wrażenie :)

 

 

minus 530i/528 to spore spalanie w porownaniu do 530d, minus 530d - koszty turbiny, wtryskow, pompy wysokiego cisnienia, to wszystko lubi sie psuc...

 

sam dlugo sie zastanawialem nad wyborem 530i/530d, wybralem 530d

 

A ja własnie ze względu na wymienione przez Ciebie +/- wybrałem 530i :) Byc może robisz po prostu większe przebiegi niż ja i dlatego masz troche inne priorytety :)

 

Jeszcze nigdy nie udało mi się osiągnąć spalania gorszego niż 12-13l/100km po mieście. Co prawda miasto miastu nie równe. Mówię o sytuacji gdzie jest dużo swiateł, ale nie stoi się w korkach za bardzo. W jeździe mieszanej wychodzi mi 10,5l; na trasie z 9l. Mowa o raczej spokojnej, płynnej jeździe. Wiadomo, że jak się będzie deptać, ruszać z piskiem opon (trzeba DSC najpierw wyłączyć ), non-stop wyprzedzać, to spali sporo więcej.

 

No niestety w Wawie - szczególnie ostatnio - nie ma specjalnie warunków do oszczędzania na paliwie :mad2:

 

Ale musze powiedziec że spalanie rzędu 12-13 w mieście robi wrażenie... Tyle w mieście "paliłem" Hondą Accord 1.8i :D Byc może rzeczywiście mam czasem zbyt ciężka nogę... mea culpa :wink:

 

Aha, i nie ruszam z piskiem na swiatłach :D :D

 

Moj znajomy 3 miesiace temu kupil w Niemczech e39 3,0d z 2004r za 15000euro w pelnym M pakiecie i full opcji od pierwszego wlasciciela z przebiegiem 64000 km. Auto jest praktycznie jak nowe bez zadnej najmniejszej ryski na lakierze.

 

Wobec tego wyrazy uznania z mojej strony bo jest to niewątpliwie okazja roku jak do tej pory :cool2:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez BarteqMW
Opublikowano
Ale musze powiedziec że spalanie rzędu 12-13 w mieście robi wrażenie... Tyle w mieście "paliłem" Hondą Accord 1.8i :D

Hehe... poprzednio miałem A4 1.8T quattro i w mieście potrafił spalić tyle samo. :) Ciężki kloc był no i trzeba było go kręcić by jako tako śmigał. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

co do spalania w e39 530i nie jestem w stanie powiedziec slowa, jednak w rodzinie mam e46 330i touring, miasto szczecin (o wiele mniej zakorkowane niz wawa) - spalanie w lecie ok. 14,5l/100 km (manual!), jazda dynamiczna, ale nie sportowa

 

tak jak wpominalem wczesniej, w dieslu sie zaoszczedzi na paliwie, wyda sie pozniej na te newralgiczne elementy... pociecha jest tylko taka, ze nie ma 100% pewnosci, ze sie posypia, natomiast w benzynie drozsze paliwo na 100% trzeba lac :D

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

popieram Bono

 

jak poszukasz dobrze to mozna kupic zadbanego diesla - oczywiscie czesciej trzeba zmieniac oleje filtry itd i pilnowac tych rzeczy bardziej ale jak kupisz dobry egzemplarz to sie na pewno oplaca - koszty paliwa nieporownywalne a jesli chodzi o osiągi to 530d a 530i mniej wiecej to samo - pewnie diesel lepszy na trasie w przypadku wyprzedzania ....

 

 

no i jeszcze mozna zaczipowac - ja mam z 184 na 220 koni i jestem b. zadowolony

 

pozdr

Opublikowano
a jesli chodzi o osiągi to 530d a 530i mniej wiecej to samo

 

No tutaj tak do konca bym sie nie zgodzil :) Na przyspieszeniach rzeczywiscie roznica nie jest duza (ale jest, na korzysc 530i) ale juz Vmax: 230 do 244 dla 530i (w automacie).

To jest prawie 40KM różnicy więc na coś musi się to jednak przekładać...

Poza tym dzwieku silnika nie zasymulujesz żadnym chipem :)

 

Ale zeby bylo jasne: uwazam ze 530d w dobrym stanie jest na pewno również świetnym wyborem :cool2:

Opublikowano
a jesli chodzi o osiągi to 530d a 530i mniej wiecej to samo

 

No tutaj tak do konca bym sie nie zgodzil :) Na przyspieszeniach rzeczywiscie roznica nie jest duza (ale jest, na korzysc 530i) ale juz Vmax: 230 do 244 dla 530i (w automacie).

To jest prawie 40KM różnicy więc na coś musi się to jednak przekładać...

Poza tym dzwieku silnika nie zasymulujesz żadnym chipem :)

 

Ale zeby bylo jasne: uwazam ze 530d w dobrym stanie jest na pewno również świetnym wyborem :cool2:

 

OK nie bede sie klocil - nie znam dokladnych danych 530i i tez nie wiem ile moja po chipie by poleciala v max bo nie mialem gdzie sprawdzic [bedzie trzeba sie przejechac do berlina zeby miec dane :twisted: ) ale ciekaw jestem jak elastyczność tak np 80-120 km/h bo to jak dla mnie sie liczy najbardziej - gdy trzeba wyprzedzić szybko jakiegoś TIRa itp a nasze drogi jak wiadomo to nie autostrady :duh:

 

pozdr

Opublikowano
ciekaw jestem jak elastyczność tak np 80-120 km/h bo to jak dla mnie sie liczy najbardziej - gdy trzeba wyprzedzić szybko jakiegoś TIRa itp a nasze drogi jak wiadomo to nie autostrady :duh:

 

Mysle ze akurat tutaj roznic moze byc stosunkowo najmniej...

Ze względu na wyższy moment obrotowy diesel w tym zakresie zbiera sie pewnie co najmniej tak samo dobrze jak benzyna :twisted:

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.