Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiem, że toczyła się już dyskusja na ten temat, jednak bardziej w kwestiach różnic technicznych. Mam okazję kupić (b. tanio) 118d - pewniak, z małym przebiegiem. Zależy mi na mocy i z tego czego się dowiedziałem mogę zyskać w granicach 145KM. 120d ma w serii 163KM. Lepiej dołożyć do 120 i mieć "fabryczny" silnik? Czy w 118d (po modyfikacji) ok 20KM to b. odczuwalna różnica wobec 120d?

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w 120d nawet 200+.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Witam!Mam silnik122KM. Zrobiłem do 144 koni.Nie to jednak jest najważniejsze w TD.Moment obrotowy wynosi 340 NM. z 280 fabrycznych i głownie to ma znaczenie. Prędkość max. wzrosła do 215km/godz.Biorąc pod uwagę różnice cenową między 118 a 120 wydaje mi się , że 118 daje również wspaniałe wrażenia podczas jazdy.
Opublikowano
Witam!Mam silnik122KM. Zrobiłem do 144 koni.Nie to jednak jest najważniejsze w TD.Moment obrotowy wynosi 340 NM. z 280 fabrycznych i głownie to ma znaczenie. Prędkość max. wzrosła do 215km/godz.Biorąc pod uwagę różnice cenową między 118 a 120 wydaje mi się , że 118 daje również wspaniałe wrażenia podczas jazdy.

 

A gdzie robiles? Masters czy Diagtronik?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pomiędzy 120d i 118d są także inne różnice, nie tylko silnik ale np z ważniejszych rzeczy hamulce, także inne jest wyposażenie.

 

w 120d dostępny jest wirus do 400nm i 203KM

Opublikowano

Witam! Przepraszam najmocniej ale wydaje mi się , że główny wątek zbacza powoli na boczny tor.

Jeśli chodzi o wyposażenie to masz dokładnie takie same tzn. za co zapłacisz to jest w aucie.

Pozdrawiam.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Wiem, że toczyła się już dyskusja na ten temat, jednak bardziej w kwestiach różnic technicznych. Mam okazję kupić (b. tanio) 118d - pewniak, z małym przebiegiem. Zależy mi na mocy i z tego czego się dowiedziałem mogę zyskać w granicach 145KM. 120d ma w serii 163KM. Lepiej dołożyć do 120 i mieć "fabryczny" silnik? Czy w 118d (po modyfikacji) ok 20KM to b. odczuwalna różnica wobec 120d?

Mam 118d. Po przechipowaniu (wynioslo mnie ok 3tys na orginalnych komp BMW) mam ok 170Km. Diametralna roznica, odczuwalna szczegolnie przy niskich biegach. Samochod juz nie "wlecze" sie na 1ce i 2ce.

Nie jezdzilam 120, ale roznica pomiedzy fabrycznym 118 a moim obecnym ogromna.

  • 2 lata później...
Opublikowano

NIE NIE CHIPUJCIE, posłuchajcie kogos kto tym sie zajmuje.

 

Tak chipujcie chipujcie a pozniej Turbinki wam bede padac, bedziecie płakać i płacic.

Sam mam 120d i prowadze regeneracje turbosprezarek, znam ludzi i z diagtornika i diagnotronika i wielu podobnych.

Wszyscy jednoglosnie twierdza "tak tak chipujmy, to nie ma wplywu na silnik, miescimy sie w marginesach producenta itp itd"

Tylko ze pozniej to ja slucham uzalania sie tych ludzi jak turbina silnik rozjebie.

 

Malo kto z tych CHIPTUNINGOWCOW zdaje sbobie sprawe ze turbo czy to w 118d czy 120d czy innym aucie np VW kreci sie przy mocno obciazonym silniko do 160 000 obr/min.

Chiptuning sprawia ze pojawia sie troszke wiecej spalin w kolektorze wydechowym, co ma wplyw - bo zasila stopien sprężania turbosprężarki.

Taka turbinka po prostu kręci sie szybciej czyli ponad 160 000 obr/min i nikt nie wie nawet w GARRETT czy IHI ile wytrzyma.

 

LUDZIE LUDZIE LUDZIE nie słuchajcie bzdur, chiptuning zazyna wam silnik.

Jak chcecie miec wiecej mocy to sprzedajcie auto i kupcie mocniejsze.

Zauważcie ze z silnika 2.0 - 120d macie 163KM, przemyślcie sprawe jak wielce jest ten silnik wymeczony.

W tych czasach silniki sie produkuje z jak najtanszych materiałow.

Japonskie auta moc rzedu 160KM maja z pojemnosci 3.0dm3 a tu u niemca jest z 2.0 nie daje wam to do myslenia?

Po chipie te silniki nie dozyja 300 000 km

I oby wam turbo nie padło gdzies po drodze na wymarzony urlop - przez ten chiptuning.

I obyscie do mnie nie trafili, bo juz mam dosć żalenia się i wcale nie chce zarabiac na was pieniedzy... mam po prostu dobre serce... taka rada dobrego wujka!

  • Moderatorzy
Opublikowano

Skoro możesz kupic w BMW chipa to nie widze problemu.

http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories/performance/phase_4/bmw_performance_highlight_power_kit_diesel.html

 

http://www.bmwblog.com/2009/09/10/bmw-performance-kit-for-diesel-models/

 

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?p=7038583

 

Zauważcie ze z silnika 2.0 - 120d macie 163KM, przemyślcie sprawe jak wielce jest ten silnik wymeczony

 

Aktualnie w trójce i piątce 2,0l diesel ma już 184KM

Opublikowano

:) Rozumiem ze chip to opcja dodatkowa?

Ja wiem swoje z autopsji!

Robcie jak wam sumienie nakazuje, mnie czasami po prostu szkoda moich klientów.

Opublikowano

popieram Cię mrmojoho, gdyż sam sie przekonałem ile mnie kosztował chip...

Passat 1.9TDI z silnikiem AVF - 131 KM na 177 KM w MastersTuning - wszystko było OK do czasu - potem wymiana Turbo i komplet sprzęgła. Auto zachowywało się bardzo nerwowo.

Program Mastersi robili mi z pół dnia i na prawde się chlopaki starali, ale chip to POMYŁKA. DAJCIE SOBIE Z NIM SPOKÓJ!!!

Opublikowano

Nie jest to powód by pisać 4 razy! to samo w 4 tematach. :naughty:

 

Kolega ma swoją opinię, ja mam swoją.

Jako przykład mogę podać same pozytywne opinie, Audi A6 1.9tdi 110km "chip" przy 10,5tys km, auto ma ponad 275tys km i przejechało bez żadnych awarii i jeździ dalej. Sprzęgło raz wymieniane.

Wiadomo, że rożnie się trafia, można mieć 120d (163KM) i problemy z rozlatującym się kołem 2-masowym w serii przy niskim przebiegu czy padającą turbiną itd.

Dużo zależy od stylu jazdy i zasad eksploatacji aut turbo doładowanych. Jeden zamęczy seryjne auto inny pojeździ długo na za chipowanym aucie.

 

Nie komentuję "rewelacji" na temat wysilenia silników, ale idąc tym torem rozumowania rozumiem, że powinniśmy wszyscy kupić Mercedesa "beczkę" i walić po milion km jednym autem :)

PS:Jak 163km w 120d to za dużo, zawsze możesz mu "zdjąć" i mieć 100km :)

Opublikowano

Matti popieram w 100% co napisales.

Ja sama mialam podnoszona moc w kilku autach i nic sie nie dzialo.

Tez zalezy jak program jest zrobiony.

Opublikowano

Zgadza się, ale zapewne to ja statystycznie mam więcej do czynienia z "ciężkimi" przypadkami, powiem szczerze ze przez ostatnie 2 miesiące regenerowałem przynajmniej 10-12 turbospręzarek w autach po chipie.

To jest jakaś masakra, widać ze nadeszły czasy mody na chip'a, co krok przyjezdza jakiś młody człowiek, z pytaniem czy wykonujemy chiptuning.

Za duzo, naprawde za duzo sie tego paciarajstwa rozpada.

BMW to akurat marka, jeśli ktos naprawiał silnik w 120d to wie jakie sa tam pierscienie, czy nawet blok, mozna powiedziec ze pomimo duzego zalewu chińszczyzny na nasz rynek ( mam na myśli nawet producentów czołowych marek sam.) ta marka jakoś sie jeszcze trzyma, a doświadczenia mam różne.

Szczerze nie polecam, czasem ten odrobine wyzszy moment czy większa moc nie przedkłada się na wydatki poźniejsze.

Opublikowano
Zawsze się znajdą zwolennicy, którzy jeszcze nie mieli przyjemności remontowania silnika po chipie i tacy, którzy już to w życiu przerabiali. Na szczęście wychodzę z założenia, że jeśli chce się więcej mocy.. to trzeba mieć większy silnik. W przyrodzie nie ma cudów.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
2 tys? radość musi kosztować ;) cena bez montażu 7,5 tys z vat...

No trochę drogo.

 

W wątku w Serii 3 jest więcej na temat.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=128358

 

Ja bardzo dziwię się tym mechanicznym dodatkom. Dodatkowa chłodnica wody(?) i mocniejszy wentylator(?), po jakiego grzyba.

Rozumiem większy intercooler, dolot, wydajniejsze wtryski, zewnetrzna chłodnica oleju, ew. wydech (choć akurat w BMW jest sporo nad wymiar) ale chłodnica wody? Może ktoś mnie oświeci.

Opublikowano

OK.. cena jest fatalna. Poza tym chyba do 120d przed liftem tego nie będzie.

 

Mocniejsze chłodzenie jest po to aby schłodzić pracujący nad wyrost silnik. Jedynym plusem tego zestawu jest to, że jest udzielana na niego gwarancja przez ASO. Ale wydać 7 tysięcy no to raczej porażka.

E30, E36, E60, E87, F48

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 tys? radość musi kosztować ;) cena bez montażu 7,5 tys z vat...

No trochę drogo.

 

W wątku w Serii 3 jest więcej na temat.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=128358

 

Ja bardzo dziwię się tym mechanicznym dodatkom. Dodatkowa chłodnica wody(?) i mocniejszy wentylator(?), po jakiego grzyba.

Rozumiem większy intercooler, dolot, wydajniejsze wtryski, zewnetrzna chłodnica oleju, ew. wydech (choć akurat w BMW jest sporo nad wymiar) ale chłodnica wody? Może ktoś mnie oświeci.

 

Załóżmy że Twój silnik M47 ma 50% sprawność. Oznacza to że 50% energi spalonego w silniku paliwa trafia do atmosfery w postaci ciepła. To ciepło rzecz jasna opuszcza silnik przez układ chłodzenia. Po chipie auto posiada powiedzmy 20% więcej mocy, a sprawność pewnie wzrasta o jakieś 2%. Trzeba więc wyemitować do atmosfery znacznie więcej ciepła. Do tego właśnie służy większa chłodnica.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświeżam temacik,Panowie zastanawiam się nad wirusem,bo sprzedaje swoją 330d i zanim znajdę coś sensownego będe jeździł jedynką,a od pewnego czasu ten pomysł z chipem chodzi mi po głowie.Mam przejechane 63000km,auto z 2008 roku,118d 143KM.Chciałbym wydusić z niego jakieś 180KM,troche mi brakuje przyspieszenia...Jakie warsztaty na śląsku polecacie?Znam dobrze COMPSPORT w BB.Robił ktoś tam jedynkę?
Kubica GO!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.