Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem auta za granicą! HELP!!! Bardzo pilne!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przebywam aktualnie w Norwegii i mam powazny (choc usterka jest zapewne banalna) problem z E34 525iA... Wizyta w serwisie raczej narazie nie wchodzi w gre z uwagi na koszty, czas oczekiwania i watpliwe kompetencje norweskich mechanikow. Probuje sam cos zdzialac i jestem coraz blizej (?) ale... przydalyby sie jakies podpowiedzi :) Za tydzien musze byc w Polsce a auto nie bardzo ma chyba ochote dopasowac sie do moich planow...

Problem wyglada generalnie tak: Jakies dwa tygodnie temu wsiadlem do auta, przekrecam kluczyk a tu na wyswietlaczu pozycji i trybu skrzyni biegow zamiast E P pojawia sie S P, po czym zaraz gasnie a motor nie chce odpalic! Dodatkowo wywala blad "getriebeprogramm". Rozrusznik chodzi jak szalony ale odpalic nie mozna, tak jakby nie dochodzilo paliwo. Posprawdzalem bezpieczniki, przekazniki, akumulator i pare innych rzeczy ale niewiele to pomoglo. Odlaczalem tez dwa razy akumulator, raz na 15 minut a drugi raz na cala noc. Bez spodziewanych efektow. Najdziwniejsze jednak ze dzien pozniej po wlaczeniu zaplonu pojawily sie jak nalezy litery E P na wyswietlaczu i silnik normalnie odpalil. Tyle tylko ze dwie godziny pozniej znow byl ten sam problem (S P i zero mozliwosci odpalenia silnika). Zostawilem auto na tydzien bo musialem wyjechac. Wrocilem, na wyswietlaczu E P, auto odpala. Pojechalem na krotka przejazdzke... niestety w czasie jazdy wyswietlacz znow pokazal S P i silnik natychmiast zgasl. Jakims dziwnym trafem udalo mi sie go jednak odpalic i wrocilem do domu. Dodam ze skrzynia chodzi bez zarzutu, w normalnym trybie pracy.

Dzis znowu swiecilo sie S P i silnik nie odpalal. Podlaczylem interfejs diagnostyczny z allegro i Carsoft 6.5. Co prawda nie skomunikowal sie z zadnym modulem oprocz ABS ale w czasie testu stalo sie cos dziwnego... Mianowicie ni stad ni z owad uslyszalem cykniecie w komorze silnika i na wyswietlaczu pojawilo sie E P :) Oczywiscie silnik normalnie odpalil.

Panowie, co moze byc przyczyna takich zachowan??? Naprawde sam juz nie wiem co sprawdzac. Wyglada to w 100% na usterke elektryki lub elektroniki. Problem tylko w tym ze nie wiem gdzie szukac przyczyny, tym bardziej ze Carsoft nie moze sie zkomunikowac z modulami. Czy ktos z was ma jakies pomysly? Prosze o pilna pomoc, za tydzien mam wyjazd, 1200km w jedna strone, dodatkowo z przeprawa promowa i noclegiem. Auto musi byc sprawne. HELP!!!

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

Czy mozliwe zeby potencjometr przepustnicy padl doslownie z dnia na dzien, bez wczesniejszych objawow?

Jakies inne pomysly Panowie?

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
Tak to mozliwe :) To sa wlasnie objawy ze raz dziala raz nie ... Po dluzszym postoju na jakis czas jest ok a pozniej zima ...
Opublikowano
dokładnie jest tak jak pisze PERON Poszukaj nowego, albo używki w Allegro, poproś sprzedawcę o wysyłkę Express DHL i za 2 dni będziesz miał potencjometr u siebie , a ten inerfejs co masz, to jest pewnie zwykły szajs
Opublikowano
Czy przy uszkodzeniu potencjometra przepustnicy nie dziala takze pompa paliwa? U mnie po przystawieniu ucha do pompy (zdjeta pokrywa) i wlaczeniu zaplonu nic nie slychac, tak jakby pompa nie pracowala. Czy zatem potencjometr powoduje ze odcinane jest paliwo na pompie? Zdjalem tez przewod paliwowy doprowadzajacy paliwo do listwy wtryskowej - paliwo nie dochodzi do silnika przy probie odpalenia. Czy te objawy moze powodowac rowniez zacinajaca sie pompa paliwa? Sorry ze tak sie dopytuje ale nie mam mozliwosci podlaczenia auta pod kompa a wymiana po kolei wszystkich podejrzanych elementow moze byc dosc kosztowna... :( Jak najlatwiej sprawdzic pompe paliwa w warunkach domowych?

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
Dzis wymienilem potencjometr przepustnicy. Problem pozostal, a wiec przyczyna musi lezec gdzie indziej. Czy poza tym nieszczesnym potencjometrem nic juz nie moze powodowac takich objawow jakie opisalem??? Naprawde nikt nie ma innych pomyslow co to moze byc?

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

spróbuj podać napięcie bezpośrednio na styki pompy i wtedy odpal auto.Z twojego opisu wynika że masz przerwe w instalacji elektrycznej pompy paliwa.Znajdz przewody dochodzące do pompy paliwa weż miernik napięcia ,włącz zapłon i zobacz czy prąd dochodzi(powinno się pojawić napięcie bliskie aku).Jeżeli prąd jest ,to raczej walnięta pompa paliwa,jak nie ma prądu to oznaka ,że:- masz przerwę w instalacji od pompy paliwa(sprawdz jeszcze raz bezpieczniki i przekażnik )

Miałem podobny objaw tylko w 750.Na wyświetlaczu cały czas się paliło "S" ,czy dawałem na P,czy na D było cały czas S.Silnik nie odpalał chociaż rozrusznik kręcił-przyczyna----spalony główny bezpiecznik ,znajdował się koło akumulatora (duży chyba 80A).Zasilał on pół instalacji auta ,między innymi przekażniki od pompy paliwa.

Nie znam instalacji twojego autka,ale może w czymś pomogłem.

Na twojim miejscu wykręcił bym pompe i zapodał napięcie bezpośrednio z aku.wtedy byś wiedział czy pompa napewno jest dobra.

Opublikowano

U mnie od czasu do czasu alarm blokuje pompę paliwa i nie można

zapalić. Zdarza się to raz na kilka tygodni i wtedy odpalam na gazie i

potem jest ok. Objawem blokady pompy jest również to, że nie mogę

podnieść szyb z pilota (chociaż opuścić można) i wtedy wiem że alarm blokuje pompę.

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
Opublikowano

Jak calkowicie odlaczyc alarm, lacznie z immo? Potrzeba do tego fachowca czy mozna to zrobic samemu? Jezeli to alarm, a konkretnie immobiliser blokuje silnik to czy pomoze odlaczenie alarmu w sytuacji gdy silnik jest juz zablokowany?

Jest jeszcze taki objaw zwiazany z alarmem ze czasem nie zamyka mi wszystkich drzwi tylko te od strony kierowcy. Dopiero jak przekrece centralny kluczykiem a potem otworze to da sie zamknac wszystkie drzwi z pilota.

Alarm podejrzewam od samego poczatku ale nie wiem jak go rozlaczyc calkowicie. Ma ktos doswiadczenie w tej kwestii? :8)

 

PS. Tymek, ja nie mam gazu :cry2:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
nie znam się na tyle-ale pare lat temu szwagier przyjechał e39 --nazajutrz nie zapaliła ,mam porządnego do tych spraw mech. ale nie bylo go w domu był za granica i tel. powiedział o resetowaniu akum. ale to nie pomogło, po 2 dniach wrócił zaciągnąlem ją do niego---immobilajzer wypieprzył i odpalił-powiedział uratowałem was od Krakowa i serwisu, 135- km holowania--co zrobił nie wiem powiedział że immob to tylko psuje robote w BMW ,złodzieje i tak mają go razpracowanego pzdr :arrow: :arrow: :arrow:chciałem ci powiedzieć ,ze rozebrał pól auta od pod kierownicy po bagażnik[e39 2.8 L], u ciebie nie wiem jak jest to wszystko montowane ,ale ci co montują immoba 'powinni dać temu rade
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
street-daj znac czy udało sie cos z bunią zrobic?-wszystkich moze to spotkac,przydało by sie rozeznac w temacie-hej! pzdr :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

ja w swojej też kiedyś chciałem wywalić imobilajzer,jeżdziłem po różnych elektrykach a oni ręce rozkładają i padała cały czas ta sama odpowiedz-"Nie wiadomo gdzie te cholerstwo się zaczyna(imo),a gdzie kończy i co jest do niego podłączone).Także z wyjęciem imo może być problemik.

Daj znać co i jak!,bo jestem ciekawy co jest przyczyną tej awari!

Opublikowano

Nie ma immo w kluczyku ale jest zalozony alarm - niestety nie ja go zakladalem i nie bardzo wiem z jakich elementow sie sklada i co gdzie jest do czego podpiete :(

Jutro sprobuje podlaczyc na krotko pompe paliwa i zobaczymy czy odpali. Mozna chyba w ten sposob ominac immobilizer odcinajacy pompe wiec moze na takim patencie dojechalbym do Polski jakos... :cry:

Generalnie usterka jest dosc niezwykla bo nie ma znaczenia czy silnik cieply czy zimny, czy auto stoi czy jedzie, czy pada czy swieci slonce, itp. Po prostu kiedy chce to odpala a kiedy nie chce to nie :cry2: Ostatnio juz wcale nie chce.

Najgorsze ze termin wyjazdu sie zbliza a auto nadal stoi...

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
Nie wiem...ale może ma nie oryginalny?Ja w M50 miałem,ale z tego co pamiętam on był montowany przez poprzedniego właściciela.W sumie moim zdaniem dobry immo jest fajny-mnie uratował przed utratą auta.
Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Dzis podlaczylem pompe paliwa "na krotko" do aku - i uslyszalem buczenie, czyli pompa chodzi ale cos ja blokuje... :worried: Immo? Mam alarm dokladany, seryjnego immo brak, wiec zapewne potrzeba rozbebeszyc polowe auta zeby znalezc drania, wyciac i zamknac obwod? Gorzej jak sie okaze ze to nie immo odcina pompe paliwa... :worried: Czy przychodzi wam do glowy co jeszcze moze odcinac pompe? Dodam ze od dwoch dni juz wcale nie wyslwietla sie tryb skrzyni biegow, tylko sama literka biegu ktory jest wlaczony.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

jeżeli chodzi o alarm to znajdziesz go idąc kablem od syreny którą masz umieszczoną pod maską.A jak podałeś napięcie na pompę i zaczeła chodzić to czy próbowałeś odpalić wtedy auto?

Szczerze to wątpie żeby to wina była alarmu(chodz nie wykluczam bo niektóre systemy są wyposażone w dodatkowy kanał odcinający np.prąd od pompy lub rozrusznika)Jeżeli byś miał imobilaser to tak ,ale ty piszesz że go nie masz.Mówie ci spróbój tak jak ci napisałem -podaj na pompę napięcie bezpośredio i wtedy spróbuj odpalić autko.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiazany :8) Przyczyna byl brak napiecia na przekazniku od... no wlasnie czego? Jest to pierwszy z brzegu pomaranczowy przekaznik umieszczony pod pokrywa komputerow po stronie pasazera. Podejrzewam ze jest to przekaznik od DME ze wzgledu na to ze brak pradu na nim odcinal nie tylko pompe paliwa ale rowniez zaplon.

Usterke znalazlem podajac prad bezposrednio z plusa pod maska na wtyk nr 8 gniazda tego przekaznika. Tak wiec podlaczylem to na krotko w ten sposob, przekaznik oczywiscie wyjety, i z takim tymczasowym patentem narazie jezdze. I tutaj male pytanko: w jaki (szybki i prosty) sposob moge doprowadzic prad do tego przekaznika ale tak aby przekaznik byl wsadzony i dzialal normalnie? Czy napiecie podane bezposrednio z plusa w taki sposob jaki opisalem nie grozi np. spaleniem instalacji lub innymi awariami? Nie wiem czy kabelek ktory normalnie doprowadza prad do tego przekaznika jest zabezieczony jakims bezpiecznikiem itp. :worried:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

Jednak pewien problem pozostal :( Auto dziala ale podlaczenie kabelka nr 8 przekaznika na krotko do plusa nie zdalo egzaminu ze wzgledu na staly pobor pradu co powoduje rozladowywanie baterii w czasie postoju :mad2: Dokladnie tak samo jak w przypadku pozostawienia auta na swiatlach.

Niestety nie wiem skad wziasc zasilanie dla tego przekaznika aby opisany efekt nie wystepowal... :?: Ma ktos pomysl?

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
poprostu musisz wziąść + z takiego miejca w instalacji że jak wyłączysz zapłon on ma zniknąć.Weż miernik i sprawdz który przewód ma + po załączeni zapłonu i znika po wyłączeniu.
Opublikowano
Czy moze mnie ktos oswiecic w nastepujacej kwestii: czy kabelek dochodzacy do gniazda nr 8 przekaznika to jest przewod masowy czy jakis inny? Jak polaczylem ten kabelek z takim samym kabelkiem od sasiadujacego przekaznika to wszystko wygladalo ze jest ok ale niestety samochod zaczal gasnac podczas jazdy... :mad2: Po podlaczeniu "na krotko" pod plus problemu nie ma, poza tym ze trzeba go rozlaczac np. na noc bo rozladowywuje aku. Natomiast wczoraj wieczorem zauwazylem jeszcze jedna ciekawa rzecz: po przecieciu wspomnianego kabelka do pinu nr 8 samochod normalnie odpala, a prad na przekazniku pojawia sie tylko na wlaczonym zaplonie :idea: Czy to oznacza ze na tym przewodzie jest gdzies zwarcie masy ktore blokuje doplyw pradu? Bo juz sam nie wiem... :cry2:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.