Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
co myślicie o tym boxie:http://moto.allegro.pl/item383187356_prof_box_do_bmw_common_raill_od_1_8_do_4_0l.html?

W każdym teście i opini użytkowników, i firm tuningowych dowiesz się, że box to szajs w porównaniu z dobrym remapem komputera. Ten wątek na wszystkich forach o turbodieslach był przerabiany chyba milionstotysięcy razy. Jak masz 2k Pln na zwiększanie mocy to bez porównania lepszym wyjściem jest chipowanie. Zwłaszcza, że w cenie tego boxa masz już chipsa w renomowanej firmie tuningowej.

Pozdrawiam Oleg

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dobra czyli jesli mam 530d z filtrm czasteczek nie powinienem jej ciagnac wiecej niz do 240-tu koników???

 

naprzykład mój brat ma X5 tez 3.0d było 218km zaraził ja w V-tech w Krakowie i ma około 238km i 550Nm - TO JEST BEZPIECZNA GRANICA??

 

to dlaczego w ASO proponuja chip zwiekszajacy moc do 250 kilu kucy i 560Nm i daja na to gwarancje przynajmniej takie informacje dostałem z ASO w Czestochowie

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano
Wszystko powyżej około 240ps generuje błąd DPF ( 3.0 tdi z audi jest daje większy margines rzędu 260ps), na szczęście ten błąd dobry tuner jest w stanie obejść lekkim poniesieniem limiterów w pewnych miejsca i wtedy 270ps z 218 konnego silnika jest niczym nad zwyczajnym. Oczywiście jak auto jest bez filtra tzn. poniżej 2004r , to tego problemu nie ma.
Opublikowano

Tak jak Max77, napisał. :cool2:

Jednakoż, zbrew powrzechnej opinii, Filtr cząsteczek stałych oddczuje nieco przyśpieszone zurzycie. (jakieś 10%).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wspominając już o fakcie, że jego żywotność zależy przede wszystkim od tego jakie paliwo lejemy do baku, bo tu oszczędzanie powoduje potem duży wydatek na wymianę DPFa.
Opublikowano
Według mnie idiotyczne pytanie, przecież za soft zapłacisz ok. 1500zł, a do zamiany na zdrowe 535d dorzucisz jakieś 40tyś. Osobiście mam 280ps i bez wahania zamienił bym się na 535d i oczywiście od razu chipsował.
Opublikowano

280 z filtrem będzie bardzo trudne. Wiem że inny forumowicz ma 280 robione w zagłębiu, lecz jak sam przyznaje, to mistrzostwo świata.

Generalnie 530 po najlepszym chipsie, moment i kopniak ma podobny do 535 ale tak jak pisałem 535 na czysto.

Można substytuować.

Za to zurzucie paliwa 530 jest niezmiennie bardzo małe.

Inna sprawa to 535 + chips. Da się oddczuć w zakresie poniżej 2 kRpm oraz ponad 3,7 kRpm. Nie dość że odczuwalny jest (bez wątpienia) wrost momentu ( w 530 Podobnie), to wrost samej mocy też jest bez wytężania zmysłów, łatwy do odnotowania, ale uwaga! tu jednak 530 wypada blado.

Wzrost samej mocy w 530 jest trudny do zauważenia.

Redukcja zużycia paliwa w 530 jest ok 10% - oczywiście przy spokojnej jeździe. Przy ostrej można powiedzieć iż nieiwele się zmienia, lekki wzrost rzędu > 5%.

W 535 jest inaczej. Przy spokojnej jeździe w dół między 5 a 10 % a w przypadku ostrej, wyraźny wzrost.

Ale tu też uwaga, podobno można adekwatnie jak w 530 i nad tym obecnie pracuję.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O ile się nie mylę to 535d ma większą turbinę (tę większą) od 530d przez co można więcej z tego silnika wycisnąć ale i więcej pali przez to przy ostrej jeździe. Po to właśnie jest ta mała żeby zlikwidować dziurę wynikającą z zastosowania większej.
Opublikowano
Głównym ograniczeniem w uzyskaniu mocy powyżej 280ps jest fabryczna turbosprężarka garret gt22. Ja właśnie zrobiłem ok12tkm na sofcie 282ps i przyszedł czas na grubszy przegląd turbiny, dolotu, wydechu. Jestem pozytywnie zaskoczony, sprężarka przy całkowitym przebiegu 135tkm w tym wytężonej pracy od 12tkm wykazywała lekkie nieszczelności po stronie wydechowej (naturalne przy takim przebiegu) i nieznaczne problemy ze sterowaniem kierownicami. Zdecydowałem się oddać ja do bardzo profesjonalnej firmy która doprowadziła ja do stanu fabrycznego. Kolejnym newralgicznym punktem silników serii M57 jest słynny pękający kolektor wydechowy, w moim przypadku czasem na postoju było czuć spaliny z pod maski byłem pewien że popękał od nadmiaru temp przy takim koksie, jednak po raz kolejny byłem mile zaskoczony kolektor był cały, ale uszczelka na 1cyl miała przedmuch i ta sama sytuacja powtórzyła się w miejscu łącznie kolektora z turbiną. Jako ciekawostkę powiem że zła technologia wykonania tego elementu jest odpowiedzialna za jego pękanie, ja swój zmodyfikowałem i mam spokój. Reszta elementów jak cooler, egr, przewody ciśnieniowe są w nie nagannym stanie. Wszystkie sprawdzone elementy były dziewicze co raczej pozytywnie świadczy o eksploatacji przez poprzedniego właściciela. Reasumując dobrze zrobiony soft, należyta obsługa i rozsądne obchodzenie się ze sprzętem nie zabija auta jak to powszechnie jest głoszone. A i jeszcze sprawa filtra cząstek. No nie jest to element sprzyjający w uzyskiwaniu wysokich mocy przy dłubaniu auta ale da się z nim żyć i w moim przypadku jego zapełnienie jest takie samo jak na seryjnym sofcie diagnostka pokładowa wskazuje na 80tkm do wymiany przy przebiegu całkowitym 135tkm. Za softy w moim aucie odpowiedzialny jest Wojtek Gołąbek MT oddział Katowice.
  • 3 lata później...
Opublikowano
GC-S ciekawe czy u mnie będą problemy z przeładowaniem mam ten sam silnik co pieczek i melduję się u ciebie we wtorek o 9rano?

Na poczatku nie,ale pozniej sie pojawia jak pare razy dostanie po d....

Problem z tego co sie dowiadywalem siedzi w temperaturze spalin...

Pieczek co do temperatury spalin to jak wywalisz kata i dpf to dmucha ciepłym na końcu wydechu a przy seryjnym układzie jest zimno . Myśle ,że nie powinno być problemu z temperaturą po chipie na obu czujnikach bo wolny wydech wyrzuca temperaturę na zewnatrz.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano
... jak wywalisz kata i dpf to dmucha ciepłym na końcu wydechu a przy seryjnym układzie jest zimno . Myśle ,że nie powinno być problemu z temperaturą po chipie na obu czujnikach bo wolny wydech wyrzuca temperaturę na zewnatrz.

Problem jest tylko tego rodzaju,ze nie moge nic wyciac,bo wtedy najezdzilbym sie tym samochodem do pierwszego przegladu...

Ciekaw jestem jak bedzie u ciebie z dymieniem po programie?Ile ty masz nalatane?

Opublikowano

Na razie nie dymi tylko trochę na jasno jak zapalę i jest zimno.

Nalatane mam dużo bo 245tys po autostradach niemieckich ale serwisowane i potwierdzone w serwisie.

Problem jest tylko tego rodzaju,ze nie moge nic wyciac,bo wtedy najezdzilbym sie tym samochodem do pierwszego przegladu...

Czytałem na temat 530d czyli jedna turbina , że po wycięciu dpf i pozostawieniu kata przechodził normę euro4

Ja zostawiłem orginał puszki tylko wydłubałem środek

Gościu zaśpiewał za downpipe do 535d 1000zł teoretycznie opłacałoby się bo środek katalizatora sprzedasz za ok 200zł(jeszcze nie spieniężyłem) a z obudową płacą od 700 do 1200 ale zawsze jest ale nie masz puszki do przeglądu.

Wkład dpf poszedł za 400zł.

Jakby ktoś skupował wkłady z katalizatora to proszę o propozycję na pw.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

Boltos a powiedz jak tam Twoje parametry teraz wyglądają? i jak było przed? gdzie robiłeś?

masz wykres?

 

Ja się zbieram zbieram i zebrać nie mogę... A auto aż się prosi bo i turbo i sprzęgło nowe :norty:

tym bardziej teraz kiedy jeżdżę na 19".. - bo nie powiem delikatnie teraz przymula porównując z zimowym setupem 16" :mrgreen:

Opublikowano

Pędzę we wtorek rano do GC-S"a w Krakowie.

Jak będzie wszystko ok to robię program i zobaczymy co z tego wyjdzie.

W sumie to jestem ciekawy efektów po wycince chwasta(dpf+kat) i ogólnej kondycji motoru?

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

Pierwsze wydłubałem dpf-a

zalety :

-troszkę głośniejszy wydech,

-lepiej ciągnie od samego dołu ( pomiarów z hamowni brak) tylko dupo hamownia

wady;

-lekkie kopcenie podczas zapalania na zimnym silniku , na ciepłym brak

- bardziej śmierdzące spaliny,

po wydłubaniu dpf+katalizator

zalety:

- zwiększona moc i elastyczność , opony 245 nie dają rady na pierwszych dwóch biegach wcześniej nie było problemu na 245 jedynie na zimówkach 225 ślizgały kapcie. Pomiary na dupo hamowni we wtorek zmierzę na hamowni to się podzielę wynikami.

- głos wydechu donośny na internecie są filmiki z 320d bez katów z wydechem proeX(http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=95705&start=140 )to coś podobnego jest . W 535 jest szesć garów lepiej brzmi ale turbo słychac tak samo.

wady:

-spaliny naprawdę smierdzą jak stoi się z tyłu za autem

-kopcenie w normie tylko po odpaleniu na biało i jak jest zimno

- słychać świst turbo z wydechu nie jest to eleganckie i można usłyszeć z odległości 100m( w końcu tylko turbina tłumi i przelotowy ostatni tłumik)

 

temat na bmw sport Wydech w klekocie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=95705 sobie poczytaj to rozjaśni ci temat całkowicie

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

Rozumiem że to kreski auta boltosa?

 

Nieźle :shock:

 

Pewnie jaja urywa :mrgreen:

 

Widze że wycięty dpf+kat

Zauważyliście w związku z tym jakieś kopcenie przy finalnym setupie? czy jest zupełnie czysto?

Co powodowało ten dołek w przebiegu momentu przy serii w przedziale 3200-3400 obr ?

 

Może niech się wypowie Boltos jak to teraz idzie w porównaniu z serią..

Ciekaw jestem co będzie ze spalaniem :wink:

Opublikowano

Po chipie mniej kopci niż przed . GC-S ogarnął dobrze temat .

Wrażenia z jazdy bezcenne - wciska w fotel na każdym biegu , mam takie głupie uczucie ,że mi przód podnosi na 3 i 4 biegu.

W sumie nie przetestowałem dobrze bo zadurzy ruch na expresówce był.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

Co powodowało ten dołek w przebiegu momentu przy serii w przedziale 3200-3400 obr ?...

W tych obrotach wstaje druga turbinka ;)

 

@boltos gratuluje :handshake: ,nic sie nie odzywasz na forum,pewnie probujesz :mrgreen: ...

 

Tak dla porownania wkleje wykres @boltosa i moj pod spodem ;)

 

 

http://img98.imageshack.us/img98/1230/bmw535d272km.jpg

 

http://img824.imageshack.us/img824/8486/bmw535d172kmkorektaxps1.jpg

 

@boltos,zbieraj kase pomalutku na nowy konwerter ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.