Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zależy czy diesel czy benzyna.

Mój znajomy chipowal 530d E60:

 

Pojemność: 2993cm3

Moc seryjnie[KM]: 231KM

Moc po chipie[KM]: 272KM

Moment seria[Nm]: 520Nm

Moment po chipie[Nm]: 600Nm

 

Wiem, że z benzyną trochę gorzej to szło... o ile pamiętam z warsztatu tuningowego to było to mniej więcej tak: moc 258->272, moment 300->320.

Opublikowano

Pozdrawiam wszystkich wielbicieli mocy.

 

Podniosłem moc z 218 kM na 260, moment z 500 Nm na 580.

Skrzynia /automat/ jest w stanie przenieść taki moment bez problemu.

Zmieniając oprogramowanie skrzyni /czego nie zrobiłem/, mogę osiągnąć jeszcze lepsze parametry przyspieszenia i prędkości max.

Osiągi są super, konfrontując się z seryjną 530d/218 kM na drodze, nie daję żadnych szans, odjazd zdecydowany.

Spalanie w trasie porównywalnej, niższe ok. 0,7l/100km.

Ciekawiej też brzmi silnik na obrotach.

Jeżeli już się trochę wjeździłeś w ten samochód, może już Ci troszkę się opatrzył, chiptuning sprawi, że pokochasz go na nowo !!! :D :D

Opublikowano

Witam Was wielbiciele MOCY!

 

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Szcególnie witam Ciebie TORA! Skrzynia (mechanicznie) jest ta sama co w 535d a jak obaj wiemy 535 to 530 po Chipie (oczywista różnica to Intercooler).

Ja sobie zgrałem tylko o 10% w górę, przy czym wiedzieć trzeba iż w bazie miałem 238 Kucy i 530 Nm. (Soft z roku +2005). Teraz wyhamowany wskazuje 262 Kucyków i ok. 585 Nm.

Nie wiem do tej pory jak to się dzieje ale faktem jest że przy delikatnej nodze pali jakieś 5-10% mniej, a wiem co mówię-piszę gdyż zdążyłem już moją beemwótką ( imię nadały jej moje dzieci) ponad 40 tysi, do chipa a po ok. 6 tysi.

Przyjazdach na poziomie 8,7 - 9,5 pali tak samo jak przed (porównując styl jazdy i rodzaj trasy), ale po mieście i w agresywnym stylu ok 10 - 15% więcej (zgodnie z logiką).

Klang ma żeczywiście nieco lepszy i przeprogramowana skrzynka daje frajdę z powodu bardziej wytężonej pracy Lock up-u, (dla nie wtajemniczonych Lock Up to moduł w skrzyni odpowiadający za "sztywne" zesprzęlenie sprzęgł pomocniczego z silnikiem. standardowo powyżej 2300 rpm. Teraz biegi wchodzą niżej ale L.U. pracuje na przestrzeni od 1800 do 3000 rpm. W efekcie daje to ten bajer że silnik pracuje na jednostajnych obrotach a samochód zapierrrr...... coraz szybciej :P :P :dance:

Oczywiście przestrzeń tego efektu normalnie wynosi jakieś 10 - 25 km/h a po zmianie nawet do 40 km/h.

To tak z gróbsza tyle.

Piszcie proszę o swich spostrzeżeniach.

Co do kosztu to 1,2 K.Pln. + 1,5 h na robotę i 0,5 h na 2X hamownię (przed i po).

 

Pozdrawiam. :hand:

Opublikowano

cześć dnowinski

pisz gdzie gdzie to można zrobić

a co z filtrem cząstek nie uszkodzi się?

a jak coś kucnie w czasie tego przeprogramowania?co wtedy?

Pozdrawiam

Opublikowano

pisz gdzie gdzie to można zrobić

Jeśli chodzi o Poznań to polecam ten warsztat. Jest tam nawet tabela orientacyjnych przyrostów mocy i momentów, zobaczcie.

a jak coś kucnie w czasie tego przeprogramowania?co wtedy?

Co rozumiesz poprzez kucnie w czasie przeprogramowania? Zasadniczo nie grzebie się w oprogramowywaniu w samochodzie, zgrywa się je do komputera, tam przerabia (zachowując oczywiście oryginał, dla bezpieczeństwa) i wgrywa na nowo do samochodu.

Opublikowano

kucnie dam Ci przykład kolegi z forum nie wiem chyba sie nie pogniewa że napisze

dał autko na odswieżenie softu i zmianę języka o czym i ja marze cytuje

"Pojawiły się nieoczekiwane problemy. Po wgraniu nowego softu i po jeździe próbnej próbowali wgrać język angielski, ale po zakończeniu programowania pojawił się problem z komunikacją i programowanie nie doszło do skutku. Nie można było zostawić języka niemieckiego bo już go nie było a nowego nie udało się wgrać. Programowanie nowego języka trwa około 90 minut. Ponowili próbę jeszcze jeden raz, ale już przy końcu pojawił się ten sam problem. Auta nie odebrałem bo nie ma w nim regulacji telefonu, klimy, radia/tv i nawigacji. Pani z serwisu wyjaśniła mi, że w ogóle nie działa pokrętło idrive. Mam nadzieję, że uda się do jutra naprawić (wgrać co trzeba) auto"[/b]

zresztą ma to wszystko dokładnie sam zrelacjonować w dziale elektronika na razie autko mu stoji

czekam na odpowiedz dnowinski

Pozdrawiam

Opublikowano
Jesli chodzi o moje doswiadczenia to zrobilem to w V-Techu, koszt 1800zł, Przyrost 70Nm, ustawiony na 250KM, Po nie zauwazylem duzej roznicy jak to bylo w silnikach TDI po chipie, ale faktycznie jezdzi lepiej, skrzynia szybciej zmienia biegi. w serii mialem wrazenie ze troche się meczyla i za dlugo czekala na zmiane biegu. ale najlepsze jest to ze na trasie spalanie spadlo mi o litr do 7,5L srednio, ale jak jade do 130km/h to moge zejsc do 6,5L sr. i 1000km zasiegu. ostatnio jak jechalem na Kubice po przejechaniu 500km mialem jeszcze pół baku... A chiptuning zawsze robie po to zeby nie katowac tego auta, bo przyspieszanie do 3000obr/min wystarcza.... W styczniu kupuje 535d i tez bede ją odmulał...
Opublikowano

Witajcie Koledzy i witaj Artur (jakaś wódeczka konieczna) :twisted2: !

 

Robiłem to w klinice mocy w Wa-wie, koło Chełmżyńskiej róg Marsa. Koszt to 1,2 razem z programem skrzyni biegów, czas to ok. 1,5 h. Jeśli chodzi o Ew. problemy z softwarem to zbieżność awarii oprogramowania z chipsowaniem jest mniej więcej taka jak zbieżność mielenia mąki z sexem z młynarką. :D

Jak mówią Amerykańcy, Shit happens :evil: , i to tyle o awariach.

Kwestia filtra mikrocząsteczek jest bardzo trudna, ja po prostu (nieświadomie) zakupiłem najzajebi….ą wersię BEZZZZZ!!! W schnicerze mogą wyjąć z takiego modelu nawet 350 KM i 750 Nm, koszt to ok. 2,5 K€. Gwarancja w Wa-wie we wspomnianym warsztacie trwa ok. 6 m-cy, a schnicer daje (chyba) rok lub 100 tys.km. Normalnie z filtrem można bezpiecznie chipsować do 240 KM i 540 Nm. Powyżej zaczynają się problemy – właśnie z filtrem. :cry:

Potwierdzam niższe spalanie zchipowanych modeli, choć nadal jest to dla mnie zagadką JAK TO MOŻLIWE??? :jawdrop:

Inne pytania proszę na forum, po powrocie z wakacji rozpocznę nowy temat Szerokiej Navigacji. Mam informatyka co potrafi ??? :doh: zdekompilować program do wprowadzania map do Beemwutkowskich nawigacji – pożyjem zobaczym. :?:

A na razie pozdrawiam ze słonecznego Mielna i do zobaczenia na trasie!

:hand:

Opublikowano

witaj!

dzięki za odpowiedź,jesli masz podrzuć telefon jakoś w google ich nie znalazłem

jak sprawdzic czy jest ten filtr czy nie?

tylko martwi mnie skrzynia asb ale kusi mnie strasznie te kilka KM więcej

Pozdrawiam

Opublikowano
tylko martwi mnie skrzynia

 

witam,

myśle że skrzynią nie ma się co martwić to nie jest przyrost rzędu 100 KM

tylko około 40.

 

P.S

tora widziałem cię chyba wczoraj pod leroy merlin w piasecznie,

felgi 19 robią super wrażenie tylko jak ty jeździsz na profilu 35? :shock:

tylko 1.8 ale daje rade;)
Opublikowano

tak Ricky byłem w środę w Liroyu

w tych felgach jestem zakochany,mycie 2 razy w tygodniu

nie jest tak źle z tą jazdą,zobacz idzie z ulicami na lepsze w wawie

ale na chodniki np. nie wjeżdzam

co do skrzyni to moc mnie nie martwi tylko moment obrotowy ale jest temat do ogarnięcia

i ważne czy potem wzrasta dymienie?

Pozdrawiam

Opublikowano
witaj!

dzięki za odpowiedź,jesli masz podrzuć telefon jakoś w google ich nie znalazłem

jak sprawdzic czy jest ten filtr czy nie?

tylko martwi mnie skrzynia asb ale kusi mnie strasznie te kilka KM więcej

Pozdrawiam

Tora ty filtra na pewno nie masz, bo od roku 2004 go dopiero wprowadzili. Modele bez filtra i z filtrem różnią się przede wszystkim rurami wydechowymi. Te bez mają rury skierowane do dołu( z rdzewiejącymi końcówkami :twisted: ) a te z filtrami mają rury skierowane prosto- poziomo (błyszcząca stal nierdzewna :dance: ).

Opublikowano

Witam,

koledzy mam dla Was opinię na temat modyfikacji oprogramowania skrzyni biegów, przedstawioną przez b.renomowaną firmę "Wetterauer", której program mam wgrany w moim E60/530d/218:

"nie powinno się ingerować w oprogramowanie asb dla jej niezawodności"

 

Pozdrawiam :hand:

Opublikowano

Witaj Tora!

 

Sprawa filtra jest niezwykle prosta :lol: Jeśli masz proste, niklowane rurki wydechowe to masz filtr, jeśli stalowe zagięte w dół to nie.

Co do skrzyni to mój przedmówca ma absolutną rację. Zresztą same skrzynki są montowane fabrycznie w wersjach 240km/575 Nm.

 

pozdrawiam.

P.S. Przy Marsa za Chełmżyńką a przez żołnierską stroi żółty obrzydliwy maluch a na nim reklama tego warsztatu z telefonem kom.

Opublikowano

witaj dn!

mam rury w dół i kiespko to wygląda za to filtra brak:)

ale sam nie wiem co z tą skrzynią

prześlij proszę mi na priv dn do nich numer

Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

MazZi!

Ja jak widzisz mam to samo i nawet chcę zrobić to samo. Mam propozycję wspólnych poszukiwań i konsultacji.

Jeśli chcesz na priva prześlę Ci mój celullarphone.

pozdrawiam. :hand:

P.S.

Mam już diody, zaje...fajne. :P Odsyłam zainteresowanych do mojego postu "światła do jazdy w dzień"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.