Skocz do zawartości

Spalanie gazu w instalacji sekwencyjnej


Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest ze spalaniem w instalacjach sekwencyjnych. Wiadomo ze w instalacjach II gen. samochod powinien spalac o 20% wiecej gazu niz benzyny. W sekwencjach slyszalem ze powinien tyle samo palic gazu co benzyny. W moim wypadku autko pali na benzynie 13L, a na gazie 16L. To jest normalne czy musze jechac na regulacje. Mam tez inny objaw ze przy niskich obrotach (1000-1500) jak doda sie mocniej gazu to samochod na chwilke sie dlawi, a potem juz ladnie sie wkreca na obroty. Wystepuje to tylko w czasie wysokiego obciazenia, a nie na wolnych obrotach bo tam ladnie sie wkreca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze auto bedzie palilo wiecej gazu i zawsze auto na gazie bedzie slabsze. jedyna poprawa (sekwencji)to taka ze podczas jazdy na benzynie nie ma zwezki w dolocie i auto jest tak samo mocne na benzynie jak przed montazem gazu. w 2 generacji jest zwezka (mikser) i auto na benzynie jest slabsze od niezagazowanego. na temat spalanie nie bede sie wypowiadal bo srednio co 2-3 dni jest zaklaadny nowy temat. poczytaj a sie dowiesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze auto bedzie palilo wiecej gazu i zawsze auto na gazie bedzie slabsze. jedyna poprawa (sekwencji)to taka ze podczas jazdy na benzynie nie ma zwezki w dolocie i auto jest tak samo mocne na benzynie jak przed montazem gazu. w 2 generacji jest zwezka (mikser) i auto na benzynie jest slabsze od niezagazowanego. na temat spalanie nie bede sie wypowiadal bo srednio co 2-3 dni jest zaklaadny nowy temat. poczytaj a sie dowiesz

Tylko ze mi nie chodzi o to ile pali silnik M52 2.5 bo to to wiem tylko czy roznica w sekwencji 3 litrow to normalka, czy mam jechac na ponowna regulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takiego spalania bym sie nie czepial. wiekszosc sekwencji reguluje sie raz a potem sama sie adaptuje do warunkow. to nie to samo co 2 czy 1 generacja gdzie zabrudzony filtr powietrza bardzo zmienia punkt pracy i wymusza regulacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takiego spalania bym sie nie czepial. wiekszosc sekwencji reguluje sie raz a potem sama sie adaptuje do warunkow. to nie to samo co 2 czy 1 generacja gdzie zabrudzony filtr powietrza bardzo zmienia punkt pracy i wymusza regulacje.

 

Nooo, z tym "samo-adaptowaniem" się instalacji gazowej to przegiąłeś :) Proces adaptacji ma tylko sterownik benzynowy, a gazowe raczej nie - nie mogą i tyle.

 

Odnośnie spalania, to nawet na sekwencji auto spala więcej LPG niż Pb i jest to normalne. Ze wszystkich przesłanek (od fizyki do praktyki) wynika, że LPG jest pochłanianego 15% więcej niż Pb. To taki standard. Na LPG auto jest słabsze, dość luźna to teoria, bo praktycznie kierowca przy sekwencji nie jest w stanie tego zauwazyć, strata mocy jest minimalna, bardzo minimalna (zakładając, że instalacja jest dobrze założona i wyregulowana).

 

Przy Twoim spalaniu byłbym spokojny, różnica dość realna, natomiast 13l Pb... ja mam M50B25S2 i taki wynik przy normalnej jeździe to trochę za dużo - moje subiektywne zdanie. Może masz bardzo ciężką nogę :)

 

A o II generacji nawet nie wspomnę naumyślnie :)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komp sekwencji kozysta z impulsow (czasu wtrysku wtryskiwaczy benzynowych) wiec jesli zaadaptuje sie benzyna oddzialywuje to rowniez na komputer gazowy i rowniez sie adaptuje komputer gazowy. po to w sekwencji rozne czujniki, temp gazu, temp reduktore, cisnienia itd. tych czyjnikow nie ma w 2 gen. autoadaptacja to dostosowywanie sie do roznych warunkow bez ingerencji uzytkownika, no chyba mi nie powiesz ze sekwencja sie nie dostosowyuje.

 

spalanie 15 l dla silnika 2.5 jest jak najbardziej normalne.nie chcialem zaczynac nowego tematu ale niech bedzie.

 

moja m50 b 20 automat spala teraz 13 gazu - po wycieciu kata, gaz 2 generacji

przed wycieciem spalala 15

teraz jezdze na oponach 235/40/17". jak zalozylem na tyl opony 255 to potrafila zjesc i 17 litrow gazu.

 

wiec jak widzisz mala zmiana a spalanie drastycznie sie zmienia. tak samo jest z jakoscia gazu, im tanszy wlejesz (gorszy) spali ci go wiecej i nie zaoszczedzisz. jak zakupisz drozszy na pewnej stacji benzynowej lepiej sie spala i dalej zajedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jest z jakoscia gazu, im tanszy wlejesz (gorszy) spali ci go wiecej i nie zaoszczedzisz. jak zakupisz drozszy na pewnej stacji benzynowej lepiej sie spala i dalej zajedziesz.

 

Z tym się zgodzę. Zawsze tankuję na stacjach... nazwijmy to "firmowych". U mnie spalanie średnie LPG przy normalnej jeździe w mieście to około 13l LPG. Na trasie mogę zejść do 10l, ale to przy jeździe "emeryckiej", tak normalnie, używając więcej stada - do około 12l. Aaa... opony 205 R16, skrzynia manual.

 

Odnośnie adaptacji, to lepiej, żeby komputer Pb NIE ADAPTOWAŁ się do LPG. To właśnie cała filozofia poprawnie ustawionej instalacji. Komputer Pb ma nie wiedzieć, na jakim paliwie pracuje, a mieć identyczne mapy (nie adaptować się nonstop zmieniając znacząco mapy, bo wtedy właśnie są problemy z przełączaniem, odpalaniem, duszeniem, parskaniem itd.).

Natomiast to, o czym piszesz, czyli temperatura i ciśnienie LPG, to dwa podstawowe parametry do przeliczania czasu wtrysku LPG na podstawie czasu wtrysku Pb (równianie gazowe Clapeyrona). Temperatura reduktora to tylko określenie momentu przełączenia, nic więcej.

Sterownik LPG to taki "głupek", który wie, co się dzieje z LPG (zna jego stan) i tylko przelicza czasy, nic więcej. Mimo to lubię tego "głupka", bo daje sporą oszczędność :)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade zaraz do gazownika niech przepatrza czy wszystko oki wyregulowali. Co do tego szarpania na duzym obciazeniu to pierwsze co mi sie nasuwa to chyba swiece wymienie bo niewiem kiedy byly ostatni raz wyminiane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.