Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
niestety tez mam ten sam problem, jak odpale zimny silnik to klekocze az do osiągniącia roboczej temperatury. Olej zmieniałem i nic nie pomogło mam castrol edge 5w40 ale kupiłem na allegro i sam nie wiem czy to nie jakis szmelc własnie podrabiany :mad2: wydaje się że to właśnie zawory( samoregulatory zaworów) ale czasmi myslę czy nie wtryski bo po ostrzejszej jeździe na ciepłym silniku tez chwile klekocze Edytowane przez janosek
  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
prawie każdemu klekocze ja mam olej z niemieckiego ATU oczywiście castrol 10w40 i tez klekocze przez jakieś 2-4 sek do puki nie ustawi zaworów
Opublikowano (edytowane)

Hmm...z kolei u mnie nic nie klekocze... :) Nawet przy -15 stopniach... :wink:

(olej 0W-40)

 

Na pewno w znacznym stopniu zachowanie silnika w pierwszych sekundach po odpaleniu zależy od klasy oleju - wiadomo że im gęstszy tym będzie "głośniej"...

Edytowane przez silbergrau
Opublikowano
No napewno nie butelkują taniego szlamu w butelkach castrol (po pierwsze patrz cena).Mam silnik 2.0 d.

Klekot jest tak głośny, że gdyby były to wtryski to dawno by lały i kopciło by z rury.

Jest to raczej od zaworów.Domyślam się, że to te hydropopychacze.

Jeżeli eksperci z niderlandów twierdzą że to ma tak być, to chcę usłyszeć co twierdzą producenci.

Ja nie twierdzę, że castrol jest do dupy bo sam taki leje. Czytaj uważnie co piszę!!!!

Ja twierdzę że jak kupiłeś olej na allegro albo w jakimś innym niepewnym miejscu, to w butelce z napisem castrol pewnie nie ma castrolu. Olej firmy castrol jest najczęściej podrabianym olejem.

Poza tym to nie jest normale, że ci głośno wali zimny silnik i dopiero po 10 km się uspokaja.

Najlepiej nagraj odgłos silnika to może uda się zdiagnozować co to.

 

Olej kupowałem w sklepie motoryzacyjnym. Nie twierdze, że 100% pewnym.

Nie mam możliwości nagrania tego klekotu, ale postaram się w sposób obrazowy opisać.

Przy odpalaniu nic nie klekocze (nie sprawdzałem poziomu oleju w filtrze).Po ok 4 sek. lekko zaczyna (na wolnych obrotach).Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym słychać mocniej- przy spadku obrotów cisza. Ten mój "horror" zaczyna się wraz z ruszeniem samochodu (przy pacy silnika z obciążeniem) no i kończy wraz z rozgrzaniem.

Dodatkowo zauważyłem że obroty na biegu jałowym zwiększyły się do 8000. Nie pamiętam ile było przy zakupie ale na pewno było mniej.

Kontrolka oleju przy odpaleniu gaśnie ale po chwili(ok. 5sek.) widzę ją na żółto również przez chwilę (ok. 5 sek.). Czujnik oleju wymieniałem ale ponoć są dwa.Ja wymieniłem ten tańszy (nazwy nie pamiętam).

Opublikowano
ja ma dokładnie tak samo ja Ty tylko u mnie lampka się nie zapala, tzn zapala się czerwona przy zapłonie i od razu gasnie tak jak powinno być, klekot identycznie się zachowuje jak u Ciebie :?
Opublikowano
ja ma dokładnie tak samo ja Ty tylko u mnie lampka się nie zapala, tzn zapala się czerwona przy zapłonie i od razu gasnie tak jak powinno być, klekot identycznie się zachowuje jak u Ciebie :?

 

No to nie jestem sam. Gdy to usuniesz to proszę o recenzję sposobu.Po świętach ja postaram się coś tym robić.

Gdy by się udało to natychmiast opiszę "zabieg".

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam! Udało się komuś rozwiązać problem późno gasnącej kontrolki ciśnienia oleju? U mnie po wymianie oleju i filtra też zaczęła palić jakieś 3 sek. po uruchomieniu silnika. Jeżeli ktoś usunął problem proszę o pomoc. Pozdrawiam!
Opublikowano
Po przeczytaniu wątku można postawić tezę, że problem dotyczy mocno zużytych silników.
Opublikowano
Jest to oczywiste że są to hydropopychacze (szklanki) przy ok 300tys w bmw to normalny problem pierwszym objawem tego jest klepotanie zaraz po odpaleniu z upływem czasu klepanie wydłuża się. teraz też mam to u siebie -do wymiany, najgorzej że wymienia się całość czyli 24 szt. :mad2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
czy to klepanie wpływa jakos negatywnie na silnik ? U mnie tez klepie po odpaleniu przez jakiś czas a potem cichnie i nie wiem własnie czy juz naprawiac czy narazie mozna jeździć z tą przypadłością.
Opublikowano
Skoro problem z kontrolką i klepaniem zaworów zaraz po rozruchu pojawia się w większości wypadków po wymianie oleju, to czy nie zdaje się wam że przyczyna może tkwić w filtrze oleju i jego obudowie, bo to chyba on jest odpowiedzialny (a w zasadzie te dwa małe oringi na końcu obudowy filtra) za przytrzymywanie oleju po zgaszeniu silnika i może tam należy poszukać przyczyny A moim zdaniem z tego co dało się wielokrotnie zauważyć warte zastosowania są tylko i wyłącznie wkłady olejowe firmy Kneht. Po kilku tysiącach km nie puchną, nie wciąga ich do środka i co łatwo zauważyć pasują idealnie, a nie jak inne albo są luźne, że spadają, albo nie można ich w ogóle włożyć do obudowy.
Opublikowano
klepanie w żadnym stopniu nie wpływa na prace silnika (dźwięk jest drażniący dla ucha,można by sie czepiać że w klepiącej szklance jest inne ciśnienie oleju i nie wybiera luzu) do czasu!!! Mianowicie, miałem podobny przypadek w VW, mechanik stwierdził, że klepanie nie jest takie mocne i można na tym jeździć, po tygodniu szklanka się jednak przetarła uszkodziła wałek a auto chodziło jakby na trzy cylindry i oczywiscie dźwiek pracy był nie do wytrzymania :duh: Reasumując klepiąca szklanka moim zdaniem jest bardziej podatna na zużycie (przez swój luz) i przez taką jedną szklanke potem musimy np. wymienić wałek :nienie: Po odpaleniu jeśli przestaje klepać to jeszcze OK jednak jeśli po odpaleniu słyszymy szklanke ciągle lecz minimalnie ciszej to już powinniśmy odkładać pieniążki na wymiane wszystkich! skoro jedna to i pewnie po czasie reszta. Pozdr :cool2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
klepanie w żadnym stopniu nie wpływa na prace silnika (dźwięk jest drażniący dla ucha,można by sie czepiać że w klepiącej szklance jest inne ciśnienie oleju i nie wybiera luzu) do czasu!!! Mianowicie, miałem podobny przypadek w VW, mechanik stwierdził, że klepanie nie jest takie mocne i można na tym jeździć, po tygodniu szklanka się jednak przetarła uszkodziła wałek a auto chodziło jakby na trzy cylindry i oczywiscie dźwiek pracy był nie do wytrzymania :duh: Reasumując klepiąca szklanka moim zdaniem jest bardziej podatna na zużycie (przez swój luz) i przez taką jedną szklanke potem musimy np. wymienić wałek :nienie: Po odpaleniu jeśli przestaje klepać to jeszcze OK jednak jeśli po odpaleniu słyszymy szklanke ciągle lecz minimalnie ciszej to już powinniśmy odkładać pieniążki na wymiane wszystkich! skoro jedna to i pewnie po czasie reszta. Pozdr :cool2:

Kolego a napisz ile może kosztować ta operacja bo mnie sie wydaje że cos takiego u mnie słychac tylko jak silnik nabierze swojej temperatury roboczej to jest ciszej ale nadal słychać takie cykanie czy cos w tym stylu za info wielkie dzięki, aha czy z wymianą jest dużo roboty.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Po wymianie oleju na motul 8100 x-cess 5w40 moze troche szybciej cichnie hydraulika ok 3sek. Silnik ciszej pracuje.

 

Kolego mjagus usuniecie klapek moze spowodowac lekko glosniejsza prace silnika na biegu jalowym, tak jak i zaslepienie egr (co jest bez sensu). Wymontowanie klapek zmienia ukształtowanie kolektora dolotowego przez co powietrze w inny sposób wpada do komory cylindrycznej i inaczej przebiega proces spalania mieszanki.

.
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

olej sciega z elementow po zgaszeniu auta!

 

do momentu gdzy znow go odpalasz elementy silnika ktore smaruje olej są "suche"i to jest ten moment gdzy potrzeba 2-3 sek zeby olej dotarł wszedzie co za tym idzie tez do czujnika cisnienia oleju

 

im rzadsze oleje ,a piszemy o oleju prawie jak woda tym lepsze smarowanie ale i szybciej scieka z elemenow!

 

po to castrol tak reklamuje gtx magnatec on podobno zostaje na elementach dłuzej i powinien teoretycznie wyciszyc ten klekot ile w tym prawdy jeszcze nie wiem bo nie uzywałem ale jak juz zaleje dam znać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.