Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla złośliwych- temat był ale nie o tym silniku :wink:

Od kilku dni mam problem z ciśnieniem po odpaleniu. Jak samochód stoi całą noc to rano ciśnienie gaśnie po 2 sekundach- dzisiaj rano ciśnienie zgasło po 4 sekundach z tym ze przez weekend samochodem nie jeździłem- gasnie an biegu jałowym bez żadnych przegazówek.

Zawsze w momencie kiedy załapie ciśnienie zawory cichną! Jak zawory nie grają po odpaleniu (np na ciepłym silniku- 3-4 godziny po wyłączeniu) to kontrolka gaśnie natychmiast.

Olej (Aral 10w-40) wymieniłem 3 tkm temu wraz z filtrami (Mann), a podczas jazdy bez względu na czerwone i nie czerwone pola kontrolka nie pali. Poziom oleju max. Nie sądzę żeby olej był za gęsty- pewnie TUDM napisze a nie mówiłem :wink: - polecał syntetyk ale problem pewnie?? nie w tym

 

Tak więc czas postoju samochodu ma wpływ na czas palenia sie ciśnienia na zimnym.

Czytałem o zaworkach gdzieś przy filtrze oleju ale to było o BENZYNIE a ja mam deisla M47- nie wiem czy tam mam też szukać zaworków, a nawet gdybym znalazł to jak to sprawdzić czy to prze zawór?- zobaczyć rano czy jest olej? Ktoś wspominał o panewkach i popychaczach ale to było w 732- a to benzyna :)

 

Problem może być zimą więc chciałbym być przezorny i zająć sie problemem juz teraz.

 

Jakaś koncepcja koledzy?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam. Mam podobny problem z kontrolką oleju. Mianowicie po dłuższym postoju czerwona gaśnie po paru sekundach, a na ciepłym silniku robi to od razu, równo z ładowaniem. Rozgrzany silnik także odrobinę szybciej zapala, mimo że w lato pewnie tej drobnej różnicy nie powinienem nawet zauważyć.

Do tego czasem po chwili od ruszenia na jakieś 5 sekund potrafi się zapalić ta sama kontrolka, tyle że już na kolor żółty.

Dodam że silnik nie wykazuje oznak większego zużycia; nie dymi, pracuje równo i cicho, ma moc w całym zakresie obrotów :P i przy tym spalaniu naprawdę potrafi cieszyć. W porównaniu do poprzednich samochodów... nie ma porównania :8)

Za kilka dni planuje wymienić filtry i olej, bo nie mam 100% pewności kiedy poprzedni właściciel to ostatnio robił. Fajnie gdyby coś to dało. Jeżeli uda Ci sie rozwiązać swój problem podziel sie na forum. POZDRO

Opublikowano
Żółta kontrolka nie ma nic wspolnego z czerwoną. Żółta pokazuje tylko poziom oleju a do tego czesto sie psuje- tym sie nie przejmuj. Jak po wymianie będzie poprawa daj znać- bo sie zastanawiam czy filtr oleju coś nie jest zapchany albo jak...?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A NIE MÓWIŁEM :lol:

 

A tak na poważnie stuka Ci hydrauliczny kasowacz luzu na popychaczach zaworów - też to mam tylko przez 2sec i bez dodatkowych efektów świetlynch (czytaj: brak czerwonej kontrolki).

 

Lekarstwo: yyyy.y..y..y ciężko jest, najłatwiej to wymienić pompę oleju a jak to nie pomoże to jeszcze połowę silnika ale przecież nie o to chodzi.

 

Walczysz i dajesz znać.

 

Ja obecnie walczę ze stacyjką no i pomarańczowym stanem oleju po odpaleniu.

Opublikowano

Właśnie na realoem zlokalizowałem ten czujnik- jest jak piszesz przy filtrze. Ale to chyba nie wina pompy ze w ułamek sekundy nie da takiego ciśnienia. Poza tym czy w filtrze nie powinno być oleju po np: nocy? Nawet nowa pompa nie jest chyba w stanie sprawić aby zapchać filtr olejem w ułamku sekundy zeby czujnik załapał i kontrolka nie świeciła. Problem chyba w tym ze po dłuższym czekaniu nie ma tam oleju.

Ja po 20 minutach od wyłączenia rozgrzanego silnika mam ledwo ponad minimum na miarce, po 2 godzinach 2\3 miarki. Po 8 godzinach mam max!

 

Gdyby uzytkownicy 320d byli skłonni sprawdzić jak szybko schodzi cały olej i jest widoczny na miarce byłbym wdzięczny. Wprawdzie mam pół syntetyk ale do gęstości tawotu czy motodoktora troszkę mu brakuje :D Myślę wiec ze tem nax rano wynika własnie ze spłynięcia oleju z filtra. Ponadto najpierw gaśnie mi ciśnienie a ułamek sekundy póżniej zawory ciszej chodzą (czy moze te hydrauliczne korygowanie luzów)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie no wszystko porządku z tym ciśnieniem. Układ ma swoją nie małą pojemność i trochę zejdzie zanim się napełni. Tylko może martwić to cykanie, które w sumie też można tłumaczyć ciśnieniem oleju. Chyba jesteśmy przewrażliwieni.
Opublikowano

Sylwek- tak samo to znaczy ze czym dłuzej stoi tym dłużej lampka pali?

 

mechanik fachowiec (tak wszyscy mówia i mi sie tez tak wydaje) mówi ze jest głośniej bo jakaś klawiaturka czy coś nie jest zalana olejem. Ale mówi mi zebym sie nie martwił bo na sucho nie pracuje przez te 2 sekundy.. zawsze jest od tego oleju troszke uwalone ze na tę chwilkę starczy-- chyba ze mi ktoś w nocy silnik rozbiera i szmatką czyści :lol: chyba ma racje - lac rope i gaz w podłoge

 

A co do ropy to żona była moim autkiem w trasie (ja generalnie miasto i okolice) i spaliło jej średnio 5,8 l\100 km a 90 to ona nie jeździ

 

:D Zważywszy na moc (mocy mi przybyło po czyszczeniu ale nie mierzyłem jeszcze) myślę ze spalanie co najmniej fenomenalne!!!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano (edytowane)

to musiała zap....ć bo ja szybko jeżdzę i mam troszkę mniej, OCZYWIŚCIE MÓWIMY O TRASIE :D

:D :D

jak stoi 3 dni to 4 sek się ściera pali i klekosze jak jasna cho..a

Edytowane przez SYLWEK28
Opublikowano
A co do ropy to żona była moim autkiem w trasie (ja generalnie miasto i okolice) i spaliło jej średnio 5,8 l\100 km a 90 to ona nie jeździ :D

 

Huhu, musiała lecieć ostro :D Ja mam benzynkę, 1.8 125KM i na trasie Łódź-WWA przy spokojnej jeździe, ale bez mulenia (170km/h na Gierkówce też było) spalił mi 6,8l/100km :D

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Znajomy który ma takie same autko twierdzi, że u niego wszystkie lampki znikają natychmiast. Pompy nowej nie ma... :wink:

Przebieg samochodu to ok. 130 kkm., 65 mniej niz u mnie. Przy odpalaniu słuchalem u siebie i różnica w pracy silnika przed i po zgaśnieciu lampki jest b. niewielka, lecz jest. Żeby nie te magiczne 3sek czerwieni... Narazie mamy zagadkę, czy to w miare naturalne czy jakies licho :wink:

Opublikowano

Dla mnie to trochę dziwne że wcześniej przez 1500 km od zakupu gasło wszystko natychmiast- taką rzecz po zakupie natychmiast bym zauważył :!: :lol:

Po wymianie oleju i po chipie po 2 tygodniach ok 1000km zaczęło sie to robić. U mnie w pracy silnika też nie jest tak że najpierw słychać śrubki w puszce od piwa a potem cisza :) ale różnica jest. Pytanie dlaczego i czy zima nie będzie z tego tytułu komplikacji??? Powalczę z problemem w teorii i nakieruję mechanika i tak moze razem naprawimy :D :D :D Potem oczywiście podzielę sie z Wami spostrzeżeniami..... no chyba żeby ktoś mnie ubiegł co mnie bynajmniej nie zmartwi :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Witam jestem posiadaczem e 39 z 2000r. z silnikiem 2,0 D i mam ten sam problem tzn. po przynajmniej 30 min. postoju kontrolka cisnienia oleju dlugo gasnie a za czym idzie silnik glosniej pracuje.

Jesli uda mi sie znalezc problem napisze jaknajszybciej.

 

Pzdr.

Opublikowano
więc mam dokładnie to samo - opóźnienie kontrolki , lekki klekot, i wachania w stanie oleju. po przeprowadzeniu własnego sledztwa doszedłem do wniosku, że wszystkiemu winna jest konstrukcja układu smarowania w naszym kochanym silniczku - olej z filtra schodzi grawitacyjnie bardzo prędko, w rozgrzanym stanie nawet bulgocząc z cicha po zgaszeniu silnika i niepredko w stanie zimnym chce tam powrócic. zauważyłem delikatną poprawe po przejściu na castrola rekomendowanego do następnego liftingu - 150 ps (tam problemu nie ma poprzez delikatne przekonstruowanie obudowy filtra) byc może jego lepkośc/smarnośc jest wręcz idealna ? kto wie, ale zauważyłem również delikatne wyciszenie turbiny na ciepłym - może przez idealne smarowanie? :)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
panowie na to ma wplyw przebieg samochodu, a najbardziej zurzycie oleju i olej jakim jest zalany samochod, moja ma przejechane 212tys i jak ide palic rano samochod kontrolka gasnie po sekundzie ale wymienialem 3tys temu (CASTROL EDGE 5w40 chcialem zalac EDGE 0w40 SPOTR taki jak powinien isc ale cena zbyd duza). Takie klekotanmie no jest norma w kazdym silniku tylko w jednym mniej w drudim bardziej, tak jak wspomnialem olej i ile na oleju jest zrobione km

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano

Niezupełmie. Problem pojawia sie często po wymianie oleju na nowy. Ja mam 10w-40 (przy nastepnej zmianie zejde do 5w-40) ale tak samo zachował sie samochód @lucadore który zalał 0w-40!

To chyba nie tedy droga? To sie pojawia na "świezym" oleju bez znaczenia dla gęstości!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Witam u mnie jest to samo kontrolka gasnie po 3-5 sekund po nocy a stoi w cieplym garazu.Przedtem byl zalany Mobil 5w40 teraz Castrol Magnetyk 5w40 tak ze mysle ze od oleju to nie zalezy ale glowy nie dal sobie uciac bo nie jestem na 100% pewny jak bylo przed wymiana /chyba nie zwracalem uwagi na to zjawisko/ mysle ze moze jest jakis zaworek nz pompie lub gdzies po drodze/ :?: jak by byl to moze on ma wine ze tak szybko schodzi olej z ukladu.. :?:

 

Denerwuje mnie to zjawisko.....

Opublikowano
Ja skoleii jezdze na 0w40 Mobil 1, i zaworki grają tylko po dluugim postoju (nocy) i jest to max 3-4 sekundy. To cykanie to jak juz ktos wspominal hydrauliczne kasowanie luzu, czas potrzebny do ich "zalania" to czas przepompowania z miski do glowicy (wiadomo). Po dluzszym postoju olej zleci w dol, i IMO TTTM

Xdrive

Koder

Opublikowano

@e46 masz racje pewnie, tylko dlaczego mam tak po wymianie oleju? I nie tylko ja! Wczesniej tego na milion procent nie miałem. Co ajk co ale kupując auto jestem tak przewrazliwiony ze czerwonej kontrolki cisnienie NIGDY bym nie przeuważył! Może to wina wkładki filtru oleju? Nie wierze ze u kilku osób to taki przypadek ze po wymianie akurat zaczeło spływać!

 

A tak na marginesie wydaje mi sie że taka sytuacja gdyby wszystko było OK nie powinna mieć miejsca! Mysle ze inzynierowie to przewidzieli ale cos sie skopało. Wyobrazacie sobie kupic BMW salonówke z czerwoną kontrolką ciśnienia rano zapalającą się! :?: :!: :!: :!: :D

 

W środe jestem umówiony u mechanika z schematem smarowania silnika. Moze cos wymyślimy?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Witam u mnie jest to samo kontrolka gasnie po 3-5 sekund po nocy a stoi w cieplym garazu.Przedtem byl zalany Mobil 5w40 teraz Castrol Magnetyk 5w40 tak ze mysle ze od oleju to nie zalezy ale glowy nie dal sobie uciac bo nie jestem na 100% pewny jak bylo przed wymiana /chyba nie zwracalem uwagi na to zjawisko/ mysle ze moze jest jakis zaworek nz pompie lub gdzies po drodze/ :?: jak by byl to moze on ma wine ze tak szybko schodzi olej z ukladu.. :?:

 

Denerwuje mnie to zjawisko.....

 

Nikt nie mysli o tym..to dziwne.... :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.