Skocz do zawartości

Jak sprawdzićczy poszła opornica czy panel KLIMATRONIKA?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chodzi o to że w panelu po zgaszeniu silnika wciąż wiatraczek chodzi!

chciałem kupić opornicę (tzw jeż) ale sprzedawca powiedział że może panel ma jakieś zwarcie!

odłańczam panel (zasilanie jego) na noc i jest ok...ale to jest męczące!

Nie chce kupować i jednego i drugiego więc ja kto sprawdzić?

tigra12
Opublikowano
chodzi o to że w panelu po zgaszeniu silnika wciąż wiatraczek chodzi!

chciałem kupić opornicę (tzw jeż) ale sprzedawca powiedział że może panel ma jakieś zwarcie!

odłańczam panel (zasilanie jego) na noc i jest ok...ale to jest męczące!

Nie chce kupować i jednego i drugiego więc ja kto sprawdzić?

 

Napewno jez, nie sluchaj sprzedawcy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 2 lata później...
Opublikowano

To w panelu klimatyzacji jest jakiś wiatrak? Panel się na tyle grzeje, że potrzebuje chłodzenia?

Pytam Bo amm podobny problem, wyłączam silnika a w panelu klimy słysze cały czas jakieś szmery, myślałem że może jakis kondensator się wylał i jakieś zwarcie jest czy coś i dziwiło mnie, że jeszcze akumulatora nie rozładowało.

Wydaje mi się, że nawiew pracujeteż może dziwnie, dmuchawa przyspiesza kiedy chce ale może dlatego ze to działa automatycznie dążąc do określonej temperatury. Czy w takim razie jest to napewno jeż do wymiany? Mam E39 od tygodnia więc nie znam tematu zadobrze.

Jak fachowo się nazywa ten jeż?

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano

W panelu klimy jest wiatraczek i to jest normalne, że po zgaszeniu auta, wyjęciu kluczyków jeszcze chodzi (około 15 minut). Również zaraz po odryglowaniu zamka/otwarciu drzwi wiatraczek się kręci. Jeśli u Ciebie po zgaszeniu auta wiatraczek się kręci przez około 15 - 20 minut to nie ma co panikować - wszystko jest w porządku. Sprawdź to w następujący sposób: zgaś auto, wyjmij kluczyki ze stacyjki i NICZEGO nie ruszaj - nie otwieraj drzwi itp. Sprawdź przez jaki czas chodzi. Jeśli jest sprawny to po około 15-20 minutach wiatraczek przestanie chodzić.

Jeśli padłby JEŻ to jednym z objawów jest to, że nadmuch powietrza nie działa - pomimo zwiększania jego mocy na panelu klimy. Ewentualnie siła nawiewu wariuje - zwiększa się lub zmniejsza pomimo stałego ustawienia na panelu.

Pzdr.

Opublikowano
tak czy inaczej za głośno on chodzi, jakbym z kims sie zatrzymał i chciał porozmawiać w samochodzie lub poczekać to aż wstyd, BMW i jakieś trzeszczenie na postoju jakby jakieś zwarcie się robiło. Może rozbiore i wymienie wiatrak. Dzieki za opis, zaobseerwuje czy się wyłącza jeśli nie będę tykał zamków itp...
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano

To, że chodzi głośno to już inna historia - może być gdzieś lekko zatarty (o ile dobrze pamiętam to ten wiatraczek jest chyba na takim małym łożysku - jeśłi ono pada to wiatrak zacznie głośniej się kręcić).

Co do fachowej nazwy JEŻA to jest to opornica dmuchawy.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiatraczek nie służy do chłodzenia panelu. < znaczy może pośrednio też >

On ma za zadanie dmuchać na czujnik temperatury. Zasysa powietrze z auta i dmucha nim na czujnik. To powoduje szybszą reakcję klimatronika na zmiany temperatury w aucie.

 

Jak warczy to można spróbować go wyczyścić. Tam jest przeważnie sporo brudu. Najlepiej wyjąć panel i wydmuchać od środka. Wtedy też można prysnąć trochę smaru na wiatraczek. Powinna być cisza.

 

Co do jeża i pracy nawiewu to nawiew w trybie automatycznym może dmuczać ze zmienną mocą ale ta moc ma być proporcjonalna do ilości wyświetlanych cegiełek na wyświetlaczu.

 

Jeśli wyświetlacz i dmuchawa nie tworzą logicznego połączenia to wtedy na 90% wina jeża.

Inne objawy to :

-dmuchawa nie działa wogóle.

-Dmuchawa działa jak chce i kiedy chce < nawet po wyłączeniu zapłonu >

-bez powodu rozładowuje się akumulator.

Dodatkowo jeż steruje też klapkami nawiewu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

a jak zdjąć panel klimatronika najprosciej nie uszkadzajac niczego:)??

i jeszcze jedno pytanie. nie jestem pewien ale chyba poszedl czujnik temperatury, gdyz jak ustawie przykladowo 16 sotpni daje chlodne powietrze jest ok, ale jak ustawie 16.5 to leci gorace oco chodzi?? dla porownania latem zawsze dawalo bardzo zimne powietrze nawet jak ustawialem klime na 19 stopni.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
a jak zdjąć panel klimatronika najprosciej nie uszkadzajac niczego:)??

i jeszcze jedno pytanie. nie jestem pewien ale chyba poszedl czujnik temperatury, gdyz jak ustawie przykladowo 16 sotpni daje chlodne powietrze jest ok, ale jak ustawie 16.5 to leci gorace oco chodzi?? dla porownania latem zawsze dawalo bardzo zimne powietrze nawet jak ustawialem klime na 19 stopni.

 

Ahoj!

Mam podobne objawy. Doszedłeś jak to naprawić? Byłbym wdzięczny za informacje jak sobie z tym poradziłeś.

pozdrawiam,

wan7

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeje trochę temat, choć mój problem jest nieco inny.

A mianowicie panel klimatyzacji rozładowuje mi akumulator, auto po 1-2 dniach postoju nie odpala, akumulator totalnie rozładowany,

mój mechanik podpowiedział mi, żeby wyjąć bezpiecznik nr 9 w schowku, który jest właśnie odpowiedzialny za działanie panelu klimatyzacji.

Odłączyłem, auto stało 3 dni i dziś bez najmniejszego problemu odpaliło.

Miał ktoś podobny problem, da się jakoś naprawić ten panel, wyjmowałem go już i czyściłem bo wiatrak chodził dość głośno.

Czy tylko wymiana na drugi? Na allegro jest tego trochę, ale nie mam pewności, że kupię sprawny w 100%.

A może to jakiś inny układ uruchamia ten panel w czasie postoju, bo pyzatym panel działa OK.

Opublikowano
Odgrzeje trochę temat, choć mój problem jest nieco inny.

A mianowicie panel klimatyzacji rozładowuje mi akumulator, auto po 1-2 dniach postoju nie odpala, akumulator totalnie rozładowany,

mój mechanik podpowiedział mi, żeby wyjąć bezpiecznik nr 9 w schowku, który jest właśnie odpowiedzialny za działanie panelu klimatyzacji.

Odłączyłem, auto stało 3 dni i dziś bez najmniejszego problemu odpaliło.

Miał ktoś podobny problem, da się jakoś naprawić ten panel, wyjmowałem go już i czyściłem bo wiatrak chodził dość głośno.

Czy tylko wymiana na drugi? Na allegro jest tego trochę, ale nie mam pewności, że kupię sprawny w 100%.

A może to jakiś inny układ uruchamia ten panel w czasie postoju, bo pyzatym panel działa OK.

Miałem takie same objawy jak u ciebie, wymieniłem panel klimatronika (pożyczyłem od kumpla na noc ) i niestety aku po nocy rozładowany, okazało się że jeż (opornica dmuchawy) do wymiany. Po wymianie jeża problemy się skończyły.

Opublikowano

witam

podepnę się aby nie zakładać kolejnego wątku

otóż klima działała jak należy, jednak dzisiaj zauważyłem wracając z pracy że od strony pasażera leci cieplejsze powietrze niż od strony kierowcy,

po jakimś czasie wyłączyłem klimę przejechałem kawałek i znowu załączyłem z kratek od strony kierowcy zaczęła wylatywać para (jakby dym), trwało to jakieś pół minuty,

dzwoniłem do fachowca od klimy, który mi ją serwisował, powiedział że auto trzeba pod kompa podpiąć bo być może z łopatkami mieszacza jest coś nie halo ...

 

pytam bo może miał ktoś podobny przypadek i podpowie czy jechać na kompa - 100zł za podpięcie i nie wiadomo co poradzi a naciągaczy nie brakuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.