Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Od miesiaca jestem :D posiadaczem 530d touring 03'. Nurtuje mnie na razie temat rozmiaru felg i opon. Auto kupilem na pieknych kolach 235/45/17 i wyglada na nich miodzio, jednak w wiekszosci przypadkow poruszam sie glownie po warszawskich dziurach i nie daje mi spokoju kiepskie wybieranie nierownosci. W porownaniu do poprzedniego auta (Golf IV Variant na 195/65/15) to 530-ka radzi sobie z wybojami fatalnie :(

W zwiazku z powyzszym zastanawiam sie nad zalozeniem 225/55/16 w celu poporawy komfortu i ochrony zawiasu przed szybka dewastacja. Zanim jednak znowu wydam $$ chcialem zapytac czy jest szansa na zdecydowanie odczuwalna poprawe komfortu?

Moze ktos z Was ma juz za soba podobne doswiadczenia? Chetnie poczytam przed podjeciem decyzji ;)

Opublikowano
Nie wiem czy to pomoze, ale ja latam na 225/55/16 i jak dla mnie to jest raczej kiepsko z dziurami. Latam prawie tylko po Warszawie i zawias dostaje tragicznie w kosc. Jak dla mnie to jest bardzo twardo i slabo sobie nawet na tych kapciach radzi z dziurami. Ostatnio nawet urwalem amortyztor z przodu :duh: Wiec jak moglbym cos polecic, to moze pomysl nawet o jakis 15" felgach, samochod nie bedzie juz tak wygladal ale moze zawieszenie bedzie mialo lzej.
Opublikowano

Ja jeżdziłem na 17" ale szybko poleciały mi amorki i wahacze miałem zimówki na 15" więc dokupiłem oponki letnie i teraz jeżedzę latem na 15"

Komfort nieporównywalny nic nie wali Efekt wizualny jest gorszy ale ja spokojniejszy

Opublikowano
Bardzo ważnym i często pomijanym czynnikiem mającym bezpośredni wpływ na komfort pokonywania naszych dróg rodem z księżyca są opony - występują bardzo duże różnice w twardości mieszanki poszczególnych marek / modeli (zdarzało mi się jeździć na np. 17', które były bardziej komfortowe i miękkie niż rzekomo idealne 15'...).
Opublikowano
Lassie, to jakie marki opon polecasz?

Ja jezdze na 225/55/16 i uwazam, ze komfort jest wystraczajacy. Auto jest odpowiednio sztywne a zarazem komfortowe.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
jakie marki opon polecasz?

 

Ja osobiście polecam Ci Dunlop SP Sport 9000. Jest to jedna z najlepszych opon na rynku o utrwalonej już pozycji. Mam takie opony w rozmiarze 225/55/16 i sprawują się rewelacyjnie. Komfort jest wyższy niż na Dunlopach SP Sport 2000E, które miałem w rozmiarze 225/60/15.

Opublikowano
Ja ostatnio zmieniłem stalówki 225/60/15 na alu 225/55/16 i nie zauważyłem znaczacej różnicy.powiem więcej, jak dla mnie niema żadnej różnicy w komforcie-jest idealnie.pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam komplet 17'' (235/45/17 i 255/40/17) i 16'' (225/55/17) i jest zauważalna różnica w komforcie na korzyść 16.

 

Tak jak wspomniał kolega duże znaczenie ma też twardość gumy więc przy doborze opon nie ma co przesadzać z indeksami prędkości.

Opublikowano

Tak jak wspomniał kolega duże znaczenie ma też twardość gumy więc przy doborze opon nie ma co przesadzać z indeksami prędkości.

Chyba myslisz o tym, ze nie nalezy niepotrzebnie kupowac opon z wyzszym indeksem. Skoro producent zaleca indeks W to z takim nalezy opony kupic. Do odpowiedniej mocy sa przewidziane odpowiednie indeksy opon i nie jest to czyjes widzimisie.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Tak jak wspomniał kolega duże znaczenie ma też twardość gumy więc przy doborze opon nie ma co przesadzać z indeksami prędkości.

Chyba myslisz o tym, ze nie nalezy niepotrzebnie kupowac opon z wyzszym indeksem. Skoro producent zaleca indeks W to z takim nalezy opony kupic. Do odpowiedniej mocy sa przewidziane odpowiednie indeksy opon i nie jest to czyjes widzimisie.

 

No właśnie, niektórzy sobie myslą, że jak ja nie jeżdźe tak szybko, to nie muszę mieć "wysokiego" indeksu. A tu "guzik prawda", indeksowanie opon w głownej mierze zależy od przenoszenia obciążeń jakie musi wytrzymać opona w danym samochodzie, nie tylko prędkości ...

Niech moc (BMW) będzie z Wami :)


Szymon

Opublikowano
No właśnie, niektórzy sobie myslą, że jak ja nie jeżdźe tak szybko, to nie muszę mieć "wysokiego" indeksu. A tu "guzik prawda", indeksowanie opon w głownej mierze zależy od przenoszenia obciążeń jakie musi wytrzymać opona w danym samochodzie, nie tylko prędkości ...

Ale o wytrzymałości na obciążenia decyduje indeks nośności a nie indeks prędkości.

Opublikowano
Grbosz czy twoja 530d nie ma przypadkiem M pakietu ? kierownica od M moze zderzaki ? Bo moze miec tez zawieszenia od M pakietu ktore sa twardsze i auto jest troche obnizone . E39 z normalnymi zawieszeniami stoi dosc wysoko. Jak masz oryginalnie 17stki to mozesz miec obnizone auto fabrycznie , ja tam mam i tez jest strasznie twarde ale powiem ci ze za 16 bylo tak samo jak teraz ma 18 twarde jak cholera . To juz moja 3 e39 i tamte wszustkie byly bardzo komfortowe a ta jak jade do polski to jest tragedia . Moze masz ten sam problem , jezeli tak to zmiana kol wiele nie pomoze , ja uwazam ze 17 do e39 sa w sam raz . Kolega ma zalozone 19cali felgi ale ma zwykle zawieszenie i nie ma tragedi da sie jezdzic .
Opublikowano
Grbosz czy twoja 530d nie ma przypadkiem M pakietu ? kierownica od M moze zderzaki ? Bo moze miec tez zawieszenia od M pakietu ktore sa twardsze i auto jest troche obnizone . E39 z normalnymi zawieszeniami stoi dosc wysoko.

 

Raczej chyba mam standardowe zawieszenie, wersja Exlusiv Edit. kierownice mam wielofunkcyja ale zwykla nie ta sportowa. Zderzaki i cala reszta tez nie jest od M pakietu. Zreszta auto przyjechalo z DE do PL na felgach 16" tylko poprzedni wlasciciel zmienil je na 17" bo jedzil glownie na trasach.

Dla porównania jezdziłem Vectra OPC która w standardzie ma 18" i wydaje mi sie ze lepiej sobie radzila z dziurami na tych samych drogach.

Opublikowano
Witam ,jak już wspomniano powyżej rodzaj opony (twardość), ma duże znaczenie. Objeżdziłem już dużo różnych opon i uważam że najtwardsze są firestony( poniżej 24 na plusie tłuką się jak letnie na mrozie) a moim zdaniem najbardziej komfortowe są michelinki. Ja mam zawias M i pomykam na 225/55/16 i komfort jest akurat. Uważam że 17 to na wawe już za duża. I bardzo ważna sprawa - CIŚNIENIE - jak jeździsz głównie sam ustaw na minimum wg tabliczki na słupku.
Opublikowano

Ale o wytrzymałości na obciążenia decyduje indeks nośności a nie indeks prędkości.

Nie mowimy o obciazeniu tylko o przeciazeniu jakie jest przekazywane na kola podczas przyspieszania i hamowania. To wbrew pozorom odnosi sie do indeksu predkosci. Dlaczego 528i mimo predkosci max < 240 ma zalecany indeks W (do 270) jezeli wystarczyloby V do 240?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

mialem podobny problem, kupilem mojego touringa na 17" 235/45/17, na autobhanie - cudnie, ale wjechalem tylko do PL i radosc z jazdy minela, kazda nierownosc drogi odczuwalem na kierownicy - na jezdnie caly czas slalom zeby nie wjechac w dziure, porazka po calosci,

moj mechanik jak zobaczyl 17" na aucie to od razu powiedzial ze bedziemy sie czesto widywac, (czyt. czesta wymiana elem. zawieszenia),

robie sporo kilometrow w miesiacu, 80% w 3miescie,

zakupilem alu 15" z oponami 225/60/15,

faktem jest ze te opony nie pozwalaja na sportowa jazde, nie trzymaja w zakretach tak jak 17",

ale umowmy sie, jak bede uzywal samochod do lansu to kupie nawet 19" zeby wszyscy na dzielnicy widzieli jaki ze mnie chojrak, w tej chwili samochod ma jezdzic komfortowo i bezawaryjnie,

notabene ciekawy jestem jaka jest roznica pomiedzy 15"-16"

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
Nie mowimy o obciazeniu tylko o przeciazeniu jakie jest przekazywane na kola podczas przyspieszania i hamowania.

Moim zdaniem to jedno i to samo. Przeciążenie to poprostu dodatkowe obciążenie. Czy jest ono spowodowane przeładowaniem auta czy dociążeniem konkretnego koła poprzez przesunięcie masy w trakcie hamowania, przyspieszania, pokonywania łuku, to wsio ryba.

 

To wbrew pozorom odnosi sie do indeksu predkosci. Dlaczego 528i mimo predkosci max < 240 ma zalecany indeks W (do 270) jezeli wystarczyloby V do 240?

Ale dla zimówek dopuszczają indeksy Q i H. Gdyby indeks prędkości miał coś do czynienia z przeciążeniem, to i zimówki z indeksem W by Ci BMW kazało zakładać.

Opublikowano

Ale dla zimówek dopuszczają indeksy Q i H. Gdyby indeks prędkości miał coś do czynienia z przeciążeniem, to i zimówki z indeksem W by Ci BMW kazało zakładać.

I tego wlasnie nie potrafie zrozumiec ;)

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
CIŚNIENIE - jak jeździsz głównie sam ustaw na minimum wg tabliczki na słupku.

 

wlasnie sobie poprawilem komfort jazdy :cool2:

mam 225/55/16, moja e39 kupilem jakies 4miesiace temu byla jeszcze na zimowkach, wiec zaraz po kupnie dokupilem letnie i pojechalem na wymiane, ze slupka wyczytalem 1,9/2,3 bar cisnienie w oponach (min bez pasazerow i zbednego bagazu). Gosciowi ktory mi wymienial opony kilka razy powtarzalem zeby mi dokladnie ustawil cisnienie na 1,9/2,3! Po kilku tematach na forum wczoraj stwierdzilem ze kupie porzadny manometr i sam sprawdze cisnienie (nie chcialem jechac na stacje paliw bo tam te manometry sa rozne). Jakie bylo moje zdziwienie jak zmierzylem 2,5bar przod i 2,5 bar tyl! I jak tu ufac ludziom? Wszystko trzeba samemu sprawdzac.

Podsumowujac, minus dla mnie bo cisnienie powinno sie samemu czesto kontrolowac :oops: . A druga sprawa to samochod zrobil sie duzo bardziej komfortowy. Roznica na przodzie miedzy 1,9bar a 2,5bar jaki mialem, jest na prawde duza i odczuwalna (moze to tez byla przyczyna ze wywalilo mi amortyzator z przodu, ktory opisywalem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56688). Wiec pilnujcie cisnienia w oponach :D

Opublikowano

W ramach ścisłości, ciśnienie należy mierzyć "na zimno", czyli przed jazdą.

 

Niskie ciśnienie poprawia komfort, ale ma też swoje minusy: gorzej chroni felgę przed uszkodzeniem przy spotkaniu z dziurą i powoduje zwiększone zużycie paliwa (choć nieznacznie).

 

Poza tym, musisz pamiętać by opony dodatkowo dopompować jeśli masz zamiar mocniej załadować auto.

Opublikowano

witam ! ja tez jezdze na 235/45/17 ! komfort tak sobie ! ale jak zakladam 205/65/15 to jezdze jak 7er :)

 

 

niestety im wieksze kolo tym komfort gorszy i szybkie zuzywanie sie calego zawieszenia ( mowie o polskich drogach)

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano
W ramach ścisłości, ciśnienie należy mierzyć "na zimno", czyli przed jazdą.

 

Niskie ciśnienie poprawia komfort, ale ma też swoje minusy: gorzej chroni felgę przed uszkodzeniem przy spotkaniu z dziurą i powoduje zwiększone zużycie paliwa (choć nieznacznie).

 

Poza tym, musisz pamiętać by opony dodatkowo dopompować jeśli masz zamiar mocniej załadować auto.

 

Dokladnie tak zrobilem, sprawdzalem rano na parkingu, temp. byla max. 15oC. Ustawilem na min. zazwyczaj jezdze sam, a czasami z pasazerka :lol:

Opublikowano
Zgadzam się z Cezarem_2000 - wbrew pozorom ciśnienie w oponach, tymbardziej niskoprofilowych ma bardzo istotne znaczenie. Sprawdziłem w 530 na 17'' i wcześniej w audi na 16''. Nawet różniaca rzędu 0,2 jest juz zauważalna.
Opublikowano

witam

 

w mojej 530d sedan zalozone mam 16/225/55 - continental

 

muszę powiedziec ze po zrobieniu paru rzeczy w zwieszeniu [wahacz i łączniki stabilizatora]jeździ się na nich super, jest to idealnie rozwiązanie połączenia wygody i wygladu, 17 to troche za duzo jak na nasze dziurawe drogi natomiast 15 są super lecz niestety nie są za piękne :)

 

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.