Skocz do zawartości

[seria 5] tasma


sylwus

Rekomendowane odpowiedzi

witam, po pierwsze dzieki za pomoc w sprawie wentylatorka demontaz zajal mi jakies 20 min., wiec panowie mechanicy do szkol ! bo to nie trwalo 4 godziny i nie kosztowalo 200 pln.!!! ale niestety moja piateczka wymaga jeszcze kilku poprawek , wiec kolejne pytanie tym razem poszperalem dokladniej i mam 99 % pewnosci ze umarla mi tasma pod kierownica (objawy: miga kontrolka poduchy i zanik trabki)jak mam zdjac kolo kierownicy a dokladnie wyjac poduche bo pewnie pozniej juz pojdzie prosto, bynajmniej mam taka nadzieje, jak ktos wie cos na ten temat to czekam na pomoc, pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

To że nie masz sygnału wcale nie znaczy że jest uszkodzona taśma.Ale skoro się upierasz to zanim zaczniesz grzebać przy poduszce odłącz minus akumulatora,pod spodem kierownicy na wysokości manetek od wycieraczek i kierunków są dwie śruby o ile pamiętam to na kluczyk imbusowy odkręcasz i poducha zejdzie.Jak tu nie znajdziesz usterki to zobacz pod siedzeniem kierowcy czy wtyczki są wpięte bo w siedzeniu kierowcy znajduje się mata która informuje moduł airbag czy na siedzeniu znajduje się aktualnie kierowca.To samo dotyczy siedzenia pasażera jeśli Twoje auto ma dwie poduchy.Jeśli i to nie pomoże to tylko diagnostyka komputerowa,bo wystarczyło że poprzedni właściciel przy włączonym zapłonie rozpiął jedną z wtyczek i system zapamiętał błąd albo mata w siedzeniu została przerwana .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

To że nie masz sygnału wcale nie znaczy że jest uszkodzona taśma.Ale skoro się upierasz to zanim zaczniesz grzebać przy poduszce odłącz minus akumulatora,pod spodem kierownicy na wysokości manetek od wycieraczek i kierunków są dwie śruby o ile pamiętam to na kluczyk imbusowy odkręcasz i poducha zejdzie.Jak tu nie znajdziesz usterki to zobacz pod siedzeniem kierowcy czy wtyczki są wpięte bo w siedzeniu kierowcy znajduje się mata która informuje moduł airbag czy na siedzeniu znajduje się aktualnie kierowca.To samo dotyczy siedzenia pasażera jeśli Twoje auto ma dwie poduchy.Jeśli i to nie pomoże to tylko diagnostyka komputerowa,bo wystarczyło że poprzedni właściciel przy włączonym zapłonie rozpiął jedną z wtyczek i system zapamiętał błąd albo mata w siedzeniu została przerwana .

W E60 przy odłączonym akumulatorze odpięto wtyczkę od poduchy i od tamtej pory zaczęła się palić kontrolka (3 kontrolki). Koszt w naszym serwisie od 200 zł. Przy modelach E39 i starszych moduł nie pamięta po odłączeniu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , dzieki za pomoc , rzeczywiscie awaria trabki to nie tasma a wytarte cos co przypomina szczotke od urzadzenia elektrycznego , naprawilem bez problemu podpilowalem plastikowa oslonke zeby miedziany czpien wiecej wystawal i trabi ze ho , ho !!! ... no a elektyk , ten sam co chcial mnie wykasowac za wymiane wentylatorka 200pln, chcial odemnie za zalozenie jakiegos fajansiarskiego pstryczka , zeby nie wymieniac tasmy , 40pln , a mi naprawa zajela godzine!!! oj a to podobno najlepszy spec od elektryki bmw w okolicy , chyba zrobie mu konkurencje , oczywiscie przy pomocy kolegow z BMW-KLUB !!! i sam bede naprawial he , he. no donra niech chlop lapie losi bo tez chce zyc . jeszcze raz wielkie dzieki i do nastepnej awari (oby nie) , pamietajcie : BMW - Bedziesz Mogl Wyprzedzac !!! a wydatki mozna ograniczyc korzystac z pomocy kolegow z forum.[/u]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.