Skocz do zawartości

[E34] kasowanie inspekcji a poprawa pracy silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj w moim 525 tds z 94 roku skasowałem oliservice i inspekcje. Ruszając spod fachmena niałem nieodparte wrażenie że ato o wiele lepiej się zbiera niż przez ostatni okres. Dodam że przez ostatni okres miałem nieodparte wrażenie że auto gorzej się zbiera (pokrywa się to mniej więcej z czasem wyswietlania inspekcji z zegarkiem i pomarańczowej kontrolki od oleju). Jak myslicie czy becia ma jakiś układ (system) zabezpieczający, że kiedy jest czas inspekcji lub wymiany oleju nie pozwala kierowcy wkręcać silnika na większe obroty w taki sposób kiedy można to robić jak wszystko jest ok? Czy sami stwierdziliście takie objawy czy to tylko moje subiektywne odczucia?
Opublikowano

Ja nie zauwazylem, zeby liczba swiecacych sie diodek i lampek miala jakikolwiek wplyw na prace silnika. W E30 nie bylo zadnej roznicy po skasowaniu inspekcji, teraz w E34 tez nie ma.

 

Twoje odczucia wynikaja raczej z duzej autosugestii :lol:

 

P.S. Zdaje mi sie, ze podobny temat byl poruszony niedawno, poszukaj.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano (edytowane)
Jest to możliwe ale lepiej niech sie wypowie ktoś kto ma więcej do powiedzenia na ten temat. W Peugeocie 206HDI SW jest tak że jak się drastycznie przekroczy termin wymiany oleju to sie wyłącza turbina i moc silnika drastycznie spada.Ma to zapobiegac zatarciu turbiny bo jest ona smarowana tym samym olejem co silnik. Być poże że komputer przełącza sie w tryb awaryjny tak jak w Passacie 1.9 TDI Edytowane przez kiokio

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
autosugestia nastepuje raczej wtedy kiedy się na coś nastawisz (np. zażyjesz placebo) a ja nie nastawiałem sie na takie objawy w żadnym, razie, sam nie wiem czym to tłumaczyć ale jak sobie jechałem od tego speca co mi kasował to usmiech mi z usta nie schodził :lol:
Opublikowano
Dzisiaj w moim 525 tds z 94 roku skasowałem oliservice i inspekcje. Ruszając spod fachmena niałem nieodparte wrażenie że ato o wiele lepiej się zbiera niż przez ostatni okres.

Kasuj inspekcje codziennie przez miesiac, poczynajac od dzisiaj. W grudniu, na torze w modlinie w wyscigach na 1/4 mili nie bedzie dla Ciebie godnego przeciwnika :mrgreen:

 

A tak powaznie, to same lampki nie maja zadnego wplywu na prace silnika. Byc moze jednak przedtem przez jakis male zwarcie itp. wprowadziles komputer w tryb awaryjny, a czlowiek kasujacy inspekcje wyzerowal od razu wszystkie zapisane w pamieci komputera bledy... innej mozliwosci nie widze zakladajac ze powodem przyrostu mocy nie jest wspomniana autosugestia.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

saintman napisał:

Kasuj inspekcje codziennie przez miesiac, poczynajac od dzisiaj. W grudniu, na torze w modlinie w wyscigach na 1/4 mili nie bedzie dla Ciebie godnego przeciwnika

 

auto nie doznało wzrostu mocy powyżej fabrycznych możliwości tylko nastąpiło polepszenie w sosunku do stanu z przed kasowania, który to stan napewno nie był fabryczny :(

 

A tak poważnie to twoja argumentacja już coś wyjaśnia - tylko czy auto będące w trybie awaryjnym nie komunikowalo by tego stanu w jakiś sposób?

Opublikowano
tylko czy auto będące w trybie awaryjnym nie komunikowalo by tego stanu w jakiś sposób?

 

Raczej nie, wychodzi dopiero przy diagnostyce a czy przypadkiem nie było tak że wymieniałeś coś bo było skopane jakiś ważny element elektroniczny silnika np. przepływomież (nie wiem czy diesel ma owo urządzenie)bo jeśli miałeś cos uszkodzone to komp może przejść w tryb awaryjny ale z regóły jest tak że jak wszystko zacznie działać to automatycznie po 60 odpaleniach auta i nie wystąpieniu błędu komp kasuje błąd. Moge się mylić.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

jedyne co ostatnio wymieniłem to olej i filtry: powietrza, oleju i paliwa żadnych innych elementów a tym bardziej podzespołów elektronicznych

nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale mam walnięty wentylator od klimy - nie załącza mi się przy włączeniu klimy i nie wiem czy jest to sprawka opornmika czy samego silniczka wentylatora a może bezpiecznik szlak trafił i stąd te akcje, sam nie wiem gubię sie w domysłach ale nic to ważne że jeździ i to lepiej niż ostatnio :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano
jedyne co ostatnio wymieniłem to olej i filtry: powietrza, oleju i paliwa

No to sobie już sam odpowiedziałeś na pytanie - czemu wydaje Ci się, że auto się lepiej zbiera :wink:

Na pewno nie przez skasowanie czystej informacji.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Silniki turbo są bardzo wrażliwe na jakośc filtra powietrza. Mój ojciec jak wymienił ten filtr w mondeo 1.8TD to poprawiła się dynamika i palił jakby mniej.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Diody w E-34 do inspekcji mają jedynie zadanie informacyjne. Nie mają wpływu na nic. Kiedyś też myślałem, że jak będzie na czerwono, to mi autko zablokuje albo co inne. Niektórzy nawet odłączają system, aby uniknąć różnych "wymyślonych" niespodzianek. Bzdura totalna :!: :!:

Owszem wymiana oleju, filtrów - tak, jak w Twoim przypadku mogła mieć wpływ na Twoje doznania. Ale napewno nie ma to nic wspólnego z kasowaniem inspekcji :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.