Skocz do zawartości

pewnosc prowadzenia w zakretach - zawiedziony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

po przesiadce z vw polo `1.6 na 523 e39 bylem oczywiscie bardzo milo zaskoczony wlasciwosciami jezdnymi, jednak po dokladniejszym przyjrzeniu sie, zauwazylemn ze zakrety na trqasie ktore normalnie bralem powiedzmy 140kmh w polo, to w e39 wiecej bym sie nie odwazyl. mam wrazenie ze zareaz odsrodkowa mnie wyrzuci. byc moze odczucia sa spowodowane tym ze w vw mialem bardeziej "kubelkowe" fotele. jednak tutaj mam tez wrazenie plywania auta. tym amortyzatorow mam na poziomie 60% skutecznosci a przod zalozone nowe monroe.

zdaje sobie sprawe ze to jest limuzyna a nie male autko na uliczki, ale kiedys jadac audi a6 lub 740 (e38) prowadzilo sie zupelnie normalnie przy tych samych zakretach na DUZO wiekszych predkosciach. czy moze byc spowodowane moje wraznie? jadac np na prostej, robiac delikatny slalom prawo-lewo to normalnie czuje jakby tyl byl "luzny", reagowal z opoznieniem....

Opublikowano
Trzeba gruntownie przejrzeć tylne zawieszenie. Cała konstrukcja tylnego zawieszenia jest przymocowana do nadwozia 4 tulejami i często te tuleje są wyrobione (po dużych przebiegach), co może dawać wrażenie pływania auta.
Opublikowano

ostatnio na stacji diagnostycznej badalem sprawe drgan (zaraz opisze w nowym topicu) to mowili jedynie o lekko wyrobionych przednich tulejach. autko ma przebieg 120tys +/-

dzieki za wskazowke

pozdr

baja

Opublikowano
Badania na stacji diagnostycznej są mało wiarygodne. Ostatnio robiłem badania techniczne E-32 (jeżdzę nią od prawie 3 lat i w zawieszeniu wymieniłem tylko łącznik stablizatora i po zakupie tuleje belki) a z każdym rokiem (ta sama stacja diagnostyczna) pokazuje mi coraz lepszą sprawność amortyzatorów - ostatnio przód 65 i 68 % - to niewiele mniej niż pokazywało po wymianie na nowe w E-39.
Opublikowano

zawsze istnieje szansa ze bmw jest oczywiscie bezwypadkowe,bo kolizja z tirem na niemieckiej autobanie to w koncu nie wypadek :shock:

a tak powaznie,trzeba sprawdzic konkretnie geometrie,bo bmw nie ma prawa robic takich rzeczy,bynajmniej moje nie robi

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano
Duzo zalezy od rozmiaru felg i opon, ja mam 205/65/15 i tez srednio jestem zadowolony z brania zakretow... Moze w tym tkwi Twoj problem
Opublikowano
ja mam 235/40/18 i wszystko ok,problemem sa koleiny,ale bez dramatu

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano
Duzo zalezy od rozmiaru felg i opon, ja mam 205/65/15 i tez srednio jestem zadowolony z brania zakretow... Moze w tym tkwi Twoj problem

 

No, w porównaniu z np. 17' - 18' i szerokimi oponami (225>) to różnica jest dość znacząca (zakładając oczywiście poruszanie się po normalnej drodze - idealne wręcz trzymanie i prowadzenie, zupełny brak "efektu plasteliny"), ale opisywany przez baja przypadek nie ma wg. mnie racji bytu w "zdrowym" egzemplarzu - nawet na seryjnym ogumieniu te wozy prowadzą się świetnie (zwłaszcza w odniesieniu do przednionapędowych taczek).

Opublikowano

podejrzewam ze bmw bylo tanie i okazyjne,wiec tak samo sie prowadzi....

to musi byc prawdziwy dramat zeby polo prowadzilo sie lepiej niz auto klasy bmw 5 lub audi a6...

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano
podejrzewam ze bmw bylo tanie i okazyjne,wiec tak samo sie prowadzi....

to musi byc prawdziwy dramat zeby polo prowadzilo sie lepiej niz auto klasy bmw 5 lub audi a6...

Muszę się przyznać, że moje poprzednie A4q prowadziło się lepiej/stabilniej niż moje obecne e39, pomimo że nie było ani tanie ani okazyjne.

Opublikowano
ja też tak sądzę , Polo można porównać do Lanosa , a nie BMW. Nie raz robiłem test ile pojadę na zakręcie Trasą PRYMASA koło Cmentarza Powązkowskiego /Ci co jechali po tych łukach wiedzą o czym piszę/ i zawsze BMW jest tam górą, proszę sprawdzić
Opublikowano
podejrzewam ze bmw bylo tanie i okazyjne,wiec tak samo sie prowadzi....

to musi byc prawdziwy dramat zeby polo prowadzilo sie lepiej niz auto klasy bmw 5 lub audi a6...

Muszę się przyznać, że moje poprzednie A4q prowadziło się lepiej/stabilniej niż moje obecne e39, pomimo że nie było ani tanie ani okazyjne.

 

 

mialem wczesniej a4 ,bezwypadkowe a zona miala a3 i nie ma zadnego porownania jesli chodzi o prowadzenie .moje e39 prowadzi sie ciut lepiej niz a6 ktorym jezdzilem wczesniej.

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam opony 235 i zakrety na 2pasmowej drodze 160km/h można spokojnie brać.

 

Ale mam sportowe zawieszenie, więc tu jeździ się troche inaczej w takich sytuacjach.

Opublikowano
Ja mam opony 235 i zakrety na 2pasmowej drodze 160km/h można spokojnie brać.

Jeśli droga ma 2 pasma w jedną stronę (czy 2 w sumie?), to raczej nie ma takich ostrych zakrętów, by 160km/h było większym problemem dla typowego auta.

Opublikowano
Duzo zalezy od rozmiaru felg i opon, ja mam 205/65/15 i tez srednio jestem zadowolony z brania zakretow... Moze w tym tkwi Twoj problem

 

Ja jezdze na takim samym rozmiarze opon i nie narzekam. Auto na zakretach zachowuje sie neutralnie nawet przy duzych predkosciach.

Jesli z zawieszeniem i geometria wszystko ok, to to auto nie ma prawa sie zle prowadzic.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może trzeba wymienić łaczniki stabilizatora
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a propo, mam opony 205/65/15 (nowe Bridgestony)i nie ma zadnego problemu w zakretach trzyma sie jak przyklejony, sprawdz tez wachacze
Opublikowano
Sorry ze odgrzewam temat, bo chyba nic nie wniose, ale chce sie sie troche wytlumaczyc ;) owszem, auto sie trzyma drogi dobrze, problemow tez nie mam (jest 100% bezwypadkowe, zawias tez ok), ale mowiac ze jestem srednio zadowolony chodzi mi o to ze np w e46 u kumpla na felgach 17 i oponach 235 bodajze, branie zakretow i stabilnosc jest o wiele lepsza, a juz na pewno z takimi oponami i lekko twardszym zawiasem, podczas brania lukow, subiektywne odczucia, ze mozna wiecej i szybciej daja poczucie bezpieczenstwa :) do normalnej jazdy moje 205/65/15 zupelnie wystarcza.
Opublikowano
też śmigam na 205/65/15 i jak dla mnie rewelacja trzymanie się na zakrętach super. Pędzę zawsze jak wariat bo zawsze się spieszę i za każdym razem przy jakichkolwiek zakrętach większość aut usuwa mi się z drogi. Pozdro.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Moim zdaniem mogą być 2 przyczyny takiego zachowania:

1. Uszkodzone amortyzatory tylne.

2. Wyrobione silnetbloki tylnego zawieszenia.

Jedno można wykluczyć robiąc test skuteczności amortyzatorów. Raczej obstawiam wyrobione silentbloki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.