Skocz do zawartości

Pytanie, czy powinien tam być olej? 525 tds


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, zauwazyłem że ostatnio w kanale idącym do turbiny znajduje sie olej czemu on się tam pojawił i co należy naprawić żeby sie go pozbyć, :?: bo nie wydaje mi się to normalne. Edytowane przez greq
Opublikowano
Witam Jezeli jest to tylko mala ilosc to tak jak kolega mowil normala rzecz!!No chyba ze ubywa Ci oleju i dymi na niebiesko przy suzym wysileniu silnika to znaczy ze Turbina przepuszcza!!!Pozdrawiam Arek!!
Opublikowano
To zdjecie to twojego silnika czy auta z salonu ?? :jawdrop:

 

No właśnie. Zapewne kiupiłeś samochód od jakiegoś handlarza. Szukając dla siebie E-39 TDS takich komór silnika widziałem wiele. Zapewne je tak pucują żeby tego oleju nie było widać. U mnie też są śladu oleju i jak pisali koledzy wyżej jest to normalne, o ile Ci z tamtąd nie kapie, nie zużywa oleju i nie dymi.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano
Hehe poprostu mialem troche (za) dużo czasu i wyczyściłem pewien czas temu :) Co do kapania; to nie kapię ale może bo to gumowe kolano nie jest w najlepszym stanie. Jutro odstawiam autko na wymianę świec i przeglądnięcie rozrusznika to i ta gume wymienie żeby nie mieć czasem niespodzianki. :lol:
Opublikowano
Brawo Greg tak powinna wyglądać komora silnika . Ja miałem łatweiej bo silnik miałem OUT ! wszystko wymyte a dekiel i kolektor pomalowalem proszkowo na srebrny . Jak będe miał chwile to pokaże zdjęcia .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano

Ladnie ten silniczek wyglada, ale jak ci sie udaje utrzymac go w takim czystym stanie, chyba ze wypucowales go przed zrobieniem zdjecia?

Ja co wyczyszcze to po dniu lub paru znowu mam brudno, moze jakiejs uszczelki mi brakuje ale ztego co widziale to wszystko jest na swoim miejscu.

Co do pytania, to tam nie powinno byc oleju (sladowe ilosci pewnie tak- tak jak wyzyej kolega napisal),

jezeli jest to turbina juz prosi sie o regeneracje. Nadmiar zabrudzi ci zawor AGR i mozesz miec bledy w DDE. Ja mam caly uklad usmarowany olejem poczonwszy ok interkulera a skonczywszy na kolektorze, ale mam juz zregenerowana tubinke i tylko czekam na fachmana zeby mi ja zalozyl i wyczyscil caly ten brud.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja utrzymuje czystość myjąc raz na 2 tygodnie komore Kercherem z dalsza , nic nie dotykam , jedynie góre silnika do sucha wycieram , tyle że nie mam żadnych wycieĸów i spłukuję tylko kurz .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
Ladnie ten silniczek wyglada, ale jak ci sie udaje utrzymac go w takim czystym stanie, chyba ze wypucowales go przed zrobieniem zdjecia?

To były faktycznie zdjęcia po czyszczeniu, ale teraz nie jest wcale gorzej, jedynie co to jest trochę zakurzony. Nie mam jakiegoś specjalnego sposobu traktowania silnika, poprostu jak mam czas myje go :)

 

Co do pytania, to tam nie powinno byc oleju (sladowe ilosci pewnie tak- tak jak wyzyej kolega napisal),

jezeli jest to turbina juz prosi sie o regeneracje.

 

To jest całkiem możliwe, przebiegu już troche jest (jeszcze niewiadomo czy oryginalny :D ) a turbina nie regenerowana ani pewnie nie wymieniana.

Opublikowano

Niedługo będe ponownie mył bo idą do mnie środki z Turtle Wax, i trzeba je przetestować :lol:

 

Dziś wiem jedno, nie należy przychodzić do mechanika gdy ten jest w trakcie naprawy twojego auta :). Dowiedziałem się że z sześciu świec grzała tylko jedna bo trzy wogóle nie działały a dwie się lekko żarzyły :duh: , i nie podoba mi się widok mojego autka które jest częściowo „tu” a częściowo „tam” :)

Opublikowano

Sorki. Chyba się nie zrozumieliśmy.

Nie posądzam was, że wszyscy z czystymi silnikami to handlarze, bo sam jestem zwolennikiem czystej komory silnika. Ale jak dwa-trzy miesiące temu intensywnie poszukiwałem nowszego BMW i po otwarciu maski wszystko świeci że aż razi to od razu szukaliśmy śladów po naprawach blacharsko-lakierniczych i chyba wszystkie takie egzemplarze miały jakieś naprawy :duh: . Handlarze powinni wręcz brudzić te komory silnika, żeby nie było rażąco widać śladów naprawy. Jeden gostek na giełdzie w Poznaniu jeszcze perfidnie się upierał że w ogóle nie mył silnika, a jak wskazaliśmy mu ślady malowania podłużnicy to nas wyśmiał i twierdził że tak fabryka dała :cool2: , dosłownie śmiech na sali.

 

Jeśli chodzi o mycie silnika wodą i to jeszcze pod ciśnieniem to ostrzegam. Niektórzy producenci wręcz nie zalecają mycia silnika (BMW wśród nich chyba nie ma). Koledzy, chyba nie trzeba nikogo uświadamiać, że w komorze silnika jest więcej elektroniki niż w kokpicie samochodu (może lekko przesadziłem ale wiecie o co mi chodzi). Ja jeśli miałbym czyścić silnik to odpowiedni preparat, ściereczka i jazda.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeśli miałbym czyścić silnik to odpowiedni preparat, ściereczka i jazda.

:cool2: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXZanim sięgnę po ściereczkę to myję pędzelkiem :clap:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Hmmm i bardzo dobrze...ja uwazam ze silnik powinno sie myc...Potem w miare mozna zdiagnozowac ew. pojawienie sie sladowej ilosci oleju co za tym idzie wycieku...Nie ma nic gorszego jak zasyfialy silnik od blota...i innego dzidostwa :D - kiedys mi powiedział szpec ze bloto dobrze konserwuje i potem nie ma wyciekow :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja w kazdym myje co 2 -3 miesiace w zaleznosci jak sie brudzi...Wiadomo czesta jazda robi swoje.....aale przekonanie co do mytych silnikow jest jedno ze niby picowane....- a co umycie likwiduje wycieki? raczej naodwort..>Silnik nie umyt nie "kapie" tylko sie poci.... :D Pozdrawiam

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

Co do mycia karszerem, to jest samobujstwo.

MI kiedys umyli silnik w clio. kosztowalo to ponad 1000zl.

Woda sie dostala tam gdzie sa cewki zaplonowe, 4 szt szlak trafil. 1 nowa kosztuje 450zl ale udalo sie kupic uzywane za ok 250zl. To byl pierwszy i ostatni raz.

Odradzam mycie czym kolwiek pod cisnieniem.

Opublikowano
hmmm po umyciu samochod stoi na dworze i schnie....Nawet jak sie zabezpieczy (ja zawsze zabezpieczam tasmami elementy elek. NIgdy sie nie uruchamia silnika po umyciU !!! to jest rownoznaczne z samobojstwem....Tak samo nie myje sie silnika zaraz po jego wylaczeniu...Minimum 3-4 h az silnik wytraci tempereature...Moze peknac blok !! glowica.....Kolektor..

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano
aaa i jeszcze jedno - nie wiem za co 1 tys zl..... :D... DIMER - preparat do mycia 80 zl.....koszty wody - mysle okolo 15 zl :D......(przy duzej rozrzutnosci) i prad za karchera - 15 zl :) kolo 100 koszty calkowite.... czyli 900 zl dales za robocizne? - to sie nazywa rozrzutnosc :). mysle ze 200 zl byloby zdzierstwem za ta robote.... :duh: :duh: :duh:

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

Duud ma racje.

To koszt po umyciu.

Nawet jezeli zabezpieczysz (wszystkiego nie jestes w stanie) pewne elementy to przeciez sa czesci w osprzecie gdzie wogole sie woda nie powinna dostac.

Mi to zrobili w warsztacie, powiedzialem zeby mi umyli silnik no i umyli (moja wina). W serwisie renault mechanik powiedzial ze w zyciu nie mozna dotykac sie z karszerem do komory silnika. Ja wiecej takiego bledu nie popelnie.

A wiecie jakiej firmy cewki mialem?

"Sagem" z wygladu i jakosci to lipa.

Teraz stosuja lepsze japonskie "Denso" i takie zalozylem.

Ciekawe jakiej firym stosuje Bmw?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Duud ma racje.

To koszt po umyciu.

Nawet jezeli zabezpieczysz (wszystkiego nie jestes w stanie) pewne elementy to przeciez sa czesci w osprzecie gdzie wogole sie woda nie powinna dostac.

Mi to zrobili w warsztacie, powiedzialem zeby mi umyli silnik no i umyli (moja wina). W serwisie renault mechanik powiedzial ze w zyciu nie mozna dotykac sie z karszerem do komory silnika. Ja wiecej takiego bledu nie popelnie.

A wiecie jakiej firmy cewki mialem?

"Sagem" z wygladu i jakosci to lipa.

Teraz stosuja lepsze japonskie "Denso" i takie zalozylem.

Ciekawe jakiej firym stosuje Bmw?

 

Chyba Bosch...

Opublikowano
zdejmujesz z turbiny wąż idący do filtra powietrza i patrzysz ile jest w tym wężu oleju lub w samej turbinie, jeśli się okaże że turbina jest lekko wilgotna to powiem Ci jedno szykuj kasę. Oznacza to że silnik wywala olej przez odpowietrzenie skrzyni korbowej, a to oznacza silnik do wyrzucenia ( można wymienić pierścienie ale silnik już nie bezie tak dobrze spasowany jak w fabryce)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.