Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie Fachmani!

Prawdopodobnie "umiera" u mnie wisko... Stawiam na to 90%. Objawy są następujące: wzrost temp. po ok.30min od uruchomienia przy wolnej jeździe, powrót wskazówki do pionu podczas jazdy 80-100km/h oraz po tzw. "przygazowaniu". Zatem chyba trafna diagnoza?

 

Ale pytnie mam zgoła inne choć dotyka tego samego problemu. Czy w związku z tym podnoszeniem sie temperatury (choć wskazówka nigdy nie przekroczyła drugiej kreski przy wychyleniu w prawo!!) istnieje jakies poważne zagrożenie dla silnika???

Zbieram sie i zbieram jak sójka za morze wymienić to wisko, ale nigdy nie ma czasu..ciągle w drodze.. zrobiłem 12tys.km w dwa m-ce!!! :D

Tylko żeby mi się to lenistwo nie odbiło czkawką.

Mogę jeszcze troche tak pojeżdzić?

Opublikowano
sorki panowie że trochę z innej beczki ale ostatnio (w wekeend)pękły mi przewody w e 34 2.0 ale musiałem wyjechać z lasu jakieś 2km i auto się strasznie zagrzało :doh: ,wymieniłem przewody i chciałem to odpowietrzyć strasznie ciężko to szło i znów auto bardzo mocno się zagrzało.jakie jest prawdopodobieństwo że szlag trafi głowicę czy uszczelkę pod nią.(znalazłem fajny sposób na odpowietrzanie przez odpowietrznik przy chłodnicy na zgaszonym silniku dawałem mu powietzre z kompresora i co jakiś czas dolewałem wody,odpowietrznik przy termostacie musi być odkręcony)
Opublikowano

dddpaweł....Ale jak sprawdzić ten termostat bez wymontowywania? jest jakis sposób?

 

A co do odpowietrzania...mam chyab odpowietrzonu układ...bo robiłem już to kilka razy....i nie wydostają sie już żadne bąbelki powietrzna spod odpowietrznika. Zresztą postępowalem zgodnie z instrukcjami znalezionym tutaj na tym forum.

Opublikowano
miałem podobne problemy przy jeżdzie powyżej 120km/h auto mi sie grzalo.pojechałem do servisu i okazało się że przepaliły się jakieś oprniki na wentylatorze i nie załączał się prawidłowo,i usuneli jakąś tam jeszcze żaluzie która była zamknięta teraz jest o.k.
Opublikowano
jesli ci sie termostat nie otwiera to nie bedzie ci sie grzala chlodnica ale moze byc tez tak ze sie zaciol w jakiejs pozycji wiec jak go odpalisz to sprawdzaj czy odrazu przypadkiem nie grzje sie chlodnica. A najlepiej wykrecic termostat i sprawdzic go w goracej wodzie czy dziala ja tak chcialem zrobic ze swoim ale okazalo sie ze ktos wywalil termostat z mojego auta. Niektorzy wlasciciele aut to na prawde matoly
Opublikowano

Słuchajcie...już głupi jestem :(

Przed chwilą raz jeszcze próbowałem odpowietrzać. No i chyba wszystko jest ok! Robiłem to zgodnie z intrukcjami znalezionymi na forum, żadnego bąbelka już nie ma. Co tam litr płynu? pryszcz...!

 

W tej chwili sprawa wygląda tak: na postoju wskazówka nawet nie drgnie!!! Wisko ładnie się włącza co jakiś czas i wszystko jest ok wydawac by sie mogło.

 

Ale gdy tylko ruszę, po jakichś kilku kilometrach sytuacja sie powtarza i wskazówka leci do drugiej kreski. Po lekkim "przegazowaniu" prawie wraca do pionu, ale nie na długo, po chwili znowu spada do drugiej kreski. Wisko się włącza...słychac je wyraźnie!!!...ale mam wrażenie, że jakby za późno i dlatego dochodzi do podniesienia temperatury.

 

Czego sie uczepić? Jednak wisko? Wymieniać? Trochę szkoda kasy...jesli sie okaże, że to nie to...

Opublikowano
Ja nie czy soadzisz ze katowal bym silnik :mad2: :mad2: :mad2: po prostu mowie co poprzedni wlasciciel zrobil. Jak sie tylko zorjetowalem co jest to odrazu zrobilem tak jak ma byc. Ale mam pytanie jak sprawdzic stan wisko czy jest dobre czy niedlugo bedzie trzeba zainwestowac :?: :?: jak ktos moze to niech mi powie
Opublikowano
Już Ci mówię. Wskazówka temperatury jest na środku? Jest. Przy tych temperaturach słyszysz wisko? Muszisz słyszeć. Wskazówka temperatury silnika nie ma wahnięć, przód - tył? Jest wszystko ok. Alleluja
Opublikowano
Wczoraj jezdzilem z zalaczona klima i nawet nie drgnela skazowka ze srodka a zastanawiam sie bo po prostu wisko kreci mi sie caly czas jak odpale silnik i jeszcze za krutko mam betke by sie orjetowac we wszystkim. Przyslucham sie uwaznie. A jest w raie co jakis lopatologiczny sposob sprawdzenia?
Opublikowano
To że wskazówka nie drgnie, to tak powinno być, wisko przy tych temperaturach będziesz słyszał prawie od razu. eśli samochód stoi np. na słońcu. Wisko włącza sie po osiągnięci przez płyn chłodniczy odpowiedniej temp. Jest to takie jakby wspomaganie układu chłodzenia.Z tego co piszesz masz bardzo zdrowe i prawidłowe objawy, nic sie nie przejmuj wsiadaj, i nad wodę
Opublikowano

Albert???

Ale ona owszem nawet nie drgnie, ale tylko gdy jeszcze stoje na postoju po uruchomieniu (nawet dość długo. dzis specjalnie sprawdzałem, silnik pracował prawie godzine, robiłem różne przygazówki, do różnych obrotów). Jak tylko rozpoczne jazde....po chwili leci do drugiej kreski. To tak nie powinno chyba być... Powinna chyba cały czas być pionowo. Nawet w czasie jazdy...Zwłaszcza w czasie jazdy. Przeciez własnie po to jest to wisko.

Opublikowano

Witam

Wtrącę się do rozmwy ponieważ mam podobny problem, opisywałem go w swoim poście ale jakoś nikt nie odpowiedział..

do rzeczy:

u mnie też sie grzeje ale ja z kolei sporo już zainwestowałem, mam E34 M20

Przy wymianie rozrządu wymieniłem pompę, później termostat, wypłukałem cały układ, założyłem nowy termostat i przedwczoraj nowe Wisko Sachs

Co się dzieje:

Jak odpowietrzałem odpaliłem na postoju to wisko pięęknie sie włącza :), odpowietrzałem tak że napełniłem przewody uciskając, później przy otwartym korku czekałem aż strumień się wyrówna. Pięknie trzymał pion, lekko co i raz gazowałem i co jakiś czas wypływały bąbelki (te mnie trochę niepokoiły gdyż do samego końca choć coraz mniej ale wypływały co jakiś czas).

W każdym bądź razie radosny że wszystko ok. pojechałem dziś do pracy, rano 15 km spoko pion, później lekko zaczął sie odchylać powyżej. Jak jechałem już po warszawie to trzymał tak ok 3mm powyżej pionu. Na postoju opadał jak dodawałem gazu to wisko chodziło jak samolot.

Z powrotem niestety było gorzej, 35 stopni w cieniu i dało swój efekt. W warszawie trzymał tak 3-4 mm powyżej pionu, później w trzasie choć jechałem 100 na godzinę miał 3/4 to znaczy ta kreska biała przed czerwonym polem.

 

Panowie pomóżcie bo już nie mogę.....

wymieniłem prawie już wszystko co to może być???

 

Jakie sa moje przypuszczenia:

- uszczelka pod głowicą raczej nie bo nie widać żeby dymił z rury, płynu też nie ubywa, świece chyba ok

- może być kiepska drożność chłodnicy, stąd wynikało by dlaczego na postoju ok, a podczas ostrzejszej jazdy pomimo wiska sie grzeje bo jest kiepski przepływ, czyściłem chłodnicę, wyjmowałem wlewałem do niej domestos, płykałem z zewnątrz i teraz pytanie:

czy jak wlewałem prze dziurę do wyrównawczego wode wężem to woda przechodziła do chłodnicy z oporem, tzn wyrównawczy napełnił sie od razu i dopiero jak zatkałem to pod ciśnieniem przepływało do chłodnicy. Jaka powinna być drożność tego?? Może to rozebrać widziałem tam śruby na ampula powinno pójść???

- trzecia opcja to że ciagnie gdzieś lewe powietrze do układu i sie zapowietrza - ale to chyba ciężko byłoby zlokalizować

 

HELP PLEASE :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano

układ jest zapowietrzony

miałem ten sam problem

odpowietrz na zimnym silniku

nie odkręcaj korka na gorącym silniku

ja jak u swojej odkręce korek na ciepłym to się zapowietrza

za kazdym razem

bmw 520i e39

Opublikowano

ale jak można odpowietrzyć na zimnym??

postępowałem wg. instrukcji robertbmw (chyba na forum vabik czy jakoś tak) tekst ogólnie tu znany, a każdym bąź razie może podaj swoją instrukcję to spróbuję po "twojemu" na zimno bo nie wiem jak??

Opublikowano
WOJCIECH35. Spróbuj sprawdzić w warsztacie pompe wody, tak na chłopski rozum, to przecież ona reguluje obieg płynu chłodzącego, a u Ciebie nie jest on normalny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.