Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hejo ;)

Jestem tu nowy więc wypada coś powiedzieć o sobie- wiek 19 lat, w czasie kursu na prawko ( przewidywane zdanie- wrzesień ) i... planuję zakupić w sierpniu BMW e32 730. Czyli przesiadka z "krante pónto" na samochód ( gazowy ).

Na czym polega problem. Zakochałem się w BMW. Od zawsze aczkolwiek kiedy kumpel zakupił miesiąc temu e30 318i to już w ogóle klamka zapadła.

Otóż fundusze to maks 4500 złotych czyli w grę wchodzą pojazdy 20letnie z 260tysięcznym przebiegiem. Przeznaczenie samochodziku to jeżdżenie po mieście ( sporadyczne zakupy, przejazdżka o 5 rano na bulwar żeby sobie pobiegać nad morze, sobotni wypad do klubu czy spacer o 3 w nocy itp ), żadnego codziennego katowania do szkoły/pracy.

I pytanie- czy warto go brać czy też taki samochód to jeżdżące złomowisko? Zastanawiałem się nad podobnym wiekowo e30 318i jednak fakt posiadania ABSu, poduszek, wspomagania itp w e32 zdecydowanie wygrał z trójeczką. O miłości do limuzyny nie wspomnę. Oczywiście planuję o samochodzik dbać ( czyli sukcesywna wymiana wszystkiego poza karoserią i silnikiem ) jednak fajnie byłoby, gdybym wszystkie zamiany robił z mechanikiem w weekend dla przyjemności a nie z powodu rozkraczenia się woziku na środku skrzyżowania.

Liczę na wasze doświadczenie i uprzejmość.

Pozdrawiam, Marek :)

 

 

wybij sobie z głowy E32 za 4500zł ... E32 za tą kwote może posłużyć jako dawca stojąc na trawie za garażem .

Przy takim budżecie jednak rozważ E30 a jeżeli lubisz limuzyny to E28 ETA ... jest w tej chwili bardzo ładna sztuka na alledrogo .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
rozkraczyć to się pewnie nie rozkraczy , ale za 4500 zł to raczej nie znajdziesz , a o przebiegu rzędu 266 tyś. to zapomnij !!! No i postaraj się kupić w manualu zawsze to odejdzie martwienie się o skrzynie!! Będziesz musiał sprawdzić czy temperatura silnika utzrumuje się w normie bo jak wiadomo e32 miały problemy z pękającymi głowicami i szczelnością układu! Zawieszenie to też spory wydatek sam przód to ok 1500 zł za części nie licząc tyłu no i oczywiście amortyzatorów!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Dziękuje za tak szybkie opinie :)

O manualnej wiem- ponoć niezniszczalna no i naprawa prostsza ( tańsza ).

A coś w ten deseń?: http://allegro.pl/item223223145_bmw_7_limuzyna_z_gazem_automat_zobacz_.html Oczywiście w wersji manualnej.

Samochodu nie planuje katować, więc wymagana żywotność to jeszcze jakieś 20 000 km max ( 3 lata ), potem przesiadka na e38.

No i sukcesywnie planuje w niego wrzucać kasę co miesiąc. Jednak tak jak pisałem- dla przyjemności i dążenia do ideału a nie z powodu rozsypania się wozu.

p.s A jaki jest koszt dobrej e32?

Opublikowano
p.s A jaki jest koszt dobrej e32?

 

na prawde dobra , czytaj regularnie serwisowana/na bierząco i odpowiednio naprawiana , bezwypadkowa bedzie kosztować min 10kzł - mowa o M30

 

a sęk w tym że aby tą za 4,5 doprowadzić do stanu tej za 10 to te 10 będziesz musiał w nia wsadzić ... nie licząc czasu i nerwów .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

 

a sęk w tym że aby tą za 4,5 doprowadzić do stanu tej za 10 to te 10 będziesz musiał w nia wsadzić ... nie licząc czasu i nerwów .

 

Git :mrgreen:

Samochód i tak potem dostanie siostra więc nie ma problemu z ładowaniem kasy, nic się nie zmarnuję :)

Dzięki za pomoc Panowie :)

Jeszcze tylko dwa pytania. Czy sprowadzenie z Niemiec odciąży mi remont zawieszenia ( w końcu po polskich dziurach wóz nie był śmigany )? Jak karoseria e32 wygląda? Szybko się sypie czy to naprawdę dobry metal? :)

Pozdrawiam :)

Opublikowano
niekoniecznie z Niemiec będzie z dobrym zawieszeniem bo moja e32 750 była sprowadzona i zawieszenie przednie było całe do roboty ,ale może przez te 17 calowe koła!!! A co do blach to jeśli nie była bita i gdzieś tam tanio naprawiana to rdza nie ma miejsca bytu w tym samochodzie!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Witam !

 

Co do tej 7er co podales linka to bym sie zastanowil gleboko. Ktos chce sprzedac e32 za 4,5 tys gdzie skrzynia jest po kapitalnym remoncie. Koszt remontu takiej skrzyni to ok 2-3 tys. To jak ktos wydal tyle na remont skrzyni to ile warta jest reszta auta? Cos tu nie tak. Cieszy wszystkich fakt ze masz takie podejscie do auta ze chcesz je dopieszczac,wkladac kaske i nie katowac. :cool2: Ale zastanow sie bo za 4,5 to nic dobrego nie dostaniesz i mezesz znielubic to auto. e32 to wymagajace auta. Za te pieniadze kupisz najprawdopodobniej studnie bez dna. Chcesz naprawde dobre e32 to dozbieraj jeszcze "troche" i przyjedz obejzec moje.

 

Pozdrawiam

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Nie wiem dlaczego wszyscy boją się automatu. Jak wspomniałem wcześniej swoją furę mam już 4 lata i nie mam żadnych z nią problemów. W/g wskazań licznika mam przebieg ok.200 000 km . Skrzynia przełącza biegi płynnie i bez szarpnięć. ( mimo gazu ) Wymieniłem tylko olej w skrzyni.

Myślę że nieumiejętne traktowanie powoduje awarie tych podzespołów.

Jeżeli chodzi o zawieszenie pojazdu sprowadzonego z Niemiec to początkowo może nie mieć luzów w zawieszeniu, jednak stwardniałe gumy w momentalnie wybiją się na naszych drogach - guma nieodpowiednio przechowywana ( a tak jest w samochodach - narażona jest na wilgoć , zmiany temperatury, promienie uv) starzeje się ( twardnieje, rozwarstwia się i pęka - czyli traci swoje właściwości)

Silnik nie do zajechania. ( m30b30 , m30b35 ) dobrze znosi gaz ( prawidłowo dobrany ) trzeba częściej regulować zawory, dbać o świece i przewody zapłonowe. W tak starych samochodach mogą puszczać różne gumowe połączenia ( zwłaszcza w układzie chłodzenia )

Polecam E32 !!! jednak wymaga ona opieki i nie można traktować jej po macoszemu.

BMW... and nothing else matters
Opublikowano

No oczywiście, że kupuję :cool2:. Zwłaszcza, że istnieją przesłanki rozszerzenia budżetu przez rodzinę nawet do 10 000 złotych- nie jest to pewne no ale zobaczymy. Co do gumek- i tak na wstępie planowałem wymienić w tym samochodzie wszystko co gumowe + oleje, kolcki itp.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Podepnę się pod ten temat skoro nawijacie miedzy innymi o spalaniu. Mam duży dylemat otóż zamierzam kupić E-32 tylko nie wiem na jaki silnik się zdecydować. Zależy mi na mocy i ekonomicznym spalaniu - trudno te dwie rzeczy pogodzić ale są kompromisy. Zastanawiam się nad kilkoma wariantami, mianowicie :

- 730i V8

- 735i V6 gaz

- 740i V8

- 740i V8 gaz sekwencyjny

Chce mieć auto z porządnym kopem ale niekoniecznie chce żeby żarło max dużo tego paliwa bo użytkować chce na co dzień i wysokie koszty spalania trochę mi są nie na rękę.

Poradźcie który wariant wybrać i ew. ile dany egzemplarz będzie palił.

Opublikowano
- 735i V6 gaz

 

prosze cie nie rób popeliny :lol:

 

 

a na temat ... najoszczędniejsze E32 to 730 V8 w manualu

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

A tak na marginesie jak wygląda sprawa z oryginalnymi częściami do e32? Mam na myśli używki;nówki no i lepsze zamienniki :)

Pzdr

Opublikowano
Na brak czesci narzekac nie bedziesz :) jest sporo dobrych producentow zamiennikow sa przystepne ceny. A orginalne czesci swoje kosztuja choc nie wszystko jest takie drogie jak by sie wydawalo. Ja osobiscie kupilem pare rzeczy taniej w serwisie niz na allegro czy na szrocie. Jak mi powiedzieli w BMW to moga mi sprowadzic kazda czesc w przeciagu 14 dni do kazdej beemki od bodajze 59roku. :lol: tak ze nie ma obaw :cool2:
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
Jak mi powiedzieli w BMW to moga mi sprowadzic kazda czesc w przeciagu 14 dni do kazdej beemki od bodajze 59roku.

 

 

To poproszę o namiar bo kumplowi w e30 siadła półośka i miał tydzień szukania- trafił dosłownie fartem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
prosze cie nie rób popeliny :lol:

 

O tak, najłatwiej jest się obśmiać ale żeby coś mądrego komuś odpowiedzieć to już gorzej.

730i V8 mówisz że ekonomiczne - rozwiń. Czy ma lepsze osiągi niż 735i V6 gaz? Ile pali?

Opublikowano
człowieku jakie V6 są tylko R6 czyli 6 cylindrów w rzędzie !!! Jak byś troszeczkę chociaż poczytał to byś wiedział dlaczego 3.0 V8 w manualu jest najbardziej ekonomiczne , ale najlepiej niech ktoś napiszę bo po co masz czytać :duh: !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Jestem miłośnikiem a nie znawcą to tak apropo R6 i V6.

Co do czytania to jakoś mnie odrzuca gdy w poszukiwania jednego wartościowego zdania musze przetrzepać połowę forum przebijając się przez masę zbędnych wypowiedzi min. takich jak ta powyżej.

Swoja droga zamiast udzielić odpowiedzi to ludzie wola się nabijać, irytować bądź pomstować i na to maja czas i ochotę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.