Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może to już było.Mam pytanie czy da radę wymienić część (nie wiem jak to się nazywa) :oops: która jest odpowiedzialna za zmianę biegów.Czyli chodzi mi o to jabłko lewarka zmiany biegów .U mnie w betce lewarek chodzi jak w kamazie tz.nie stoi sztywno po wybraniu biegu tylko można nim ruszać w każdą ze stron .Może ktoś podpowie mi gdzie kupić i czy duże koszta pozdr.
Opublikowano
Może to już było.Mam pytanie czy da radę wymienić część (nie wiem jak to się nazywa) :oops: która jest odpowiedzialna za zmianę biegów.Czyli chodzi mi o to jabłko lewarka zmiany biegów .U mnie w betce lewarek chodzi jak w kamazie tz.nie stoi sztywno po wybraniu biegu tylko można nim ruszać w każdą ze stron .Może ktoś podpowie mi gdzie kupić i czy duże koszta pozdr.

Ceny oryginalnych sa spore. Ale spokojnie mozesz poszukac zamiennika na Allegro, np. :

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=34550251

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Może to już było.Mam pytanie czy da radę wymienić część (nie wiem jak to się nazywa) :oops: która jest odpowiedzialna za zmianę biegów.Czyli chodzi mi o to jabłko lewarka zmiany biegów .U mnie w betce lewarek chodzi jak w kamazie tz.nie stoi sztywno po wybraniu biegu tylko można nim ruszać w każdą ze stron .Może ktoś podpowie mi gdzie kupić i czy duże koszta pozdr.

Ceny oryginalnych sa spore. Ale spokojnie mozesz poszukac zamiennika na Allegro, np. :

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=34550251

Soorki może żle opisałem ale nie chodzi mi o gałkę tylko o tą część która znajduję się w tunelu,powłożeniu biegu lewarek chodzi we wszystkie strony tak jak by był na luzie :cry:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Temat był dość solidnie przewałkowany na innym forum

Wklep rozwiązanie, bo to forum jest zamnięte dla ludzi z zewnątrz...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

cyt. loko (beemka-klub.pl)

 

''a więc jes w ten sposób że na dźwigni zmiany biegów na końcu jej dolnej części (tej co już jest pod samochodem) jest tuleja (jedna całość z dźwignią) która jest zorientowana prostopadle do osi samochodu.. druga taka tuleja jest przymocowana do skrzyni biegów... teraz największy problem sprawia właśnie łącznik między tymi dwiema tulejami, jest to kawałek rurki od której patrzać z góry odchodzą w tą samę stronę 2 walce, na jednym i na drugim końcu (jeden walec do tulei od dźwigni zmiany biegów a drugi do tulei przy skrzyni) i tą właśnie rurkę wkładamy w tulejki od lewej strony o mocujemy (jak przeją na wylot przez tuleje) za pomocą takich śmiesznych zawleczek. kruczek jest w punkcie w którym owa tuleja styka się w walcem, tam własnie powinna być taka teflonowa (miękki plastik) tulejka która własnie amortyzuje luzy między metalową tuleją w bolcem... takie tuleje o ile się dowiadywałem (a szukałem dość długo) można kupić np. w slepie na narbutta sa dość spore pieniądze... (kilkadziesiąt złotych, radzę zadzwonić i spytac...) jeśli natomiast ktoś już nie ma tych teflonowych wkładek to pewnie yrobiły mu się już same metalowe tuleje i bolce... wtedy trzeba wymienić cały komplet mechanizmu.... czyli to jest koszt około 300-400zł... co więcej, na szrotach rzadko chcą sprzedawać same łączniki tych tulei tłumacząc że wchodzą one w skład zestawu ze skrzynią...

 

 

tutaj jest włąsnej roboty rysunek poglądowy i proszę się nie śmiać... nazwy są zachowane te co w tekście powyżej''

 

http://193.91.27.134/~loko/wybierak.jpg

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Od siebie dodam ze ja po prostu dopasowałem tulejki z brązu.

Jest to prosta praca dla tokarza - każdy sobie poradzi, u mnie tulejki z brązu działają bezbłędnie dwa lata.

 

Pozdro.

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie do tego tematu: Czy aby wymienić te tulejki należy zdemontować skrzynię? (ewentualnie opuścić?)

było:

e-32;

e-34,

Opublikowano

W E30 powinno dać sie wyjąć ( i zamontować spowrotem ) bez odkręcania skrzyni od silnika - ale jej opuszczenie może być szybsze niż męczarnia z ponownym włożeniem. Na pewno nie obejdzie sie bez kanału lub najazdu.

Ja akurat miałem wyciągnięty silnik i skrzynie gdy to robiłem wiec nie miałem tego problemu.

 

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.