Skocz do zawartości

Drgania i huczenie przy hamowaniu z duzych predkosci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jako ze jestem swiezo po wymianie przeplywki i moja 320d odzyskala moc to bardziej mi to zaczelo doskwierac - mianowicie :

 

Przy dlugotrwalym hamowaniu -tj. przy hamowaniu z predkosci ponad 150 km/h do powiedzmy 40 km/h, im dluzej sie hamuje tym bardziej zaczyna kierownica drgac i cos zaczyna "huczec" z przodu . Podam moze przyklad :

 

Dzis hamowalem ze 180 km/h przed rondem do ok. 30 km/h - gdy juz bylem przy koncu zwalaniania to kierownica drgala juz dosyc znacznie a przednich kol auta dochodzilo dosyc glosne huczenie :duh: (taki dzwiek jakby zuzyte lozysko kola) .

 

Dodam ze przy hamowaniu z prednosci rzedu 110-120 km/h do ok. 30 km/h nic sie nie dzieje, ten efekt wystepuje tylko przy predkosciach ponad ok. 140 km/h i hamowaniu .

 

Co to moze byc ?

 

Efekt ten wystepuje od okolo miesiaca, czyli ok. 3000 km ...

 

Luzow w zawieszeniu nigdzie nie ma, sworznie i silentblocki wachaczy wymieniane przednich wymieniane przy 100 000 km.

 

Auto z grudnia 2000r. 320d 136PS E46 Touring, przebieg 116 000 km, auto spowadzone przeze mnie z Belgii w listopadzie (mialo 99 000 km po sprowadzeniu ).

 

Mi sie wydaje ze to ...przednie tarcze :mrgreen: - dobrze kombinuje ?

 

Jesli tak to jakie kupic ? Myslalem o nacinanych ATE - kosztuja ok. 130 zl i ladnie wygladaja :mrgreen: . To bedzie dobry wybor ?

 

pozdrawiam

dziekuje

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Pewnie tarcze przegrzales .

 

Popieram kolege, klocki nie są tak wytrzymale i tarcie wraz z brakiem mozliwosci tak szybkiego odprowadzenia ciepla powoduje ich zeszklenie wierzchniej warstwy.. bynajmniej tak IMO :mrgreen:

 

Co do nacinanych tarcz ate - moze i sa dobre, ale najpierw zacznijmy od tego ze nie lata sie 180 dojezdzajac do ronda.... czyli poprostu jezdzij jak dieslem a nie f1

Xdrive

Koder

Opublikowano
To wcale nie muszą być krzywe tarcze (choć mogą!). Przyczyną równie dobrze może być jakiś luz w zawieszeniu, np. na sworzniu wahacza.
E30 318IS Rally
Opublikowano

ojej ...chyba zle wszystko opisalem, teraz macie mnie za jakiegos rzeznika samochodow :duh: :duh: :cry: :cry: .

 

Ja naprawde lubie (prawie kocham :) ) samochody i naprawde nie znosze jak ktos robi im krzywde a sam tego napewno nie robie :duh: .

 

Hamowalem ze 180 km/h przed rondem, bo przed tym rodem bylo 10 km plaskiego jak stol i szerokiego asfaltu - wiec sam rozumiesz ze az chce sie jechac (to bylo w trasie) :oops: .

 

Wiec myslicie ze co ? Klocki czy tarcze ?

 

Klocki z przodu i z tylu zmienialem przy 100 000 km takze, lecz jakas taniocha wloska tam poszla :duh: .

 

A jezdze bardzo spokojnie, takie hamowanie z ponad 150 km/h zdarza mi sie raz na tydzien i to tylko jednorazowo zawsze, wiec hamulcow napewno nie przegrzewam ...

 

Zdarzylo mi sie jednak polac woda tarcze 2 razy tuz po spokojnej jezdzie (przy plukaniu autka po jedzie) ...myslicie ze to moglo miec zwiazek ?(lekka para poszla, ale nie duzo)

 

@ZTJ : dobrze, ale jesli to luzy to jak wylumaczysz to ze drgania i huczenie dokladnie proporcjonalnie nasilaja sie w zaleznosci od dlugosci i sily hamowania ?

 

prosze panowie pomozcie :cool2: .

 

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
U mnie jest to samo. Jak jade szybko i dłużej hamuje to zaczyna wibrować i huczeć. Tyle tylko, że hamulce już mi sie kończą.
Opublikowano
U mnie jest to samo. Jak jade szybko i dłużej hamuje to zaczyna wibrować i huczeć. Tyle tylko, że hamulce już mi sie kończą.

 

Dzisiaj jeszcze pojezdzilem ... stwierdzam ze to napewno cos z hamulcami, bo najpierw gdy sie powiedzmy przy 150 km/h delikatnie przyhamowuje to nic nie trzesie i nie huczy, a potem - po kilku hamowaniach z wiekszych prednosci, juz nawet przy delitaknym musnieciu hamulca kierownica lekko drzy ...wiec krotko mowic jak hamulce sie rozgrzeja to sie wtedy zaczyna ...

 

Tarcze czy klocki - oto jest pytanie ?

 

Bieniu, a skad wiesz ze koncza Ci sie ?

 

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Podczas rozbierania zawieszenia z przodu sprawdzałem. Klocki są juz cienkie jak kartka papieru, tylko czekac jak sie kontrolka zaświeci. Jak hamuje to lekko mi kierownica wibruje (tarcza krzywa), ale jak jade przypuscmy 150 i hamuje przed zakretem do np 80, to po chwili ostrego hamowania, jak sie hamulce zagrzeja, to zaczyna sie "telepaczka" na kierownicy i cos tak zaczyna huczeć jakby sie łożysko rozsypało. Zawieszenie mam ok, bo było poprawiane jakis miesiac temu.
Opublikowano

No to mamy identyczny problem :) .

 

Z tego co wiem w e36 sa takie same hamulce jak w e46 ...wiec jaki zestaw tarcze + klocki planujesz dac ?

 

Ja po cichu myslalem o ATE Power Disc (nacinane) + klocki EBC Green Stuff - tylko nie wiem jak jest z zywotnoscia tych green stuffow i jako ze sa to klocki "usportowione" to czy nie wydaja zadnych dzwiekow podczas hamowania ... :?:

 

pozdrawiam

Piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
W poprzednim samochodzie (Fordzie) miałem takie doznania przy wytrzaskanych tulejach metalowo-guowych.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Tutaj tez chwala Brembo ;)

http://www.tuning.info.pl/forum/viewtopic.php?p=575440&highlight=

Ale - wazne jak wszedzie unikac pobrobek (niby tansze) ;), a pozniej niezaleznie od marki czlowiek zlorzeczy ...

Generalnie jak tarcze sie gna, to zwykle czas na zmiane na wieksze rozmiary ;)

 

EDIT:

Trzeba pamiętać że na przykład nie można zamontować do samochodu przeznaczonego do zwykłej jazdy - hamulców typowo sportowych, gdyż działają one dobrze dopiero po rozgrzaniu.

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano

Oczywiscie ze nie ...lecz seria Green Stuff jest "usportowiona" - wg producenta biora pelna moca nawet gdy sa zimne.

 

Co do klockow to juz wogole nie mam watpliwosci - znalazlem Green Stuffy za 180 zl kpl. co przy cenie najtanszego wloskiego goowna na poziomie 100 zl jest uwazam super oferta.

 

A tarcze ...zaczalem myslec o nawiercanych Zimmermann ..ktos bardzo chwalil te firme, cena 245 zl/szt. wydaje sie byc juz wysoka ale :cool2: , i wydaje mi sie ze nawiercane tarcze beda mniej "ciely" klocki jak nacinane prawda ?

 

@Filon - tak, to moglby byc jakis luz w zawieszeniu, ale jak w takim razie wytlumaczyc to ze po kilku hamowaniach w krotkich odstepach czasu jest coraz gorzej ?

 

pozdr.

Piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
No fakt to raczej wskazuje na klocki\tarcze rozgrzane i cos tam juz nie hajhitla :-) Chociaz podejrzewałbym z własnego doświadczenie że nie zawsze grubośc tarcz jest ważna a ich "nie bananowatośc" :-) Tańsze tarcze nie daj Boże podróbki maja tendencję do prężenia po wjechaniu w kałuże (nie zawsze sie da je ominąc) stad też po 16 000 km jak masz przejechane od wymiany nie problem zeby cos takiego wyskoczyło!
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Nie nie, przy 100 000 km zmienialem tylko klocki, tarcze sa ...z Belgii :lol: . Kiedy byly wymieniane to totalnie nie wiem, byc moze nigdy, aczkolwiek auto raczej bylo serwisowane w ASO .

 

Klocki przy 100 000 km zalozylem jakies wloskie najtansze, piszcza mi lekko czasami, aczkolwiek raczej "mieso" na nich jeszcze jest .

 

Mam dylemat co do tarcz...ATE PowerDisc (135 zl/szt.) czy Zimermann'y nawiercane (245 zl/szt.) ?

 

pozdrawiam

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Gdybys miał 328 to może i byłby dylemat czy nawiercane a tak.... :D Nowe porządne niekoniecznie nacinane czy nawiercane - standardowo i tak dobrze hamulą e46 ... tak ja uważam :D poza tym to w końcu tylko diesel :lol:
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Niby tak ale ...boje sie kupowac jakis tanich tarcz typu NK, Hart, 4 max itp ...bo wszystkie wymienione sa ponizej 100 zl. Z kolei zwykle ATE jest raptem 20 zl tansze od tych nacinanych ...ale slyszalem ze ATE bardzo rzadko (ale jednak zdarza sie to :roll: ) lubia sie pogiac po krotkim czasie ..wiec ...doszedlem do wniosku ze chyba bedzie nawiercany Zimermann.

 

Ale coby za duzo nie zainwestowac w autko teraz, to stwierdzilem ze komplet EBC green dam przy nastepnej wymianie (bo jednak kosztuja 254 zl a nie 179 zl :duh: ), wiec teraz mysle o Ferodo Premier ..ktos sie wpowie o tych klockach ? :mrgreen:

 

pozdr.

Piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Co do giecia tarcz, to ostatnio widzialem pare autek bez wlotow/nadmuchow na tarcze, co tez np. przyczynia sie do szybszego zuzycia tarcz, bo tarcza nie studzi sie podczas jazdy tak jak powinna ;)

I po wjechaniu w kaluze jest bardziej goraca niz powinna i skutek wiadomy ;)

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano

IMHO jeszeli twoje auto przejechalo wiecej niz 50tys km przyczyna drgania kierownicy podczas hamowania bedzie ten oto element twojego zawieszenia:

http://store.nexternal.com/bimmerworl/images/e46CAB_large.jpg

Opublikowano

Mam wloty chlodzace tarcze (te tunele z przedniego zderzaka) :) .

 

A te przeguby drogi Łukaszu (moj mechanik zwie je silentblockami nie wiem czy poprawnie ;-) ) zmienialem dokladnie 17.000 km temu i napewno nie sa zuzyte . Zreszta ...jestem pewien ze to hamulce i juz :wink: .

 

Zamawiam Zimermanny nawiercane + Ferodo Premier . Dobry wybor ? :mrgreen:

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tarcze i klocki - skonczylo sie na zimmermann sport +ferodo premier zmienilem okolo 2 tyg. temu ..i przejechalem od tego momentu z 1500 km ...teraz jest OK, kierownica nie drga :D :D .

 

Tarcze calkiem fajnie sie prezentuja za org. felgami radialspreiche 17' :wink: . Dam fotki gdy je wykonam :oops: .

 

pozdr.

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

sup,

na moj gust miales przypalone tarcze, albo byly przetaczane... a jak wiadomo tarcz w bmw sie nie przetacza.

 

mialem podobny problem kiedy przetoczylem tarcze w swoim samochodzie,

na poczatku myslalem ze to wina 19 calowych kol i niskiego profilu opon (to takze wplywa na halas podczas hamowania) ale po konsultacji z paroma kumplami a nastepnie servisem sprawa sie wyjasnila.

Moim bledem bylo przetoczenie tarcz, gostek z servisu tlumaczyl mi o jakims fluidzie ktorym sa powlekane tarcze i ktory wnika w srodek tarczy kiedy ja normalnie uzytkujesz ale kiedy ja przetaczasz poprostu ja niszczysz.

 

 

pozdro,

woo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.