Skocz do zawartości

Trcze i klocki hamulcowe oraz a do E39 Touring 3.0D o


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od niedawna jestem szczesliwym (miejmy nadzieje :D ) posiadaczem 530D Touring z 2000 r.

 

Przygotowuję się do wymiany amortyzatorów, silentbloków i tarcz oraz klocków hamulcowych tylnej osi. (Z przodu jest OK - tarcze byly wymienione w 2005 co widac po nich oraz po wpisie w ksiazce serwisowej).

 

Amortyzatory planuję założyć takie jakie były fabrycznie -> SACHS (653 zl komplet).

Silentblocki -> Lemforder - bo tylko takie mam dostepne (185 zł/szt.)

 

Natomiast zastanawiam się nad tarczami i klockami hamulcowymi.

Na tarcze zdecydowałbym się wybrać ATE (byc moze BREMBO) ale klocki to już nie wiem, bo w którymś warsztacie powiedzieli mi, że ATE są "zbyt twarde".

 

W tej samej cenie co ATE moge kupic LUCAS (110 zl komplet), lub troszke drozsze Ferodo Premier (123 zl komplet).

 

Ktore polecacie?

 

pozdrawiam,

Bogumił

 

PS. Wracajac do tarcz: ATE -> 325 zl komplet, BREMBO -> 440 zl komplet. Czy jest sens do "normalnej" jazdy zakladac brembo? Czy sa lepsze od ATE?

Opublikowano
Zadne brembo zaden lucas!!! Tarcze tylko ATE a klocunie Textar albo Jurid wtedy masz to co fabryka zakłada na montażu autka .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
Zadne brembo zaden lucas!!! Tarcze tylko ATE a klocunie Textar albo Jurid wtedy masz to co fabryka zakłada na montażu autka .

 

Dzieki za "rozjasnienie" sytuacji ;-)

pozdrawiam

Opublikowano
Zadne brembo zaden lucas!!! Tarcze tylko ATE a klocunie Textar albo Jurid wtedy masz to co fabryka zakłada na montażu autka .

Witam pytanie jest takie dlaczego nie brembo? Ja wszystkie tarcze wymienilem na brembo i jestem w 100% pewny, że są lepsze od ATE co do klocków to bardziej odpowiadają mi ferodo moze bardziej brudzą felgi ale wg. mnie to dobry wybór. Może są różnice cenowe pomiędzy brembo i tym co fabryka dała ale tej firmy nie trzeba nikomu reklamować.

Co do amortyzatorów to radze przeglądnąć oferte Bilsteina jakość ta sama co Sachs a zdarzają się oferty lepsze cenowo.Pozdrawiam

Opublikowano

hej

faktycznie fabryka daje ate i ja pół roku temu do swej buni na przód i tył dałem ate wraz z klockami ate. z tyłu ok, ale z przodu biją jak oszalałe i co mało kto by robił ja je dwa razy już przetaczalem, ale to nic nie pomaga. dwa dni dobrze i dalej przy hamowaniu z ponad sto kierownica bije. nie mówię że ate to coś gorszego, bo być może trafiłem na taką partię, i co jeszcze to teraz dam dalej ate ale powerdisci.

ty na tył sie nie zastanawiaj i bierz ate. pozdrawiam BMW 530 D 2001R.

Opublikowano
hej

faktycznie fabryka daje ate i ja pół roku temu do swej buni na przód i tył dałem ate wraz z klockami ate. z tyłu ok, ale z przodu biją jak oszalałe i co mało kto by robił ja je dwa razy już przetaczalem, ale to nic nie pomaga. dwa dni dobrze i dalej przy hamowaniu z ponad sto kierownica bije. nie mówię że ate to coś gorszego, bo być może trafiłem na taką partię, i co jeszcze to teraz dam dalej ate ale powerdisci.

ty na tył sie nie zastanawiaj i bierz ate. pozdrawiam BMW 530 D 2001R.

Ja również tak trafiłem. I widzę nasze grono się powiększa :D

ATE coś ostatnio się popsuło. Ale reklamację uznali i zwrócili kasę :8)

Opublikowano
Ja kupiłem tarcze ATE ale w ASO (co prawda w Moanachium - bo taniej) i wszystko jest O.K. Z tego co wiem zanim tarcze trafią do ASO muszą spełniać dodatkowe rygorystyczne normy jakości - pewnie na wolny rynek trafiają te, które ich nie spełniają.
Opublikowano

hej

 

gdzies wczesniej na forum znalazlem link do tej stronki:

 

http://www.czescidobmw.pl/

 

mają tam szeroki wybór takich części jak: tarcze klocki el zawieszenia i jeszcze pare innych pierdół - wszystko raczej dobrych producentów

 

myslę że cenowo są konkurencyjni - ale może ktoś wie gdzie taniej???

Opublikowano
hej

faktycznie fabryka daje ate i ja pół roku temu do swej buni na przód i tył dałem ate wraz z klockami ate. z tyłu ok, ale z przodu biją jak oszalałe i co mało kto by robił ja je dwa razy już przetaczalem, ale to nic nie pomaga. dwa dni dobrze i dalej przy hamowaniu z ponad sto kierownica bije. nie mówię że ate to coś gorszego, bo być może trafiłem na taką partię, i co jeszcze to teraz dam dalej ate ale powerdisci.

ty na tył sie nie zastanawiaj i bierz ate. pozdrawiam BMW 530 D 2001R.

 

Witam, problem zwykle nie tkwi w tarczach, ze Ci sie pokrzywily, Mialem podobny problem, to nie wina, ze ATE, wymienisz na cokowliek i dalej Ci sie powykrzywiaja. Problemem sa tuleje gornego przedniego wachacza. Ja mialem tak, ze wymienialem i toczylem tarcze i po chwili znowu byly krzywe. Te tul;eje jak sa zurzyte to one powoduja ze tarcze sie krzywia. Wymien je i zobaczysz ze Twoj problem sie skonczy. NIe sugeruj sie mechanikami, jesli mowia, ze ok to zwykle gadaja bzdury. Dopoki nie wykrecisz wachacza i nie spojrzysz na tuleje nie bedziesz wiedzial czy jest ok czy nie. Takze zacznij od tego i pozniej zobaczysz, ze po wymianie tarcz zawsze bedzie ok i nie beda sie krzywic. Polecam to wszystkim. U mnie bylo identycznie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Taki, ze kolo sie cofa i tarcza narazona jest na wyzsze temperatury. Uwierz mi tak jest, sam mialem kiedys ten problem, najlepsze jest to, ze mialem tylko lewa tuleje wyrabna i zawsze tylko lewa tarcza sie krzywila. Po wymianie bylo ok i nigdy sie to nie powtorzylo. Pozdro

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Panowie Jelito Tomel i marcinsanok powiedzcie mi jak rozwiazaliscie problem. Ja na jednych tarczach i klokach ATE przjechalem troche, powiedzmy 4000 KM i jak oszalale zaczely trzasc kierownica. Wymienilem tarcze na ATE i po 1000 KM trzesie ponownie. Co zrobic. Sprawdze tuleje wedlug zalecen kolegi Mlodzik18 ale powedzcie co wy zrobiliscie i jak tam Wasze tarcze i kierownica.

 

Dzieki

Pozdrawiam

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
Witam.Ja też byłem zadowolony z tarcz ATE nacinanych ale do czasu.Po przejechaniu 30tys tarcze nadaja sie do wymiany duzy próg i pojawiło sie bicie.Do około 20 tys było ok. nic sie ni działo i nagle sie posypało.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.