Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam...mam maly problem w e39 kombi zdlugimi swiatlami,w czasie jazdy zapalila mi sie jedna z prawej strony, zarowka od dlugich i nie chce zgasnac ,wiec odlaczylem kostke .Pomuszcie jak ktos mial taki problem,dziekuje z gory i pozdrawiam.....
Opublikowano
ja wstawiłem przekaznik i jest git moduł masz z boku lewej strony gdzie nogi są tam trzy kostki jak chcesz wiedziec jak wstawiłem ten przekaznik to sie odezwij koszt to ok5 zł i godzina roboty a nowy moduł LCM słyszałem ze drogi i jeszcze go trzeba przeprogramowac
na volta core el can na volta core el lievore
Opublikowano

a ja mam pytanie odnosnie dlugic

mianowicie da sie "mrugnac" dlugimi nie wlanczajac kierunku ???? u mnie w e39 tylko tak moge pociagnac do siebie wajche i mrugnac szybko bo od siebie juz troche lipne

Opublikowano

adam:

 

kupujesz przekaźnik na 12V co najmniej 5A

 

Cewkę przekaźnika zasilasz z lewej żarówki od długich (cewkę podłączasz równolegle do lewej żarówki) a stykami przekaźnika odcinasz prawą żarówkę (styki podłączasz szeregowo z prawą żarówką).

 

Przy włączonych światłach, prąd zasilający lewą żarówkę dochodzi do przekaźnika. Przekaźnik zwiera styki i prąd dopływa do prawej żarówki.

 

Pozdrawiam

typer

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

W mojej e39 po gwałtownej burzy zapaliło się na stałe światło stopu.

Problem był w LCM,wystarczyło go wymontować ( przy odłączonym akumulatorze ), rozebrać i osuszyć . Wilgoć powodowała wadliwe wysterowanie switcha BST620L1, na szczęście obyło się bez wymiany elementu, który przeżył ten "eksperyment".

Dla wiadomości LCM w e39 jest pionowo zamocowany pod dywanikiem pasażera blisko dolnego zawiasu prawych drzwi ( trzba zdemontować plastik w kształcie litery J i odchylić dywanik).

Pozdrawiam Andrzej

 

PS . Moze się przydać:

 

Mam LCM II firmy Loewe, nie wiem jak to wygląda w innych e39 .

Dużą pomocą moźe tu dodatkowo być schemat instalacji (WDS) z którego można wyciągnąc informacje o rozkładzie sygnałów we wtykach a co za tym idzie można spróbować wytropić po ścieżkach połączeniowych które elementy sterują światłami.

W mojej e39 (97r toring M52) zasilanie świateł stopu jest na następujących pinach:

lewy stop X12 pin 9

srodkowy stop X12 pin 10

prawy stop X38 pin 14

gdzie: X38 - piętnastopinowa biała wtyka

X12 - piętnastopinowa czarna wtyka

po ścieżkach lub omomierzem można wytropić które switche odpowiadają za zasilanie żarówek.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Koledzy,

Odnowę temat. Drugi raz w ciągu 2 lat świeci mi prawa kampa długich. Za pierwszym razem wymieniłem modół LCM (warsztat mówił,że miał sporo zabawy z adaptacją) i przyznam szczerze, że nie uśmiecha mi sie po raz kolejny zmieniać całość (znowu na dwa lata???). Czy ktoś zna warsztat w Warszawie, który mógłby przelutować co trzeba? A może któryś z Was by to dla mnie zrobił?

Będę wdzięczny za wsparcie! :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.