Skocz do zawartości

Zbiorniczek wyrownawczy tds - fotka i pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, wlasnie zabieralem sie za wymiane termostatu bo wskazowka nigdy nie osiaga pionu, zawsze brakuje okolo 2mm i zobaczylem w zbiorniczku wyrownawczym podejrzany otwor, macie podobnie czy to jakas kombinacja - maskowanie nieporzadanych objawow typu wywalanie plynu :shock:

http://img451.imageshack.us/img451/3148/dscf0001smallcq1.th.jpg

Przy okazji, moze ktos wie bo podobno sa dwa typy termostatow 80 i 88 stopni - prawda czy falsz? Na RealOEM pokazuje "04 THERMOSTAT 80CEL 1 11532246199 $37.94 " czyli chyba 80 stopni. Przez niedogrzanie silnika podnioslo sie spalanie, wczesniej na zbiorniku robilem okolo 1000km teraz 800. A moze znacie jakies inne przyczyny niedogrzania? Dodam, ze w zimie temperatura na wolnych obrotach spadala do 1/4 wskaznika, dopiero podczas jazdy podnosila sie ale jak pisalem, nie do calkowitego pionu, troche brakuje.

Dzieki za porady.

Opublikowano

jeżeli termostat nie zamyka dużego obwodu to podczas postoju powinien osiągnąć polowe ,a podczas jazdy powinien spadać.

jest lekarstwo ;) wydaje mi sie ze żaluzje z przodu przed chłodnica sie zawiesiły i sa otwarte sterowane sa podciśnieniem zerknij i zobacz czy daja rade jeszcze jak jest ok to może być termostat,

co do dziurki u zbiorniczku to może nie potrzebnie jest bo korek ma zawór bezpieczeństwa i jak jest duże ciśnienie to wali przez korek , ważne jest ze Układ chłodzenia musi mieć odpowiednie ciśnienie ,poprzez te dziurkę może nie mieć wystarczającego ciśnienia i takie objawy mogą byc....

Opublikowano
moze po prostu nie masz termostatu . Czesto tak maskują eksperci przegrzewanie sie silnika . a ten otworek tam był jest i będzie . Nie wiem po co on tam jest ale ma być .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano

Problem w tym, ze u mnie nie ma zaluzji :shock: moze to przyczyna niedogrzania? Wszystkie tdsy mialy zaluzje? A termostat raczej jakis tam jest bo jak sciskam przewod kolo niego to cos tam "klika"

Moze sie zawiesil i nie domyka calkowicie?

Opublikowano

Czyli tak....termostat chyba dobrze dziala bo wąż miedzy termostatem a chlodnica jest zimny, sprawdzalem od zimnego silnika, chodzil dobre 20 minut, temperature szybko zlapal a termostat otworzyl sie dopiero jak zamknalem maske i przegazowalem na ok. 2000 obrotow, wtedy wąż zrobil sie cieply. To chyba ok? Visco da sie zatrzymac 2 palcami przez szmatke ale kreci od samego poczatku, to chyba tez ok.

Wskaznik zas pokazuje tak jak na fotce (tej po lewej) i ani drgnie, obojetnie czy termostat otwarty czy zamkniety czyli okolo 75°C (wedlug tego postu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5537&postdays=0&postorder=asc&start=15 )

 

http://img126.imageshack.us/img126/8089/dscf0003smallsh6.th.jpghttp://www.nmia.com/~dgnrg/gauge_c.jpg

 

Jakies rady ? :roll2: Jest ok i szukam dziury w calym czy naprawde jest niedogrzany? Szukam poprostu przyczyny wiekszego spalania.

Pozdrawiam

Opublikowano
Nic nie rób.U mnie na wskażniku pokazuje dokładnie tak samo i nie jest to żadna wada tak ma pokazywać.Co do spalania to mogą być inne przyczyny.
Opublikowano

Witam

Też mam TDS'a w kombi i ten sam kolor (chyba) :D

U mnie na początku po kupnie samochodu kreska stała pionowo.

Auto słabo nagrzewało się w środku, ciepłe powietrze leciało przy dynamicznej jeździe. Po wymianie płynu dobrze odpowietrzyłem układ.

Ściągnąłem wąż od tłoczków przy szybie od kierowcy i tam zalewałem płyn uciskając wąż. Odpowietrzenie układu to ważna rzecz. Chyba w dziale zrób to sam jest dokładna instrukcja. Autor pisze, że dobre odpowietrzenie układu może zająć nawet 40 min.

U mnie po odpowietrzeniu kreska pionowa ciut spadła coś jak u ciebie, jak na tym zdjęciu, może 1 mm wyżej. Chyba nie ma się czym przejmować.

Odnośnie dziurki to też mam taką. U mnie nadmiar płynu się tędy wydostaje.

Odnośnie spalania to jak próbowałem ile mi spali to wyszło przy łagodnej jeździe 950 km na zbiorniku. Potem już troszeczkę dynamiczniej jeździłem (3-4 tyś obr) to wówczas robię 800 - 900 km na baku.

Pozdrawiam

 

P.S. Szukam wahaczy w dobrej cenie :)

Opublikowano
moja 34 tds z 95´miala żaluzje przed chłodnica , a wskaźnik temp wody byl zawsze w pionie.jeżeli są jakieś niedomagania tak zwane spadki temp na zegarach przy sprawnym układzie chłodzenia to może być ze termostat sie zawiesza,profilaktyczna wymiana termostatu nie zaszkodzi na pewno a i koszt niewielki
Opublikowano

No OK, jestem spokojniejszy :) , dzieki wszystkim za pomoc.

Jak pogoda dopisze to przerobie jeszcze raz to odpowietrzanie.

Ale cos mi sie wydaje, ze kiedys tez byl idealny pion, jak u Ciebie Johny.

A nawet jestem pewien tego, ale nic, profilaktycznie jeszcze odpowietrze, ewentualnie jak mi wpadnie w lapy termostat to wymienie.

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Panowie mam pytanie : co to jest i do czego sluzy ta plastikowa sruba na zbiorniczku wyrownawczym obok tej dziurki o ktorej byla mowa ze zdjecia ? Czy to jest jakis odpowietrznik ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Wskaznik zas pokazuje tak jak na fotce (tej po lewej) i ani drgnie, obojetnie czy termostat otwarty czy zamkniety czyli okolo 75°C

 

Jeżeli nie drgnie nawet w czasie jazdy, to albo termostat ma temperaturę otwarcia niższą od 80 stopni, albo ktoś grzebał w liczniku i świadomie lub nie przestawił wskazówkę.

 

Przy okazji, moze ktos wie bo podobno sa dwa typy termostatow 80 i 88 stopni - prawda czy falsz? Na RealOEM pokazuje "04 THERMOSTAT 80CEL 1 11532246199 $37.94 " czyli chyba 80 stopni.

 

We wszystkich starszych dieslach temperatura otwarcia termostatu wynosi 80 stopni.

Identyczne termostaty posiadają benzyny i z temperaturą otwarcia 80, 87, 88 stopni lecz ten przeznaczony do silnika M41 i M51, nie wiedzieć czemu jest droższy - może dlatego, że ma zaworek odpowietrzający.

Proponuję rozkręcić go i sprawdzić, czy nie jest przypadkiem skrzywiony, w wyniku czego niedomykałby się do końca i przepuszczał niewielkie ilości płynu.

Co do samego wskaźnika, to nie zawsze reaguje on płynnie na skoki temperatury rzędu 3-5 stopni.

Opublikowano

Wczoraj testowalem termostat, wyglagda to tak: otwiera sie przy 80° i zostaje otwarty az do spadku na 78°. Jesli utrzymuje 78° to pozostaje lekko otwarty a jesli spadnie na 77° to sie zamyka i otwiera sie znow przy 80°. To chyba w normie no nie? Ogulnie jest szczelny tam gdzie ma byc tylko minimalnie przepuszcza powietrze na jednym zgrzewie, ale naprawde trzeba sie sprerzyc, zeby to przedmuchac (dmuchalem przez kruciec)

Co myslicie, wymieniac go czy darowac sobie? Wskaznik dalej pokazuje 75° :cry2: Czyzby naprawde wskazowka byla przestawiona? :mad2:

Opublikowano

Dzisiaj wymienilem termostat ale bez zmian, czyli pewnie wskazowka przesunieta. Jakby ktos szukal, to sprzedam nowy termostat do e34 TDS z odpowietrznikiem, oring w komplecie, producent Vernet. Paragon jest. Byl zalozony godzine. Placilem w autoczesciach 45zl to moze 40zl i moja wysylka.

Zaluzja powinna chyba byc miedzy visco a chlodnica. Chyba - bo nigdy nie widzialem :worried:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.