Skocz do zawartości

Co sie stanie jak zabraknie oleju w automacie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem bo na laczeniu skrzyni i silnika zaczal wyciekac olej, po analizie organoleptycznej :wink: stwierdzilem ze jest to olej ze skrzyni

bagnetu od poziomu oleju nie mam wiec nie sprawdze stanu (5hp18)

moje pytanie: czy jak poziom bedzie schodzil do bardzo niskiego to beda jakies objawy zauwazalne przy jezdzie? czy odrazu jechac do mechanika? a moze sam zrobie jak to nic powaznego? bo mechanik zaraz zaspiewa kilkaset zl za byle co

Pozdro[/i]

Opublikowano
Ja na manualu na sucho zrobiłem już prawie 15tkm. Nic się nie dzieje poza chroboczącym 3 i 4 biegiem. I tak za namową wszystkich mechaników jeżdżę na dobicie a jak dobiję to wymienię na inną skrzynię. Ale w przypadku automatu - z tego co wiem, lepiej nie próbować jeździć bez oleju. Może Ci się nagle sypnąć i 2000 w plecy jak nic. Jakbym miał automat to bym na pewno zostawił autko u mechanika. Manualną używaną skrzynię z gwarancją mogę za 400zł kupić. Automata poniżej 2000 nie widziałem.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Mówi się,że jak zła jakosc oleju i nie wymieniany po 40-60tys. to i skrzyni szkoda-i już wcześniej potrafi zacząć szwankować. :?

Ale jak zabraknie? To chyba jeszcze gorzej-prawda? :roll:

Na łączeniu skrzyni z silnikiem...mi na tym łączeniu juz nie ciekło-a leciało.A jak się okazał-simering na wale i gubił olej z silnika.

Czy aby na pewno to olej ze skrzyni?

Ja bym nie czekał i wymieniał uszczelkę.Ale nie sądzę, by samemu bez profesjonalnego warsztatu i fachowej wiedzy można to zrobić.

Na 5 mechaników-tylko ten ostatni się tego podjął-bo automat.

Pozdrawiam :wink:

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano

To ze ze skrzyni to raczej pewne bo na samym dole na laczeniu (w koszu sprzeglowym czy jak to mozna nazwac) jest okienko przez ktore wlasnie cieknie i ono od strony silnika (od wewnatrz) jest suche natomiast od strony skrzyni jest olej wiec to wskazuje na skrzynie

jeszcze jest to ze olej ten jest rzadki i czerwonawy wiec chyba jasne

Dzis zerkalem na resztki poprzedniej skrzyni i widze ze jest tam pare uszczelnien Nawet sam bym sie na to porwal tylko kanalu nie mam a bez tego to lipa :mad2:

Opublikowano
a mnie sie wydaje ze jesli poziom oleju w skrzyni automatycznej zejdzie tylko ciut ponizej minimum to poprost nie ruszysz z miejsca.co prawda nie wiem jak to jest w bmw ale kiedys u kumpla ktory kupil ascone po dzwonie,zmienialismy chlodnice,ktora w boku miala tez chlodzenie oleju ze skrzyni,i przy sciaganiu wezy ulalo nam sie moze ze 100 ml,w efekcie czego nie chciala ruszyc z miejsca.dolalismy jakies 150ml i smigala az milo.w sumie opel tez z niemiec,wiec moze bedzie podobnie w bm-ce?
Opublikowano
Walnęła mi kiedyś chłodnica oleju w Zakopcu,wróciłem do Warszawy przejechałem jeszcze około 200km po mieście i dopiero ją wymieniłem.Jak dolewałem olej weszło około 2l,skrzynia śmiga nic sie nie dzieje :cool2: Skrzynia 5HP18.
Opublikowano

Teraz boje sie jezdzic bo juz jedna skrzynie zniszczylem przez niewiedze

Nie wiem ile tego oleju wyplynelo i od kiedy on sie saczy bo zobaczylem w te deszcze jak zrobilo sie kolorowo pod nim, a moze duzo wczesniej juz sie to zaczelo

Troche sie zawiodlem zeby nie bylo miarki oleju w tak waznym miejscu :( Niemiec tym razem sie nie popisal :naughty: Mam jeszcze mazde xedos9 na automacie i jest mozliwe latwe sprawdzenie stanu oleju, wystarczy podniesc maske i za to moge pochwalic japonczyka

Opublikowano
w automacie na 1000% powinna byc miarka oleju moze ja gdzies zgubiles urwala sie ta rurka, zgnila albo jeszcze cos innego i moze olej przez to tracisz

 

I tu sie mylisz,bo u mnie też nie ma.Młodsze modele wychodziły bez bagnetu :nienie:

Opublikowano
4 biegowe automaty bmw mialy bagnet pod maska, 5 biegowe bagnetu nie mialy, a olej sprawdza sie na pracujacym silniku odkrecajac wielka srube od spodu skrzyni i dolewajac az zacznie wyplywac, innego sposobu nie ma.
Opublikowano
4 biegowe automaty bmw mialy bagnet pod maska, 5 biegowe bagnetu nie mialy, a olej sprawdza sie na pracujacym silniku odkrecajac wielka srube od spodu skrzyni i dolewajac az zacznie wyplywac, innego sposobu nie ma.

 

mój 5 biegowy ma miarkę

po prawej stronie przepustnicy. ze śmiesznym patentem " odegnij aby wyjąć"

Opublikowano

Autor jezdzi bez oleju..... i sie "glupio" zastanawia czy moze jezdzic czy nie. A za tydzien, dwa, miesiac, on lub ktos kto kupi od niego samochod... napisze HELP skrzynia szarpie, tarczki spalone, remont 4000, zmieniam na manual, nie lubie auutomatow, psuja sie.

LUDZIE! czemu robicie takie rzeczy.

Znawca NIE JESTEM, ale automat BEZ oleju - "tak se ne da".

Nawet najmniejsze odchylki od normy (Szczegolnie te w dol) sie odczuwa. Proponuje bezwzglednie sprawdzic poziom (5hp18 nie ma miarki, sprawdza sie korkiem) i w razie potrzeby dolac oleju i szybciutko naprawic wyciek.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
masz skrzynie sterowana sterownikiem pewnie i tam niema bagnetu w deklu skrzyni jest duzy ampul i tam sie wlewa i zarrowno sprawdza i podjedz do byle jakiego warztatu co olej zmieniaja niech zobacza czy jest stan jak odkreca korek musi wylewac sie olej jerzeli nie leci to trzeba dolac pozdro :cool2:
Opublikowano

Dzis kupilem litr oleju i chce go dolac tylko napiszcie prosze jak to dokladnie sie robi krok po kroku zebym sie nie wyglupil

Jechac do mechanika nie bede dopiero jak sie upewnie ze ma odpowiedni poziom

Przypominam skrzynia 5hp18

Pozdro

Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej,najlepiej jest to zrobić po nocy,rozgrzewasz troche olej w skrzyni(przejedz sie kawałek) odkręcasz dużą śrubę na ampul,musisz mieć strzykawke i dolewasz oleju aż zacznie powili wypływać z otworu,zakręcasz.
Opublikowano
Co za bzdury piszecie ! olej w skrzyni sprawdza sie na goraco na neutralu przy 2 tysiącach obrotów gdy automatyka ma pełny obieg ! wtedy odkrecasz korek 2 osoba trzyma cały czas 2000 obrotów i strzykawką taka wielką dolewasz do przelania i zakręcasz ! sprawdz jaką masz naklejkę na skrzyni ważne bo jak zieloną to masz longlifea i musisz wlać dextron 3 . Chyba że jakiś znawca wcześniej już ci nie zrobił wilczej przysługi i zmienił na ATF2 (czerwony) Sprawdz to wcześniej zanim zrobisz koktail olejowy w skrzyni .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.