Skocz do zawartości

320d 136PS problemy z moca - RECEPTA na jej odzyskanie :)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
moja ma tez ponizej 10s od 80 d0 120 a wydaje mi sie ze moze byc lepiej, bo mam cos nie tak, moj max speed 217 po prostym z gorki jeszcze troche moze pociagnie, mam filmek na maila jak sie rozpedza moja bunia ze 120 na 5 biegu do 217m/h. mam serie po przebiegu 212tys km. pozd :lol:

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

wróciłem po sylwku z belgi i mam pewne pytanko. Nigdy nie byłem swoją 320d 150 km m-technik na chamowni i ciekaw jestem waszych odczuć i reakcji waszych samochodów. musze przyznac, że jak na 150 km ydaje się latać świetnie. Czy to seria czy może jakiś szwab ją zachipował. Na autobanie z 4 osobami załadowany bagażnik po brzegi i poszła z takim lekkim trudem, ale przymała prędkość 230km licznikowe, leciałem za e55 AMG. Mam jakąś popieprzoną mapę do nawigacji po europie i nie można w niej ustawić prędkości aktualnej chyba, że sie wyłączy cel podruży. Na ile wynik może być realny w serii?

Opublikowano

no i zrobiłem dziś test wg zaleceń powyżej:

czwóreczka i rozpedzam do ponad 90 km/h , potem noga z gazu i spadnie na 80km/h to gaz w podloge do 120 km/h.

powtażałem kilka razy i zawsze wychodziło coś koło 6 s, od 5,85 do 6, 25.

I co sądzicie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

czytając ten i inne wątki gdzie był poruszany temat elastyczności postanowiłem wczoraj też potestować swoje autko.

autko to 318td compact 116KM

oto moje wyniki:

bieg 3

60-100 -> 5,8 - 5,9 s

bieg 4

60-100 -> około 8 s

80-120 -> 7,8 - 8 s

bieg 5

80-120 -> 10 - 10,3 s

 

trochę mnie zastanawiają te wyniki bo w instrukcji podają 80-120 -> 8,9s a mi wyszło około 1 s mniej. Mierzyłem stoperem w telefonie. Przydałoby się jeszcze żeby ktoś pojechał ze mną i zmierzył ale może w weekend kogoś zabiorę na mierzenie. Nic mi nie wiadomo o jakimś wirusowaniu auta przez poprzedniego właściciela.

Jakiś czas temu chciałem wymienić moje autko na 320d touring 136 KM i jak pojechałem na jazdę próbną to wydawało mi się, że czuć przewagę osiągów na korzyść mojego uboższego w KM autka. po jeździe próbnej wsiedliśmy do mojego compacta i zrobiliśmy dokładnie taką samą trasę i na testowym odcinku kombi rozpędziłem do 145 km/h a compacta do 160 km/h. Nie wiem skąd te różnice, czy mój miał coś grzebane czy tamten był już zmęczony silnik. Co o tym myślicie ??

Szczęśliwy posiadacz pierwszej swojej beemki :)
Opublikowano
czytając ten i inne wątki gdzie był poruszany temat elastyczności postanowiłem wczoraj też potestować swoje autko.

autko to 318td compact 116KM

oto moje wyniki:

bieg 3

60-100 -> 5,8 - 5,9 s

bieg 4

60-100 -> około 8 s

80-120 -> 7,8 - 8 s

bieg 5

80-120 -> 10 - 10,3 s

 

trochę mnie zastanawiają te wyniki bo w instrukcji podają 80-120 -> 8,9s a mi wyszło około 1 s mniej. Mierzyłem stoperem w telefonie. Przydałoby się jeszcze żeby ktoś pojechał ze mną i zmierzył ale może w weekend kogoś zabiorę na mierzenie. Nic mi nie wiadomo o jakimś wirusowaniu auta przez poprzedniego właściciela.

Jakiś czas temu chciałem wymienić moje autko na 320d touring 136 KM i jak pojechałem na jazdę próbną to wydawało mi się, że czuć przewagę osiągów na korzyść mojego uboższego w KM autka. po jeździe próbnej wsiedliśmy do mojego compacta i zrobiliśmy dokładnie taką samą trasę i na testowym odcinku kombi rozpędziłem do 145 km/h a compacta do 160 km/h. Nie wiem skąd te różnice, czy mój miał coś grzebane czy tamten był już zmęczony silnik. Co o tym myślicie ??

 

hej,

 

mysle ze jak jedziesz i sam mierzysz, i patrzysz telefon, zegary, droga,

to 1s. to spokojnie jest granica błędu pomiaru,

dorzuć do tego że liczniki czesto nie pokazują faktycznej predkości,

proponuję hamownie, a do pomiarów przyśpieszenia G-tech,

czesto nasze odczucia są subiektywne,

masz lepszy dzień auto lepiej chodzi, cos tam naprawisz wydaje ci sie ze rwie,

ktoś cię objechał myślisz sobie zdeptany silnik?

człowiek to mało obiektywne stworzenie,

sam wiele razy temu zjawisku ulegam

pozdr.

Opublikowano

zgadzam się z Tobą dlatego nie traktuję tych pomiarów jako jakąś wyrocznie i świadom jestem mogących wystąpić błędów pomiarowych.

a doznania subiektywne mogą być różne od obiektywnych :)

Szczęśliwy posiadacz pierwszej swojej beemki :)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

trochę odświeżę wątek,

moja bunia 520d 2.0d po chipie do 170 leci aż miło, po tej prędkości wydaje się że to kres jej możliwości, jak czytam wasze 220 to aż jestem w szoku, co prawda nie mam gdzie jej testować, ale interesuje mnie wasze przyspieszenie. jak to jest u was z tym rozpędzaniem szczególnie po prędkości 170?

Opublikowano
Moja seryjna 320d 136KM bardzo chetnie dojezdza do 190km/h, potem juz troszke zwalnia ale i tak do 200 km/h dojezdza bez wiekszego "myslenia" potem juz na ogol mi brakuje drogi :lol: . Prawda jest taka ze wszystko ponad 205 km/h to juz duuuuzy, bardzo duzy wysilek dla tego auta .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Nawet gdybym miał sprawną 2.0D to by mi brakowało mocy... ;)

 

Trzeba zmienić na 3.0D 204PS i problemy się skończą :twisted: :twisted: :twisted:

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Przy skrzyni 5 biegowej 220 to kres mozliwości ze względu na obroty. 200 biorę bez problemu. Od 210-220 juz muszę rozkulac.

 

Co do testu na przyspieszenie możliwie najdokładniej będzie, jak w tescie zegarów zrobicie sobie funkcje pokazującą aktualna prędkośc elektronicznie- w takim przypadku błąd pomiaru (czy jedziecie od 78-122 czy 83-117 km\h) zostanie zredukowany do minimum. Wiadomo że oceniając 80-120 według wskazówki "na oko" jest duzy bład.

 

Co do spalania Poznań-Berlin-Poznań 5.1 l\100 km według dystrybutora przy 120 km\h. Ten wynik 1.5 dci fajnie wygląda ale wszystko zalezy od odniesienia :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Panowie może któryś z was wgrywał nowy program pod przepływke BOSCH w 320d w okolicy Lublina??

Wracam do kraju za trzy tyg i muszę to zrobić bo angole nie mają zielonego pojęcia o czym mówię :duh:

Opublikowano

może ktoś opowiedzieć jak zachowuje sie jego bmka po chipie?

jak to jest z prędkością maksymalną i jak do niej podchodzi?

jak to jest z przepustnicą co mowa w wątku?

czy po chipie trzeba coś przerabiać w programie? kopiłem już zrobioną ale dziwi mnie to rozpędzanie do 170 a potem powolutku..

fajnie jest bo nie czuje turbo dziury ale Vmax mnie dobija..

Opublikowano
czy po chipie trzeba coś przerabiać w programie?

Popularny "chip" to zmiana oprogramowania sterującego pracą silnika, czyli przeprogramowanie ECU (zmiana map paliwowych, podniesienie ciśnienia doładowania itp).

Mówisz o takim chiptuningu w swojej e39 czy może masz tam BOXa :?:

 

U mnie po chipie w praktyce: większa elastyczność, szybsze przyspieszanie, turbinę "odczuwam" lekko pod 2000rpm , czyli prawie jak w serii, za to przy wciśnięciu pedału w podłogę wciska w fotel... 3ka i 4ka na trasie naprawdę spisują się rewelacyjnie, dużo łatwiej się wyprzedza, bo moc maksymalną silnik osiąga przy 4265rpm.

V-max'a nie sprawdzałem, nie było takiej potrzeby, ale chwilowo miałem te 215km/h na liczniku.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

sam nie wiem co mam, wiem ze była chipowana bo sprzedawca powiedział, u mnie zbiera sie ładnie tak nawet od 1300, tylko ciekawi mnie czy ktoś nie przeprogramował jej za bardzo na moc o ile to możliwe..

 

nie mieszka ktoś w małopolskim z chipkiem w 2d 136?

  • 2 lata później...
Opublikowano
troche mnie dziwią wyniki 10s w tescie 80-120... lepiej zbierał sie mój były golf 1.9td o mocy 75km :cool2: moja bunia ma 0k 6,5 s a jest to kombii... licznik nie przekłamuje mierzone z gps
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Co się tyczy przepływomierza mtm zamiennika oryginału 314 to lipa, jest to pewnego rodzaju lekarstwo lecz nie do końca.

Jeśli ktoś ma taka przepływke i faluje mu co pewien czas na biegu jałowym, to musi odpiąć egr bo przyczyna falowania i duszenia silnika jest właśnie wysterowanie zaworu recyrkulacji spalin i wtedy będzie ok.

Sam przepływomierz w teście dis wypada tak sobie. Na dole (bieg jałowy) trochę mu brakuje a na górze (4100) pokazuje trochę za dużo. O ile za dużo u góry jest ok to na dole już nie jest tak kolorowo. Musze zobaczyć jeszcze test dynamiczny przy różnych prędkościach obrotowych.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.