Skocz do zawartości

320d 136PS problemy z moca - RECEPTA na jej odzyskanie :)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Z całym szacunkiem ale te 10.47 to mogłeś sobie podarowac :D Przeciez błąd pomiarowy w takim przypadku wynosi minimum 1-2 sekundy. znam takiego gościa co opowiadał ze polonezem jechał 169 km\h. Nie chodzi tutaj o to czy tyle jechał czy nie, ale ta dziewiątka na końcu jego pomiaru przy liczniku wskaówkowym brzmi przekomicznie. Stosujmy zasady ROZSADNEGO zaokraglania! :D
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Dzis kurier UPSu przywiozl przeplywke MTM ...

 

Po 22 zalozylem ...w stara orginalna obudowe Boscha, 5 minut roboty .

 

I na ulice ...tuz po wyjezdzie z bramy wiem ze juz cos sie zmienilo bo 1. dokrecila sie w takim tempie do 4000 obr jak wczesniej do 3000 obr :shock: . Po kilkuset metrach wiem ze juz jest milo bo praktycznie odrazu po wcisnieciu gazu na 4. wskazowka ekonomizera wskoczyla mi na 20l :twisted: . (przypominam - wczesniej 15l na 4. i max. 11l na 5.) . Wyjechalem na glowna ...szok :twisted: . Auto w takim tempie doszlo do 195 km/h jak wczesniej do jakis 165 km/h :twisted: .

 

Krotko mowic - w koncu czuje tylkiem ze autko ma ponad 130 KM :mrgreen: .

 

Wiec :

 

Jesli masz jakiekolwiek problemy z moca w 320d/520d 136 KM i masz auto z 2000r. lub 2001r. z orginalnym przeplywomierzem BOSCH'a o numerze 0928 400 314, to nawet nie mysl, tylko wejdz na strone www.przeplywomierz.pl (lub uderz na allegro do uzytkownika o nicku nataliafs - to jest jedna i ta sama firma) i zamow nowa przeplywke MTM (cena 250 zl) . Jak tylko przyjedzie paczka do domu zamontuj i ciesz sie odzyskana moca :twisted: ! Zadnej "adaptacji" , "programowania" (czy jak to zwal) w ASO robic nie trzeba !

 

Pisze auto z 2000r. lub 2001r. - bowiem - u Luka to sie sprawdzilo a mial 320d z 2001r. , ja mam z 12/2000r. . Na innych rocznikach nie wiadomo, ale istnieje duze prawdopodobienstwo ze takze obedzie sie bez "adaptacji" w ASO :) .

 

Numer przeplywomierza MTM ktory ja dostalem to RF928 400 314 .

 

To tyle odemnie .

 

Ja swoj problem z moca rozwiazalem. Planuje teraz zalozyc swiezutki filtr powietrza i tuz potem pojachac na hamownie, koszt nie duzy, a jestem bardzo ciekaw ile teraz jest kucykow :mrgreen: .

 

pozdrawiam

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
najwiecej lecialem 220km/h wg licznika

 

Masz wersje 150km? Ja ze swojej 136km przed softem wycisnalem ledwo 205 km/h, a cisnalem dlugo i cierpliwie :wink:

 

Nie normalne 136ps,do 200 ciagnie bardzo szybko oczywiscie jak na 136ps,na dalsze 20 trzeba chwilke poczekac,ale wydale misie ze jeszcze odrobinke by poszla.Kiedys moze sprawdze,bo normalnie to nie przemieszczam sie z takimi predkosciami :D

ps. dodam ze te 220 wycisnelem z 3 osobami na pokladzie.

U mnie jest to samo, 136ps, koła 16' i do około 190-200 nie ma większych problemów, potem ciut słabiej ale ciągnie do ok. 210 km/h.

Opublikowano

Co do testu na przyspieszanie-- sprawdziłem dzisiaj.

Droga prosta bez wzniesień i upadków :-) wskazówka równo na 80 i tak jadę chwilę na 4 biegu. Wciskam stoper i gaz do podłogi.... chwila turbodziury :D i czekan aż wskazówka równo pokryje sie z kreską od 120 i tak 4 pomiary.

Czasy od 7,7 do 7,9 sekundy (starałem sie zrobic to dokładnie zeby wyeliminowac bład pomiarowy) :dance: Chip chyba sprawdza sie dobrze :lol:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Ludzka rzecz zakręcić sie :lol: :lol: :lol:
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Ja wczoraj raz tylko to sprawdzilem, jechalem 60km/h czworka i nagle ogien, jak wskazowka doszla do 80km/h to stoperek zalaczylem i wylaczylem przy 120 km/h ...wynik 10.16 s :) . Ale to byl tylko jeden pomiar.

 

Oj Filon chyba Ci dziala chipek, oj dziala :twisted: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
A widzisz, cały bajer polega na tym, zeby jechac 80 i wcisnąc bo inaczej (z rozpędu) ominiesz turbodziurę :D która psuje znacznie pomiar :-))
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
A widzisz, cały bajer polega na tym, zeby jechac 80 i wcisnąc bo inaczej (z rozpędu) ominiesz turbodziurę :D która psuje znacznie pomiar :-))

Dokładnie , jedziesz spokojnie 80 i gaz w podłoge , jest ta chwilowa cisza ale już stoperek odlicza , sprawdzę u siebie tylko pomyślę o jakimś równym kawałku - wystarczy 300m między światłami - tylko u mnie ten pomiar na 4 biegu musi się odbyć na sekwencyjnej skrzyni bo w automacie w tym przypadku zredukuje na bieg 3

Opublikowano
Więc był to taki przedsmak próby elastyczności bo wiarygodnosć nie jest pewna - znajdę odpowiedni kawałek drogi to test zrobię kilkakrotnie - jak my pisali przy 80km / miałem na sekwencyjnej skrzyni wbity 4 bieg / kick'down - równocześnie ze stoperem - chwilowa dziura / normalne / i przy 120km/h stoper pokazał 6s , żeby to potwierdzić muszę kilkakrotnie to wykonać więc nie biorę tego poważnie :mrgreen: - nie mam pewności bo w lusterku miałem lekkie wrażenie że droga mogłą być lekko z górki - ale głowy nie dam
Opublikowano
Szczegolów sie nie czepiajmy (2% spadek nawierzchni :D )- 180 Ps robi swoje :D . Porażająca jest róznica 2.0 D przed liftingiem bez chipa i po liftingu z chipem! z 10,5s (średnio dla 136 PD) zejść na 6s przy np.: wyprzedzaniu- to po prostu miodzio :-)
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Czesc

 

Shamowalem auto z nowa przeplywka MTM :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/320d_wykres.jpg

 

Auto to absolutna seria z swiezymi filtrami powietrza i paliwa.

 

Przebieg 116kkm, fabryka mowi o 136 KM i 280 Nm, u mnie wyszlo 139 KM i 309 Nm przy ladnym przebiegu...wiec chyba przeplywka dziala az za dobrze :oops: :lol: .

 

pozdr.

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Szczegolów sie nie czepiajmy (2% spadek nawierzchni :D )- 180 Ps robi swoje :D . Porażająca jest róznica 2.0 D przed liftingiem bez chipa i po liftingu z chipem! z 10,5s (średnio dla 136 PD) zejść na 6s przy np.: wyprzedzaniu- to po prostu miodzio :-)

 

Zrobię ten test kilkakrotnie to będę miał pewność - mam płaski kawałek 400 metrowy ale muszę wjechać na światła na zielonym przy 80km/h i wtedy - to nie problem ale wymaga czasu a dzisiaj jest odpowiedni dzień bo niedziela mały ruch - no i sucha droga ale wiem że jest różnica w elastyczności między serią

Opublikowano
Czesc

Shamowalem auto z nowa przeplywka MTM :

Auto to absolutna seria z swiezymi filtrami powietrza i paliwa.

Przebieg 116kkm, fabryka mowi o 136 KM i 280 Nm, u mnie wyszlo 139 KM i 309 Nm przy ladnym przebiegu...wiec chyba przeplywka dziala az za dobrze :oops: :lol: .

 

pozdr.

piotres

 

Bardzo dobry wynik , mimo ,że V-Tech robi świetne hamownie ja mam do nich mieszane odczucia , chipowałem u nich A4 1.8T / poprzednie autko / i mam wrazenie ,że potrafią oni równie dobrze wykresy stuningować :mrgreen: może się mylę ale nie tylko ja tak twierdzę , co do wykresu to pieknie ale skąd się wzięło aż ponad 10s w tym teście na elastyczność ?? przy takich parametrach w serii ?? i z rozpędu od 60km/h ? w takiej sytuacji w moim aucie zszedł bym poniżej 6s :twisted2: tylko że pomiar nie był w V-Tech ale na ich hamowni w Kreatorze

Opublikowano
Ale ciekawe jest, ze przy 2200 jest załamanie i na momencie i na mocy! - jak w wiekszości M47 - ciekawe czym to jest spowodowane, bo że nie jest to wina przepływki to juz wiemy :) :)
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Panowie, posiadam wersję 320d 2002 rok 150 KM, objaw pojawia się nastepujacy - przyspieszam i od około 3tyś obrotów auto dostaje tak jakby dodatkowego kopa i kopci na ciemno bardziej niz w niższym zakresie obrotów - czy to jest wina przepływomierza?! :|
Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano

Witam

 

Chce powiedziec ze moj wczesniejszy test 80-120 to jakis LOL byl.

 

Teraz robilem tak ...czworeczka i napedzamy autko do ponad 90 km/h ..potem noga z gazu calkiem i jak spadnie na 80km/h to gaz w podloge do 120 km/h ...dwa razy tylko udalo mi sie sprawdzic :

 

I pomiar : 9.52 sek

II pomiar : 8.54 sek (ale powyzej 100 km/h droga zrobila sie juz lekko z gorki wiec tego pomiaru nie nalezy brac na serio) .

 

Generalnie - ponizej 10 sekund spokojnie sie mieszcze .

 

Jak pomierze dokladnie z 5 razy na plaskiej drodze to wtedy wyciagne srednia i napisze .

 

A co do dyno v-techu : na scianie w kreatorze wisialo kilka wykresow ...i nie wszystkie auta wypadaly tak kolorowo - np. w oko wpadl mi wykres 320d 150'tki po chipie ...seria 145 KM, a po chipie tylko 169 KM wiec i tu i tu nie za bogato . Wykres co prawda plaski jak u mnie ale wartosci max raczej slabe ...

 

pozdrawiam

Piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
do tematu osiągów - 215-220 oryginalnym 136 ps bez większego problemu i nawet nie wiem czy to max bo nie sprawdzałem, tak tylko przypuszczając nie dusiłem dalej. wiadomo żal dieselka dusic
Opublikowano

witam ! Mam następujące pytanie:

czy jest to narmalne w e46 320d 136km aby od 1000obr do 1900obr była odczuwalna turbo dziura??

Powyzej 1900 dopiero samochód dostaje "kopa"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.