Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów!

 

Od 2 tyg. stałem się szczęsliwym posiadaczem E39 530d AT Touring wersja Exlusive Edit z 2003 r ;) Mam w związku z tym pierwsze pytanie do Was. Chodzi mi o wskaźnik zurzycia oleju. Dziś podczas uruchamiana auta zostałą mi tylko jedna zielona dioda. Ponieważ w sobote planuje wyjazd urlopowy chciałem zapytać ile km szacunkowo można zrobić do wymianay oleju zakładając że dziś zapaliła mi się tylko ostatnia zielona dioda?

Dodam, że auto zrobiło od ostatniej wymiana ok 16 000 km głownie w cyklu pozamiejskim.

A tak przy okazji to czy Castrol SLX 0W30 to dobry olej do tego silnika?

Czy może polecacie jakiś inny?

Z góry dziękuje za Wasze opinie.

 

Pozdrawiam

Grabosz

Opublikowano (edytowane)

Witam ,przyłączam sie do pytanka ,jaki olej lejecie do 530D

i ile go wchodzi???

 

poprzedni własciciel lał Castrol 5W-40

ale ja sie zastanawiam nad zmiana i chyba zaleje

Castrol Edge Sport 0W-40 (v,x)

według strony castrol.pl dobry tez jest Castrol 0W-30 ale Edge Sport 0W-40 (v,x)

jest ZALECANY.........

 

podzielcie sie wiadomościami....

pozdrawiam

Edytowane przez MR.JONES
Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano
jaki olej lejecie do 530D

i ile go wchodzi???

 

według strony castrol.pl oba są odpowiednie ale Edge Sport 0W-40 (v,x)

jest ZALECANY.........

 

Skoro odwiedziłeś stronę Castrola to powinieneś wiedzieć. Na prawo od olejów, które zalecają jest podana pojemność układu tzn. 7 litrów.

Opublikowano
Ja mam zalany Castrol 0w40 spełniajacy normy Longlive Auto ma przebieg 190tyś km oleju nie bierze wymieniam przy przebiegu 13-15tyśkm Nie zamierzam narazie przechodzić na inny
Opublikowano
Dziś podczas uruchamiana auta zostałą mi tylko jedna zielona dioda. Ponieważ w sobote planuje wyjazd urlopowy chciałem zapytać ile km szacunkowo można zrobić do wymianay oleju zakładając że dziś zapaliła mi się tylko ostatnia zielona dioda?

 

Dodam, że auto zrobiło od ostatniej wymiana ok 16 000 km głownie w cyklu pozamiejskim.

 

 

srednoi jakies 4-6 tkm na jednej zielonej a moze i mniej ,Komp liczy km/obciążenie/warunki Atm.na tej podstawie oblicza wymiane oleju .

 

W e38 wymienialem co 12-18 tysiecy olej zaleznie od W/w warunków A lalem Olej 5w-40

Opublikowano

Kurde,troche sie pomyliłem, własciciel lał 5W-30

a ja chce zalać 0W-40

przebieg 130 tys.

czy taka zmiana nie bedzie ryzykowna???

pozdro

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano
Komp liczy km/obciążenie/warunki Atm.na tej podstawie oblicza wymiane oleju .

Możesz podać źródło tej informacji? Tak z ciekawości pytam, bo z tego co ja czytałem w e39 komp bierze jedynie pod uwagę ilość przepalonego paliwa. Wchodząc w ukryte kody na OBC można nawet tą ilość (od ostatniego zresetowania) odczytać. Pojawia się też ona podczas resetowania lampek. Swoją drogą, bazowanie wymian oleju na podstawie liczby przepalonego paliwa jest bardzo sprytne. Nie wiem tylko jak dokładnie to działa w przypadku gdy ktoś kto ma benzynę założy sobie gaz.

 

A tak przy okazji to czy Castrol SLX 0W30 to dobry olej do tego silnika?

Używam go od niedawna w swoim. Używałem go też w poprzednim silniku audi (1.8T). Uważam, że to dobry olej. Mam zamiar zrobić analizę po 12 tys. km (bo co tyle wymieniam), to zobaczymy jak się sprawuje w 530i. W 1.8T sprawował się świetnie. Silnik też jakby nieco ciszej na nim pracuje w porównaniu np. z Mobil1 czy Pennzoil Platinum, ale to akurat może mi się tylko wydawać...

 

Ale Ty masz diesla. Czy przypadkiem diesel nie wymaga jakiegos specjalnego oleju?

Opublikowano

Możesz podać źródło tej informacji? Tak z ciekawości pytam, bo z tego co ja czytałem w e39 komp bierze jedynie pod uwagę ilość przepalonego paliwa

 

sprawa ma sie tak przez rok testowalem e38 d Olej wymienialem wedle zalecen kompa i wychodzilo mi tak jazda po miescie jakies 12-14tkm i wymiana jazda 5/6 trasa 1/6 miasto wymiana 15-18tkm spalane paliwo bylo w tej samej normie jakies srednia wychodzila 8-9L a roznica w przejechanych kilosach jest niemal 4tysie.

Opublikowano

Po za tym nawet jak nie jeździłem dłuższy czas to mi zgasła dioda.

A na temat: w 530d mam zalany 0w-30, castrol taki zalali w aso i poprzednio też taki był. Na jednej diodzie zrobisz ok 4-5 tkm, tylko zależy kiedy się zaświeciła.

Opublikowano
Po za tym nawet jak nie jeździłem dłuższy czas to mi zgasła dioda.

 

jak by ci zgasly dwie to bylo by cos nie tak a jak jedna zgasla to moze pora byla na nia

 

Moze jest jakis czujnik ktory bada jakosc oleju itd lecz jak mysle ze na podstawie KM/obciążenia/warunki

Opublikowano
sprawa ma sie tak przez rok testowalem e38 d Olej wymienialem wedle zalecen kompa i wychodzilo mi tak jazda po miescie jakies 12-14tkm i wymiana jazda 5/6 trasa 1/6 miasto wymiana 15-18tkm spalane paliwo bylo w tej samej normie jakies srednia wychodzila 8-9L a roznica w przejechanych kilosach jest niemal 4tysie.

Zarówno w mieście jak i w trasie pali Ci tyle samo?

 

Jest jeszcze możliwość, że w e38 algorytm jest inny niż w e39.

 

Pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czesc

 

ja do swojego leje castrol magnatec 5w40, mi po 17 tys. km swieci sie jeszcze jedna zielona dioda, ale ale... kiedy patrze na ksiazke przegladow od niemca, wychodzi mi, ze wymiany byly co ok. 40 tys. km, mozliwe to?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

U mnie dwie diody zgasły po 2.5 tys km pierwsza nawet nie wiem kiedy. Z autem nie cyrtole się, a i krótkich odcinków jest trochę bo do pracy mam 10 minut spacerkiem :mrgreen:

Wg książki "Sam naprawiam samochód BMW serii 5" (E34) autorstwa H.R.Etzold "Mikroprocesor w obliczaniu cykli obsługi bierze za podstawę oprócz przejechanych kilometrów także warunki eksploatacji, jak na przykład jazda na krótkich lub długich odcinkach, sposób jazdy."

Opublikowano
kiedy patrze na ksiazke przegladow od niemca, wychodzi mi, ze wymiany byly co ok. 40 tys. km, mozliwe to?

To troche sporo, szczególnie dla diesla. A może przy okazji innych przeglądów (np. Inspection I) też był wymieniany, tylko nie zostało to wyszczególnione, bo Insp. I już z zasady obejmuje wymiane oleju.

Opublikowano

Zarówno w mieście jak i w trasie pali Ci tyle samo?

 

Jest jeszcze możliwość, że w e38 algorytm jest inny niż w e39.

 

Pozdr.

 

tak jest jak jade w trase to jade tak srednio 160 a nie 120

 

kiedy patrze na ksiazke przegladow od niemca, wychodzi mi, ze wymiany byly co ok. 40 tys. km, mozliwe to?

 

w seri X jest chyba 25-30tkm wymiana ale 40tkm na jednym Oleju to juz musi byc Olej z Gornej polki chyba, a raczej nie mozliwe co 20tkm max tak mysle

Opublikowano
Witam serdecznie!!!Jaki olej do e39 3.0D??Jest podany na pierwszej oslonie slinika!!!Formula RS ale nie pamietam teraz wlasciwosci soc przez 40 i 60!!!Moj znajomy nalal kiedys zwyklego Mobila1 i silnik zaczal glosno pracowac!!!!Po zmianie oleju na wskazany przez producenta problem zniknal!!!
Opublikowano
Kaszenie inspekcji oleju polega na wpieciu kabla w pin z nr7 i podlaczeniu go do masy i wlaczeniu zaplonu na 15 sek.Pin znajduje sie na prawym nadkolu lub lewym wzaleznosci od modelu!!!Jest on w tym samym gniezdzie do ktorego podpina sie kompa!!!!
Opublikowano

Do Taekwondo.Jestes pewny że tak kasuje sie oil servis,słyszałem że w

E39 robi sie kasowanie przyciskiem A który znajduje sie na tablicy zegarów.W niedziele wyjeżdżam na wakacje do grecji i czeka mnie około

7 tys.km jazdy,a dzisiaj zapaliła mi sie inspekcja.Mam olej i filtr,tylko jak jest z tą inspekcją? Wiem że jak jej nie skasuje i nic sie nie stanie,ale bedzie mnie wkurzała!Może ktoś bardziej bystry odemnie podeśle jakiś konkretny link do tej czynnosci.Dodam że chodzi mi o E39 3.0d 2003r.

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano
Może ktoś bardziej bystry odemnie podeśle jakiś konkretny link do tej czynnosci.Dodam że chodzi mi o E39 3.0d 2003r.

W starszych rocznikach e39 faktycznie nie dało się samemu w prosty sposób tego skasować, ale w Twoim już się da:

 

http://www.maxbimmer.pl/artykuly/kasowanie-inspekcji-bmw.shtml

(zjedź na dół do ostatniej serii instrukcji)

 

A tak na przyszłość, polecam opcję "Szukaj", bo temat był wałkowany setki razy. :)

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Troche mam mało czasu ale to ze kasuje sie na desce zegarowej znalazłem własnie na forum maxbimmer,natomiast że w złączu diagnostycznym to w dziale mechaniki,elektryki tego forum i tego

nie mogłem zrozumiec które jest prawdziwe! Znaczy że w moim

przypadku kasuje sie na tablicy?

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano
W e39 3.0 D z 99r napewno gasi sie inspekcje w gniezdzie diagnostycznym!!!Pin nr 7 wlozyc kabel w niego i przylozyc do masy na 15 sek. i wlaczyc zaplon!!!!!!!!Sam to sprawdzalem i dziala!!!!!Tak prawde mowiac pierwszy raz slysze ze gasi sie to przez sam zegar,no ale nie mozna odrazu wiedziec wszystkiego!!!!Czlowiek uczy sie przez cale zycie!!!!!
Opublikowano
Tak prawde mowiac pierwszy raz slysze ze gasi sie to przez sam zegar,no ale nie mozna odrazu wiedziec wszystkiego!!!!Czlowiek uczy sie przez cale zycie!!!!!

Zgodnie z powyższym linkiem na maxbimmer.pl, kasowanie przez sam zegar jest mozliwe dopiero od rocznika 2000 wzwyż.

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.