Skocz do zawartości

[E36] bardzo porszę o pomoc przed kupnem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was wszystkich, jestem tutaj nowy, zachorowałem na BMW po obejrzeniu pewnego e36 1.8i, samochód jest stary bo to rok 92 ale w stanie swietnym. Mam do Was kilka pytań:

Pod maską dookoła kielichów zauważyłem dziwne /nigdy takich nie widziałem/ spawy, dla mnie wyglada to jak dotkniecia spawarką co pół centymetra, wychodzi taki chropowaty zygzak (mam zdjecie ale nie wiem jak wkleić :( ), sprzedawca twierdzi że są oryginalne, że tak robi BMW, co o nich sądzicie?

Pytanie 2: to szyby, są trzech różnych producentów, w przednich drzwiach firmy sekurit, w tylnych drzwiach splintex, w tylnych drzwiach trójkątne to sicursiv, tylna szyba to sekurit, przednia sicursiv. Czy to oznacza ze szyby były wymieniane? Da sie jakoś z szyb odczytać rok? Zaznaczam że wszystkie szyby mają znaczek BMW a pod nim właśnie różni producenci.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam!

Opublikowano
Jak na wszystkich szybach masz znaczek BMW to raczej jest ok (nie pamiętam jak było z nazwami producenta w moim byłym e36 ). Roku produkcji z szyb w bmw nie odczytasz

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Z tego co sie orjętuje to odczytasz rok, każda orginalna szyba jest oznaczona symbolem, np. 3 Taki symbol muszą mieć wszystkie szyby w twoim samochodzie. Na tej podstawie możesz też stwierdzić czy auto było bite
Opublikowano
Z lewej strony znaczka bmw na szybie jest 3, z prawej G, o to chodzi? Tylko przednia ma 5 i G, a prawa przednia boczna ma tylko sam znaczek i resztę napisów.
Opublikowano

wyślij fotkę a ją wkleję: [email protected]

Przednia szyba w takim aucie może być nie oryginalna, ponieważ często się zdarza, że się ją wymienia, bo udeży jakiś kamyk. Lewa przednia może być wybita, bo ktoś chciał się dostać do środka.

Ja przy kupnie patrze na inne rzeczy niż szyby. Popatrz na plastiki, wjedź na jakiś kanał i zobacz podwozie (łatwo zobaczyć czy auto miało cięte jakieś ćwiartki). No i oczywiście obejżyj dokładnie lakier w dobrym naświeleniu (najlepiej w dzień).

Opublikowano
Tak, szyby to nie wszytko, lecz jak maja orginalne numery to jest ok. Warto sprawdzić czy równo spasowane są elementy blach, również stanpodwozia , a to najlepiej u blacharza.
Opublikowano
wyślij fotkę a ją wkleję: [email protected]

Przednia szyba w takim aucie może być nie oryginalna, ponieważ często się zdarza, że się ją wymienia, bo udeży jakiś kamyk. Lewa przednia może być wybita, bo ktoś chciał się dostać do środka.

Ja przy kupnie patrze na inne rzeczy niż szyby. Popatrz na plastiki, wjedź na jakiś kanał i zobacz podwozie (łatwo zobaczyć czy auto miało cięte jakieś ćwiartki). No i oczywiście obejżyj dokładnie lakier w dobrym naświeleniu (najlepiej w dzień).

 

Oglądał już go mój mechanik, jeszcze musimy go podnieść, wyglada naprawdę dobrze.

Fotki wysłałem.

Opublikowano
Z lewej strony znaczka bmw na szybie jest 3, z prawej G, o to chodzi? Tylko przednia ma 5 i G, a prawa przednia boczna ma tylko sam znaczek i resztę napisów.

 

u mnie tez były różne te cyferki ale to nie jest rok produkcji szyby.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Cyfry na szybach powinny byc takie same, w moim jedna była inna, zdjąłem boczek, było pełno szkła. Cyfra na szybie wskazuje rok produkcji na 100%.
Opublikowano
Cyfry na szybach powinny byc takie same, w moim jedna była inna, zdjąłem boczek, było pełno szkła. Cyfra na szybie wskazuje rok produkcji na 100%.

 

moje e36 było z 91 r. i na szybach byly 3 i 4 chyba, dokladnie nie pamiętam - jedynek w każdym bądź razie nie było

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Co do tych spawów przy kielichach i ogólnie w komorze silnika.... jeden z Was widział zdjęcie i twierdzi ze są w 100% nieoryginalne, patrzyłem na allegro i powiem wam że ja już nic nie wiem, co samochód to inaczej wykończone, widziałem kilka gdzie spawy są gładkie jak pociągnięcie pędzlem a widziałem też takie identyczne jak u mnie :( :?:
Opublikowano

Wracając z niemiec moim pięknym bmw :D , widziałem jak laweciarze ciągną wraki samochdów min. bmw, wiec pewnie 80% aut ściągancych z zagranicy do sprzedaży na giełdach to auta po przejsciach.

 

 

Co do kielichów, to nigdy nie bedzie pewności, że sie kupi " nie bity ", bo zawsze znajdzie się dobry blacharz . Wg. mnie jedyna opcja jak sie nie ma pewnosci, to pojechać do serwisu na geometrię i inne badania przed kupnem, wydać 300zeta, i mieć pewnosc czym się jeździ.

Opublikowano
U mnie szyby jeśli już mają cyfry to 1 i 2, mam e36 z marca 92 więc to są daty produkcji. Jeśli chodzi o kielichy, to mam gładkie powierzchnie ale matowe, a reszta jest w metaliku. Sprawdz kiedy było coś robione przy rozrządzie, to raczej słaby punkt.
Opublikowano
co do szyb to sie nie martw:).Moja śliczna e-34 też ma szyby różnych producentów a mam pewność że nie była uderzona.Sprawdz roczej podwozie.I zadowolenia z jazdy życze:)
Opublikowano
Jarus, jaką masz pewnosć że nie była bita?-)mój znajomy rzeczoznawca twierdzi że że w nie bitym aucie szyby mają jednakowy numer..., a nawet znajomy co robił w dajewo przy produkcji mówił ze szyby mają jednakowy nr.
Opublikowano
ale szyba mogła być zbita, a wóz nie ruszony nawet, nie można wykluczyć takiej opcji. To tak jakbyś powiedział, że jeśli powiedzmy wycieraczki są nieoryginalne to auto było bite.
Opublikowano
W 100 % procentach sie zgadzam, mogła być zbita tylko szyba, racja... A co do czujnika grubości lakieru to przed kupnem badałem swoje auto :) , bardzo fajna zabawka, wykryje nawt drugą warstwe lakieru. Co do szyb chodziło mi o to, że wszystkie orginalne szyby muszą mieć ten sam numer...
Opublikowano
Na zkup nowej 330 stać nielicznych :) , ale servis czemu nie, jak ktoś chce jeździc autem przez pare ładnych lat. Przynajmiej wie co się kupuje, bo złomu jest bb.dużo. Kolega co pisał temat pokazywał mi fotki swojego przyszłego auta, wg. mnie nie warte swojej ceny..:(
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sprawdzanie nr. na szybach w aucie z 92r nie wiele pomoże w decyzji o zakupie. Przy 12-letniej eksploatacji moglo wiele zajść - co nie eliminuje auta. Proponuje sprawdzenie geometri, poszukanie śladów nie fachowej naprawy - właśnie spawy, naprawy elementów plastikowych, proponuje odkryć dywaniki wew. i w bagażniku. Jeśli nie widać śladów świerzych remontów to rzuć okiem na ogumienie - równomiernośc zurzycia. A najlepiej zabrać ze sobą kumpla z doświadczeniem - takim co naprawia lub handluje. Przecierz przy tylu latkach trudno wykluczyć kolizje itp. ważnym jest solidność naprawy. Nawet przy 2-miesięcznym aucie jest ryzyko zakup - wyklepanego przystanku. Pamiętaj także o tym, że każdą blache da się wyklepać i naprostować tylko papierów auta nie wyklepiesz. Kup i doceń BMW

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Witam!

Słuchajcie, nieumyślnie wprowadziłem Was w błąd, mówiłem że to spawy..... to nie są spawy... może od początku... np. na łaczeniu kielichów z nadkolem na wierzchu jest zapaćkane takim szuwaxem, w niektórych samochodach to jest gładkie jak pociągniecie pędzlem, u mnie wyglada jakoś inaczej, przypomina raczej nałożenie maszynowo, jest chropowate. Mam zdjecia jednego i drugiego u siebie w kompie ale nie wiem jak wkleić :( Ktoś może mi pomóc?

Pozdrawiam!

Opublikowano
Na zkup nowej 330 stać nielicznych :) , ale servis czemu nie, jak ktoś chce jeździc autem przez pare ładnych lat. Przynajmiej wie co się kupuje, bo złomu jest bb.dużo. Kolega co pisał temat pokazywał mi fotki swojego przyszłego auta, wg. mnie nie warte swojej ceny..:(

 

widziałeś tylko szyby i komorę silnika chyba....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.