Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, tak sie sklada ze moj brat posiada A6 i obaj mamy z 98roku wiec mam jako takie porownanie tych dwoch marek. Podstawowa roznica jest w zawieszeniu i w prowadzeniu. W Audi z racji ze jest FWD czujesz wszystko na kierownicy w E39 tego nie ma. BMW zdecydownie lepiej tlumi wszystkie nierownosci na drodze i nie przenosi tego do srodka natomiast w Audi odczuwa sie wszystko z ulicy w srodku. W E39 jest zdecydowanie wiecej miejsca z przodu, natomiast mniej z tylu i mniejszy bagaznik. Porownujac te 2 modele trzeba zwrocic uwage, ze w BMW rozrzad jest na lancuchu i praktycznie mozesz o tym zapomniec natomiast Audi jest na pasku a wymiana(trzeba zdjac caly pas przedni)i czesci troszeczke kosztuja. Oczywiscie w BMW tez na poczatku potzreba dolozyc troche kaski ale przynajmniej rozrzad ci odchodzi. Ogolnie rzecz biorac brat sam stwierdzil, ze BMW jest lepsze i oczywiscie ja tez podpisuje sie pod tym. Najlepiej jak sam przejedziesz sie jednym i drugim i zdecydujesz ktory ci lepiej pasuje. Pozdrawiam i zycze udanego zakupu.
Opublikowano
Najlepiej jak sam przejedziesz sie jednym i drugim i zdecydujesz ktory ci lepiej pasuje.

Znajomy ma A6 2.4 rowniez w automacie. Po przejechaniu sie moja 528-ka stwierdzil, ze zaluje, zenie kupil BMW. Audi wg niego jest taki miekkie 'rozlazle', gorzej sie prowadzi. BMW jest sztywne.

Balem sie RWD ale na razie z moich obaw nic nie wyszlo. No ale nie jezdzilem jeszcze autem zima.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Jeśli chce limuzyne to tylko A6,jak autko do wariacji to E39.Oba autka fajne.Każdy znajdzie w nich troche dla siebie :D .Jeśli chodzi o diesle to wygrywa BMW pod każdym względem.A jeśli chodzi o ilość miejsca to bez dwóch zdań wygrywa A6 :twisted: .Radość z jazdy jak w reklamie tylko BMW.Jak wybierać A6 to najlepiej po lifcie końcówka 2001r.Jeśli chodzi o nadwozie to wygrywa A6 ze względu na ocynk.Zawsze mam przerysowane auto do gołej blachy i o dziwo nawet żadna rdza się nie przyczepiła nawet po 3 latach :twisted:
Opublikowano
6. skrzynia biegów - przyhaczająca 2 - dość częsta przypadłość skrzyń manualnych, ale sądzę że w większości wypadków jest to efekt działań poprzednich właścicieli autek :?

 

Tutaj częstym problemem jest tzw. "idiotyczne sprzęgło" czyli seryjnie montowany CDV (niemożność płynnej zmiany na dwójkę przy wyższych RPM). Moim (i nie tylko) zdaniem kompletna głupota i "kastracja" wozu...

Opublikowano
Jeśli chce limuzyne to tylko A6,jak autko do wariacji to E39.Oba autka fajne.Każdy znajdzie w nich troche dla siebie :D .Jeśli chodzi o diesle to wygrywa BMW pod każdym względem.A jeśli chodzi o ilość miejsca to bez dwóch zdań wygrywa A6 :twisted: .Radość z jazdy jak w reklamie tylko BMW.Jak wybierać A6 to najlepiej po lifcie końcówka 2001r.Jeśli chodzi o nadwozie to wygrywa A6 ze względu na ocynk.Zawsze mam przerysowane auto do gołej blachy i o dziwo nawet żadna rdza się nie przyczepiła nawet po 3 latach :twisted:

 

A twierdzisz może ze E39 nie ma ocynku?? Ja mam auto już 11 letnie i najmniejszego śladu jakichkolwiek ognisk rdzy. I raczej nie powiedział bym ze ta "piatka" jest do wariacji. Jeśli ktoś chce auto do zabawy, to w podobnym przedziale cenowym kupuje E46 z dużymi felgami i mocnym silnikiem, zabawka jak sie patrzy, ale E39 to luksusowa limuzyna która daje zdecydowanie większy komfort podróżowania niż A6 które ma niezbyt mile zawieszenie jak na limuzynę. Mam dobre porównanie, bo mój koleżka"przez plot" ma takie A6 i za każdym razem jak ze mną jedzie to mówi ze moja beemka jest dużo wygodniejsza, podzielam jego zdanie bo nie raz jeździłem jego Audi. Jeśli chodzi o ilość miejsca to zgadza sie, W A6 jest więcej ale BMW z przodu jest bardzo przyjemnie zrobione, bo też na brak miejsca nie można narzekać (mam 195cm. i jest bardzo OK.), a jest za razem przytulnie i wszystko pod ręką. Ogólnie to bym sie nie zamienił na Audi. Kupiłem BMW i nie żałuje, choć wahałem sie miedzy tymi dwoma autami przy zakupie. Uważam że dokonałem lepszego wyboru, jedyne co to mogłem raczej kupić 530d silniczek jest "lalka", podobne osiągi do mojego ale sporo elastyczniejszy i jednak oszczędniejszy ale nie jest źle, dokupiłem sie przynajmniej zadbanego egzemplarza, a różnie to bywa, tym bardziej w dieslach... Jedyne co może kogoś skusić do zakupu audi to napęd quattro, jeśli ktoś oczywiście chce, bo BMW dopiero teraz robi porządne 4x4, ale ma to tez swoje wady, wyższe spalanie i gorsze osiągi, co kto woli, tylko trzeba przemyśleć czy to sie opłaca ;).

 

To tyle ode mnie :)

Opublikowano
Tutaj częstym problemem jest tzw. "idiotyczne sprzęgło" czyli seryjnie montowany CDV (niemożność płynnej zmiany na dwójkę przy wyższych RPM). Moim (i nie tylko) zdaniem kompletna głupota i "kastracja" wozu...

A czy CDV nie było montowane tylko w autach przeznaczonych na rynek USA?

Opublikowano
Tutaj częstym problemem jest tzw. "idiotyczne sprzęgło" czyli seryjnie montowany CDV (niemożność płynnej zmiany na dwójkę przy wyższych RPM). Moim (i nie tylko) zdaniem kompletna głupota i "kastracja" wozu...

A czy CDV nie było montowane tylko w autach przeznaczonych na rynek USA?

 

Też o tym słyszałem, ale to nieprawda, w europejskich jak najbardziej także ("lock valve" w nomenklaturze BMW).

Opublikowano
O co chodzi z tym CDV, mógłby ktoś to roztłumaczyć?

Clutch Delay Valve - taka zwężka na przewodzie doprowadzającym płyn do sprzęgła. Ma ona za zadanie bronić przed szarpaniem spowodowanym zbyt szybkim odpuszczeniem pedału sprzęgła. W rzeczywistości tylko przeszkadza tym, którzy wiedzą jak zmieniać biegi i lubią to robić szybko. CDV można po prostu wymontować.

 

Na poniższym rysunku, część nr. 14:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT53&mospid=47587&btnr=21_0150&hg=21&fg=10

 

Też o tym słyszałem, ale to nieprawda, w europejskich jak najbardziej także ("lock valve" w nomenklaturze BMW).

Hmm... przeglądam sobie analogiczne rysunki dla modeli europejskich, i faktycznie wygląda na to, że masz rację. Ciekawe, bo na forach amerykańskich panuje przekonanie, że tylko do USA BMW pakowało to świństwo bo ludzie nie umieją się manualem posługiwać, i teraz wszyscy nagminnie to wymontowywują "by auto było takie jak je fabryka stworzyła na rynek Euro". :lol:

 

Ja u siebie też to wymontowałem, ale szczerze mówiąc, i tak zmiana biegów w tym aucie wymaga ogromnej dozy delikatności, szczególnie przy zapinaniu 1-go i 2-go biegu. No chyba że mam gdzieś powietrze w układzie i to przez to tak narowisto się zachowuje. Jade niedługo na wymiane płynu, więc może coś się zmieni.

Opublikowano
Ja u siebie też to wymontowałem, ale szczerze mówiąc, i tak zmiana biegów w tym aucie wymaga ogromnej dozy delikatności, szczególnie przy zapinaniu 1-go i 2-go biegu. No chyba że mam gdzieś powietrze w układzie i to przez to tak narowisto się zachowuje. Jade niedługo na wymiane płynu, więc może coś się zmieni.

Ja niczego nie wywalałem, ale też mam wrażenie że na 1 i 2 jakiś troszkę zwariowany, po wymianie płynu nic się nie zmieniło. Aha ja mam 530d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.