Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

To moj pierwszy post na tym forum wiec chce sie najpierw przywitac :D

 

A teraz do rzeczy...

 

mam nielada problem, a mianowice jakie auto wybrac

zastanawialem sie pomiedzi Audi A6 1,9tdi ok 2000r, a BMW 5 najlepiej 2l d

 

Czytalem wiele na temat obu aut i trudno mi sie zdecydowac co wybrac Na dzien dzisiejszy jestem przkonany na bmw, lecz mimo wszystko prosze Was o pomoc w najtepujacych sprawach

 

1. jak wyglada awaryjnosc 5 (intersuje mnie model po liftingu w 2001)

2. jakie plusy i minusy ma 5 w stosunku do A6

3. co sadzicie o jakosci materialow/blachy itp w stosunku do konkurencji... nigdy niemialem BMW wiec jestem "zielony" na temat tych autek

4. aha i jeszcze jedno jaki silnik polecacie?, jaki wg. Was jest najlepszy kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem? W gre wchodza tylko jednostki wysokopręzne.

 

prosze rowniez o wszystkie obiektywne oceny tego samochodu

 

pozdrawiam

Opublikowano

Odpowiedz na te pytania na pewno znajdziesz na forum. Było dokładne porównanie e39 z a6 , na temat silników itp też wszystko znajdziesz. Ja np. nie brałbym nawet pod uwagę 2.0d w e39 wolałbym juz 1,9 w audi. Z diesla BMW przychodzi mi tylko jedno rozwiązanie 3,0d- na pewno lepszy od audi. Blachy audi robi lepsze i to bez dwóch zdań, sylwetka obu marek to rzecz gustu.

Poczytaj i wybierz co Ci pasuje. Spróbuj też na forum audi, tam też dadzą Ci kilka rad :roll2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na forum BMW nie spodziewaj się, że zachwalać będziemy AUDI :lol:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Od zawsze mam takie pzrekonanie że jeżeli ktoś pyta o coś na forum to powinno sie odpowiedzieć ( są wyjątki że temat był niedawno poruszany ,jest na to odpowiedz). Ale jeżeli ktos ma jakieś pytania , problemy to moim zdaniem nalezałoby pokierować , wskazać temat , jakos naprowadzić. Ja swego czasu szukałem informacji na różnych forach i czasem naprawdę nie ma czasu na szczegółowe szukanie ( ograniczony dostęp do neta, praca itp.) Jeżeli ktoś nie chce odpowiadać to niech nie odpowiada, bardziej życzliwi niech wskażą odpowiedi wątek , temat, Po co tak zniechęcać nowych użytkowników?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Blachy audi robi lepsze i to bez dwóch zdań, sylwetka obu marek to rzecz gustu.

 

zalezy pod jakim wzgledem, anykorozia - pewnie tak, ale generalnie wg. mnie drzwi e39 w porownaniu do a6 sa po prostu bardziej masywniejsze, ciezsze i budzace wiecej zaufania... rzecz gustu :)

 

faktem jest, ze 2.0d do e39 to chyba ciut za malo, 1,9 tdi w a6 tez jest na granicy tolerancji...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Witam,

obiektywnie mówiąc to mam kilka zastrzeżeń co do E39:

 

1. brak odprowadzenia wody przy wlewie paliwa powoduje zbieranie się jej w tym miejscu, a następnie korozję

 

2. bagażnik - zagłębienie na koło zapasowe, jest tam odprowadzenie wody w postaci otworu, w czasie jazdy w ulewę woda lubi się tamtędy dostawać do środka - efekt korozja

 

3. mata w fotelu pasażera, miała wykrywać czy pasażer znajduje się na fotelu czy nie, w rzeczywistości - postaw plecak na fotelu pasażera podczas jazdy - żegnamy matę i witamy kontrolkę AIRBAG na desce :?

 

4. mechanizm otwierający pokrywę maski, dość łatwo pęka linka przy rączce do otwierania, na szczęście pęka w środku kabiny :8)

 

5. otwór odprowadzający wodę przy serwie ( pod szybą od strony kierowcy ) jest zbyt mały i lubi przytkać się byle jakim liściem - akwarium gwarantowane

 

6. skrzynia biegów - przyhaczająca 2 - dość częsta przypadłość skrzyń manualnych, ale sądzę że w większości wypadków jest to efekt działań poprzednich właścicieli autek :?

 

7. znikające piksele na wyświetlaczach :8)

 

 

... co do silników wysokoprężnych ani A6 to się nie wypowiadam, ale wolałbym E39 - napęd na tył i przyśpieszenia są niesamowite, manewr wyprzedzania to przyjemność, poza tym doznania podczas wychodzenia z szybkiego zakrętu :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano

pieknie dziekuje za wszystkie wypowiedzi.

 

mam jeszcze jedno pytanie.

 

czy warto ładowac sie w silnik 3.0d czy pozostac przy 2.0d

pare razy na rok wyjezdzam do rodzinki kilkaset km, a pozatym tylko do pracy, sklepu itp (ok 20 km dziennie)

 

Reasumujac... jakie realne spalanie przy dosc oszczednej jezdzie osiagne przy 2 i 3 l pojemnosci, oraz jak wyglada awaryjnosc i koszty utrzymania

 

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano
pieknie dziekuje za wszystkie wypowiedzi.

 

mam jeszcze jedno pytanie.

 

czy warto ładowac sie w silnik 3.0d czy pozostac przy 2.0d

pare razy na rok wyjezdzam do rodzinki kilkaset km, a pozatym tylko do pracy, sklepu itp (ok 20 km dziennie)

 

Reasumujac... jakie realne spalanie przy dosc oszczednej jezdzie osiagne przy 2 i 3 l pojemnosci, oraz jak wyglada awaryjnosc i koszty utrzymania

 

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

 

Ja mam 3.0d i mi spala srednio 7.5 litra, znajomy ma 2.0d i pali mu 7, z ta roznica, ze ja wyjezdzam sobie na autostrade i zasuwam wciaz 180 km/h i bez probelmu spala mi tak w granicach 8 litrow, a on nie moze sie do tej predkosci prawie rozpedzic i auto mu pali jak smok. Jesli wciaz chcesz jezdzic w miescie to moze 2.0d to dobry pomysl, natomiast na trasi to padaka. Moze 3.0d to nie jest jakis pocisk jak np 4.4 l :D, ale calkiem dobrze sie odpycha. Wydaje mi sie, ze jest on idelanie zgrany do tego auta. Nigdy nie odczuwasz ze brakuje Ci mocy. Ogolnie bardzo fajny silnik.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie zapominajamy o skrzyni automatycznej GM w e39 530d - wada fabryczna konwertera... :lol:

 

pojawiajaca sie niewiadomo skad woda pod nogami pasazerow z tylu

 

...ale tak w ogole to przyjemny samochod :dance:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
pojawiajaca sie niewiadomo skad woda pod nogami pasazerow z tylu

 

sprawdź mate-wygłuszenie pod tapicerka drzwi, musi byc solidnie przyklejona , zwłaszcza na dole

Opublikowano

Tak sie składa że posiadam od tamtego roku 520d sedana a kupiłem przed miesiącem 530d touringa,więc moge coś powiedziec na temat spalania.Choc wrażenia z jazdy są napewno na korzyśc 530d(osiągi,moc,

mniej słyszalny silnik w wewnątrz,słychac tylko ciche mruczenie)to w spalaniu lepiej wypada 520d średnio 1 litr na 100 kilometrów.Najnizszy wynik na kilkuset kilometrowej trasie po kraju to 5.35litra dla 520d i 6,5 litra dla 530d przy podobnych warunkach i bardzo lekkiej nodze.

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano
No tez napisalem, ze w miescie oszczedniej 520d ale na trasie niestety juz nie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Ja nie napisałem że 520d mniej pali tylko w miescie!Po 3.0d do niemiec jezdzilismy

520d i w drodze powrotnej jadac na dwa auta 900 kilometrów przy predkosciach 130-160 srednio,520d spalił 6 a 530d 7 litrów.

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano
Ja nie napisałem że 520d mniej pali tylko w miescie!Po 3.0d do niemiec jezdzilismy

520d i w drodze powrotnej jadac na dwa auta 900 kilometrów przy predkosciach 130-160 srednio,520d spalił 6 a 530d 7 litrów.

I uwazasz, ze ten litr ON roznicy przy roznicy mocy kilkudziesieciu KM to duzo?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
pieknie dziekuje za wszystkie wypowiedzi.

 

mam jeszcze jedno pytanie.

 

czy warto ładowac sie w silnik 3.0d czy pozostac przy 2.0d

pare razy na rok wyjezdzam do rodzinki kilkaset km, a pozatym tylko do pracy, sklepu itp (ok 20 km dziennie)

 

Reasumujac... jakie realne spalanie przy dosc oszczednej jezdzie osiagne przy 2 i 3 l pojemnosci, oraz jak wyglada awaryjnosc i koszty utrzymania

 

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

 

Ja mam 3.0d i mi spala srednio 7.5 litra, znajomy ma 2.0d i pali mu 7, z ta roznica, ze ja wyjezdzam sobie na autostrade i zasuwam wciaz 180 km/h i bez probelmu spala mi tak w granicach 8 litrow, a on nie moze sie do tej predkosci prawie rozpedzic i auto mu pali jak smok. Jesli wciaz chcesz jezdzic w miescie to moze 2.0d to dobry pomysl, natomiast na trasi to padaka. Moze 3.0d to nie jest jakis pocisk jak np 4.4 l :D, ale calkiem dobrze sie odpycha. Wydaje mi sie, ze jest on idelanie zgrany do tego auta. Nigdy nie odczuwasz ze brakuje Ci mocy. Ogolnie bardzo fajny silnik.

 

Stane w obronie 2.0d bo z tego co czytam na forum jest do tego silnika duza nieprzychylnych opinii, zwlasza ze strony ludzi ktorzy nigdy nie mieli nic wspolnego z tym motorkiem. Nie zgodze sie z tymi opiniami, oczywiscie co do niezajechanego silnika. Sam jezdze 2.0d. W cyklu mieszanym spalanie wychodzi 6 l co do rzekomych 180 km/h; bez problemu jest ta predkosc osiagana, maks 210. Auto ma podobna dynamike jak Passat 1.9TDI 96KW i do normalnego jezdzenia w naszych polski warunkach w zupelnosci wystarcza. A co do twierdzenia ze auto jest za ciezkie do mocy jaka posiada. 2.0d od 3.0d wazy o skromne 135 kg i zawsze bedzie to mialo jakis przeklad na spalenie.

 

2.0d wcalenie nie jest takim zlym motorkiem jak go wiekszac uzytkownikow na forum go przedstawia. Jezeli stawiasz na ekonomie i rozsadne osiagi, szczerze polecam.

 

P.S.

 

|spalanie| |zasieg w km na zbiorniku|

|trasa| |miasto| |mieszany| |trasa| |miasto| |mieszany|

 

E39 2-EDYCJA E39 520d 4,7 7,8 5,8 1489 897 1206

E39 2-EDYCJA E39 530d 5,6 9,7 7,1 1250 721 985

E39 2-EDYCJA E39 530dA 6,3 11,8 8,3 1111 593 843

Opublikowano

mi jakos nic nie rdzewieje :D

jedyną wadą e39 jest chyba mało miejsca z tyłu, ale to jest zmartwienie pasażerów :mrgreen:

Opublikowano

jedyną wadą e39 jest chyba mało miejsca z tyłu, ale to jest zmartwienie pasażerów :mrgreen:

A dla mnie jest malo miejsca z przodu. Duza konsola srodkowa robi swoje i jest mi ciasno.

Co do miejsca z tylu, to rzeczywiscie przy 5 osobach podrozowanie z tylu jest uciazliwe, ale przy 4 jest ok.

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jedyną wadą e39 jest chyba mało miejsca z tyłu, ale to jest zmartwienie pasażerów :mrgreen:

A dla mnie jest malo miejsca z przodu. Duza konsola srodkowa robi swoje i jest mi ciasno.

Co do miejsca z tylu, to rzeczywiscie przy 5 osobach podrozowanie z tylu jest uciazliwe, ale przy 4 jest ok.

 

z tylu jest malo miejsca, to fakt

 

z przodu dla mnie jest ok, czytalem, ze bmw specjalnie zaprojektowalo kokpit w ten sposob (zajmujacy duzo miejsca), aby czuc sie w nim jak w bolidzie - pewnie lekka przesada, ale ja przy sportowych fotelach nie narzekam...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Zauważyłem ze w 3.0d czestą usterką jest awaria wtryskiwaczy (zwarcie do masy) a 2.0d nagle słabnie i zaczynają się przeprawy z turbiną pompą VP 44 przed commonrailem . Wersja m47n z kolei analogicznie do 3.0d ma problem z wtryskami . Natomiast zaden z tych silników nie przyjechał z uszczelką albo głowicą do roboty nie trafił sie żaden z awarią układu chłodzenia . Ale to moje osobiste refleksje związane z pracą przy tych silnikach . Może ktoś gdzieś robił już glowice w takim silniku ???
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.