Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy, dzisiaj wieczorkiem postanowiłem zdjąc kawałek mostu by zobaczyc co jest w środku. Rozkrecam po malutku i nagle odkreciłem śróbke z taką blaszką. Czyszcze ta blaszke bo z pod błota i rdzy nie mogłem się domyslic do czego to ona moze byc. Okazało sie ze jest to tabliczka znamionowa a na niej duzymi literkami " S 3,15 1442 " Okazało się ze mam tak zwaną szpere, i teraz tu moje pytanie. Olej jaki zlałem to ewidentnie smoła. Najprawdopodobniej szpera poszła się gonic. Ale zobaczymy. Po rozebraniu mostu wszystko idealne. Zebatki cymes, rzadnych popodcieranych elementów zero opilków. Niestety jazda wygląda koszmarnie. Gdy wchodze w jaki kolwiek zakret 90 stopni cos wali w tylnym zawieszeniu. A po podniesieniu auta do góry oba tylne koła krecą się identycznie. To mnie skłoniło do rozbiórki mostu. Mysle ze się cos zaklinowało i teraz mam szpere 100 procent. Czuc takie jakby przeskakiwanie koła. Co się mogło stac i czy da się cos z tym zrobic. Jutro zaleje go swiezym olejem moze to pomoze a jak nie to rozbiore to dziadostwo na czesci pierwsze i zobaczymy. AAA jaki olej wlac do tego mostu? Jak cos mam zdjecia mojego rozebranego mostu. Moze się to komus przyda to podesle na email bo tu nie potrafie.
Opublikowano

Koła kręcą się w tę samą stronę właśnie dlatego że masz szperę i tak ma być, wcale nie znaczy to że jest coś zablokowane czy uszkodzone. Te 25% zaszperowania wystarczy byś miał problem z zatrzymaniem jednego koła gdy kręcisz drugim... Olej musi byc specjalny do mostów ze szperą, inny niż do zwykłych, wchodzi ok 1,7l z tego co pamiętam.

Co do stukania i przeskakiwania to sprawdź półosie a właściwie przeguby bo mi się coś zdaje że tu właśnie leży problem...

www.turboBMW.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koła kręcą się w tę samą stronę właśnie dlatego że masz szperę i tak ma być, wcale nie znaczy to że jest coś zablokowane czy uszkodzone. Te 25% zaszperowania wystarczy byś miał problem z zatrzymaniem jednego koła gdy kręcisz drugim... Olej musi byc specjalny do mostów ze szperą, inny niż do zwykłych, wchodzi ok 1,7l z tego co pamiętam.

Co do stukania i przeskakiwania to sprawdź półosie a właściwie przeguby bo mi się coś zdaje że tu właśnie leży problem...

no to dziwne bo ja tez mam 25% szpere i np. dwa tygodnie temu nakladalem nowe kola i widzialem jak mechanik poruszal wlasnie prawym tylnym kolem do przodu a lewe w tym czasie krecilo sie do tylu. to jak z tym jest?

Opublikowano
Jeżeli tylne koła po uniesieniu auta kręcą się w tę samą stronę to jest szpera, jeżeli w przeciwną to szpery brak lub jest już totalnie zużyta. saku82pl albo masz uszkodzoną szperę albo tylko blaszkę z napisem "S"
www.turboBMW.pl
Opublikowano
Panowie jaki olej wlac? na forum doczytałem sie ze castrol SAF-XF czy ewentualnie moze byc SAF-XJ. Jakie sa ceny? Byłem dzisiaj w jednym sklepie i nie ma nic takiego. Zaproponowano mi jakis do mostów LSD do JEEP Cheroki ale to kosztuje 190zł/L :duh: Co tam wlac? i gdzie kupic?
Opublikowano

Castrol SAF-XF lub oryginal BMW - castrola SAF -XF ciezko kupic - u dystrybutora maja go juz tylko w opakowaniach 60l...

 

Cena oryginalu to okolo 100zl za litr - taki ostatnio kupuje.

 

Tez tak mialem ze w samochodzie ktory kupilem - przy zakretach o 90stopni cos jakby "walilo w zawieszeniu" a z zawieszeniem wszystko bylo ok. Po wymianie oleju w dyfrze na nowy (oryginal ASO - niecale 200zl) te odglosy zniknely calkowicie - jest cisza. Szpera dziala - tak ze jest jeszcze szansa ze twoja szpera bedzie zyla tylko nie wlej tam przypadkiem zwyklego oleju przekladniowego.

 

W zasadzie nie masz wyboru Castrol saf-xf lub oryginal.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
jezeli to jest faktycznie przekladniowy 75W140 to bedzie ok

 

Jak kolega brus_ik wyżej napisał nie ma żadnego odstępstwa w przypadku BMW ze szperą to tylko Castrol SAF-XF lub oryginalny BMW.

Nie ma innej możliwości.

 

Paweł

Opublikowano
jezeli to jest faktycznie przekladniowy 75W140 to bedzie ok

 

Jak kolega brus_ik wyżej napisał nie ma żadnego odstępstwa w przypadku BMW ze szperą to tylko Castrol SAF-XF lub oryginalny BMW.

Nie ma innej możliwości.

 

Paweł

 

wszedzie tylko castrol, castrol i castrol

czy jedyna firmą ktora produkuje syntetyczny olej do przekladni ze szpera jest tylko castrol ? :mad2: :evil:

 

swiat nie konczy sie na produktach castrola, ktore swoja droga sa bardzo dobre, ale stanowczo przereklamowane...

Opublikowano

 

wszedzie tylko castrol, castrol i castrol

czy jedyna firmą ktora produkuje syntetyczny olej do przekladni ze szpera jest tylko castrol ? :mad2: :evil:

 

swiat nie konczy sie na produktach castrola, ktore swoja droga sa bardzo dobre, ale stanowczo przereklamowane...

 

:clap: dokładnie jak pisze KSU, ważna jest specyfikacja oleju i jego jakość a nie to na jaką literkę zaczyna się nazwa producenta oleju. Castrol ma monopol na olej do szper? coś nowego....

www.turboBMW.pl
Opublikowano
... a nie to na jaką literkę zaczyna się nazwa producenta oleju.

 

.. albo kto komu ile dal w lape zeby dany produkt byl ZALECANY przez producenta :mrgreen:

Opublikowano

Jakie tu rzeczy ludzie wypisują to łapy opadają...

 

Olej do zeszperowanych dyfrów castrola to saf-xj, do nabycia w większości aso bmw, trzeba mieć pojemnik /1,7L/ bo odlewają z beczki, tak w sklepach w detalu nie występuje. Oczywiście może być olej innego przyzwoitego producenta, tylko musi być na opakowaniu napisane, iż nadaje się do dyfrów z lsd.

 

Oczywiście jak ktoś myśli że ma szperę i mu się koła kręcą w odwrotnych kierunkach to powinien przestać śnić, koła muszą kręcić się w jednym kierunku i stawiać dość duży opór.

 

pzd.

Opublikowano
No u dało sie kupic olej, niestety tylko Castrol SAF-X podobno jest wielozakresowy a tez o specyfikacji 75w- 140. Czy ten olej moze byc? mam mozliwosc zwrotu.
Opublikowano
Panowie juz troche zgłupiałem. Przesledziłem wszystkie tamaty z archiwum odnosnie mostów i szpery. Teraz juz nie wiem co wybrac. Jedni piszą ze olej do szpery to Castrol SAF-XJ i tylko taki!!!! A inni ze moze byc zarówno SAF-XJ oraz CASTROL SAF-X !! To w koncu jak to jest? Czy ten olej SAF-X (bez J) tez się nadaje? Jest bardziej dostepny na rynku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.