Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W mojej pieknej 320 d pojawil sie problem. Mianowicie po wylaczeniu silnika wiatrak od klimatyzacji non stop pracuje. Jedyna mozliwoscia aby nie ladowac co raz akumulatora jest odlaczanie go przy kazdym postoju. Czy ktos wie co moze byc przyczyna takiego zachowania samochodu? z gory dzieki i pozdrawiam.

Opublikowano
Zaczałbym od sprawdzenia przekaźnika, który mógł się skleić. Potem pomyślimy dalej.
Kai
Opublikowano
jedyne przekazniki jakie znalazlem to te pod maska po prawej stronie (patrzac od frontu) pod czarna obudowa. sa dwa. slyszalem ze po wyjeciu ktoregos z nich wiatrak powinien przestac dzialac. wyjalem kazdy z osobna i oba na raz i wiatrak nadal dziala. jaka moze byc inna przyczyna? termostat? pozdr
Opublikowano

Przekazniki znajduja sie w roznych miejscach, te dwa ktore znalazles pod maska z prawej strony to najprawdopodobniej od DDE i wycieraczek (moga byc jeszcze inne - zalezy od wyposazenia). Ale najwieksze ich 'skupisko' jest za bezpiecznikami - musisz zdemontowac schowek pasazera - glovebox. Jasno zielony, bardziej po lewej stronie jest od klimatyzacji. Ale nie sadze ze to on szwankuje bo klima wogole by nie dzaialala. Wentylator na chlodnicy nie ma oddzielnego przekaznika jego predkosc jest sterowana w sposob ciagly (no prawie) od 5 do 90% przez DDE w zaleznosci od wielu parametrow: tempartura, cisnienie czynika, predkosc samochodu i inne...

Tak wiec, bez podlaczenia do komputera ciezko ci bedzie zdjagnozowac usterke. Moze to byc tylko tylko czujnik temperatury a moze cos w module klimatyzacji.

Opublikowano

a grzeje sie? nie lapie temperatury? nie bardzo widze zwiazek...

Nie jestem pewien, ale chyba w e36 wentylator byl podlaczony do termostatu i mial dwie predkosci obrotowe w zaleznosci od polozenia termostatu - zalaczane przez przekazniki.

Niestety, ale w twoim przypadku jednoznacza odpowiedz to tylko po podpieciu pod komp. Mozesz jeszcze przprowadzic test, na przyklad rano gdy silnik jest zimny. Po wlaczeniu klimy wentelator powinnien sie wlaczyc, ale z mala predkoscia, jezeli od razu kreci na maxa to jest zapisany blad - 100% obrotow jest wlasnie zerezerwowane na takie przypadki (normalnie wiatrak kreci sie od 5 do 95% max obrotow). Co moze powodowac blad :?: trudno powiedziec, njaprawdopodobniej czujnik temperatury lub cisnienia (z naciskiem na to drugie) - to najczesciej pada. Ale 100% pewnosci to po podpieciu do kompa...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.