Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem tu nowy i jestem pierwszy raz posiadaczem BMW zakupiłem 320D 2000r. Touring i :D mam parę pytań a więc:

 

1. Czy ktoś posiada książkę sam naprawiam lub instrukcje obsługi jeżeli by ktoś miał to prosiłbym o przesłanie mi na e-maila: [email protected]

 

2. nie działa mi jeden xsenon jaki by był koszt naprawy możliwe że to tylko zarówka jak to najlepiej sprawdzić i ewentualnie jakie najlepiej żarówki kupić ( o jakiej mocy itp. )

 

3. Silnik jeździ dobrze ładnie się zbiera ale jak wcisnę pedał gazu to kopci czarnym dymem czego to może być przyczyna ? a auto ma przejechane 192tyś

 

4. A czytałem już wiele postów i zauważyłem że dużo posiadaczy tego modelu radzi wymienić jakąś odme ale nie wiem co to jest i jak się fachowo zapytać w sklepie z częściami

 

Dzięki a zarazem witam w święcie BMW

:mrgreen: :dance:

Opublikowano
Co do dymienia przy pelnym otwarciu przepustnicy, to jest to raczej normalne. Nawet nowe samochody z najnowszymi wersjami common-raili przy porzadniejszym depnieciu dymia na czarno.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
A powiedzcie mi jaki najlepiej olej zalać niektórzy mówią że 10W40 a myślę że lepiej kupić 5W40 przystosowany popompowtryskiwaczy ale mogę się mylić więc jestem w kropce ? :?:
Opublikowano
A powiedzcie mi jaki najlepiej olej zalać niektórzy mówią że 10W40 a myślę że lepiej kupić 5W40 przystosowany popompowtryskiwaczy ale mogę się mylić więc jestem w kropce ? :?:
Opublikowano

książki "sam naprawiam" do E46 jeszcze nie ma i przez jakis czas raczej nie będzie

 

co do oleju, to oczywiście najlepiej lać taki, jak poprzednio był lany (patrz książka serwisowa, plakietki pod maską, informacje uzyskane od poprzedniego właściciela)

nie wiem jaki masz przebieg, ale ponieważ masz stosunkowo nowe auto, to raczej śmiało możesz lać olej o najlepszych dopuszczalnych parametrach - na oleju nie powinieneś oszczędzać

piszę raczej, bo nie wiem jaki masz przebieg

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Cześć

Ja tylko ogólnie w kwestii olejów.

Zalecam ostrożność w doborze olejów do silników diesla z pompowtryskiwaczami.

Trzeba bardzo dokładnie sprawdzić czy olej spełnia wymagania producenta pojazdu.

Pompowtryski są bardzo czułe w kwestii olejów, użycie niewłaściwego (czytaj niezalecanego) skraca żywotność tych elementów układu wtryskowego.

Dodatkowo w nowych modelach BMW (szczególnie silniki diesla) oleje są zazwyczaj przystosowane do dłuższych przebiegów i oczywiście niskooporowe.

 

Pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie pompowtryskiwacze!!!!!!! Co wam się fora porąbały??? :mrgreen: :duh: To nie klub VW!!!! To są silniki common-rail. A dla rocznika 2000 to była chyba jeszcze pompa rotacyjna czy jak to się tam nazywa. Jeśli co to mnie poprawcie.

 

Ja jeżdzę na 0W-40 Mobil1. A BMW zaleca Castrola chyba o parametrze 5W-40 albo 0W-30. Skoro to jest silnik z 2000r to klasa wg BMW LL-01. Na stronie Castrola jest pomocnik jaki dobrać olej do danego silnika.....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jak masz 200 tkm i nie masz pewnosci co było wczesniej to zastanów sie czy nie zalac półsyntetykiem 10w-40. Jest to rozwiązanie chyba najbezpieczniejsze. A jeśli na 100% wiesz ze jeździł na pełnym syntetyku to 5w-40 chyba byłby odpowidniejszy!.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

a pół syntetyk nie powinien zaszkodzić bo nie wiem czy tam jest pompa czy tak zwane pompowtryskiwacze

 

a jeszcze szukam odpowiedzi na pytanie

 

2. nie działa mi jeden xsenon jaki by był koszt naprawy możliwe że to tylko zarówka jak to najlepiej sprawdzić i ewentualnie jakie najlepiej żarówki kupić ( o jakiej mocy itp. )

Opublikowano
Jak masz 200 tkm i nie masz pewnosci co było wczesniej to zastanów sie czy nie zalac półsyntetykiem 10w-40. Jest to rozwiązanie chyba najbezpieczniejsze. A jeśli na 100% wiesz ze jeździł na pełnym syntetyku to 5w-40 chyba byłby odpowidniejszy!.

 

Nawet instrukcja obslugi mowi ze do silnika w e46 (niezaleznie od tego czy samochod ma przejechane 20tys km czy tez 200tys km) nalezy wlewac tylko i wylacznie olej syntetyczny .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej:

Ja mam 190tys. i dwa dni temu zalałem syntetyk Castrol Edge Sport 0W40 - taki jak poleca strona www.castrolOlej:

Ja mam 190tys. i dwa dni temu zalałem syntetyk Castrol Edge Sport 0W40 - taki jak poleca strona: http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3175 dalej: „Dobierz olej do swojego samochodu” a dalej dasz sobie rade.

 

Dymienie przyczyn kilka: od nieszczelności w dolocie, przepływki, uszkodzonego EGR (sterowania), odpowietrzenie skrzyni korbowej.

 

Twój silnik to ani pompowtryski ani CR tylko pompa rotacyjna VP44.

 

Czyszczenie elektrozaworów i nie polecane przeze mnie czyszczenie odpowietrzenia skrzyni korbowej (Breather) w linku http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=358702#358702, opis jak to zrobić również jest w dziale „Przydatne linki”.

 

Tak, że wszystkie informację są na TYM forum i nie ma potrzeba podawać linków do innych portali!

 

Xsenon: zamień żarówki miejscami i będziesz wiedział czy to żarówki! Typ: trzymaj się serii, nie warto eksperymentować, cena: wiadomo Allegro!

Opublikowano

Jak będziesz miał wydeptany silnik z przebiegiem 200 tkm też full syntetyk? Nie sądzę! Poza tym co za różnica czy to będzie syntetyk czy pół syntetyk? Na mój gust przy tym przebiegu (jeśli autentyczny) to różnica jest niewielka- i tak jak jest silnik dobry kolejne 200 tkm kulniesz a półsyntetyk Ci w tym nie przeszkodzi. Jak będzie silnik wymęczony to pełnym syntetykiem pogorszysz a nie polepszysz. Olej sie powinno lać według potrzeby silnika a nie według zasady! Tak ja uważam. A co do firm produkujących oleje (no mże poza lotosem :D ) to różnice są tak minimalne ze nie ma sie co zastanawiać czy shell, mobil, castrol... każda firma podaje w instrukcji żeby lac taki czy inny nie ze względu na jego WYJATKOWE właściwości a ze względu na umowę podpisaną miedzy korporacjami.

Ja mam kulnięte 300 tkm. Niby silnik bez zarzutu ale nie zalałbym juz syntetykiem- mam teraz pół syntetyk i jeździ. Poza tym nie napisałem co jest najlepsze, ale jakie argumenty należałoby -moim zdaniem- rozpatrzyć.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Witam jestem tu nowy i jestem pierwszy raz posiadaczem BMW zakupiłem 320D 2000r. Touring i :D mam parę pytań a więc:

 

1. Czy ktoś posiada książkę sam naprawiam lub instrukcje obsługi jeżeli by ktoś miał to prosiłbym o przesłanie mi na e-maila: [email protected]

 

2. nie działa mi jeden xsenon jaki by był koszt naprawy możliwe że to tylko zarówka jak to najlepiej sprawdzić i ewentualnie jakie najlepiej żarówki kupić ( o jakiej mocy itp. )

 

3. Silnik jeździ dobrze ładnie się zbiera ale jak wcisnę pedał gazu to kopci czarnym dymem czego to może być przyczyna ? a auto ma przejechane 192tyś

 

4. A czytałem już wiele postów i zauważyłem że dużo posiadaczy tego modelu radzi wymienić jakąś odme ale nie wiem co to jest i jak się fachowo zapytać w sklepie z częściami

 

Dzięki a zarazem witam w święcie BMW

:mrgreen: :dance:

 

na wikszosc pytan masz odpowiedz wiec napisze tylko o xenonach bo przerabialem temat

po pierwsze zobacz czy ci ksenon poprostu nie sewieci czy mroga jesl;i nie siweci sprawdz podlacznie i zarowke np jak nie jestes pewnie zmien na przemian .

Jesli mroga to jest problem z przetwornica lob z kompem .

ale raczej przetworbica pada. Wyszytko dostaniesz na allegro do aso sie nawet nie wybieraj bo maja cale koplety lamp po 2,5 tys netto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza tym co za różnica czy to będzie syntetyk czy pół syntetyk?

Jak by nie było różnicy to by się od początku do końca życia auta jeździło na mineralny i byłby raz na zawsze spokój z takimi dylematami. Widocznie ma lepsze właściwości smarne/czyszczące/zachowuje smarność w wysokich temperaturach a co najważniejsze możesz na nim przelatać wydłużony okres między przeglądowy który masz w BMW.

 

Zalałeś półsyntetykiem i teraz będziesz bronił swojego zdania – typowe.

kolejne 200 tkm kulniesz

Możliwe, że jak byś latał na pełnym to pojeździsz i 400 kkm.

 

Olej sie powinno lać według potrzeby silnika a nie według zasady!

Tylko jak na 100% poznać jego potrzeby, które nie są adekwatne do przebiegu.

 

Co do różnic w olejach. Ja bez napisu na oleju LL-01 (względnie LL-04) nie przelatałbym 22000 czy tam 24000km.

 

Piszesz, że nie ma różnic między producentami a ja znam opinię, że ludzie boją się kupować oleju rozlewanego w Polsce… itd. milion mitów i pomówień.

 

Wiadomo, że BMW podpisało umowę z Castrolem i tylko to polecają ale generalnie jeździłem w poprzednich autach na Castrolu i jest dobrze.

 

Nie gadam o olejach bo się zawsze wkurzę;).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie ma lepsze właściwości smarne/czyszczące/zachowuje smarność w wysokich temperaturach a co najważniejsze możesz na nim przelatać wydłużony okres między przeglądowy który masz w BMW.

 

Jakie wydłużone okresy międzyprzeglądowe? Wg kompa czyli 15tys. :arrow: jeszcze nie udało mi się przejechać więcej niż 15tys. km, a są przecież producenci którzy sugerują okresy między przeglądami 20-30 tys a nawet 50tys km jak mnie pamięć nie myli....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Niepotrzebnie zrobiła sie dyskusja o olejach a miało byc o uszkodzonym Zenonie :D Ale kusi mnie... :) To nie tak ze zalałem i bronię zdania ale zalałem bo przemyślałem- miałem wybór. Co do stanu silnika to faktycznie na oko to sie nie da, ale niekiedy sa przsłanki skłaniające ku zdaniu ze silnik podjechany. Jeśli 7 letni samochód ma 200 tkm to statystycznie 14 latek bedzie miał 400 tkm. Z moim szczesciem to mi prędzej zapier... albo skasuje niż wykulaM KOLEJNE 2 PACZKI :D a TAK DODATKOWO TO PRZECIEż NIC NIE TRWA WIECZNIE! Zastanawiamy sie jaki olej i debaty niestworzone rozprawiamy a jutro sie możemy przekręcić :? myślę ze nie ma co sie rozstrzasac nad drobiazgami. TUDM nawet jak mnie nazwiesz idio.tą to dalszej polemiki w tej kwestii nie podejmę... chyba ze o tym nieszczesnym zepsutym zenonie :lol: :lol: :lol:
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie ma lepsze właściwości smarne/czyszczące/zachowuje smarność w wysokich temperaturach a co najważniejsze możesz na nim przelatać wydłużony okres między przeglądowy który masz w BMW.

 

Jakie wydłużone okresy międzyprzeglądowe? Wg kompa czyli 15tys. :arrow: jeszcze nie udało mi się przejechać więcej niż 15tys. km, a są przecież producenci którzy sugerują okresy między przeglądami 20-30 tys a nawet 50tys km jak mnie pamięć nie myli....

 

No i tym producentem jest BMW i u mnie sugeruję 22000(czy tam 24000), tak jak z resztą pisałem powyżej. Teraz wymieniłem olej i mam 22000 ale nie "oil inspection" a "service insepction" i powiem szczerze, że pewnie czytałem o tym na forum kilka razy co się robi podczas danej inspekcji ale na dzień dzisiejszy nie pamiętam czy się wymienia olej przy "service insepction". Więc zakładam, że mam minimum 22kkm a max. 24000kkm.

 

Zgłębię temat i dam znać :).

 

Filon:

Kusi kusi ;-).

 

Szanuje Twoją wypowiedź jak i wszystkich innych.

Opublikowano
można zrobić tak niech użytkownicy napiszą jaki mają silnik i przebieg oraz jakiego oleju używają i dyskusja się zakończy a wynikiem będzie większość nie chodzi mi o markę tylko o opis ( np. 5w 40 ) :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.