Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem tu nowy i mam powazny problem z moim samochodem jest to

TDS 94r z przebiegiem ok 199000km.

 

Moze zaczne od objaw a dopiero pozniej opisze co bylo wymieniane , naprawiane itd itp...

 

-Samochód strasznie dymi!!! przy dodawaniu gazu zostaje z tylu chmura czarnego dymu! Nie ma w ogole mocy! potrafi zgasnac po dluzszej jezdzie w wysokiej temperaturze (100-150km) . Nie rowno pracuje na wolnych obrotach. Przy dluzszej jezdzie przy predkosciach obrotowych rzedu 1750-1850obr slychac taki metaliczny odglos...(domyslam sie ze to turbo ale ono jest zregenerowane o czym pozniej) Duzo pali ok 12-14l w miescie jezdzac jak paralityk!!!! (komputer pokazuje spalanie 6,9-7,2l!!!!)

-Pali dobrze od strzalu na zimno. Na cieplo od strzalu lub do 1.5sek.

Bierze olej....(najprawdopodobniej bo nie jezdzilem nim duzo bo nie ma jak:(

Slychac wyrazny klekot na wolnych obrotach ( zawory?)

 

A teraz co bylo robione i moje spostrzezenia :

 

Turbo bylo wymieniane 3 razy (regenerowane)2 razy bylo tak ze samochod od 2 tys obr dostawal kopa ale starsznie bralo olej i po jakims czasie od wymiany turbo znowu stawalo sie to samo(tzn zero mocy) teraz mam turbo w ktorym ten dolot nie jest zabrudzony olejem ale znowu nie czuc(tak bardzo) tego kopa tylko slychac swist...

-silnik ma kompresje miesczaca sie w normie

-pompa wtryskowa byla wyjmowana na stol i wg tego co to robil jest sprawna

-rozrzad ustawiony

-kat wtrysku tez

-cisnienia wtryskiwaczy tez

-zrobiona uszcelka pod glowica i splanowana glowica, pompa wody nowa

-pompa plaiwowa w baku nowa

-zawory porobione (nie znam sie dobrze na mechanice ale taki mechanik co mi tam grzebal mowi ze zrobil a jak jest to nie wiem)

-wydaje mi sie nze lepiej chodzi na zimno niz na cieplo zwlaszcza w przedziale 0-2000obr.

 

Prosze o pomoc bo juz naprawde nie mam do niego sily ....

Opublikowano

Dodam ze elektroniczny pedal gazu tez jest ustawiony pod odpowiednie wartości.

Zawor EGR prawdopodobnie tez sprawny ( na diagnostyce komputerowej wychodzi 0 bledow)

Opublikowano

Witam,

 

Ja bym obstawial pompe wtryskowa, to sa typowe objawy nierownej jej pracy. Mi sie dzialo kiedys podobnie (choc nie wtak duzym stopniu). Jak ci pompe wyciagali i sprawdzali to cos pewnie namieszali. Sprawy pompy wtryskowej to ultra precyzyjna sprawa nie kazdy potrafi to dobrze zrobic a wrecz jest naprawde niewielu ludzi, ktorzy potrawia dobrze pompe ustawic, nawet niemcy niechca sie brac za to i kupuja nowe!!.

Podlaczales pod pozadnego kompa?

Jezeli to cos z pompa to w module DDE powinno cos pokazac i wtedy mozesz miec jasnosc. Co do dymienia to disle beda dymily jak im sie wcisnie tylko nie powinno dziac sie to w takim stopniu jak opisujesz.

pozdrw

Opublikowano

Ten gosc to podobno jeden z najlepszych pompiarzy na slasku... zajmuje sie tylko pompami.

Nie wiem jaki byl to komputer na poczatku pokazal kilka bledow m.in cos z polozeniem iglicy ale zostaly one wykasowane i po ponownych polaczeniach bledow juz nie bylo. (kiedys ktos mi mowil ze przez komputer mozna ustawaic w jaki sposob pompa dozuje mieszanke ale tam na pewno tej opcji nie bylo)

Wiem ze diesle dymia ale on po prostu kopci strasznie !!!! oczywiscie najbardziej jak sie wlaczy turbo

Samochod mam rok a jezdzilem moze 2 tyg. Juz do niego nie mam sily...

Opublikowano

stukanie jest przeważnie sprawa lejących wtryskiwaczy. ale jeżeli było ustawiane ciśnienie wtrysku to wadliwe wtryskiwacze powinny być wymienione.

 

a czy przypadkiem nie jest tak ze komp był chipowany i w momencie kiedy regenerowałeś turbo nie zostało ustawione prawidłowo ciśnienie doładowania?

 

bo pompa daje zaplanowana ilość paliwa a powietrza masz za mało.

 

mogę sie mylić ale warto to sprawdzić. sprawdź tez jakie ciśnienie daje turbo, bo może wogóle nie jest ustawione.

Opublikowano

Jak mowilem nie znam sie za bardzo na mechanice chociaz widzac ta co inni robili przy moim samochodzie zdazylem sie troche nauczyc:)

 

Mam wrazenie ze poprzednie turbo bylo "mocniejsze" tylko ze ewidentnie bralo olej;/ to co mam teraz za to wydaje i sie "slabsze" i duzo glosniej gwizdze ( zastanawialem sie nawet nad tym czy zaklad ktory mi to regenerowal 3raz po prostu zatuszowal to w takim stopniu ze gwizdze a nie "daje mocy")

Ogolnie mam wrazenie ze mi zalewa samochod i ze chce jechac ale nie moze jest taki przytlumiony.

u mnie musniesz gaz i juz wydobywa sie czarny dym a co dopiero jak przycisniesz.:)

2 wtryskiwacze zostaly wymienione przy ostatniej wizycie u mechanika (to juz chyba 5)

 

Gdzie moge sprawdzic to cisnienie doladowania? da sie o jakims domowym sposobem?

Opublikowano

ciśnienie jakie daje turbo można zbadać tylko na obciążonym silniku.

 

opcja jest taka ze możesz kopić wskaźnik doładowania , który sie montuje w środku auta /brzydki nie jest/

np taki

 

http://www.allegro.pl/item206444791_wskaznik_smoke_doladowanie_turbo_boost_52mm.html

http://www.allegro.pl/item209966265_wskaznik_cisnienie_doladowania_turbo_boost_smoke.html

 

i to ci juz zostaje jako wyposażenie.

ale zawsze kontrolujesz jakie masz doładowanie i na podstawie tego regulujesz turbo.

inaczej nie wyregulujesz turbo , chyba ze na hamowni.

 

moim zdaniem twój silnik nie ma powietrza.

Opublikowano

Hmm a czy orientujesz sie moze czy ma to jakis wplyw na to straszne dymienie, wysokie spalanie oraz czasami gasniecie po dluzszej jezdzie przy wysokiej temperaturze?

i czy mechanik nie posiadajacy hamowni moze sprawdzic cisnienie doladowania?

 

i takie dodatkowe pytanie czy moge dodatkowo podkrecic swoje turbo zeby samochod ial wieksza moc?

Opublikowano

na dymienie i spalanie na pewno ma wpływ zle ustawione cisnienie doład.

 

mechanik moze sprawdzic jezeli posiada manometr, ktory wepnie w kolektor ssacy, umiesci go w kabinie i pojedzie autem na przejazdzke. - tylko tak.

/ dlatego dalem ci link do manometrów przeznaczonych właśnie do turbo./

 

jeżeli komp nie byl chipowany to nie polecam zwiększać cisnienia doładowania ponad fabryczne nastawy bo grozi to wypaleniem głowicy lub tłoka./wtedy jest za "uboga mieszanka"/

 

jeżeli zdążyło by sie ze miałeś chipowany komp, to obawiam sie ze będziesz musiał jechać na hamownie aby dokładnie zgrac stosunek powietrza do paliwa. bo przy chipie ciśnienie doładowania jest większe.

Opublikowano

Ok porozsylalem moje spostrzezenia do kilku warsztatow na slasku i czekam. Nie wydaje mi sie eby byl chipowany ale zawsze jest jakies ale:)

dzieki za odpowiedz i czekam na kolejne sugestie.

 

Aha a taki metaliczny dzwiek przy 1750obr/na min orientujesz sie moze co to moze byc?

Opublikowano
Jezeli masz tdsa z 93r to nie wierz e masz przejechane 199000 399000 to bardziej realny przebieg . Na twoim miejscu zaczą bym zbierać na uczciwy remont silnika w zakładzie specjalizującym sie w bmw
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano

Heh.....Ja bym zasugerował coś innego, a mianowicje rozrząd. Jeżeli w tym autku nie był wymieniany od nowości to napewno już swoje przejeździł. Może to być zarówno przyczyna nierównej pracy, metalicznego dzwięku, wysokiego spalania, słabej dynamiki. W moim autku po wymianie spalanie spadło silnik zaczoł równo pracować.

 

Radzę profilaktycznie wymienić.

Opublikowano
Nie wiem czy był wymieniany ale na pewno jest dobrze ustawiony bo oststnio mi gosc ustawial. Auto po wyjezdzie od mechanika jezdzilo dobrze prze tydzien a potem znowu zdechlo :cry2:
Opublikowano
piszesz sporo o turbo, może jednak ono jest przyczyną dymienia i braku mocy, skoro robili ci turbo już tyle razy to pewnie nie mają o tym pojęcia i znowu skopali robote??
Opublikowano
Nie twierdze ze to nie moze byc turbo (robili mi to we Wroclawiu w jakims warsztacie specjalizujacym sei tylko turbosprezarkami) ale praca turbo nie ma chyba wplywu na nierowna prace silnika na wolnych obrotach. Obroty trzyma dobrze ale caly drzy.
Opublikowano
To co napisałes to mi tez wyglada na pompe wtryskowa.Ja miałem w moim E39 podobne objawy.Słabo ciagnął,duzo palił,były drgania całego auta po odpaleniu.A mój mechanik stwierdził od razu,ze to pompa jest zle ustawiona(poprzedni mechanik uszczelniał ja i skopał sprawę)Po ustawieniu pompy nie to auto.Tylko,ze on robił wiecej rzeczy.Auto stało na warsztacie trzy tygodnie.Ale warto było.Na spokojnie przejrzał autko,poustawiał wszystko i jak wyjechałem to niepoznałem fury.Przed regulacja pompy chodził jak SDI Volkswagena a po niej jak TDI z chipem.Tak,ze ja obstawiam pompe i turbine.

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Opublikowano

Ja mam auto rok a jezdzilem moze 2 tyg reszte czasu spedzila u "mechanikow" i w garazu dobrze ze mam 2 gie auto bo chyba bym sie zalamal:) W przyszlym tyg oddaje do M-auto zobaczymy czy cos tam poradza...

 

U Ciebei wystarczylo wyregulowac pompe czy kompletnie ja wymieniles? Co bylo regulowane?

Opublikowano
U mnie była tylko wyregulowana.Gosc od którego kupiłem auto powiedział mi,ze ma przestawione wtryski zeby mniej spalała :duh: :duh: :duh: Auto(w automacie) trzeba było najpierw lekko rozpedzic po czym dostawało kopa.Po jakims czasie zauwazyłem wyciek oleju i pojechałem do kolegi mechanika a on stwierdził,ze trzeba uszczelnic pompe.Ale niestety spieprzył mi to.Pojechałem do innego kolegi co na BeeMach zeby zjadł a on odrazu stwierdził,ze mam przestawiona pompe.Jak mój tata odbierał auto od mechanika to omało sie nie rozbił w Zywcu bo auto zaczeło smigac jak rakieta.A spalanie????Na trasie do Pragi zeszło do 6,5 litra na sto.Mam zdjecie bo nie mogłem w to uwierzyc.Przeliczałem na kompie i na pełnym baku.

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Opublikowano
mam nadzieje ze to bedzie tylko regulacja nie winie tego oststniego mechanika bo to naprawde dogry gosc . Zarzeka sei ze pompa jest sprawna i dziala poprawnie (uszcelnial ja) tylko jak ktos wyzej sie wypowiadal nie byla ona ustawiana na komputerze (on mial jakis program co niewiele pokazywal) bo nprawde szkoda mi tego auta :) mi komputer na tempomacie pokazywal 6.9 na trasie ale na prawde jest chyba wiecej :) A skad byl ten twoj mechanik cudotworca:)?
Opublikowano
jak daje za duze dawki to nie znaczy ze jest dobra . Ma trzymac zadaną dawke i kropka . Jak nie tryma stałej dawki to jest głowica szrot
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.