Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kogo obchodzi, co ktoś miał/ma na myśli nikt w nich nie potrafi czytać liczą się fakty. Widzę, że zaczynają się opowieści z krypty typu ja widziałem słyszałem, wydawało mi się :duh:
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie!

Ja mam jedno pytanie, ponieważ zazwyczaj producent zakłada, że przy danym silniku dany pojazd osiąga 100km/h w daną liczbę sekund.

Ma określony moment obrotowy i osiągalna przy nim moc.

Z praktyki zauważyłem, że dane te różnią się zwykle od fabrycznych, jak to jest?

Zazwyczaj osiągi pojazdu są nieco a może nawet i dużo lepsze niż zakłada producent.

Mam 523iA Touring i na benzynie z BP 98 Ultimate osiągnąłem prędkość 240 km/h przy oponach 225/55/16 Pirelli. Na benzynie 95 jeszcze nie próbowałem.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Zazwyczaj osiągi pojazdu są nieco a może nawet i dużo lepsze niż zakłada producent.

??? Różnie to bywa.

 

Mam 523iA Touring i na benzynie z BP 98 Ultimate osiągnąłem prędkość 240 km/h przy oponach 225/55/16 Pirelli.

A katalogowo ile powinno być? A to 240km/h na liczniku to ile jest w rzeczywistości (wg. GPS na przykład)?

Opublikowano

Kurcze pieczone ale nikt nie wypowiedział się co do jednej kwesti mozliwości uturbienia 528i??

Jak to wpłynie na trwałość używanego auta i jakie stworzy problemy i jakie da korzyści

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
wedlug katalogu chyba 2,8 w autmacie w porownaniu z 3,5 w manualu maja praktycznie te same osiągi

 

oj kolego nie wiem z jakie katalogu uzywasz ale jeżeli twierdzisz ( a z twojej wypowiedzi to wynika ) 528iA ma takie osiagi jak 535i to jest w duzym błędzie

528iA 0-100km/h = 8,8s

535i 0-100km/h = 6,9s

:nienie:

sorki pomyliłem się :| chodziło mi o 2,8 w automacie i 2,5 a manualu:) podobne osiągi praktycznie takie same zarówno w katalogu jak i w rzeczywistosci idą równo praktycznie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak dowiedziałem się kiedyś na forum, testy te 0-100km/h i vmax robione są przy konkretnym obciążeniu auta a mianowicie 90% zbiornika paliwa oraz 68kg-ciężar kierowcy i 7kg-bagaż. Nie wiem jakie wyposarzenie jest brane pod uwage, może strandard. Pewnie wykonuje je też kierowca który potrafi optymalnie ruszać z miejsca i przekładać biegi :lol: Więc testy które wykonamy sobie sami mogą się znacząco różnić. :wink:
Pozdr
Opublikowano

Co do funduszy to nastawiam się na rocznik 96 góra 97 bo wyzsze sa droższe albo styrane chcę zadbany a nie interesuje mnie navi ani skóra chcę welur( ojcice w 735 ma skórę nic fajnego przy 30 stopniach w lecie) elektrykę szyb i dachu oraz przynajmniej 4 airbagi kontrole trakcji i climatronic no i manual i to mi starczy

 

Znajomy jakiś czas temu się zastanawiał na sprzedażą swojej 528 96r. Naprawdę piękna i super zadbana. Z tego co pamiętam to była w szarych welurach, poduchy, klimatronik, butelkowo-zielona. Jak byś chciał to mam gdzieś do niego napiar. A i ma założony gaz sekwencyjny KME.

Pozdro

 

PS. 528 to świetny wybór :cool2: Ja już mniejszego silnika nie kupię...

Tomek
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem 523 ia zanim mi ukradli zaraz po nim kupiłem 528 ia

silnik 2.8 jest dużo lepszym rozwiązaniem spalanie jest takie samo a nawet w trasie 2,8 mnie pali / więcej mocy lepsza elastyczność/ ja oba silnik miałem/mam w automacie ale pamiętam że 2,3 jest bardzo głośne wręcz nieprzyjemne na wysokich obrotach jakby silnik się męczył 2,8 pracuje duuużo ciszej i jest moim zdaniem na 100% lepszym wyborem

Opublikowano
Miałem 523 ia zanim mi ukradli zaraz po nim kupiłem 528 ia

silnik 2.8 jest dużo lepszym rozwiązaniem spalanie jest takie samo a nawet w trasie 2,8 mnie pali / więcej mocy lepsza elastyczność/ ja oba silnik miałem/mam w automacie ale pamiętam że 2,3 jest bardzo głośne wręcz nieprzyjemne na wysokich obrotach jakby silnik się męczył 2,8 pracuje duuużo ciszej i jest moim zdaniem na 100% lepszym wyborem

 

Nie to żebym był złośliwy, ale Twoje porównanie jest jak dla mnie wyssane z palca. Tym bardziej że też miałem dobre porównanie, iż auto kupowałem pół roku, wybierając pomiędzy 528 a 523. I jak ktoś mówi że miał 523 i silnik 2,3 to w moich oczach opowiada farmazony... przykro mi, ale ta twoja historia dla mnie to "bajka"... tym bardziej że różnica pomiędzy tymi silnikami jest na prawe nie wielka.... :nienie:

Opublikowano
Miałem 523 ia zanim mi ukradli zaraz po nim kupiłem 528 ia

silnik 2.8 jest dużo lepszym rozwiązaniem spalanie jest takie samo a nawet w trasie 2,8 mnie pali / więcej mocy lepsza elastyczność/ ja oba silnik miałem/mam w automacie ale pamiętam że 2,3 jest bardzo głośne wręcz nieprzyjemne na wysokich obrotach jakby silnik się męczył 2,8 pracuje duuużo ciszej i jest moim zdaniem na 100% lepszym wyborem

 

Nie to żebym był złośliwy, ale Twoje porównanie jest jak dla mnie wyssane z palca. Tym bardziej że też miałem dobre porównanie, iż auto kupowałem pół roku, wybierając pomiędzy 528 a 523. I jak ktoś mówi że miał 523 i silnik 2,3 to w moich oczach opowiada farmazony... przykro mi, ale ta twoja historia dla mnie to "bajka"... tym bardziej że różnica pomiędzy tymi silnikami jest na prawe nie wielka.... :nienie:

 

 

Jak tam chcesz ja głupot nie pisze :naughty: mam pare bmw. 523 kupiłem w 1998 u smorawińskiego rok później mi rąbneli gazem mnie uśpili chu....

silnik w 523 był dużo głośniejszy przy pełnym kick downie i miał duuużo gorszy dzwięk jak by miał z pod maski wyskoczyć na biegu kupiłem 528 też w automacie i silnik chodzi o niebo lepiej może osiągi są na papierze podobne jednak róznica między 523 a 528 jest większa nią między 528 a 530

 

i nie czepiaj się że w 523 był 2494 cm3 nie oto tu chodzi

Opublikowano

choć nie sprawdzałem w serii 5, ale mam już drugą E36 - pierwsza była 323i, teraz jest 328i (czyli mowa o silnikach, o które pyta autor wątku) - mogę napisać tak:

 

 

2.8 - wyraźnie dynamiczniejszy, mocniejszy, lepszy gang,

 

2.5 170 KM - mniejsze spalanie (o około 1 l./100 klm), kiepski dźwięk na wysokich obrotach

radocha z jazdy!
Opublikowano
Miałem 523 ia zanim mi ukradli zaraz po nim kupiłem 528 ia

silnik 2.8 jest dużo lepszym rozwiązaniem spalanie jest takie samo a nawet w trasie 2,8 mnie pali / więcej mocy lepsza elastyczność/ ja oba silnik miałem/mam w automacie ale pamiętam że 2,3 jest bardzo głośne wręcz nieprzyjemne na wysokich obrotach jakby silnik się męczył 2,8 pracuje duuużo ciszej i jest moim zdaniem na 100% lepszym wyborem

 

Nie to żebym był złośliwy, ale Twoje porównanie jest jak dla mnie wyssane z palca. Tym bardziej że też miałem dobre porównanie, iż auto kupowałem pół roku, wybierając pomiędzy 528 a 523. I jak ktoś mówi że miał 523 i silnik 2,3 to w moich oczach opowiada farmazony... przykro mi, ale ta twoja historia dla mnie to "bajka"... tym bardziej że różnica pomiędzy tymi silnikami jest na prawe nie wielka.... :nienie:

 

 

Jak tam chcesz ja głupot nie pisze :naughty: mam pare bmw. 523 kupiłem w 1998 u smorawińskiego rok później mi rąbneli gazem mnie uśpili chu....

silnik w 523 był dużo głośniejszy przy pełnym kick downie i miał duuużo gorszy dzwięk jak by miał z pod maski wyskoczyć na biegu kupiłem 528 też w automacie i silnik chodzi o niebo lepiej może osiągi są na papierze podobne jednak róznica między 523 a 528 jest większa nią między 528 a 530

 

i nie czepiaj się że w 523 był 2494 cm3 nie oto tu chodzi

 

To ja powiem tylko tyle, miałeś "zpanoszoną" 523. Przed zakupem (tak jak pisałem wcześniej) jeździłem kilkoma 523 i 528. Jeśli chodzi o dźwięk silnika jest po porostu identyczny, przy normalnym stanie auta, wydechu. A jeśli chodzi o osiągi to też przesadzasz, bo tak jak i na papierze i w rzeczywistości 528 jest nieco lepsze ale bez przesady! Jedyny aspekt który przemawia za 528 to to że przy wręcz identycznym spalaniu daje nieco lepsze osiągi. Ale tylko NIECO lepsze. Jak kupiłem 523, bo znalazłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz i to było dla mnie ważniejsze niż NIECO lepsze osiągi w zamian za "grata". Ja piszę o wersjach ze skrzyniami manualnymi (automatów nawet nie brałem pod uwagę przy zakupie) I pamiętaj, model 523 ma silnik 2,5 i jak będziesz pisał że ma 2,3 to każdy kto sie oriętuje w tej marce nie będzie brał poważnie tego co mówisz (piszesz)...

 

Pozdrawiam.

 

ps. być może to 523 kupiłeś nowe, tego nie napisałeś wiec mogłem źle zrozumieć ale ja ze swojego doświadczenia podtrzymuje swoją wypowiedź.

Opublikowano
Miałem 523 ia zanim mi ukradli zaraz po nim kupiłem 528 ia

silnik 2.8 jest dużo lepszym rozwiązaniem spalanie jest takie samo a nawet w trasie 2,8 mnie pali / więcej mocy lepsza elastyczność/ ja oba silnik miałem/mam w automacie ale pamiętam że 2,3 jest bardzo głośne wręcz nieprzyjemne na wysokich obrotach jakby silnik się męczył 2,8 pracuje duuużo ciszej i jest moim zdaniem na 100% lepszym wyborem

 

Nie to żebym był złośliwy, ale Twoje porównanie jest jak dla mnie wyssane z palca. Tym bardziej że też miałem dobre porównanie, iż auto kupowałem pół roku, wybierając pomiędzy 528 a 523. I jak ktoś mówi że miał 523 i silnik 2,3 to w moich oczach opowiada farmazony... przykro mi, ale ta twoja historia dla mnie to "bajka"... tym bardziej że różnica pomiędzy tymi silnikami jest na prawe nie wielka.... :nienie:

 

 

Jak tam chcesz ja głupot nie pisze :naughty: mam pare bmw. 523 kupiłem w 1998 u smorawińskiego rok później mi rąbneli gazem mnie uśpili chu....

silnik w 523 był dużo głośniejszy przy pełnym kick downie i miał duuużo gorszy dzwięk jak by miał z pod maski wyskoczyć na biegu kupiłem 528 też w automacie i silnik chodzi o niebo lepiej może osiągi są na papierze podobne jednak róznica między 523 a 528 jest większa nią między 528 a 530

 

i nie czepiaj się że w 523 był 2494 cm3 nie oto tu chodzi

 

To ja powiem tylko tyle, miałeś "zpanoszoną" 523. Przed zakupem (tak jak pisałem wcześniej) jeździłem kilkoma 523 i 528. Jeśli chodzi o dźwięk silnika jest po porostu identyczny, przy normalnym stanie auta, wydechu. A jeśli chodzi o osiągi to też przesadzasz, bo tak jak i na papierze i w rzeczywistości 528 jest nieco lepsze ale bez przesady! Jedyny aspekt który przemawia za 528 to to że przy wręcz identycznym spalaniu daje nieco lepsze osiągi. Ale tylko NIECO lepsze. Jak kupiłem 523, bo znalazłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz i to było dla mnie ważniejsze niż NIECO lepsze osiągi w zamian za "grata". Ja piszę o wersjach ze skrzyniami manualnymi (automatów nawet nie brałem pod uwagę przy zakupie) I pamiętaj, model 523 ma silnik 2,5 i jak będziesz pisał że ma 2,3 to każdy kto sie oriętuje w tej marce nie będzie brał poważnie tego co mówisz (piszesz)...

 

Pozdrawiam.

 

ps. być może to 523 kupiłeś nowe, tego nie napisałeś wiec mogłem źle zrozumieć ale ja ze swojego doświadczenia podtrzymuje swoją wypowiedź.

 

Kupiłem nowe jak każdą jedną kupuję nową nie będę się z tobą spierać bo i 528 i523 to ponton a u mnie jeszcze w leniwcu, ale trochę przesadzasz ze swoją zawziętością rozumiem że masz 523 i supper

Ja ci powiem że pierwszą 3 wziołem w 93 roku od smorawińskiego / z pod Poznania w Wawie nie miał jeszcze salonu / i od tego czasu zmieniam na nowsze większe itd. miałem oby dwa samochody i podzieliłem się mojom opiniom i nie pisz że gupoty pisze bo zaczyna mnie to irytować :evil:

Poraz ostatni piszę ci że 523 ok ale 528 o niebo lepsze no ale coś czuje że trafiłem na zawziętego posiadacza 523, który i tak wie lepiej

 

pozdrawiam

Opublikowano
Nie jestem zawzięty, tylko napisałem jakie ja miałem doświadczenie (odczucia) z tymi dwoma silnikami, dlatego nie podzielam twojej opinii, że 528 jest o niebo lepsza. Bo jak by była to bym nie kupił tej 523 tylko dalej zawzięcie szukał 528 ale nie było takiej potrzeby, gdyż różnica jest niewielka. Być może nasze opinie są różne ze względu na to jakie skrzynie mamy w autach i wtedy 523 noże wydawać Ci się mulaste, wiec nie chce sie kłócić, bo niby po co? Każdy wie swoja i niech tak zostanie. :8)
Opublikowano
Miałem okazję jeździć zarówno 523i jak i 528i, obydwa w manualu i moim zdaniem silnik 2.8 jest sporo lepszy. Przede wszystkim w jest sporo elastyczniejszy i lepiej ciągnie od dołu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.