Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów od razu zaznaczam że znalazłem to i owo na interesujący mnie temat na forum lecz dla mojej głodnej wiedzy checi poznania to za mało:)

Otóż mam problem postanowiłem troche kaski odłożyc i za niecały rok kupić 528i lub 523i ( 540 odpada z powodu spalania choć przyjemność pewnie super)

 

I tu rodzi sie problem bo 523i setkę osiaga w 8,2s a 528 w 7,7 aczkolwiek na forum znalazłem opinie że 528 osiaga 100 w około 8 a więc dziwne ponieważ oznaczałoby że te 0,3 litra 35Nm i 23KM poszło w atmosferę i spalanie??

Podobno tez nie osiaga ona V-max oznaczonej na 240??

Czy użytkownicy posiadający te modele mogliby mi doradfzić jak to się sprawy z tym mają??

 

I czy jest szansa za 22-24000zł kupić zadbany egzemplarz( mam sporo czasu na poszukiwania)

 

A i jakie sposoby można polecić na zwiekszenie mocy w 528 ?? chiptununig, sportowy wydech bez kata?? i co jeszcze może turbo( śmieszny pomysł chyba ale daje to dużo Nm a to podstawa)

 

Pozdrawiam i czekam na duuuużo odpowiedzi

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

wydaje mi się że różnice wynikają jedynie z braku możliwiści dokładnego pomiaru bo co brać za punkt odniesienia ? fabryczny licznik ? nie mówia że oszukuje ale moje 523i powinno wyciągnąć 228km/h a mimo że mam silnik "po przejściach" to nadal rozpędza się według mojego licznika do 240km/h

jak masz możliwośc kupic 528 to się nie zastanawiaj bo warto

Opublikowano

No tez mi się wydaje że 528 to lepszy wybór :twisted:

w końcu większy moment i więcej koni z większej pjemności:)

Więc pewnie bajki że jeździ jak 523i to raczej pobożne życzenia właścicieli 523 ( co nie oznacza że sa gorsze bo w moim obecnym 520i nie mam szans)

 

Zaniepokoiła mnie mała ilość odpowiedzi ludzie piszcie!!!

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Wszystko zależy na jakich laczkach pojedziesz i jak obciążysz auto ale to się tyczy wszystkich modeli. Czytałem zachodnie testy i 528 ma właśnie 7,7 zamiast katalogowego 7,5. 535 powinna mieć 6.9 a wychodzi na 7.5. No i poza tym nie sam sprint do 100 sie liczy, później już przewga tylko się powiększa. 528 to najwieksze 6 cylindrów dlatego spalanie dużo nie odbiega od 520. Jak chcesz moc+ekonomia to celuj właśnie w 528 :cool2:
Pozdr
Opublikowano
No jeżeli już myslisz o chipie, tuningu itp. to rzeczywiście szukaj 528. Ja mam 523 i osiągi dla mnie są wystarczające ale zawsze jest to ale ...mogłem kupic 528 :lol: Najwazniejsze jednak żeby auto było zadbane bo jak kupisz aby kupić to będziesz włosy rwał jeżdżąc po warsztatach
Opublikowano
Mi nie chodzi o to czy coś ten chip da czy nie tylko o podejście chłopaka do sprawy- widać że ma trochę zapędy rajdowe i nie chce się zawieść na osiągach auta. Jak kupi 523 to będzie mu żal że nie wziął 528 bo trochę kucy więcej a jak wezmie 528 to już trochę przystopuje bo dalej to go czeka wiekszy motor i większe koszty- tak mi się wydaje.
Opublikowano
Wszystko zależy na jakich laczkach pojedziesz i jak obciążysz auto ale to się tyczy wszystkich modeli. Czytałem zachodnie testy i 528 ma właśnie 7,7 zamiast katalogowego 7,5. 535 powinna mieć 6.9 a wychodzi na 7.5. No i poza tym nie sam sprint do 100 sie liczy, później już przewga tylko się powiększa. 528 to najwieksze 6 cylindrów dlatego spalanie dużo nie odbiega od 520. Jak chcesz moc+ekonomia to celuj właśnie w 528 :cool2:

 

Nie ma się, co sprzeczać o ułamki sekund, nie umiejętna zmiana biegu i straty mierzymy w sekundach, nie w ich dziesiętnych częściach. Równie ważne są przyspieszenia do 140-160 i 200 km/h ( przynajmniej dla mnie) oraz elastyczność danej jednostki, u siebie wbijam 3 bieg i ruszam jakby nigdy nic. Kec 2.8 silnik to nie jest największa 6 cylindrówka montowana w modelu E39, montowane były również 3.0.

Opublikowano
Jeżeli Zdzira pisze o 523 i 528 a nie 525 i 530 to zakładam że cenowo celuje w roczniki przed liftem a tam 528 to najwyższa 6-cylindrówka. A że nie tylko sprint do 100 sie liczy czyli szczebelki aż do vmaxa (większego :norty: ) na większej pojemności osiągniesz wiele szybciej napisałem :wink: No i oczywiście skrzynia manual bo inaczej następne 1,5 s do 100 i 2 litry paliwa w tył :roll2:
Pozdr
Opublikowano
Mogę jedynie dodać, że kilka lat temu jeździłem E39 528 gość miał założone koła 18" przód 245 tył 285 i mimo tych kapci nieźle do wyrywało jak na tamte lata :mrgreen:
Opublikowano
W 2.8 podstawowa sprawa do wsadzenie kolektora od m50b25. Potem moze CAI i wydech. Do tego program i jakies 220KM moze wyskoczy. Dalsze zabawy to pewnie GT i inne walki, podobno niektorym sie udaje dobic do 250KM.
Opublikowano

No właśnie myślę o jakimś dobrym programie i może sportowy wydech bez kata ale kolektor raczej zostanie ten sam wałki napewno

Moc jaka mnie interesuje to 215koni ze 300NM

 

Na peewno nie będzie kapci typu 245 czy 285 bo to przesada

 

No i manula zdecydowanie nie bedzie za mnie samochód decydował na którym biegu jadę :mrgreen:

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Jak chcesz wymieniać wydech to proponuje go zmienić raz z kolektorem wydechowym na rurowy. Sam bym u siebie chętnie zmienił jakbym miał wolny tysiączek.
Opublikowano

tez zastanawiam się nad zmianą na 528i , ewentualnie jak by się trafila 535i tylko zastanawiam się ile litrów (jesli chodzi o spalanie ) będzie dzieliło te 2 modele , i jak będzie z częsciami czy są w podobnych cenach czy jest już widoczna różnica

a co do tego ze 523i jest wolniejsze od 528i to nie ma zadnych wątpliwosci

(kumpel kupil 523i i zrobilismy maly sparing no i jego autko zdecydowanie wymięka z moja 325i , takze 2.8l nie będzie mialo zadnych problemow)

Opublikowano

tez zastanawiam się nad zmianą na 528i , ewentualnie jak by się trafila 535i tylko zastanawiam się ile litrów (jesli chodzi o spalanie ) będzie dzieliło te 2 modele , i jak będzie z częsciami czy są w podobnych cenach czy jest już widoczna różnica

 

jeżeli chodzi o części to od modelu 535 i w góre sa już inne i drozsze...

a co do spalania 528 a 535 to juz V8 i róznica bedzie znacząca....

 

miałem ten sam problem czy 528 czy 535 a trafiła się igła 535 w m pakiet i jestem ZADOWOLONY!!!!

------- /// M ---------
Opublikowano

528 jest chyba najlepszym wyborem jesli chodzi o kompromis miedzy ekonomicznoscia a radoscia z jazdy.

Ciezko znalesc 528 ktora nie zamknie licznika :D

Opublikowano

 

miałem ten sam problem czy 528 czy 535 a trafiła się igła 535 w m pakiet i jestem ZADOWOLONY!!!!

 

a zakładales gaz do twojej maszynki ???

Opublikowano
Powiem tak, nie jest juz tak bardzo istotne czy kupisz 523 czy 528. Osiagi beda bardzo podobne, wiadomo ze roznica bedzie ale nie az tak duza zeby sobie lamac glowe, a w Twoim przypadku majac stosunkowo nie duze finanse na auto to kieruj sie raczej stanem i historia auta. Wiem ze fajnie miec skore, navi, mocny silnik..... ale wierz mi, potraktuj to jako drugorzedna sprawe. Najpierw ma byc "zadbany egzeplaz" czy to 523 czy 528. Latwiej bedzie ci znajsc zadbana 523 za ta kwote ale warto poszukac, bo moze sie trafic i warta uwago 528 ale one z regoly sa troszke drozsze, raczej lepiej wyposazone ale i takze wiecej jest "zmeczonych" egzeplazy. Tak wiec szukaj auta z nieduzym przebiegiem i zadbanego, bo inaczej moze Ci sie odechciec BMW jak zapomozesz sie "panocha" .
Opublikowano

Co do funduszy to nastawiam się na rocznik 96 góra 97 bo wyzsze sa droższe albo styrane chcę zadbany a nie interesuje mnie navi ani skóra chcę welur( ojcice w 735 ma skórę nic fajnego przy 30 stopniach w lecie) elektrykę szyb i dachu oraz przynajmniej 4 airbagi kontrole trakcji i climatronic no i manual i to mi starczy

 

wolę chyba jednak 528i bo spalanire to prawie żadna różnica a nie bedę miał dylematu czy może jednak 528 jest lepsze jka kupie 523:)

 

A wyzszy model przed liftem to 535 a tam jest V8 autamat i złopei o 2 litry więcej a osiagi podobne do manuala 528 więc nie będzie problemu czemu go nie wybrałem

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
he ja nie wiem jak to jest,, wiem tylko tyle ze z kolegi 528iA czyli w automacie moje 523i w manualu szło równo i wedlug katalogu chyba 2,8 w autmacie w porownaniu z 3,5 w manualu maja praktycznie te same osiągi, natomiast 2,8 w manualu jest napewno zrywniejsze mialem okazje sprawdzic i powiem ze jest bardziej zrywne nie wiem jak ze spalaniem ale chyba duzo nieodbiega ponad norme w porownaniu z 2,3. Jak coś to bierz 2,8 :mrgreen: ale tak naprawde to zwroc uwage na stan auta techniczny na silnik skrzynie itp bo co ci z mocy skoro autko bedzie zamulone i trza bedzie wkladac ciagle cos w samochod zeby to jeździło
Opublikowano
wedlug katalogu chyba 2,8 w autmacie w porownaniu z 3,5 w manualu maja praktycznie te same osiągi

 

oj kolego nie wiem z jakie katalogu uzywasz ale jeżeli twierdzisz ( a z twojej wypowiedzi to wynika ) 528iA ma takie osiagi jak 535i to jest w duzym błędzie

528iA 0-100km/h = 8,8s

535i 0-100km/h = 6,9s

:nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.