Skocz do zawartości

Piszczenie w silniku sprezarka klimatyzacji czy cos innego??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pytanie poniewaz od kilku dni z silnika dobiega glosne piszczenie/rzezenie. Wczoraj bylem na nabiciu klimatyzaji i mechanik powiedzial mi ze to moze byc sprezarka od klimatyzacji zatarta bo sa problemy z cisnieniem w ukladzie(jest za wysokie), rury od klimy sa cieple(a powinny byc zimne) klimatyzacja natomiast dziala calkiem dobrze. Dzisiaj zauwazylem ze to nie dobiega od sprezarki tylko raczej ze srodka silnika i cichnie momentalnie w momencie dodania gazu, wystarczy tylko lekko wcisnac pedal i jest cisza???? Ma ktos pomysl co to moze byc i czy moge z tym jezdzic.
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano

Jeżeli chodzi o piski, to sprawdź w jakim stanie masz mechanizm przeniesienia napędu na pompę klimy a w szczególności pasek wielorowkowy i rolkę napinacza. Cichniecie przy zwiększeniu obrotów powoduje napięcie paska i zmniejszenie tendencji do ślizgania. Fachowcy wymienili mi rolkę napinacza, koło pasowe z pompy klimy i mało brakowało, ze wymienili by napinacz. Ale wtedy wymieniłem pasek (ok. 30 zł) i jak ręką odjął.

 

A jeżeli chodzi o ciepełko to przewodów klimy to radzę nie jeździć do nabijaczy tylko do serwisu klimy. Większość nabijaczy zna się klimie jak świnia na gwiazdach i potrafi jedynie podłączyć przewody. Miałem podobny kłopot. Dopiero wizyta w serwisie pokazała, ze ze względu na to, że poprzedni właściciel praktycznie nie dbał o klimę, to w przewodach zastał się olej (czy inne smarowidło) powodując że przewody były gorące i klima miała słabą wydajność. Przepłukali, sprawdzili szczelność, nabili gazem z dodatkiem UV i gotowe :)

 

A czy możesz tym jeździć... na to pytanie uzyskasz autorytatywną odpowiedź chyba jedynie w serwisie klimy jak zobaczą co jej dolega.

Opublikowano
co do tego paska to masz racje, ma "ubytki" psiknalem go wd40 i juz jest troche lepiej ale dalej swiszczy, nie sprezarka, tylko bardziej ze srodka (tam gdzie pasek sprezarki laczy sie z silnikiem). Teraz mam dylemat bo musze3 czekac na zwrot kasy za nabicie klimy(bo jest na gwarancji) i nie wiem czy jechac do serwisu, zrobic i czekac na kase, czy poprostu oddac im auto na pare dni i niech zrobia na swoj koszt. W sumie auto bylo w serwisie na poczatku czerwca i dzien pozniej mialo zrobione badania techniczne. I dziwne ze nie sprawdzili czy klimatyzacja jest nabita. Ehh.... BMW - Bedziesz Mial Wydatki :-D Mam nadzieje ze wszystkie problemy wyjda w okresie gwarancyjnym bo pozniej to kaplica jesli chodzi o koszta.
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano

WD40 do paska ? No cóż... teraz to pewnie będzie mniej piszczał ale raczej dlatego, że WD40 jest tłuste i pasek ciszej ale za to bardziej się ślizga ;)

 

Jeżeli mówisz, że pasek ma "ubytki", to już się kwalifikuje na wymianę - mój piszczący wyglądał idealnie ale widać było, że kliny na nim już trochę zmieniły geometrię z zaokrąglonych (tak jest na nowych paskach) na lekko kanciasty (wyrobiony pasek).

 

Co do ciśnienia w układzie, to ile Ci nawciskali gazu? Do tego silnika powinno wejść 1250 g.

 

A bez włączonej klimy też piszczy? Jeżeli pisk idzie z okolic koła pasowago na wale to może być też coś z drugim paskiem, do alternatora, pompy wody i wspomagania.

 

Jest jakiś spray do pasków zmniejszający ich uślizg. Myślę, ze jak podjedziesz do jakiegokolwiek warsztatu to powinni coś takiego mieć i próbnie psikąć na pasek. Jak pisk ustanie to nie ma co sie wahać tylko wymienić :)

Opublikowano

hmmm.... WD40... nie rób tego nigdy...to nie do tego...

co do pasków... jeśli są ubytki... to nie zastanawiaj się tylko wymień... koszty nie są nie wiadomo jak duże...

ja miałem dobre paski i powymieniałem wszytko dla zasady gdfy kupiłem auto... Jak CI peknie wkoncu pasek od alternatora i pomp... to wtedy wydatek moze byc duuuzo wiekszy niz ich wymiana

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mama male pytanie otoz znalazlem nr czesci czyli tego paska i chcialbym go zamowic, ale w sklepie w ktorym go sprzedaja w opisie nie ma ani slowa ze ten pasek pasuje do 728!! Niby nr czesci sie zgadza ale nie wiem czy ten pasek sie nadaje.

Link do paska i opisu

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GE22&mospid=47508&btnr=11_2263&hg=11&fg=18

 

Link do sklepu

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E39-A-C-FAN-BELT-NEW-OEM-CONTI-11281437450_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33600QQihZ019QQitemZ290111282586QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
jeżeli jest to real foto... i to jest ten pasek.. .to bedzie pasował na 100% ... potrzebujesz pasek wielorowkowy 5K długość 86.3 ... i ten taki jest...
http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Witam!

wczoraj wymienilem paski od alternatora/pomp wodnej i klimatyzacji, ktore podejrzewalem o to, ze wywoluja ten paskudny pisk. Paski owszem powiny zostac wymienione bo byly spekane ale piszczenie nie ucichlo!!.

Przysluchiwalem sie i jestem na 90% pewien ze to piszczenie dochodzi z okolic alternatora. Piszczy wted jak auto stoi na "P" lub "D"+hamulec, jak wlacze klimatzacje to piszczenie staje sie glosniejsze. Czy to moze byc oznaka padajacego alternatora???

E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
Witam!

wczoraj wymienilem paski od alternatora/pomp wodnej i klimatyzacji, ktore podejrzewalem o to, ze wywoluja ten paskudny pisk. Paski owszem powiny zostac wymienione bo byly spekane ale piszczenie nie ucichlo!!.

Przysluchiwalem sie i jestem na 90% pewien ze to piszczenie dochodzi z okolic alternatora. Piszczy wted jak auto stoi na "P" lub "D"+hamulec, jak wlacze klimatzacje to piszczenie staje sie glosniejsze. Czy to moze byc oznaka padajacego alternatora???

 

 

rolki oczywiscie tez wymieniles... dwie od duzego paska i chyba jedna od malego od klimy:?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
oczywiscie .... nie, nie wymienilem. Ku* czyli to rolki moga piszczec?? Nie pomyslalem o tym, a te barany w warsztacie mi nic nie powiedzialy. A jesli to tylko wina rolek to moge z tym jezdzic? 15 sierpnia jade do polski czyli jakies 1500km "na raz" i wolalbym ze wzgledu na jakosc i cene zmienic to w polsce. Nie wiem tylko czy dojade bo nie chce mi sie niewiadomo ile placic za naprawe.
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
w rolki mozesz psiknac wd40, jak przycichnie to do wymiany, na diagnoze paskow polecam mydlo, najlepiej rozmiekczyc woda i nakladac na pasek pedzlem, jesli przestaje piszczec to .... do wymiany. czesto handlarze tak robia przed sprzedaza , pomaga na jakis tydzien.
Opublikowano

Sprawdź też czy napinacz dużego paska płynnie się porusza. Ponieważ znajduje sie centralnie względem wszystkich kół na jakich pracuje pasek łatwo można źle identyfikować źródło pisków.

Napinacz na początku ruchu powinien stawiać dość porządny opór jednak ustępować przy mocniejszym naciągnięciu. Mogło sie zdarzyć, że ktoś za mocno go dokręcił lub sprężyna napinacza się blokuje w wyniku zasyfienia lub przyrdzewienia a wtedy nawet na nowych rolkach pasek może piszczeć. Sprężynę można w razie czego spróbować przywrócić do stanu używalności przy użyciu WD-40 i/lub smaru do łożysk a śruby mocujące poluzować i dokręcić tak żeby napinacz dał radę płynnie pracować.

Anomalie alternatora podejrzewał bym raczej w przypadku jak piski pojawiały by się przy zwiększeniu poboru prądu czyli przy włączeniu dużej ilości odbiorników: wszystkie światła, dmuchawa, zabawa szybami itp. Tutaj możesz sie posiłkować testem 9 pokazującym napięcie w układzie.

Opublikowano
Anomalie alternatora podejrzewał bym raczej w przypadku jak piski pojawiały by się przy zwiększeniu poboru prądu czyli przy włączeniu dużej ilości odbiorników: wszystkie światła, dmuchawa, zabawa szybami itp. Tutaj możesz sie posiłkować testem 9 pokazującym napięcie w układzie.

 

Jak mam "p" to czasem nie piszczy a jak wlacze klimatyzacje to zaczyna swierczec jak orkiestra.

 

 

 

w rolki mozesz psiknac wd40

A jak troche dostanie sie do alternatora albo gdzies indziej to nic sie nie stanie?? Bo to jest chyba latwo palne?

 

 

No coz pozostaje kombinowanie, mam nadzieje ze nic zlego sie nie stanie i dam rade zrobic na tym co jest tak ze 2500km (bo napinacza napewno juz tutaj nie zmienie... no chyba ze nie bede mial wyjscia).Ehhh... te BMW.

E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
psiknalem wd40 i jak reka odjal .... dopiero jak wlaczylem klime, dmuchawy, podgrzewanie siedzen itp. zaczelo, wiec juz wiem ze to rolki blee..... . I raczej powinienem spokojnie do polski odjechac, w razie czego kupie sobie ubezpieczenie. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
E38 735iA Sport Individual 99`

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.