Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Audi ma co najmniej jedna rzecz, ktorej nie ma ani Mercedes, ani BMW: bardzo udana konstrukcje stalego napedu na 4 kola w postaci Torsena.

 

Panfil mylisz się.

Zarówno bmw jak i mercedes mają stałe napędy 4x4 z planetarnymi układami plus blokada. Jest to rozwiązania w 100% porównywalne z układem typu torsen. Nawiasem mówiąc planetrane układy miały takie kultowe auta jak escort cosworth czy impreza.

Aha, te napędy były montowane w bmw do e46 włącznie, ostatnie x'sy są już w znacznej mierze oparte na elektronice, podobnie 4matic w mb, taka jest przyszłość niestety albo stety. Pamiętać należy, że obecnie jakaś połowa audi quattro /np a3, tt/ to nie torsen tylko rozwiązania oparte na haldexie.

 

pzd.

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mpowerek, mnie chodzilo o to, ze Audi OBECNIE ma Torsena, a BMW i Merc stosuja cos na ksztalt Haldexa.

Inna sprawa, ze za nazywanie Haldexa Quattro Audi ma u mnie przerabane :duh: .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Meloniok dzieki choc troche za wyjasnienie tego co mialem na mysli...

 

zle chyba zrozumielismy sie...

 

pierwsze co do turbiny... chodzilo mi o to ze wstawienie turbiny to MOIM zdaniem ( jak ktos tego nie rozumie patrz definicja w slowniku polskim) to pojscie na latwizne... BMW pokazalo ze przez wiele lat potrafi robic swietne silniki bez sztucznego doladowania i wykrecania dzieki temu mocy... wiadomo postep idzie do przodu wiec czas przyszedl na nich... Myle sie ? chyba nie tak bardzo... i niech nikt nie obraca kota ogonem...

 

wszytsko ma swoje za i przeciwko...

 

nie uwazam Audi ze zle auta... ale ta marka jakos nie mogla sie odnalezc... Merc zawsze slynol z limuzyn samochodow luksusowych... BMW mialo zalozenie tworzyc szybkie sportowe limuzyny... a Audi ? jakos nie widze dokladnej polityki tej firmy... oporcz nastawienia sie na jedno zeby pokonac tylko BMW... wykrecic wiecej koni bardziej wyposazycz auto... itd.

 

nie neguje tej marki mi ona osobiscie nie przypada do gustu... lubie auta z charaktere i tyle...

 

pisanie ze liczba nadowrnych tunerow moze swiadczyc ze jest duzo do poprawy... zostawie bez komentarza...

 

no wlasnie czym jest ten przycisk... ? czy czasami nie czyms co wprowadzilo BMW ?

 

miala byc luzna rozmowa... a moja wypowiedz zostala natychmiastowo zaatakowana... nie wiem tak bardzo ugodla kogos ?

 

a swoja droga nie ma wiekszego bez sensu jak zakladanie takiego tematu na tym forum...

 

a nie wyskakujcie z liczba koni itd.. bo to dziecinne... wiadomo przeciez ze dobre auto charakteryzuje wiele innych rzeczy patrz trakcja...

pozdrawiam jak kogos urazilem przepraszam...

Opublikowano

Kolego eqs, nie miałem zamiaru Cię atakować swoimi wypowiedziami, bo forum służy jedynie do wymiany opinii a nie obrzucania się inwektywami ;) Sam zresztą wolę BMW od Audi.

Z tym, że Audi nie ma określonego kursu - polemizowałbym. Piszesz, że starają się tylko przebić we wszystkim BMW - no ale czy BMW nie robi tego samego? I Mercedes? Na tym cały ten biznes polega, aby stworzyć produkt lepszy, niż konkurencja, mocniejszy, lepiej wyposażony. Audi wypuściło RS4 o mocy 420 KM, a BMW? M3 o mocy... 420 KM ;) BMW też kiedyś nie produkowało luksusowych serii 7 ale chciało odebrać część tortu Mercedesowi i im się to udało. Dołączyło do nich Audi z modelem A8 (bo V8 to tylko, mówiąc prawniczym żargonem, "usiłowanie" :D). O tym, że Audi może być pozycjonowane w klasie premium obok Merca i BMW świadczy głównie jakość wykonania produktu (sprawdzone organoleptycznie ;) ), a ta akurat cecha jest zupełnie porównywalna w tych trzech markach.

 

Co do sportowych tradycji Audi - już się wypowiadałem, mogę jeszcze najwyżej dorzucić, że Auto Union (protoplasta Audi) rządził na torach wyścigowych już przed wojną. Takie rzeczy też wpływają na wizerunek marki, nie sądzisz?

 

Co do turbiny - mnie nie interesuje, jakie patenty wsadzili inżynierowie pod maskę, skoro działają one bez zarzutu. Aczkolwiek im mniej ruchomych części w silniku, tym lepiej :D

Pozdrawiam.

Opublikowano

kolego maaaad13 i o to wlasnie mi chodzilo... wyrazilem wlasna opinie i chodzilo mi o to zeby uslyszec co sadza inni na ten temat... dzieki Tobie poszerzylo mi sie pole widzenia na marke jaka jest Audi...

 

mojego posta nie nalezy czytac jako atak albo calkowite negowanie audi... ja napisalem tylko to co uwazam moim zdanie za niesmak w audi... i nic wiecej...

 

wole BMW i nie bede tego ukrywac... jak dla mnie ma poprostu wiecej argumentow jakie do mnie przemawiaja... i cech jakie mi odpowiadaja...

 

w przeciwnym wypadku jezdzilbym z 4 kolkami na grillu a nie smiglem na masce ;)

 

a i maaaad nie chodzilo mi o to ze Audi nie ma tradycji sportowych itd... nie wnikam w to... chodzilo mi o samo hmm sciagniecie odgapienie wizerunku przekazu jakim jest opcja M (ja mam M ty masz S) albo my mamy terenowki X to my zrobimy Q

 

a wracajac juz tak do iDrive jakos wszyscy uwazaja to za porazke a wiekszosc firm wprowadzilo to w swoja produkcje tylko pod inna nazwa... (w tym Audi) i tu postawie jedno pytanie... tak naparwde ile z Was mialo stycznosc z tym systemem ? ja mialem i uwazam recenzje o nim za grubo przesadzone... dla kogos ktos pracuje przez pare godzin dziennie z komputerem stycznosc z iDrive nie jest zadnym wyzwaniem...

 

P.s. milo zobaczyc ze poziom kultury na forum jest na tyle wysoki ze nie potepia sie calkowicie drugiej marki... ( no moze za paroma przypadkami patrz kolega od "cpunow")

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a wracajac juz tak do iDrive jakos wszyscy uwazaja to za porazke a wiekszosc firm wprowadzilo to w swoja produkcje tylko pod inna nazwa... (w tym Audi) i tu postawie jedno pytanie... tak naparwde ile z Was mialo stycznosc z tym systemem ? ja mialem i uwazam recenzje o nim za grubo przesadzone... dla kogos ktos pracuje przez pare godzin dziennie z komputerem stycznosc z iDrive nie jest zadnym wyzwaniem...

 

Bo za pisanie recenzji biorą sie parapety dla których zrozumienie instrukcji obsługi lodówki jest wyzwaniem, a najczęściej wychodzą z założenia, że instrukcji w ogóle nie trzeba czytać bo po co.

Opublikowano

raczej masz racje...

 

jak ktos sklada litery a do tego jak zobaczy instrukcje obslugi ( jej grubosc ) do popada w depresje...

 

problem z opanowaniem myszki w kompuetrze, wtorny analfabetyzm i do tego brak podstaw ang... daje taka a nie inna perspektywe patrzenia na udogodnienia

 

nie uwazam takich programow jak "jazda probna" za wyznaczniki w ocenie samochodu... ale bylo przykladnie widac ze facet ktory ma troche pojecia o komputerze nauce itd bez problemu uzwal iDrive...

Opublikowano

kiedys czytalem to iDrive ze to beznadziejnie skomplikowane ,ze po co to komu i totalna porazka BMW, jak sie okazalo po paru minut wejsciu do samochodu jest to beznadziejnie proste :lol: raptem kilka opcji na krzyz, a tak na powaznie to to pokrętło to super sprawa, bardzo wygodna oblsuga samochodu. Jak sie okazalo pozniej mercedes czy audi zastosowali podobne rozwiazanie , mialem okazje w audi zobaczyc to pokretlo i wydaje mi sie ze o wiele bardziej intuicyjne jest idrive w bmw.

 

To samo sie tyczy wszystkich ktorzy krytykowali te sterowanie moca w m5 te p400 itd. itd. ze to niby jest tak ze na swiatlach moze ktos cie wyprzedzic za nim to ty to wszystko wlaczysz. Za duzo naogladali sie top gear, wlaczysz raz na p500 lub p500 sport i masz tyle mocy ile chcesz juz zawsze, na swiatlach wciskasz w ulamku sekundy przycisk M i dostajesz kopa w plecy a reszta samochodow z tylu

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
Wczoraj pokazali RS6 580KM , mialo zjadac emki i okazauje sie ze ma do 0-200 w 14,9 sekundy , a najzwyklejsze M5 ma 0-200 w 13,9 sekundy. Masa 2025 kg i naped quattro troche zepsulo ten samochod, chociaz klient rs6 to raczej starszy wiekowo gosc ktory lubi jezdzic automatem, quattro moze mu pomoze ale na zwirze a nie na autostradzie :mrgreen:
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
ale o czym my tu mowimy...

 

silniki audi nie dorastaja bmw... trzeba pamietac jedna rzecz... e60 nie ma turbin a to kolosalna roznica...

 

wiec nie wiem kto tu cpa puchatek...

:duh:

 

 

:duh: :clap: :clap: :doh:

Opublikowano

co zlego niektorzy widza w turbo? wiele kultowych aut bylo/jest turbodoladowanych. nie ma w tym nic 'sztucznego', jedna z wielu drog do celu.. pomijajac cala rzesze innych samochodow, to dyskredytujac turbodoladowanie obraza sie zarowno samo bmw, a juz totalnie np alpine...

 

jak ktos mowi ze bmw dopiero teraz sie ruszylo temat benzynowego turbo to polecam siegnac przed lata 90... np '02 lub e23

 

dobrym ruchem audi wg mnie jest nacisk na nadwozie kombi w RSach

 

Wydaje mi sie ze RS6 jest produkowane nie przez samo audi (jak ma to miejsce w S6) tylko przez firme Quattro GmbH. Wiec równie dobrze mozna byloby postawic tu jakas ALPINE (chociaz nie wiem czy on aby miała jakies szanse bo nie znam jej danych).

zarowno audi jak i bmw i mercedes maja niezalezne firmy robiace modele sportowe. o ile dobrze kojarze to z bmw jedynie e39 M5 byla robiona w fabryce bmw a nie M.

Opublikowano
Ja do turbo nic nie mam. We współczesnych samochodach efekt turbo dzury prawie nie występuje więc jazda nimi jest ciekawsza niż wolnossącymi. Jakościowo obie firmy są porównywalne więc bardziej bym patrzył na wygląd samochodu a tu zdecydowanie wygrywa Audi. Do tego dodamy napęd 4X4 i temat się zamyka.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

dokładnie nie należy zapominać że to przecież BMW pierwsze wypościło seryjny samochód z turbiną (1973 rok i model 2002 turbo), denerwując tym bardzo porsche które też miało już gotowy model TURBO i chciało by on był pierwszy :twisted:

poza tym BMW obecnie też chwali się silnikami z turbo (nawet dwoma turbo) i na pewno nie są to złe silniki

Opublikowano
Ja do turbo nic nie mam. We współczesnych samochodach efekt turbo dzury prawie nie występuje więc jazda nimi jest ciekawsza niż wolnossącymi. Jakościowo obie firmy są porównywalne więc bardziej bym patrzył na wygląd samochodu a tu zdecydowanie wygrywa Audi. Do tego dodamy napęd 4X4 i temat się zamyka.

 

Tyle że wygląd to kwestia gustu, w USA BMW 7 sprzedaje się doskonale, a A8? Hmm...

Co do napędu quattro - nie kwestionuję jego użyteczności w trudniejszych warunkach drogowych, ale jak już tu ktoś napisał - nowe układy napędu 4x4 BMW nie pozostawiają wiele do życzenia. Co do sprawności układów jezdnych w normalnych warunkach drogowych - patrz czasy okrążeń na Nurburgringu i porównaj wyniki Audi i BMW (są tu gdzieś na forum). To samo tyczy się silników - wejdź na stronę http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/ i policz, ile nagród zdobyło Audi, a ile BMW. No, to teraz możemy zamknąć temat :D

Opublikowano
dokładnie nie należy zapominać że to przecież BMW pierwsze wypościło seryjny samochód z turbiną (1973 rok i model 2002 turbo), denerwując tym bardzo porsche które też miało już gotowy model TURBO i chciało by on był pierwszy :twisted:

poza tym BMW obecnie też chwali się silnikami z turbo (nawet dwoma turbo) i na pewno nie są to złe silniki

 

nie chodzi ze sa zle... wiadomo mowiimy teraz glownie o E90...

 

Mi chodzilo glownie o to ze ktos porownal M5 z RS6 i ze M5 calkowicie sie chowa...

 

tylko z tego co mi sie wydaje... to silnik M5 ma juz troche czasu... i nie jest silnikiem turboladowalnym... w przeciwienstwie do silnika RS6... a to chyba dosc istotna roznica... prawda ?

 

jezeli sie myle to niech ktos mnie poprawi...

 

nikt nie mowi ze silniki turbo sa zle... bo maja swoje zalety (dlatego pewnie BMW zdecydowala sie znowu na taka konstrukcje) ale napewno latwiej jest zaprojektowac mocny silnik z turboladowaniem...

Opublikowano

Ciekawy temat, wiec i tez sie wtrącę.

Ktoś już tu słusznie napisał: że jak ktoś szuka komfortu to bierze Merca, sportowego pojazdu-BMW, a jak ktoś sie nie może zdecydować, jest nijaki, bierze Audi (bo ceny bardzo zblizone). Ja kupując auto zawsze stawiałęm na wygląd, to 80% wartosci auta(ale wspołmiernie z silnikiem) i juz marka nie ma dla mnie takiego znaczenia> Do dziś łezka sie zakreci jak widze zadbane 635i, Calibrę, matowe E30, Capri i marka nie ma tu takiego znaczenia, niestety Audi nigdy do nich nie należało...

A stały naped na 4 koła to nawet nie ma znaczenia w jakim aucie (Audi, SUbaru, Lancer Evolution) po kilku strzałach ze sprzegła rozsypuje sie, a czasem trzeba poszaleć:)

TAk na marginesie: w zeszłym roku to BMW w klasie Premium sprzedało nawiecej aut 4x4:)

Opublikowano
Puchatek26, jezeli masz dokumenty z Niemiec, to w briefie masz wpisana moc silnika.

Ja mam w briefie do ACS-a wpisane 240 koni - latwo mozesz sprawdzic, ile MTM wyciskal z tego silnika.

 

 

w brifir jest wpisane cos takiego: vermogon : 162kW czy vermogen,czy cos takiego :doh:

Zreszta ,sam jestem ciekaw ,ile tak naprawde tu jest koni. W piatek wybieram sie na hamownie,bo dokonalem paru malych zmian :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.