Skocz do zawartości

XENONY prosze o porade!


Rafcio 523i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam e-39 523i 96r. lampy sa bez soczewek,od pewnego czasu zastanawiam sie nad zamontowaniem zestawow xenonowych z allegro,pisza tam ze wystarczy wyrzucic stare zarowki,wstawic zarniki zamontowac przetwornice i wszystko zadziala!Montowal ktos z was juz cos takiego?Jaki jest efekt na lempie bez soczewki?Słyszalem ze po wymianie pali sie na desce rozdzielczej sygnalizacja spalonej zarowki(niby moze ale nie musi ponoć).Powiedzcie czy to prawda i jesli tak czy da sie to jakos w tani sposób ominac.Dodam tylko ze mam maly komp.

Pozdrawiam!

BMW e-39 523i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w regulacji ECE R99 nic nie pisze na temat spryskiwaczy ani na temat regulacji wysokości świecenia - dlatego nie zgadujcie lub nie piszcie gł.....

 

po prostu lampy a dokładnie szkła reflektorów nie spełniają wymogów dla instalacji lamp gazowo-wyładowczych - gliniarz dokładnie wie co pisze na szkle halogenowym a co na szkle od xenonu - no tak się składa że też jestem w posiadaniu tej wiedzy, choć nie jestem pałą

 

:twisted2:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba znow wywolam wojne ;-)

lampa ma homologacje, xenon tez, zaraz ktos sie odezwie ze lampa ma homologacje razem ze zrodlem, a to bzdura bo jak spali sie zarowka osram co byly seryjnie to wkladajac zarowke philips tez tracisz homologacje !!! bo obie te firmy maja rozne homologacje. producent lampy nie moze przewidziec jakie zarowki beda produkowane w przyszlosci.a jak wlozysz h1 zolta ?? tez ma inny numer homologacji. gdyby tak bylo zarowka byla by integralna czescia lampy i wymiana polegala by na wymianie calego zespolu swietlnego, homologowanego razem ze zrodlem swiatla.

podobnie jest w reflektroach R4 (iles) , nie pamietam, ale te przed H4, sa takie np w starych cinquecento, tam homologacja jest na zarowki R4, a jednak Hella posiada w swojej ofercie zarowke h4 w cokole R4 i malo tego ta zarowka ma homologacje , wiec wkladajac ja do reflektroa bez h4 tracisz homologacje???? podstawa to prawidlowo wyregulowane swiatlo na przyrzadzie, a o tym decyduje diagnosta. to co jest zrodlem swiatla , czy h4, czy xenon czy ognisko to jest bez roznicy. swiatlo ma oswietlac prawidlowo.

obowiazek spryskiwaczy i samopoziomowania dotyczy TYLKO nowych aut, tak jak zaglowki i pasy w tyle. byly auta na poczatku produkcji xenonow ktore tych gadzetow nie mialy.

 

jesli ktos twierdzi inaczej (bo przeciez ja moge sie mylic) to bardzo prosze przytoczyc konkretne przepisy a nie opierac sie na wiedzy z auto swiata. ta gazeta to jedna wielka reklama piszaca artykuly sponsorowane.

Edytowane przez flash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flesh - ale Cię poniosło !! to jak będzie piękny słoneczny dzień to nie włanczaj świateł mijania a policjantowi jak Cie ztrzymie powiedz że nie świecisz bo to światła z homologacją NA NOC I NIE BĘDZIESZ ICH STOSOWAŁ W INNYM CELU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reflektor niestety ma homologację nie na konretną żarówkę (osram , narwa) tylko na żarówkę np. halogenową 55wat i jak wsadzisz sobie 100watową to policjant ma prawo kazać Ci ja z reflektora wyjąć i pokazać mu ją i wtedy albo przy nim wsadzisz takie jak mają być albo biere dowód i jeśli niemasz przy sobie tych wymaganych to masz mandat i zabiera dowód , a druga opcja jest taka że nie będzie chciał oglondać żarówki tylko powie że od tego jest diagnosta i od razu weznie dowód a przegłond kosztuje 100zł

a co do cinqeczento to że sobie wkładali halogenowe to wcale nie oznaczało że to legalne mimo że one są w sprzedaży to tak jak z antyradarem kupić go legalnie możesz ale w aucie go wozić nie możesz nawet jak by był w pudełku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reflektor ma homologacje na zarowke max 55W wiec zarowka 35 W nie powoduje utraty homologacji. wszystkie argumenty o poziomowaniu i oczyszczaniu dotycza wyposazania nowych aut. to czy mozna zamontowac do lampy h7 jej nowszy technologicznie odpowiednik nie jest usankcjonowane prawnie wiec nie jest zabronione. skoro i lampa i palnik maja swoje homologacje, po ich zamontowaniu kolor, jasnosci i ilosc sie zgadza z warunkami przedstawionymi w kodeksach , reflektor da sie wyregulowac to w czym problem???

 

p.s. faraon, nie lubie tego forum, nie chce nilkogo urazic, ale poziom tam panujacy potwierdza tylko moja opinie o tej grupie spolecznej.

 

p.s.s. rozumiem ze chinczycy robia cos czego nie wolno montowac, ale to ?? - http://www.allegro.pl/item208768756_philips_xenon_xenony_ksenon_ksenony_hid.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam kumpla z inspekcji drogowej , oni mają regularne szkolenia a kodeks drogowy zna na pamięć

szczerze mówiąc to normalny człowiek nie czyta wszystkich dzienników ustaw na co dzień ale co do konkretnego reflektora i konkretnej do niego żarówki to zawsze wydawało mi się to tak oczywiste że się nad tym nie zastanawiałem , pewny jestem tego że auto jest homologowane w całości i w razie poważnego wypadku będzie kontrolowane na zgodność z homologacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajan tak podpowiada logika.Ja osobiscie jestem na"nie"jesli chodzi o samodzielne przerabianie fabrycznego oswietlenia.Nawet przy uzyciu homologowanych podzespolow.Mam swiadomosc tego ze jest wielu fachowcow ktorzy potrafia zrobic bezpieczne i profesjonalne oswietlenie,ale jest tez sporo "dlubaczy"ktorzy z profesjonalnych materialow skleca"bmobe drogowa"Wystarczy jeden domorosly szpec zeby wyslac nas na drzewo lub do rowu oslepiajac nas swiatlami.Moze lepiej zostawic to firmom ktore fachowo dokonaja zmian dajac nam gwarancje bezpieczenstwa.Wiaze sie to z kosztami ale niestety przyjemnosci kosztuja.

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale technologia idzie do przodu, sa nowe zrodla swiatla, HID, LED .... o wiele doskonalsze od zarnikow wolframowych.

od postepu technologicznego sie nie obronisz. jesli nie chcesz zmieniac to przeciez nikt ci nie kaze, podobnie bylo z 3 swiatlem stopu, najpierw karali za posiadanie a potem auta fabrycznie montuja. czy jesli sam zamontujesz 3 swiatlo stop w aucie ktore go nie mialo to zrobisz zle?? byle by bylo to zrobione porzadnie, wyregulowane na stacji diagnostycznej na przyzadzie a nie na oko na bramie garazowej

 

kazda naprawa blacharsko lakiernicza jesli sie ja wykonuje inaczej niz poprzez wymiane calego elementu bez spawania moze miec wplyw na zachowanie sie auta przy wypadku i rowniez mozna powiedziec ze jesli ktos naprawial progi lub nadkola moze tracic homologacje, nie popadajmy w paranoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flash Zgoda pod warunkiem ze jest to zrobione solidnie i fachowo.Kto i jak ma tego dopilnowac ?Poczytaj co czasem ludzie potrafia wykombinowac.Jak zalatwiaja kontrole techniczne.Masakra.Do czasu kiedy ktos tego nie ogarnie wole nie spotykac 200konnych maszyn z oswietleniem ala pan Kaziu,ustawionych na drzwiach stodoly z drucikami lub sznurkiem bo cos do czegos nie dokonca pasowalo a na przegladzie znajomy znajomego za stowke udaje ze nic nie widzi.Masz wiele racji i podales dobry przyklad ze swiatlem stopu.Przyponij sobie jednak jak wiele z tych wynalazkow wygladalo.Widzialem np czerwone lampy przeciwmgielne pod tylna szyba.Malo przyjemny widok.A jaki efekt :mad2: :mad2:

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie jest problem tego ze xenony wolno czy nie wolno montowac tylko olewania diagnostow. sam osobiscie prosilem zeby mi na przegladzie ustawil swiatla (bo wiem ze prawe drogowe swiecilo po lisciach zamiast na droge) a diagnosta przejechal przyzadem po 4 lampach w czasie max 15 sek twierdzac ze jest ok. dopiero jak mu powiedzialem ze mu odpale na flache jak sie postara i ustawi prawidlowo to sie przejal. przeciez na corocznym przegladzie diagnosta ma obowiazek sprawdzic wszystkie swiatla, ustawienie przednich , nawet jak jest hak to trzeba sprawdzic czy dziala prawidlowo gniazdo, ale po co. jesli chodzi o ksenony jestem jak najbardziej za, ale stanowczo jestem przeciwnikiem swiecacych spryskiwaczy itd. kiedys ktos napisal ze jak by tak zamiast naszych diagnostow wpuscic chlopakow z TUV niemieckiego tak 80% samochodow trzeba by wyzlomowac. cos w tym jest. prawidlowo ustawiony ksenon wcale nie jest gorszy od rozregulowanego H4. trzeba tepic i represjonowac wraki, wynalazki ala zenon, rainbow xenon h4 i inny chlam chinski ktory sam w sobie oslepia bo o ogniskowej producent zapomnial.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze sie zgadzamy: nie problem czy modernizowac tylko kto i jak to zrobi.Ciekawi mnie strona prawna zagadnienia.Choc moje xenony sa fabryczne spryskiwacze i autopoziomowanie tez :dance:

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flash - ZWRACAM HONOR JEST LUKA PRAWNA !!!!!!!!!! kumpel inspektor mówi że od kilku już lat ani policja ani diagności nie sprawdzają jakie sie ma żarówki a o wyjmowaniu ich na drodze niema mowy ! możesz wsadzić nawet świeczki byle by były ustawione prawidłowo ! Moim zdaniem jest to chore tak jak cały chory jest nasz kraj ! ale jako ciekawostka powiedział że oni spotykają się z odwrotnym działaniem po prostu ludzie do reflektorów xenonowych wkładają zwykłe żarówki !!!!!!!! no i mówi że ten stan prawny nie szybko się zmieni bo ponoć "wszystkim jest na ręke"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi to stwierdzic ale chyba mam szczescie ze wyjechalem w odpowiednim czasie z kraju.Ale cyrk :duh: :duh: Czyjes widzimisie moze byc prawem a luki prawne sa dla wszystkich wygodne.No moze procz szarych ludzi.Jeden podbija Ci przeglad a drugi zabieda dowod bo ma inne zdanie na ten sam temat :mad2: :mad2: :mad2:

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj policjanta, jak stwierdzi ze nie wolno to powiedz mu ze jestes zadny wiedzy i ze dasz mu 30zl jak ci pokaze paragraf. najlepiej jak to wyjdzie ztwojej inicjatywy, nie bedzie to lapowka tylko wynagrodzeniem za korepetycje. to ze w tym kraju paradox goni paradox to norma. mialem kiedys poloneza z orginalnymi brazowymi szybami, byla moda na mierzenie przepuszczalnosci i okazalo sie ze szybki przepuszczaja tylko 60% a powinny 70%. zabrali mi dowod, gosc na przegladzie mowi ze sie nie czepia bo sa orginalne, ale skoro policja zabrala dowod to on mi nie moze podbic bo straci uprawnienia. dal mi pare nr telefonow , dzwonilem w koncu do ITS`u gdzie po po daniu nr homologacji z szyby okazalo sie ze to homologacja dla .... argentyny a ja kupilem w FSO auto z bublem (wada). wyje$#lo mnie z butow jak to uslyszalem, auto kupione w polsce u autoryzowanego dilera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samopoziomowanie moim zdaniem jest bowiazkowe i koniec kropka. Tu nie chodzi o to ze naladujesz worek ziemniakow do bagarznika i bedziesz oslepial zauwazcie ze samopoziom reaguje na kazda zmiane pozycji auta wzgledem jezdni w ok 1 sekunde czy wjezdzasz pod gore czy na garb czy co kolwiek natychniast swiatla sie opuszczaja lub podnosza o a jak ktos wpakuje sobie xenony do zwyklych lamp niestety zjezdza ze wzniesienia w nocy i wali po galach jak jakis projektor i to jest najwiekszy problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo oslepiaja zarowki h1 h4 i inne, nic nie poradzisz musialbys zlikwidowac wzniesienia, w niektorych autach samopoziomowanie dziala tylko 1 raz po odpaleniu auta, a nie caly czas. a skoro twierdzisz ze jest obowiazkowe to wskaz przepis, bo ja jedynie co znalazlem to przepisy o tym jak powinno byc wyposazone auto aby dostalo homologacje, czyli NOWE auto. jesli znajdziesz mi przepis to postawie ci 4 paka "naszego najlepszego" piwa. przepisow nie ustanawiasz ty wiec twoje zdanie moze byc mylne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.